Live/Βουλή: Η Ζ. Μακρή απαντά για τα Λατινικά στον Ν. Φίλη και Γ. Δελή

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οριστικοποίησε την θέση του οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών και όχι στην Κοινωνιολογία

29/09/2021

Ενημερώθηκε: 29/09/2021, 09:54

Άκουσε το άρθρο

Σήμερα Τετάρτη , στις 9 το πρωί,  θα συζητηθούν στη Βουλή οι δύο επίκαιρες ερωτήσεις των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη και του ΚΚΕ Γ. Δελή για το μάθημα των Λατινικών στο οποίο θα κληθούν να εξεταστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις οι υποψήφιοι προηγούμενων  ετών , ενώ δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο ούτε λέξη Λατινικά.

Το esos  συνδέθηκε διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

Το esos κατ΄αποκλειστικότητα στις 16 Σεπτεμβρίου δημοσίευσε την είδηση ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οριστικοποίησε την θέση του οι υποψήφιοι προηγούμενων ετών να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών  και όχι στην Κοινωνιολογία

Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, δεν προχώρησε σε απόφαση “διπλών” εξετάσεων (Κοινωνιολογία για τους παλαιούς υποψηφίους και Λατινικά για τους φετινούς μαθητές της Γ’Λυκείου), δεδομένου ότι οι υποψήφιοι των τελευταίων χρόνων δεν διδάχθηκαν στα Λατινικά:

ΠΡΩΤΟΝ: Διότι  Θα ετίθετο ζήτημα ίσης μεταχείρισης (διεκδίκηση ίδιων θέσεων από υποψήφιους που έχουν ακολουθήσει διαφορετικούς δρόμους, έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά βασικά μαθήματα)

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Η υποχρέωση του Κράτους είναι να προετοιμάζει τον μαθητή για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, όχι τον απόφοιτο. Οι απόφοιτοι μπορεί να έχουν δώσει εξετάσεις πολλά χρόνια πίσω και να έχουν εξεταστεί στη διάρκεια του χρόνου σε πολλά και ετερόκλητα συστήματα εισαγωγής.

ΤΡΙΤΟΝ:  Ο νομος που προβλέπει τα Λατινικά ως βασικό μάθημα είχε ψηφιστεί 2 χρόνια πριν από την εφαρμογή του, δηλ. το 2020 για τις εξετάσεις του 2022, και άρα όλοι οι υποψήφιοι είχαν γνώση για την επερχόμενη αλλαγή.

Η εξεταστέα  ύλη

Η εξεταστέα  ύλη, στην οποία  θα εξεταστούν οι υποψήφιοι   στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις , είναι οι εξής:

ΒΙΒΛΙΑ 2021-2022

  •         Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α ́, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
  •         Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Β ́, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
  •         Τζάρτζανος Α., Λατινική Γραμματική, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Εισαγωγή:

Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α ́, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»:

Λατινική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Η λατινική γλώσσα, Η γένεση της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Εποχές της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Γενικά χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής λογοτεχνίας

Η εξέλιξη της ρωμαϊκής λογοτεχνίας: Κλασική εποχή: α. Οι χρόνοι του Κικέρωνα, β. Αυγούστειοι χρόνοι, γ. Μετακλασική εποχή, δ. Ύστερη Αρχαιότητα.

Κείμενα:

Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Α ́: Μαθήματα XVI-XX Από το σχολικό βιβλίο Πασχάλης Μ., Σαββαντίδης Γ., Λατινικά τεύχος Β ́: Μαθήματα XXI-L. Και αξιοποιείται το βιβλίο αναφοράς: Α. Τζάρτζανος, Λατινική Γραμματική, Υ.ΠΑΙ.Θ./Ι.Τ.Υ.Ε. «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Γραμματική – Συντακτικό:

I. Η ύλη που έχει διδαχθεί στη Β ́ ΓΕ.Λ.

II. Η ύλη Γ ́ ΓΕ.Λ.:

• Η οριστική του παθητικού ενεστώτα της γ ́ συζυγίας
• Το απαρέμφατο του παθητικού ενεστώτα της γ ́ συζυγίας
• Τα αποθετικά ρήματα της γ ́ συζυγίας
• Η οριστική του παθητικού μέλλοντα της γ ́ και δ ́ συζυγίας
• Το ρήμα fio
• Η οριστική του παθητικού παρατατικού και των αποθετικών ρημάτων
• Η μετοχή του παθητικού παρακειμένου
• Τα σύνθετα του do

• Το εξωτερικό και το εσωτερικό αναγκαστικό αίτιο
• Το απαρέμφατο του ενεργητικού παρακειμένου
• Η αόριστη αντωνυμία quidam, quaedam, quiddam (ουσιαστική) και quoddam (επιθετική)
• Το ειδικό απαρέμφατο
• Το ουσιαστικό bos
• Οι συντελεσμένοι χρόνοι της παθητικής φωνής
• Το απαρέμφατο του παθητικού παρακειμένου
• Ο υπερθετικός των επιθέτων
• Η γενική και η αφαιρετική της ιδιότητας
• Η απόλυτη αφαιρετική
• Τα ρήματα cado και caedo και τα σύνθετά τους
• Η μετοχή του ενεστώτα
• Η μετοχή του ενεστώτα των αποθετικών ρημάτων
• Η μετοχή του μέλλοντα
• Η μετοχή του μέλλοντα των αποθετικών ρημάτων
• Η χρήση της μετοχής
• Η ενεργητική περιφραστική συζυγία
• Το απαρέμφατο του μέλλοντα
• Η έκφραση est mihi nomen
• Ο σύνδεσμος dum + οριστ. του ενεστώτα
• Η απόλυτη αφαιρετική
• Η υποτακτική του ενεργητικού ενεστώτα
• Η υποτακτική του παθητικού ενεστώτα
• Η χρήση της υποτακτικής
• Η υποτακτική του ενεργητικού και παθητικού παρατατικού
• Η χρήση της υποτακτικής
• Η ακολουθία των χρόνων
• Η υποτακτική του ενεργητικού παρακειμένου
• Η υποτακτική του παθητικού παρακειμένου
• Η υποτακτική του ενεργητικού υπερσυντελίκου
• Η υποτακτική του παθητικού υπερσυντελίκου
• Η ακολουθία των χρόνων
• Ο ιστορικός και ο χρονικός cum
• Προτάσεις ουσιαστικές με το quod
• Η προστακτική του ενεργητικού ενεστώτα
• Η προστακτική του ενεργητικού μέλλοντα
• Η προστακτική του παθητικού ενεστώτα και μέλλοντα
• Η απαγόρευση
• Παρατηρήσεις για τη χρήση της προστακτικής
• Ο προσδιορισμός του χρόνου
• Τα παραθετικά των επιθέτων
• Ο υπερθετικός των επιθέτων σε -er και-lis
• Περιφραστικός σχηματισμός των παραθετικών

• Ο σχηματισμός των επιρρημάτων
• Τα παραθετικά των επιρρημάτων
• Ο β ́ όρος της σύγκρισης
• «Ανώμαλα» παραθετικά
• Οι εκφράσεις maior natu και minor natu
• Παρατηρήσεις για τη χρήση του συγκριτικού (απόλυτη σύγκριση)
• Η απουσία της οριστικής στον πλάγιο λόγο
• Ο προσδιορισμός του τόπου
• Ο προσδιορισμός του χρόνου
• Το ρήμα eo, ii(ivi), itum, ire
• Οι χρήσεις της γενικής
• Οι χρήσεις της δοτικής
• Οι χρήσεις της αφαιρετικής
• Το γερούνδιο
• Το γερουνδιακό
• Η παθητική περιφραστική συζυγία
• Το ποιητικό αίτιο του γερουνδιακού
• Το σουπίνο
• Ο προσδιορισμός του σκοπού
• Οι αιτιολογικές προτάσεις
• Οι τελικές προτάσεις
• Ο προσδιορισμός του σκοπού
• Οι επιρρηματικές συμπερασματικές προτάσεις
• Οι χρονικές προτάσεις
• Χρήσεις του συνδέσμου cum
• Οι υποθετικοί λόγοι
• Οι εναντιωματικές προτάσεις
• Οι παραχωρητικές προτάσεις
• Οι παραβολικές προτάσεις
• Οι υποθετικές παραβολικές προτάσεις
• Οι αναφορικές προτάσεις
• Οι ευθείες ερωτήσεις
• Οι πλάγιες ερωτήσεις
• Οι βουλητικές προτάσεις
• Οι ουσιαστικές συμπερασματικές προτάσεις
• Οι ενδοιαστικές προτάσεις και οι ουσιαστικές προτάσεις που εισάγονται μετο quominus, το ne και το quin.
• Ακολουθία των χρόνων
• Ανακεφαλαίωση των χρήσεων του συνδέσμου ut
• Ο πλάγιος λόγος
• Η γερουνδιακή έλξη και ο προσδιορισμός του σκοπού
• Τα αντωνυμικά επίθετα

Σχόλια (1)

ΔΕΠ
|

Πως είναι "ίση μεταχείριση" όταν αυτός που εξετάστηκε το 2021 και θα ξαναδώσει το 2022 δε διδάχθηκε ποτέ Λατινικά ενώ αυτός που δίνει πρώτη φορά τα διδάχθηκε για 2 χρόνια;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ