Placeholder

ΤΡ/ΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τράπεζα Θεμάτων : Πως κατανέμεται το κονδύλι των 834.000 ευρώ

Σχεδόν έτοιμη για την Α’Λυκείου- Εκκρεμεί η Β’Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)
Δημοσίευση: 23/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνολικά   834.000 ευρώ θα κοστίσει η δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ,σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Η κατανομή αυτού του ποσού έχει ως εξής:

Σχεδόν έτοιμη για την Α’Λυκείου- Εκκρεμεί η Β’Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)

Σχεδόν έτοιμη είναι η Τράπεζα Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου, ενώ για τη Β’ Λυκείου το ΙΕΠ βρίσκεται στη διαδικασία ορισμού των οργάνων (Θεματοδοτών κλπ) που θα τη  “φορτώσουν” με θέματα.

Η  υπουργός Παιδείας  Ν. Κεραμέως στον προγραμματισμό αλλαγών για το τρέχον  νέο σχολικό έτος 2021-22, έχει συμπεριλάβει και την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου.

Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμόζονταν από το  σχολικό έτος 2019-20, αλλά ματαιώθηκε ο σχετικός προγραμματισμός, καθώς λόγω της πανδημίας αναβλήθηκαν όλες οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες  εξετάσεις.

Κατά   σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου.

Τυχαία επιλογή θεμάτων

H  διαδικασία επιλογής θεμάτων έχει   τα εξής:

1. Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.

Ως θέμα νοείται κάθε εξεταστικό αντικείμενο που βαθμολογείται με το 1/4 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (25 μονάδες).

Κάθε ενότητα θεμάτων βαθμολογείται με το 1/2 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (50 μονάδες) και θεωρείται ότι αποτελείται από δύο (2) θέματα. Με απόφαση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.

Για τα θέματα που ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον/την διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, περιλαμβάνονται στην Τ.Θ.Δ.Δ. ενδεικτικά θέματα.

2. Κάθε Λύκειο καταρτίζει το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα από την Τ.Θ.Δ.Δ., το κοινοποιεί ηλεκτρονικά μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. στο Ι.Ε.Π.

3. Προβλέπεται η αυτόνομη λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ. για το Γενικό Λύκειο, το Λύκειο Ε.Α.Ε., το Επαγγελματικό Λύ- κειο και το Λύκειο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ - Λ. στην ίδια δικτυακή βάση.

4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.

5. Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

6. Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω, για την οποία ενημερώνεται το Ι.Ε.Π.

7. Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες.

Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/ τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).

8. Στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται σε θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, όπως και στις εξετάσεις Ιουνίου.

Τρόπος εξέτασης των μαθημάτων της Α' και Β΄ Λυκείου ΓΕΛ

  • Πατήστε εδώ για να δείτε τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α' και Β΄ Λυκείου ΓΕΛ
  • Πατήστε εδώ για να δείτε τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ

 

Σχόλια (7)

 
Γιώργος
24 Σεπ 2021 14:08

Αλήθεια τα θέματα της τράπεζας θεμάτων είναι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΕΠ;

 
24 Σεπ 2021 11:01

Φίλε μου στο Λύκειο μας 27 άτομα μπαίνουν σε αίθουσα πληροφορικής μεγέθους αποθήκης με ελάχιστους υπολογιστές ο ένας πάνω στον άλλο ...στο ιδιωτικό σας έτσι είναι οι συνθήκες ; Καλύτερα αυτά τα χρήματα να σωθούν και εξοπλισμό και βελτιώσεις των κτιρίων κι όχι για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος της Τράπεζας Θεμάτων. Φτάνουν οι εξετάσεις και εξετάσεις ΕΛΕΟΣ

 
Μ
24 Σεπ 2021 07:23

@αντί, και το παιδί μου στο ιδιωτικό με 28 παιδιά στην τάξη. Και λοιπόν;

 
Πως να εμπιστευτείς
23 Σεπ 2021 21:30

Μια κυβέρνηση που θέλει μόνο εξετάσεις και εξετάσεις ...θλιβερό !

 
αντί
23 Σεπ 2021 20:17

να φτιάχνετε τράπεζες θεμάτων δεν δίνεται τα χρήματα για να σπάσουν τα τμήματα ; Ο γιός μου είναι στο Λύκειο με άλλους 27 ... δεν ντρέπεστε μόνο εξετάσεις και εξετάσεις ονειρεύεστε; Ντροπή σας

 
Αλέξης
23 Σεπ 2021 19:44

Μετά από δύο δύσκολες χρονιές πανδημίας, τα κενά των μαθητών σε βασικά μαθήματα (αρχαία, γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες) έχουν συσσωρευτεί και είναι πολλά. Σε πολλά σχολεία λείπουν καθηγητές φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί-χημικοί. Σε αρκετά βασικά μαθήματα δεν έχει ακόμα διδαχτεί ούτε μία ώρα. Πώς θα καλυφθούν τα κενά των προηγούμενων χρόνων και αυτά της φετινής χρονιάς από τις ελλείψεις καθηγητών; Το υπουργείο παιδείας επιμένει να παραβλέπει αυτά τα προβλήματα και προχωράει ακάθεκτο στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων που ωθεί την πλειψηφία των μαθητών στην παραπαιδεία.

 
Στράτος
23 Σεπ 2021 18:03

Τράπεζα Θεμάτων, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, Νέα Προγράμματα Σπουδών, Επιμορφώσεις νεοδιορίστων είναι μερικά από τα project του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας με μεγάλα ποσά ΕΣΠΑ να τα συνοδεύουν και που κάποιοι κάνουν το παν για να απορροφηθούν. Δυστυχώς όμως τα περισσότερα από αυτά αποτέλουν μόνο άχρηστη "φασαρία" για τους εκπαιδευτικούς και δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαιδευτική ζωή των μαθητών.
Επειδή όμως απαιτούν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών που αποτελούν τα πρόσωπα που θα υποβάλουν τα σχετικά Ερωτηματολόγια Εισόδου και Εξόδου ώστε να γίνει η τελική απορρόφηση των κονδυλίων, γι' αυτό και η ηγεσία του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ τα υπερπροβάλλουν και γι΄ αυτό πιέζουν παντοιοτρόπως για την υλοποίησή τους (π.χ. αξιολόγηση).
Ή μήπως κάνω λάθος;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ