Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Οι απαντήσεις της Χ. Κεφαλίδου στην υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 20/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η τομεάρχης παιδείας του Κινήματος Αλλαγής σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας στη σημερινή συζήτησης  της επίκαιρης επερώτησης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΙΝΑΛ, τόνισε τα εξής:

Περιμέναμε από τη σημερινή τοποθέτηση της Υπουργού και της κυρίας Υφυπουργού να γίνουμε λίγο σοφότεροι, να καταλάβουμε αν υπάρχει ένα συνεκτικό σκεπτικό των κυβερνητικών επιλογών στα ζητήματα παιδείας, να πάρουμε μια λογική εξήγηση για την εγκληματική καθυστέρηση στη λήψη αναγκαίων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και των πανεπιστημίων -ο ΕΟΔΥ δεν ακούστηκε καθόλου από τα χείλη της Υπουργού ότι μπαίνει σε κάποια από τις εκπαιδευτικές διαδικασίες για αξιόπιστη ιχνηλάτηση- να μάθουμε τελικά τον οδικό χάρτη της τρέχουσας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς στα μέτρα της θεραπείας της ολιγωρίας –γιατί και αυτά συμβαίνουν σε μία πολιτεία- τους τρόπους ελέγχου υλοποίησης όσων εξαγγέλλονται και αποφασίζονται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Περιμέναμε, όπως και ο ελληνικός λαός, απαντήσεις, που τελικά όμως δεν πήραμε. Τι μας είπατε; Ότι όλα έγιναν σωστά. Και αφού τα κάνατε όλα σωστά, τότε γιατί τα παιδιά ξέχασαν να διαβάζουν; Γιατί οι τελειόφοιτοι του πανεπιστημίου δεν μπορούσαν να κάνουν διπλωματικές και δεν μπορούσαν να κάνουν την πρακτική τους άσκηση; Γιατί έμειναν εκτός ΑΕΙ τόσες χιλιάδες παιδιών; Γιατί η Αρχιτεκτονική της Ξάνθης δεν έχει πρωτοετείς ούτε από τα γενικά λύκεια; Μηδέν είναι ο αριθμός των εισακτέων. Γιατί τα περιφερειακά πανεπιστήμια βιώνουν έναν αιφνίδιο θάνατο;

Λέτε «Βάζουμε τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία, γιατί δεν θέλουμε οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια». Γιατί δεν κάνετε το ίδιο και στα μαθήματα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου στα παιδιά της Γ΄ λυκείου; Εκεί γιατί οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν, να χρυσοπληρώνουν για την ακρίβεια, αυτά τα έξτρα μαθήματα;

Κάνετε πάρα πολύ καλά λοιπόν που ευχαριστείτε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, γιατί μόνοι κι έρημοι σήκωσαν όλο το βάρος της ανεπάρκειας του Υπουργείου Παιδείας. Το ότι κατόρθωσαν τα σχολεία να μην κλείσουν, να μην καταρρεύσουν, δεν οφείλεται στην Κυβέρνηση, αλλά στην ελληνική κοινωνία, που έτσι κι αλλιώς είναι έτοιμη να κάνει οτιδήποτε χρειαστεί για τα παιδιά της.

Τι μας λέτε; «Ξέρετε, είμαστε συνεπείς, ακολουθούμε το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και με βάση αυτό προχωράμε. Θα συμφωνήσουμε. Έχετε ένα κουτάκι μπροστά σας, τικάρετε κάθε στιγμή τις εκκρεμότητες που έχουν μείνει και ψηφίζετε. Δεν υλοποιείτε. Μετά τι γίνεται;

Είπατε για πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, στα οποία μας είπατε κιόλας ότι καταψηφίσαμε. Λοιπόν, για να είναι ξεκάθαρο, κυρία Κεραμέως, ο ν. 4763/2020 για την επαγγελματική κατάρτιση ψηφίστηκε από εμάς σε ό,τι αφορά το άρθρο 16, δηλαδή η φιλοσοφία του να υπάρχουν πρότυπα ΕΠΑΛ, διαφωνούμε όμως με τον τρόπο που πάτε να το υλοποιήσετε. Πρώτα απ’ όλα, χωρίζετε το γενικό λύκειο από το επαγγελματικό λύκειο και δεύτερον, εμείς μιλάμε για πειραματικά και για πρότυπα ΕΠΑΛ, μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από τη δική σας, επομένως καταψηφίσαμε τον τρόπο με τον οποίο πάτε να τα υλοποιήσετε.

Πάμε τώρα στα ΑΕΙ. Πόσο προβλέψιμη ήταν η κατάσταση που διαμορφώθηκε στα πανεπιστήμια και εκ των υστέρων σας σπαζοκεφαλιάζει το πώς θα μπορέσετε να τη διορθώσετε; Σας απαντώ λοιπόν ευθέως ότι ήταν απολύτως προβλέψιμη. Η θεσμοθέτηση της ελάχιστης βάση εισαγωγής, ένα εργαλείο που θα μπορούσε να είναι σοβαρό, για την εξυγίανση της ποιότητας των πανεπιστημίων μας, αντιμετωπίστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ως πυροτέχνημα στα χέρια αδαούς. Εφαρμόστηκε χωρίς σχεδιασμό και χωρίς τη στοιχειώδη μελέτη των επιπτώσεων που θα έφερνε. Είναι σαν να απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι μόνο με την ανακοίνωση της ελάχιστης βάσης θα άλλαζε η εικόνα στα ΑΕΙ. Μέχρι εκεί είναι το ενδιαφέρον σας, ένα μέτρο για τα μάτια του κόσμου.

Κι ήρθε ο Αύγουστος, με τα αποτελέσματα, τα γνωστά, και η λάμψη της στιγμής έσβησε.

Σήμερα χάσκουν μεγαλύτερες και βαθύτερες οι παραλείψεις και οι αστοχίες, με παράπλευρη απώλεια δυστυχώς τη ματαίωση της προσπάθειας παιδιών, όχι γιατί ήταν ανεπαρκείς οι γνώσεις τους, αλλά γιατί το νέο σύστημα μπάζει από παντού και κανένας δεν σκέφτηκε να το τσεκάρει πριν το θέσει σε εφαρμογή. Σχολές χωρίς φοιτητές, γιατί ενώ το Υπουργείο ήταν απασχολημένο με δηλώσεις και ανακοινώσεις στα κανάλια, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έβαλαν πολύ ψηλά τον πήχη, χωρίς να ρίξουν μια ματιά στους βαθμούς των εισακτέων των προηγούμενων ετών. Κλασικά παραδείγματα είναι και η Δασολογία στον Νομό Δράμας, τον δικό μου.

Σχολές άδεια κελύφη, γιατί το αντικείμενό τους δεν έχει ζήτηση ή γιατί -ακόμη χειρότερο- είναι πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας των παιδιών που ενδιαφέρονται. Αξιόλογα τμήματα στα αζήτητα, γιατί δεν μπήκατε στον κόπο να ενημερώσετε τους μαθητές για τις δυνατότητες επαγγελματικού μέλλοντος που παρέχουν.

Κυρία Υπουργέ, το μέτρο της ελάχιστης βάση εισαγωγής αλλά και η αξιολόγηση είναι αναγκαία, όχι όμως ως όχημα για να κλείσουν πανεπιστήμια, αλλά γιατί είναι ανέντιμο η πολιτεία να παριστάνει πως μορφώνει τα παιδιά της και να μοιράζει πτυχία χωρίς αντίκρισμα σε εργασία και ακόμη συχνότερα χωρίς αντίκρισμα καν στην ίδια τη μόρφωση. Όσο η ουσιαστική δουλειά για ποιοτικό σχολείο και ποιοτικές σπουδές αναβάλλεται αορίστως, τόσο θα αναμένεται αυτομάτως να δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους πάσης φύσεως αναξιολόγητων κολεγίων, ακόμη και αναδρομικά.

Την ίδια ώρα εγκαταλείπονται οι σχολές του δημόσιου πανεπιστημίου στην αυτορρύθμιση των ανεπαρκειών τους και η κρυφή ευχή που υπάρχει στο μυαλό σας είναι να κλείσουν, ει δυνατόν, από μόνες τους. Για ποια ακαδημαϊκά κριτήρια και ποιο χάρτη αναδιάταξης των ιδρυμάτων μιλάμε τώρα πια;

Κυρίες και κύριοι, η καθολική παραδοχή ότι σύγχρονα, λειτουργικά εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι κατ’ αρχήν τα ανοιχτά, γεμάτα με μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς, αυτόματα δημιουργεί μια μεγάλη υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει έγκαιρα τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Η επέλαση της πανδημίας, εδώ και δώδεκα μήνες, ήρθε να αθροιστεί στα ζωτικής σημασίας χρόνια προβλήματα, που παραμένουν ανοιχτά και άλυτα.

Και επειδή μιλήσατε για μεταρρυθμίσεις, η μεγάλη συμβολή του Υπουργείου Παιδείας και των νομοθετικών επιλογών της σημερινής ηγεσίας έγκειται κυρίως στην ανάδειξη της έκτασης και του μεγέθους των στρεβλώσεων, τις οποίες όμως στην πράξη εξακολουθεί να συντηρεί με επιμέλεια, αναπαράγοντας ανεπάρκειες που έγιναν εξόφθαλμες και μερικές φορές κραυγαλέες. Σ’ αυτές μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση κατάφερε μόνο να αθροίσει και τις δικές της. Φοβάμαι ότι πλησιάζει η στιγμή, που όπως πολύ σωστά είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας «Δεν θα καταφέρουμε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά μέχρι τον Δεκέμβρη», επειδή τα παιδιά δεν έχουν εμβολιαστεί και ούτε προλαβαίνουν να εμβολιαστούν επαρκώς μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία των σχολείων.

Οι μέρες πέρασαν. Τα σχολεία άνοιξαν. Φροντίστε τουλάχιστον, τον ελάχιστο χρόνο που απομένει μέχρι τον χειμώνα, να μην τον ροκανίσετε με άλλες ανακοινώσεις χωρίς περιεχόμενο. Μην μένετε με αυταρέσκεια στο ότι όλα έγιναν σωστά. Σκύψτε πάνω στα προβλήματα, που είναι πολλά, είναι σύνθετα και τα επιτείνει η πανδημία. Οργανώστε επιτέλους και υλοποιήστε ένα πρόγραμμα που θα κρατήσει σχολεία και πανεπιστήμια ανοιχτά, λειτουργικά και κυρίως ασφαλή. Η ευθύνη, πρώτα απ’ όλα, είναι δική σας.

Σχόλια (1)

 
ΔΕΠ
21 Σεπ 2021 08:55

Να κλείσουν σχολές και τμήματα χωρίς αντίκρισμα. Το θέμα μας δεν είμαι να γεμίζουμε τις θέσεις με βαθμούς μονοψήφιος αλλά να έχουμε αναβαθμισμένο πανεπιστήμιο με ποιότητα σπουδών.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.