Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κυβ. Εκπρόσωπος για ΑΕΙ:Για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει άλλο μοτίβο από τη διά ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων

Δημοσίευση: 23/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει άλλο μοτίβο από τη διά ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων, ξεκαθάρισε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου , στη σημερινή τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, είχαμε χθες τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, έχουμε και μια σχετική ανακοίνωση και θα ήθελα να ρωτήσω: Σε τι μοτίβο τελικά πάμε, όσον αφορά στη λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στη χώρα;

Γ. Οικονόμου: Θέλω να σας πω, με πολύ ξεκάθαρο τρόπο, ότι για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει άλλο μοτίβο από τη διά ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων. Υπάρχουν φοιτητές που δύο χρόνια δεν έχουν γνωρίσει το αμφιθέατρο,  δεν έχουν δει τι σημαίνει παράδοση πανεπιστημιακή, δεν έχουν δει τι σημαίνει εργαστήριο, δεν έχουν γνωρίσει τη φοιτητική ζωή, δεν ξέρουν τους συμφοιτητές και τις συμφοιτήτριές τους. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν σπεύσει να εμβολιαστούν, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, όπως και οι ακαδημαϊκοί, όπως και οι διοικητικοί. Υπάρχουν γονείς, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα, ήταν αντιμέτωποι με τη λογική τι θα κάνουν με τη στέγη των παιδιών τους που σπουδάζουν σε άλλη πόλη, που έχουν νοικιάσει σπίτια για να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους τις σπουδές τους.  Και υπάρχει το πλαίσιο των μέτρων και η δυνατότητα εμβολιασμού και έξω στα Πανεπιστήμια. Συνεπώς, για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει και δεν συζητιέται άλλο μοτίβο, πάρα της λειτουργίας των Πανεπιστημίων με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες εκεί. Νομίζω ότι υπάρχουν τρόποι -πέρα από το πλαίσιο που σας είπα- και διαχείρισης των χώρων στα Πανεπιστήμια και ευελιξίας των προγραμμάτων με τους εκπαιδευτικούς. Σε οτιδήποτε άλλο χρειάζεται, θα συνδράμει η Πολιτεία, έτσι ώστε τα μαθήματα και η ακαδημαϊκή χρονιά στα Πανεπιστήμια φέτος να γίνει διά ζώσης. Και νομίζω ότι και οι Πρυτάνεις αυτό και το συναισθάνονται και θα ασκήσουν την επιρροή τους προς την κατεύθυνση αυτή. Πιστεύω ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα ασπάζεται την ανάγκη και την απαίτηση αυτή και των φοιτητών, αλλά και των οικογενειών τους.  

Δημοσιογράφος: Μια διευκρινιστική ερώτηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είπατε ότι η Κυβέρνηση θέλει τα Πανεπιστήμια ανοιχτά. Αυτό, όμως, δεσμεύει τους Πρυτάνεις Πανεπιστημίου ή κάποιας Σχολής; Δηλαδή, μια Σχολή, άσχετα με το τι θέλει η Κυβέρνηση, θα μπορεί να αποφασίσει να γίνει τηλεκπαίδευση ή θα υπάρχει κάποια νομική δέσμευση  μόνο για δια ζώσης;

Γ. Οικονόμου: Τα Πανεπιστήμια έχουν αυτοδιοίκητο. Από εκεί και πέρα, όλοι μας ζούμε μέσα σε μια κοινωνία και οφείλουμε να συνυπολογίζουμε μια σειρά από πράγματα. Όταν σχεδόν το σύνολο της οικονομίας λειτουργεί σε κάθε δραστηριότητα, όταν τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά δύο χρόνια, όταν ο κόσμος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, η συντριπτική πλειοψηφία των Πανεπιστημιακών και των διοικητικών,  έσπευσαν να εμβολιαστούν ακριβώς για να μπουν στο αμφιθέατρο, για να σπουδάσουν, για να γίνει η δια ζώσης διαδικασία και εκπαίδευση, όταν υπάρχει το πλαίσιο και μια σειρά από εργαλεία για να γίνει ακόμα πιο λειτουργικό το πλαίσιο αυτό, νομίζω ότι δεν υπάρχει δικαιολογία ή σκέψη που μπορεί κάποιος να επικαλεστεί για να πει ότι θα κρατήσω κλειστά τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα.

Δημοσιογράφος: Σας άκουσα στην εισαγωγική σας τοποθέτηση να εκφράζετε την ικανοποίηση, όσον αφορά στα ποσοστά των εμβολιασμών στην κοινότητα, στα ποσοστά των εμβολιασμών σε φοιτητές Α.Ε.Ι.. Θέλω να ρωτήσω: Όλη αυτή η ικανοποίηση και η προσδοκία για μεγαλύτερη αύξηση των ρυθμών της ελευθερίας, αφήνει εκτός πλάνου το ενδεχόμενο να ανοίξει η βεντάλια της υποχρεωτικότητας, αφού είστε ικανοποιημένοι απ’ αυτό;

Γ. Οικονόμου: Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Έχω πει πάρα πολλές φορές ότι η επέκταση της υποχρεωτικότητας είναι μια επιλογή, που υπάρχει ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας. Μας έχει δείξει η ιστορία, σε ο,τι αφορά την πανδημία, ότι πρέπει να παρακολουθούμε συνεχώς κάθε στάδιό της και να είμαστε έτοιμοι με διάφορα εναλλακτικά σενάρια και εργαλεία να παρέμβουμε. Εκείνο όμως που δεν πρέπει να ξεχνάμε -και το λέω γιατί έχει τη σημασία του- είναι ότι προφανώς και θέλουμε να εμβολιαστεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακυρώνουμε ό,τι έχουμε πετύχει μέσα από το εμβολιαστικό πρόγραμμα μέχρι σήμερα, το οποίο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο όταν ξεκινούσαμε. Και αυτό έγινε με τη συμβολή της κοινωνίας, πρώτα και πάνω απ’ όλα, με τον κόπο των ανθρώπων που συμμετείχαν στο εμβολιαστικό πρόγραμμα «Ελευθερία», με τη δυνατότητα να έχουμε εμβόλια, ώστε να μπορούμε να εμβολιάζουμε δωρεάν όποιον θέλει, όποτε θέλει, με όποιο εμβόλιο θέλει και -εν πολλοίς- και όπου θέλει.

Έχουμε πετύχει σπουδαία πράγματα, που αντιστοιχούν στους αριθμούς που σας είπα προηγουμένως και που δεν αμφισβητούνται. Δεν το λέω αυτό για να λέμε τι πετύχαμε. Αλλά, ακριβώς, αυτή η επιτυχία μας, επιβεβαιώνει την επιδίωξή μας να εμβολιάσουμε και ακόμη περισσότερους. Αναδεικνύει τη σημασία του στόχου που επιδιώκουμε να πετύχουμε και δείχνει τι σημαντική δουλειά έχουμε κάνει, που μας επιτρέπει σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, να έχουμε πάρει πίσω τη ζωή μας, να μπορούμε να κυκλοφορούμε, να μπορούμε εδώ να κάνουμε ερωτοαπαντήσεις δια ζώσης και όχι από απόσταση, να μπορούν τα παιδιά να είναι στα σχολεία, να είναι η αγορά, τα καταστήματα ανοιχτά, να μπορούμε να έχουμε πάρει πίσω την ελευθερία μας. Και αυτό είναι κάτι, που δεν πρέπει να το υποτιμούμε. Καλό είναι να βάζεις στόχους και να συνεχίζεις την προσπάθεια μέχρι να τους πετύχεις όλους. Αλλά έχει και μια σημασία να αναδεικνύουμε και αυτά που πετύχαμε σε κρίσιμα πεδία, όπως είναι αυτό του εμβολιασμού.

Σχόλια (15)

 
@Καλά λέει
24 Σεπ 2021 12:49

Μα τι λέτε? Πώς λέει καλά? Τα μέτρα δείχνουν ανευθυνότητα και προχειρότητα. Μόνο εσεις δε το βλέπετε.

 
Αν αρρωστήσει φοιτητής μένει εκτός 2 εβδομάδες...
24 Σεπ 2021 12:14

Δεν είναι απαραίτητο να αρρωστήσει από κορωνοϊό. Θα μπορούσε να αρρωστήσει απ' ο,τιδήποτε και να χάσει τη χρονιά.

 
γονιός
24 Σεπ 2021 10:58

Το εμβόλιο είναι δωρεάν για καθηγητές και φοιτητές. Μόνο δια ζώσης τα μαθήματα.

 
@Καλά λέει
24 Σεπ 2021 10:26

Οχι αγαπητέ/η, δε λεει καλά. Είναι σα να λέμε "πετάει ο γάιδαρος; πετάει". Επειδή θέλουμε κάτι δε σημαίνει ότι είναι και εφικτό.

1) Πως θα κάνεις μάθημα σε αίθουσες χωρίς παράθυρα και αερισμό που κάναμε πριν την πανδημία;
2) Πως ενώ για να πιείς καφέ 1 ώρα έχει όριο 85% πληρότητα, στο αμφιθέατρο ό ένας κολλητά στον άλλο θα βάλεις 100% πληρότητα;

Ποιά υγειονομική επιτροπή τα έχει δει/εγκρίνει αυτά; (καμία)

3) Πως θα διαχειριστείς τον έλεγχο των πιστοποιητικών; Υπάρχουν campus σαν το ΑΠΘ με 100άδες κτίρια, το καθένα με 4-5 πόρτες, και φοιτητές να αλλάζουν κτίριο κάθε 1-2 ώρες. Έχεις αναλογιστεί την οργάνωση και τον αριθμό ατόμων που χρειάζονται για να γίνει ο έλεγχος χωρίς να δημιουργήσεις ουρές απίστευτες παντού;

4) Τι θα γίνει αν 4-5 "αρνητές" μπουν με το έτσι θέλω (δεν είναι υποθετικό, το ίδιο έχει γίνει με άλλες ομάδες στο παρελθόν) και αρχίσουν τις διαμαρτυρίες στο αμφιθέατρο; Ή αν κάποιοι αρνηθούν να φοράνε μάσκα στο μάθημα; Ξεχνάμε αστυνομίες κλπ φυσικά - θα πρέπει να διαλύσεις το μάθημα και να τους στείλεις σπίτι;

Αυτά και άλλα πολλά, δείχνουν πόσο απερίσκεπτη είναι η γραμμή του υπουργείου. Θα εξελιχθεί σε φιάσκο, εκτός κι αν η επερχόμενη ΚΥΑ αφήσει κάποια περιθώρια...

 
Αερισμός και πληρότητα αιθουσών
24 Σεπ 2021 09:29

Είναι αλήθεια ότι στην προχθεσινή σύνοδο πρυτάνεων αναφέρθηκε ότι ο αερισμός των αιθουσών και η πληρότητα των αιθουσών στο 100% ΔΕΝ αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για τη λειτουργία των ιδρυμάτων;

 
Μέλος ΔΕΠ
24 Σεπ 2021 09:12

@Polar_Fish
To ζήτημα δεν ειναι η διαχείριση των χώρων αλλά η έλλειψη χώρων. Κάποια ΑΕΙ προσπαθούν πολλά χρόνια να βρουν χώρους και δε μπορούν. Ακόμα και η μίσθωση ενός χώρου θέλει απίστευτη γραφειοκρατία. Θα βρουν σε 5 μέρες; Το πιστεύετε ή φοράτε μπλε γυαλιά;

 
Ερωτήσεις
24 Σεπ 2021 08:56

Ας ρωτήσει ένας αυτόν τον κυριούλη γιατί οι Πρυτάνεις συνεδριάζουν εξ αποστάσεως και δε μαζεύονται σε μια αιθουσα να τα πουν. Επίσης, να μας εξηγήσει γιατί στο ΟΑΚΑ, στην Τούμπα, στο Καραϊσκάκη υπάρχει πληρότητα 60-80% ενώ ΄στα αμφιθέατρα του Φυσικού, της Νομικής και της Φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ θα υπάρχει 100%.

 
Μια ερώτηση μόνο;
24 Σεπ 2021 06:54

Μα καλά ούτε ένας δεν σκέφτηκε να ρωτήσει για τα αμφιθέατρα χωρις αερισμό και για τα μέτρα προφύλαξης στα ΑΕΙ με 20-30 όρθιους φοιτητές σε κατάμεστη αίθουσα 40 ατόμων; Περίεργο…

 
Οσονούπω
24 Σεπ 2021 00:50

Δεν έχουμε και κανένα προφύτη για να μας πει, μετά την κατάργηση του ασύλου, μετά την κατάργηση σχολών και τμημάτων λόγω εβε και οσονούπω νέου ακαδημαικού χάρτη, ΠΟΙΑ άλλη κατάργηση έρχεται πριν το καταλάβουμε??? Από αυτο.... αρχίζει και σε ....διοίκητο τελειώνει.
Περιμένουμε επίσης κ. κυβερνητικέ εκπρόσωπε, να δούμε και τη Βουλή μας να λειτουργεί παρόμοια. Κάθε μέρα και με τους 300 δια ζώσης. Μη δω τίποτα συνεδριάσεις, επιτροπές, συμβούλια, ψηφοφορίες κλπ εξ αποστάσεως έτσι?....

 
Polar_Fish
23 Σεπ 2021 23:58

To ζήτημα ειναι η διαχείριση των χώρων και του συνωστισμου.

 
Νίκος
23 Σεπ 2021 23:56

Ας μπει ο κ. Κυβερνητικός εκπρόσωπος σε ένα αμφιθέατρο νομικής όπου κάθονται μέχρι και στα σκαλοπάτια και ας μας πει πόσο συμφωνούν τα προτεινόμενα μέτρα του ΕΟΔΥ για δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια με τέτοιες καταστάσεις. Καλό θα ήταν να αναλάβει και την όποια ευθύνη γιατί καλό είναι να δίνουμε λόγους από γραφεία και στις τηλεοράσεις και άλλο να εμπλεκόμαστε σε τέτοιες καταστάσεις που καλείται η ακαδημαϊκή κοινότητα να αντιμετωπίσει σύντομα. Σήμερα τα πανεπιστήμια λειτουργούν. Γίνεται κάποιος έλεγχος και από ποιον ; Ποιος ευθύνεται ; Αν τον βρείτε πείτε μου και εμένα να ξέρω.

 
Τζέρυ Κόνγουει
23 Σεπ 2021 23:39

Ωραία όλα αυτά, εγώ είμαι μέλος ΔΕΠ κι έχω δύο παιδάκια που δεν έχουν κλείσει τα 3 έτη. Αν εγώ, όντας εμβολιασμένος, μεταφέρω εν αγνοία μου το covid στα παιδιά μου, τις δυνητικά τρομακτικές συνέπειες στην υγεία τους θα μου τις αποκαταστήσει το υπουργείο;

Ο κος. Οικονόμου θα μπορέσει να με αποζημιώσει με κάποιο τρόπο; Η κα. Κεραμέως θα μου προσφέρει τίποτα πέρα από ένα "συλληπητήρια"; Τον κόπο που έχουμε κάνει οικογενειακώς για να μη ρισκάρουμε την έκθεσή μας στον ιό εδώ και 2 χρόνια, να τον πετάξουμε στα σκουπίδια; Επειδή κάποια παιδιά δεν έχουν ζήσει φοιτητική ζωή, να μη ζήσουν καν τα δικά μου;

Παιδιά κύριε Οικονόμου δεν έχουν μόνο οι γονείς των φοιτητών. Ετοιμαστείτε για μηνύσεις.

 
ΕΡΩΤΗΣΗ να κάνεις ενας δημοσιογράφος
23 Σεπ 2021 23:04

Αν αρρωστήσει φοιτητής μένει εκτός 2 εβδομάδες μετά υπάρχει κίνδυνος να χάσει την χρόνια αφού δεν μπορεί να καλύψει την χρονιά . Τόσο κακό είναι να εξασφαλιστεί υβριδικό σύστημα ;;

 
Καλά λέει
23 Σεπ 2021 22:39

Αν δεν ανοίξουν τα πανεπιστήμια τώρα που σχεδόν όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα έσπευσε να εμβολιαστεί τότε πότε θα ανοίξουν? Δεν υπάρχει δικαιολογία και όποιος μιλάει για εξ αποστάσεως προφανώς δεν έχει ιδέα πόσο ψυχοφθόρο είναι ή απλά δεν τον ενδιαφέρει αν οι φοιτητές γίνουν όλοι σαν ζόμπι από τα πολλά χρόνια κλεισούρας και αντικοινωνικότητας.

 
chrislipo
23 Σεπ 2021 22:21

Έχετε αυτοδιοίκητο αλλά θα κάνετε αυτό που σας λέμε και με πληρότητα στο 100%

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.