Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Για την διαπίστωση απαρτίας στην συνεδρίαση συλλογικής αποτίμησης του έργου Σχολικής μονάδας

Δημοσίευση: 26/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος
Μαθηματικός, πρώην Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Στο παρόν σημείωμα δίνουμε προς τους Διευθυντές και καθηγητές μια καλή πρακτική για την ειδική συνεδρίαση του Σ.Δ. που αφορά την αυτοαξιολόγηση  της Σχολικής μονάδας και έχει ως έσχατη ημερομηνία καταγραφής της σε σχετική ιστοσελίδα του ΙΕΠ την 30η Σεπτεμβρίου ε.έ.

Ξεκινούμε με τα στοιχειώδη:

Πρέπει να γίνει πρόσκληση (προτείνω το mail) από τον Διευθυντή του Σχολείου τρεις μέρες πριν την συνεδρίαση.

Ως Σύλλογος Διδασκόντων εννοείται, όλοι όσοι έχουν έστω και μία ώρα στο Ω.Π.

Απαρτία εννοείται όταν οι παρόντες είναι περισσότεροι από τους απόντες (δικαιολογημένα ή μη)

Πρακτικό θα γίνει είτε για να διαπιστωθεί η έλλειψη απαρτίας είτε να καταγραφή η σχετική συνεδρίαση.

Πάμε τώρα στα λιγότερο αυτονόητα:

Αν η συνεδρίαση οριακά δεν έχει απαρτία τί γίνεται; Ματαιώνεται οριστικά  και συνεπώς το Σχολείο είναι εκτός αποτίμησης συλλογικής ή επαναλαμβάνεται;

Εδώ υπάρχει καθαρή απάντηση:

Η Διοίκηση υπάρχει για να λαμβάνει αποφάσεις με τους υπάρχοντες νόμους . Δεν υπάρχει για να μην λαμβάνει αποφάσεις. Συνεπώς, αυτονοήτως με βάση το Δημόσιο συμφέρον, όταν ένας διευθυντής διαπιστώνει ότι δεν υπάρχει απαρτία και αυτό οφείλεται συγκυριακά σε βραχυπρόθεσμες άδειες είτε δικαιολογημένες απουσίες σε άλλα Σχολεία, σωστό, λογικό και πρέπον, είναι να το διαπιστώσει αυθεντικά, οριστικά και απόλυτα.

Πώς θα γίνει αυτό;

•    Ζητά μέσω mail  είτε στο Σχολείο , να υποβάλλουν όλοι το υπόδειγμα δήλωσης  της ΔΟΕ (που ισχύει ομολόγως και για την ΟΛΜΕ) προσαρμοσμένο συντακτικά σε προσωπική δήλωση και όχι Συλλογική (Ο  Δ.Υ. έχει σχέση ατομική με το Δημόσιο,  με εξαίρεση τα θεσμοθετημένα συλλογική όργανα που μετέχει, όταν λειτουργούν έτσι. Ψιλά γράμματα, αλλά μπορεί ενίοτε και να μην είναι)

•    Δίνεται πρωτόκολλο και μια φωτοτυπία  με την δήλωση με το πρωτόκολλο στον δηλούντα /δηλούσαν , ο οποίος την κοινοποιεί σε όλα τα Σχολεία που έχει ωράριο (εκτός αν οι εκεί διευθυντές ζητήσουν  ξεχωριστή δήλωση, αλλά δεν πρέπει γιατί υπάρχει η καλή πίστη.

•    Το αυτό πρέπει να κάνουν και όλοι όσοι επιστρέψουν από άδεια.

Με τα παραπάνω:

Ο Διευθυντής γνωρίζει απολύτως αν έχει μόνιμη  απαρτία ή συγκυριακή. Σε περίπτωση που δεν έχει απαρτία μόνιμη, οριστική, μη δυνητικώς μεταβλητή,   τότε απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη ενδεχομένως του ζητηθεί («γιατί δεν συνεδριάσατε άλλη μέρα όπου ίσως υπήρχε απαρτία»)  Με αυτή την καλή πρακτική που ισχύει από πέρυσι, όλα είναι απολύτως καθαρά, διάφανα και διαυγή.

Οι ημερομηνίες είναι οριακές, αφού όλοι περιμένουν λόγω και της ευαισθησίας του θέματος την τελευταία στιγμή.

Μια μέρα έστω την τελευταία, την θέλει ο Διευθυντής για να περάσει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ στην συλλογική αξιολόγηση του Συλλόγου του.

Ενδιαφέρον θα είχε να συζητηθεί εδώ τι ενδεχομένως έχει παραληφθεί (μια ειδική περίπτωση) και όλοι μπορούν να παραθέσουν τα φώτα τους.

Ακολουθεί το υπόδειγμα όπου με αντιγραφή –επικόλληση σε έγγραφο κειμένου κάνει τον σκοπό του.

Προς τον κ. Διευθυντή του …………………………………………….……………………, ως  Πρόεδρο του  Συλλόγου Διδασκόντων του ιδίου Σχολείου

ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα, δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία- αποχή που έχει  προκηρύξει η  Ο.Λ.Μ.Ε. (Δ.Ο.Ε.)   από  κάθε  ενέργεια  που  συνδέεται με το  σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την υπ’ αρ. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο»  (Φ.Ε.Κ. Β 140/20-1-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 111).

(Τόπος), (Ημερομηνία) …………………………………………………………………
                                                                  
                                                                       -Ο-/-Η-
                                                              Δηλών/ούσα
Υπογραφή…………………………………………………………….. ……………………..
Ολογράφως ,ονοματεπώνυμο:…………………………………………………………

Σχόλια (31)

 
@ tim, να μια κονσέρβα για κομματόσκυλα
28 Σεπ 2021 14:42

δηλαδή σε κάθε βλακεία του υπουργείου θα λέει ΝΑΙ ;;;;; ΟΧΙ σε όλες τις βλακείες, η πολιτική ηγεσία οφείλει να προτείνει , αφού μπορεί να επιβάλει. να παραιτηθούν , αν είναι τόσο άσχετοι και δεν μπορούν ή να φτιάξουν με τα λεφτα του εσπα πλατφόρμα να προτείνουν οι μάχιμοι που ξέρουν λύσεις για τα πάντα .

 
tim
28 Σεπ 2021 13:05

Μήπως πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία; Η ΟΛΜΕ ούτε προτείνει ούτε αντιπροτείνει ..Όχι σε όλα.. Οι νέοι θα το έχουν μπροστά τους κάθε λίγο.

 
Το δις-τρεις-εκατοστής εξαμαρτείν
27 Σεπ 2021 22:48

Δεν θέλει κόπο.... θέλει τρόπο.
https://www.esos.gr/arthra/64363/gia-ena-dikaio-kai-axiokratiko-systima-...
28/09/2019 "Η ηγεσία του Υπουργείου, καλείται στον επόμενο νόμο, να υιοθετήσει το «κανένας απολύτως κόφτης», «κανένα απολύτως προαπαιτούμενο φωτογραφικό προσόν», «καμία αδιαφάνεια» και ευελπιστούμε στο πρόσωπο της Υπουργού να γίνουν και πράξη".
- Και μετά (από ένα χρόνο) ήρθαν οι προσωρινοί διευθυντές εκπαίδευσης....
- Και μετά (από δύο χρόνια) ήρθε και ο Ν.4823/2021....
- Και ήρθε κι ο covid και η webex και τα σχολεία "φυσαρμόνικα"..... και κάποιοι που πρότειναν να γίνεται το μάθημα..... από τα internet cafe.

Έτσι δυστυχώς γίνεται, όταν η κα Υπουργός βάζει "απέναντι" όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Πανηγυρίζει πχ ότι "νίκησε" με το 5% στις ηλεκτρονικές εκλογές...... αλλά όταν παίρνει πάλι 5% στη συμμετοχή στην αξιολόγηση, τότε εφευρίσκει ποινές, περικοπές, απειλές. Γιατί? Γιατί τώρα χωρίς τη συμμετοχή(υπογραφούλα) των εκπαιδευτικών..... δεν πάει πουθενά το καράβι. Τώρα θα μας ψάχνετε παιδιά.....

 
Πλατάρος Γιάννης
27 Σεπ 2021 19:44

@Αλεκα. Και τα δύο σωστά!
Μεχρι 30/9/21 την αποτίμηση την κάνει ο Σ. Δ.
Μετά τις 30/9, εφ όσον σε απαρτία ο Σ. Δ, την κάνει ο διευθυντής μέχρι τις 10 Οκτωβρίου, κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 97, μέσω του "υπαλλακτικου τρόπου"

 
Αλεκα
27 Σεπ 2021 18:10

Κύριε Πλαταρε σε χθεσινό μου ερώτημα που σας είπα ότι ο διευθυντης μπορεί κσι Μίνος του να καταχωρήσει την αποτίμηση στην πλατφόρμα ειπατε ότι η διαδικασία εινσι συλλογική τώρα γραφετε ότι μπορεί και μόνος του τελικα τι ισχύει;

 
TK9
27 Σεπ 2021 17:43

Δεν γνωρίζω την αξία που μπορεί να έχει η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων,για την εφαρμογή ή όχι του νόμου.
Ερώτηση,ένας σύλλογος αποφασίζει να μην παραδώσει βαθμολογία τετραμήνου δηλώνοντας απεργία-αποχή .
Ένας ,όμως έχει αντίθετη άποψη και θέλει την εφαρμογή του νόμου (θέλεις από φόβο,θέλεις λόγω αρχών) μπορείτε να μου πείτε τι θα συμβεί;
Η εφαρμογή του νόμου είναι ατομική και όχι συλλογική ευθύνη ,τουλάχιστον στις δημοκρατίες δυτικού τύπου.

 
Ερτ
27 Σεπ 2021 17:18

Στο πρακτικό ΔΕΝ συμμετέχουν οι απεργοί/απέχοντες. Η απών θα είσαι ή παρών. Τα υπόλοιπα είναι μπαρούφας συνδικαλησταδων.

 
Με ένα κλικ....
27 Σεπ 2021 16:08

Προτείνω την κατασκευή μιας πλατφόρμας παρόμοιας με αυτήν για τις κρίσεις των στελεχών (ξέρει ο Πιερρακάκης)..... που να βάζουν οι Διευθυντές (σε παράταση ή αναπληρωματικοί ή συνταξιούχοι) όλα τα δεδομένα..... και μετά να πατάνε ένα κουμπί (το del κατά προτίμηση) και να βγαίνει το αποτέλεσμα.....
ΥΓ. Αν κάποιος έχει άλλη καλύτερη (ή καθαρότερη) άποψη παρακαλώ να την διατυπώσει.

 
Πλατάρος Γιάννης
27 Σεπ 2021 14:35

Πότε ο Διευθυντής σημειώνει μόνος του την αποτίμηση:

****Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου ο Διευθυντής θα καταχωρίσει την αποτίμηση του περυσινού έργου στην πλατφόρμα (που δεν έχει ακόμα ανοίξει.)
**** Τι θα γίνει όταν ΔΕΝ ληφθεί απόφαση λόγω ΜΗ ΑΠΑΡΤΙΑΣ, ΛΟΓΩ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ;;;)

*** Το παρακάτω άρθρο 97 του φετινού νόμου αναφέρεται σε προθεσμίες πέραν των οποίων, την καταχώριση την κάνουν οι Διευθυντές . Οι προθεσμίες των άρθρων 47 και 47Α, αναφέρονται το μεν πρώτο στην «λήξη σχ. έτους» (μάλλον εσφαλμένα) το δε δεύτερο , στην «λήξη του διδακτικού έτους (σωστά)
Για 30 Σεπτεμβρίου είναι «για την πρώτη φορά εφαρμογής» (ΔΕΝ την αναφέρουν αυτά τα άρθρα γιατί είναι η «πρώτη φορά» κάτι έκτακτο λόγω της περυσινής αποχής)
**** Για να εφαρμοσθεί το άρθρο 97 με την συντακτική και νοηματική του διατύπωση, δεν εφαρμόζεται σε ό,τι αφορά την 30η Σεπτεμβρίου . Αν όμως είσαι δικαστής και κάνεις «διασταλτική ερμηνεία» είτε άλλου είδους ερμηνεία (τελεολογική , αναλογική και δεν ξέρω τι άλλο) μπορείς να πεις «αναλαμβάνει ο Διευθυντής σε υποκατάσταση του Σ.Δ.
*** Την αποτίμηση θα την κάνει ο διευθυντής (σύμφωνα με την νομική ερμηνεία, όχι γραμματική διατύπωση) «.....αμέσως μετά την παρέλευση δεκαημέρου....»

Αν κάποιος έχει άλλη καθαρότερη άποψη παρακαλώ να την διατυπώσει.

Άρθρο 97
Υπαλλακτικός τρόπος άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 47 και 47Α του ν. 4547/2018 από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας
1. Εφόσον, κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων δεν συγκληθεί ή δεν συνεδριάσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018 (Α’ 102), αμέσως μετά την παρέλευση δεκαημέρου από τη λήξη των προθεσμιών που ορίζονται στα άρθρα αυτά και χωρίς υπαίτια βραδύτητα, στην περίπτωση που δεν προβλέπονται προθεσμίες, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας προβαίνει, όσον αφορά στο σχολικό αυτό έτος, σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά αναλόγως τα ως άνω άρθρα.
2. Εφόσον οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης δεν καθορίσουν τις παραμέτρους της παρ. 4 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 ή δεν θέσουν συγκεκριμένους στόχους ή δεν προγραμματίσουν αντίστοιχες δράσεις και εν γένει δεν λάβουν όλες τις αποφάσεις της παρ. 5 του άρθρου 47, στις ενέργειες αυτές προβαίνει αμελλητί ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά τις σχετικές διατάξεις. Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.

 
dinos
27 Σεπ 2021 03:19

Μερικές απαντήσεις σε ερωτήματα.
1. Η συνεδρίαση με απαρτία πρέπει να γίνει. Αν δεν γίνει θα πρέπει να επαναληφθεί μέχρι να βρεθεί απαρτία.
2. Αν δεν βρεθεί απαρτία μέχρι 20-10-2021 τότε αναθέτει ο Διευθυντής και δεν γνωρίζουμε τι θα προκύψει.
3. Αν όλοι πάμε στη συνεδρίαση, έχουμε απαρτία και η πλειοψηφία δηλώσει Απεργία -Αποχή σταματά η διαδικασία και η αξιολόγηση δεν προχωρά.
4. Πρέπει να γραφεί πρακτικό να έχουν καταγραφεί σε αυτό όλες οι απόψεις να έχουν κατατεθεί υπογεγραμμένες οι ατομικές δηλώσεις και να έχουν πρωτοκολληθεί, τέλος θα πρέπει να έχει γίνει ψηφοφορία με την οποία θα προκύπτει πλειοψηφία στην πρόταση για Απεργία - Αποχή.

 
@δρ. Μαύρος
26 Σεπ 2021 22:17

Αγαπητέ δρ. Μαύρος ο τίτλος του άρθρου είναι" Για την διαπίστωση απαρτίας στην συνεδρίαση συλλογικής αποτίμησης του έργου Σχολικής μονάδας"
Αν υπάρχει απαρτία η αξιολόγηση προχωράει. Αν δεν υπάρχει δεν προχωράει. Τόσο απλά. Ας μην αναζητούμε άλλους προκειμένου να αποφύγουμε τις δικές μας ευθύνες.

 
Ι.Κ.
26 Σεπ 2021 21:06

Διαπιστώνω ότι και πολύπειροι ακόμη Διευθυντές, όπως ο κ. Πλατάρος, δεν έχουν πλήρη εικόνα για το ζήτημα, λόγω και των κενών που υπάρχουν στις σχετικές με την αξιολόγηση σχολείων Υ.Α.
Σκεφθείτε λοιπόν πόσο μπορούν και αν είναι σε θέση να εφαρμόσουν την αξιολόγηση σχολείων Αναπληρωτές Διευθυντές που ορίστηκαν επειδή έτυχε να είναι οι παλαιότεροι ή να είναι Υποδιευθυντές σχολείου, χωρίς σε πολλές περιπτώσεις να το επιθυμούν.
Χωρίς επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης είναι αδύνατη η εφαρμογή κάθε είδους αξιολόγησης.

 
Μαρία
26 Σεπ 2021 20:48

Όποιος αρνηθεί ανάθεση εργασίας (αυτοαξιολογηση) , είναι πειθαρχικό παράπτωμα και πρέπει να είναι έτοιμος.
Αυτοαξιολιγηση φυσικά και χρειάζεται, αλλά όχι με αυτούς τους δείκτες , τη μορφή και το στόχο. Η ΟΛΜΕ δεν έχει να αντιπροτείνει κάτι;

 
@six gim
26 Σεπ 2021 20:37

Σωστά αναφέρατε πως ο "αγώνας" ουσιαστικά συνεχίζεται με τον σχηματισμό των ομάδων από τον διευθυντή και την ανάθεση της αυτοαξιολόγησης ως εξωδιδακτικής εργασίας. Η επόμενη φάση του αγώνα είναι...τον Ιούνιο όταν θα κληθεί ο σύλλογος να κάνει αποτίμηση και κάθε ομάδα να καταθέσει το δικό της "κομμάτι". Εκεί το τι θα γίνει (στην πραγματικότητα) εξαρτάται από το αν η κυβέρνηση θελήσει ή όχι να πάει σε σύγκρουση. Νομικά είναι καλυμμένη. Είναι θέμα πολιτικής επιλογής

 
Ευθύνες
26 Σεπ 2021 20:23

Και ΟΛΜΕ και υπουργός έχουν ευθύνες για το μεγάλο μπάχαλο που θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

Η μεν ΟΛΜΕ με την εμμονή της να μην αντιπροτείνει πρακτικά τίποτα στο θέμα της αξιολόγησης.

Η δε υπουργός με την εμμονή της σε αυτό το ελλιποβαρές νομοσχέδιο που όλοι βλέπουν ότι μπάζει από όλες τις μεριές.

 
Δρ. Μαύρος
26 Σεπ 2021 20:22

Κύριε Πλατάρο, λέτε πως αν ο διευθυντής κάνει κάτι άλλο (και δεν συγκαλέσει ΣΔ) διαπράττει παράβαση καθήκοντος. Κι αν μετά από 10 μέρες δεν μοιράσει αρμοδιότητες και εργασίες στους εκπαιδευτικούς όπως ορίζει ο νόμος, πάλι παράβαση καθήκοντος δεν διαπράττει. Γιατί να μην την διαπράξει τώρα και να τη διαπράξει μετά;

 
sig xim
26 Σεπ 2021 18:37

Την παραπάνω ανάρτηση έκανα γιατί στο μεγαλύτερο ποσοστό των συναδέλφων υπάρχει η εντύπωση ότι η απεργία τελειώνει στην μη συμμετοχή στη συνεδρίαση, ενώ στην πραγματικότητα αρχίζει μετά την ανάθεση των εργασιών αυτοδίκαια από τον διευθυντή. Χρειάζεται μεγαλύτερη ενημέρωση από την ΟΛΜΕ

Επίσης η προθεσμία (για ομάδες κλπ) είναι μέχρι 10/10. Μέχρι 30/9 γίνεται αποτίμηση της προηγούμενης χρονιάς κάτι που γίνεται εδώ και χρόνια.

 
sig xim
26 Σεπ 2021 18:11

Μπορεί να μου λύσει κάποιος την απορία.
Δεν γίνεται σύλλογος λόγω συμμετοχής στην απεργία. Στις επόμενες 15 ημέρες ο διευθυντής ορίζει μόνος του την διαδικασία αξιολόγησης (αρ 97 4843/2021) και αναθέτει εργασίες στις ομάδες εκπαιδευτικών ως εξωδιδακτική εργασία. Τι γίνεται τότε. Αρνούμαστε να την κάνουμε επειδή συμμετέχουμε στην απεργία αποχή; Ρωτάω γιατί δεν έχει αναφερθεί κάτι τέτοιο από την ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

 
Ρίτα
26 Σεπ 2021 17:52

Έως τις 30/9 η αποτίμηση αφορά το προηγούμενο έτος. Κάποιος που δεν ήταν την προηγούμενη χρονιά στο ίδιο σχολείο, επί ποιου θέματος θα τοποθετηθεί;

 
@δρ. Μαύρος
26 Σεπ 2021 17:24

Δηλαδή, δρ. Μαύρος, ψάχνουμε για κορόιδα...άσπρους

 
Πλατάρος Γιάννης
26 Σεπ 2021 16:54

@Αλέκα κ.ά.
Η αποτίμηση είναι σαφώς ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ . Την κάνει ο Σύλλογος διδασκόντων , απλώς ο Διευθυντής είναι υποχρεωμένος να την καταγράψει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ (Όποτε ανοίξει, έχει ήδη αργήσει)

@δρ. Μαύρος
Ο διευθυντής είτε μετέχει είτε δεν μετέχει σε απεργία πάει στο Σχολείο, καταγράφει τους απεργούντες ειδοποιεί την Διεύθυνση όπως έχει καθήκον.
Αν ο Διευθυντής συμμετέχει στην αποχή, πάλι οφείλει να συγκαλέσει Σύλλογο γιατί μπορεί να θέλει να συμμετάσχει η πλειονότητα. Αν κάνει κάτι άλλο διαπράττει παράβαση καθήκοντος.

@Σέλος
όταν ο διευθυντής κάνει οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που υποδεικνύω, εμπίπτει ενδεχομένως και δυνητικώς στην «παρακώλυση» της αξιολόγησης και είναι πλέον ιδιώνυμο. Δηλ. Αν ο Διευθυντής ξέρει από συζητήσεις ποίοι είναι υπέρ και κατά και είναι οριακή η πλειοψηφία και κανονίσει μια μέρα που λείπουν οι «αντίθετοι» δικαιολογημένα ή κάτι τέτοιο, κινδυνεύει να κατηγορηθεί για «παρακώλυση» οφείλει έτσι κι αλλιώς να διερευνήσει εξαντλητικώς την ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ να διεξαχθεί η Συνεδρίαση. Είναι καθήκον του. Έγραψα το σημείωμα για να ΜΗΝ μπλέξει κανένας Διευθυντής είτε εκπαιδευτικός. Εσείς μου θέτετε και το ερώτημα με τον ανάλογο ύφος του γνώστη και είρωνα . Όταν γίνετε διευθυντής κάντε κάτι άλλο. Αυτό που νομίζετε. Έχω σκεφθεί να κάνω «πρακτικά μαθήματα» για το πώς πρέπει να λειτουργεί ο Σύλλογος . Για λεπτομέρειες. Αλλά ουσιώδεις λεπτομέρειες . Εσείς «προσωπικά» και πάρα πολλοί σαν και σας με κάνουν να το αναβάλω. Όχι για το ερώτημα, αλλά μόνον για το ύφος.

@ Στράτος
Και απαντώ (όπου μπορώ) στα δικά σου - κανονικά και εύλογα- ερωτήματα Στράτο:
***Τι θα ακολουθήσει στην περίπτωση διαπιστωμένης έλλειψης απαρτίας και μη συνεδρίασης του Συλλόγου;
Απάντηση:
Θα περιμένουμε....
Εγώ προσωπικά (υποκειμενικά, δεν έχω εσωτερική πληροφόρηση) περιμένω να γίνει ό,τι είχε γίνει αναλόγως και με ανάλογη αποχή επί Σουφλιά. Περικοπή αποδοχών. Πόση, άγνωστο και ζητούμενο. Πότε , εκτιμώ, όχι αμέσως, πρώτα θα κηρυχθεί η αποχή καταχρηστική και άρα παράνομη και ΜΕΤΑ. Το μετά μπορεί να αργήσει και να πάει προς το τέλος της χρονιάς. Δεν αποκλείω κάτι διαφορετικό, αλλά πιστεύω σε αυτό το σενάριο που βασίζεται στην ιστορία του συνδικαλισμού.
Έγραψα ότι πρακτικό πρέπει να γίνει. Ας δεν υπάρχει απαρτία. Ακόμα και μόνος του να μείνει ο Διευθυντής πρέπει να γράψει πρακτικό και να πει: Έγινε αυτή η πρόσκληση , με το μοναδικό θ΄έμα την συλλογική αξιολόγηση. Παρέστησαν αυτοί. Αυτοί δικαιολογημένα αυτοί αδικαιολόγητα. Δεν υπάρχει απαρτία. Επίσης (πρόσεξε αυτό) ούτε είναι δυνατόν να υπάρξει απαρτία διότι από τους 25 που μετέχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα οι τάδε , τάδε κτλ σύνολο 13 (επίτηδες γράφω οριακό νούμερο ) έχουν υποβάλλει σχετική δήλωση αποχής. Συνεπώς, ΟΥΔΕΠΟΤΕ δύναται να επιτευχθεί απαρτία, πλην ανάκλησης των δηλώσεων.
Αν ο ΔΔΕ του πει « και γιατί δεν έκανες την συνεδρίαση την Παρασκευή που ΛΕΙΠΟΥΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ οι 3 που έκαναν δήλωση, οπότε θα είχες απαρτία ο Διευθυντής θα του πει τον ορισμό του «τί είναι σύλλογος Διδασκόντων» (απαντάω και στον είρωνα που νομίζει ότι στην διοίκηση κάνουμε «αντάρτικο» και «πονηριές» και «τακτικισμούς» και «τριπλες» ....

***Τι πρέπει να πράξει ο Διευθυντής και τι επιπτώσεις θα έχουν οι καθηγητές;
Απάντηση:
Θα αναμένει οδηγίες. ... Δεν ξέρω πραγματικά...

***Όσοι δεν διαφωνούν με την αξιολόγηση, πως θα φανεί ότι δεν διαφωνούν αφού δεν θα υπάρχει συνεδρίαση και άρα ούτε πρακτικό;
Απάντηση:
Όπως είδη έγραψα, θα φτιάξει πρακτικό σε κάθε περίπτωση. Όσοι συμμετέχουν θα ερωτηθούν αν τυχόν συμμετέχουν στην αποχή και και θα καταγραφή η απάντησή τους . Μετά θα γράψει «...και όπως διαπιστώνεται δεν υπάρχει απαρτία και δεν μπορεί να γίνει αποτίμηση.
....Για το σκοπό τούτο συνετάχθη το παρόν και υπογράφεται ως ακολούθως:
Ακολουθούν οι υπογραφές όσων συμμετείχαν.
Μπορεί να συμμετάσχει και κάποιος που θα πει «δεν συμμετέχω» μετράει ως μη συμμετέχων στην απαρτία, αλλά υπογράφει το πρακτικό ως παρών και μη μετέχων, μόνο στην περίπτωση που δεν έχει κάνει δήλωση.

***Η πλατφόρμα του ΙΕΠ για την καταχώρηση έχει ανοίξει; Γιατί τα στενά χρονικά περιθώρια του τέλους Σεπτεμβρίου, το οποίο είναι αυτή την εβδομάδα, δεν ξέρουμε αν συνοδεύονται και από την κατάλληλη ετοιμότητα τουλάχιστον από πλευράς ΙΕΠ και ΥΠΑΙΘ.
Απάντηση:
Πραγματικά δεν γνωρίζω γιατί αργεί αυτό και δεν διακινδυνεύω μια εικασία . Ελπίζω να είναι τυχαίο... Εξ άλλου πάντα είμαστε της τελευταίας στιγμής ως λαός...
Τα παραπάνω τα έγραψα ως κίνηση ενσυναίσθησης στους Διευθυντ΄ες κυρίως για να μην μπλέξουν γραφειοκρατικά...
Η πολιτική μου εκτίμηση είναι ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις οικονομικές . Το περυσινό «τζάμπα» ήταν προϊόν πολιτικής ανοχής του Υπουργείου. Έκανε την κίνησή του το Υπουργείο και απλοποίησε την διαδικασία (ικανοποιητικά ή μη δεν έχει μεγάλη σημασία έκανε την υποχώρησή του, μικρή ή μεγάλη) Τώρα διατρέχουμε το «δεύτερο μέρος» της προσπάθειας λειτουργίας της αξιολόγησης.
Έχω γράψει ήδη δύο φορές, ότι το ποσοστό παρακράτησης επί του ημερομισθίου έχε ι μια σοβαρή πολιτική σημασία. Είναι νέο καθήκον. Το ποσοστό είναι ισόποσο με την εργασιακή επιβάρυνση της αξιολόγησης. Έχει λέει το αξίωμα της κοστολόγησης . Αν είναι 10% , ΜΠΟΡΕΙ θα πει η ΟΛΜΕ «ξεκινάμε με αίτημα 10% αύξηση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. Όμως, δεν θα το πει η ΟΛΜΕ, διότι δεν έχει την παραμικρή διαπραγματευτική ευελιξία λόγω αλλοπρόσαλης «ιδεολογικής» σύνθεσης.
Θα δούμε...

 
Η συνέχεια
26 Σεπ 2021 16:32

Η συνέχεια. Ο διευθυντής στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή δημιουργεί τις ομάδες . Κοινοποιεί ατομικά την απόφαση με ενυπόγραφη ελαβα γνωση ... .... Ανεβάζει τις ομάδες στο ΙΕΠ και ανά δίμηνο συνεδρίαση για την πορεία. Αυτά είναι τα εύκολα. Όταν θα σου πει ο σύμβουλος κ. Χ...... Κ.... Τι ώρα του προγράμματος να περάσω από την τάξη σου τι θα του πεις απεργία αποχή; Και αυτός τι θα γράψει ... καλό παιδί ο........ ; Και σίγουρα θα το κοινοποιήσει πιο πάνω. Αλλά μην ανησυχείτε θα πάει η ΟΛΜΕ στα δικαστήρια να σας δικαιώσει. Ξυπνήστε είστε και ΠΕ .

 
Πιτσιφλής
26 Σεπ 2021 15:50

Έναν καλό επώνυμο δικηγόρο χρειαζόμαστε, δεν εμπιστεύομαι τους αντιποιητές...

 
ΚΜ
26 Σεπ 2021 15:20

@Στρατος
Ο Δντης γράφει ενα πρακτικο στο πρακτικο του δύτη όπου διαπιστώνει την έλλειψη απαρτίας, σημειωνοντας και γιατί απουσίαζε ο καθένας.

 
Αλεκα
26 Σεπ 2021 15:12

Αγαπητέ Κ.Πλαταρε Νομίζω κάνετε λάθος.την αποτίμηση έως τις 30/9 δεν είναι υποχρεωμένος ο διευθυντης να συγκαλέσει σύλλογο μπορεί να την αναρτήσει και μόνος του.Δειτε το

 
Προβληματισμένος
26 Σεπ 2021 15:09

Πιέζουν τους διευθυντές των σχολείων και τους συλλόγους καθηγητών να προχωρήσουν στην αποτίμηση για το προηγούμενο σχολικό έτος, όμως η ιστοσελίδα του ΙΕΠ δεν περιλαμβάνει τίποτε σε σχέση με την αποτίμηση.
Είναι ένα δυσάρεστο κενό το οποίο επείγει να καλυφθεί.

 
δρ. Μαύρος
26 Σεπ 2021 14:56

Από τη στιγμή που ο διευθυντής συγκαλεί τον Σύλλογο Διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση με θέμα την Αυτοαξιολόγηση, ο ίδιος εξαιρείται από την Απεργία/Αποχή αφού εκτελεί το πρώτο βήμα προς την υλοποίησή της. Συνεπώς πρέπει ο διευθυντής να ΜΗΝ συγκαλέσει σύλλογο και να αναλάβει αυτός την ευθύνη και όχι να τη μετακυλίουμε στον εκπαιδευτικό.

 
Προβληματισμένος
26 Σεπ 2021 14:21

Πιέζουν τους διευθυντές των σχολείων και τους συλλόγους καθηγητών να προχωρήσουν στην αποτίμηση για το προηγούμενο σχολικό έτος, όμως η ιστοσελίδα του ΙΕΠ δεν περιλαμβάνει τίποτε σε σχέση με την αποτίμηση.
Είναι ένα δυσάρεστο κενό το οποίο επείγει να καλυφθεί.

 
Καλύτερη πρακτική
26 Σεπ 2021 13:44

Στο παρόν σημείωμα δίνουμε προς ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ μια καλή πρακτική για την ειδική συνεδρίαση του Σ.Δ. που αφορά την αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μονάδας : Πάρτα πίσω και παραιτήσου, όταν το 95% σου έχει ήδη πει ΟΧΙ και δεν το καταλαβαίνεις. Αλλιώς δεν ακούς τη συντριπτική πλειοψηφία.... και πώς το λένε τότε αυτό???

 
Σελος
26 Σεπ 2021 13:06

Κε σε ποιο νομο εχετε δει τους ορους "μονιμη", "συγκυριακη", "οριστικη" απαρτια για εναν συλλογο διδασκοντων;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.