Παράταση μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται να δώσει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στους Πρυτάνεις, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, προκειμένου να καταθέσουν τις εισηγήσεις των Συγκλήτων για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη.
Η υπουργός Παιδείας είχε ζητήσει από τους Πρυτάνεις στις 17 Ιουλίου να καταθέσουν τις εισηγήσεις τους το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο ενώ η προθεσμία παρέρχονταν και κανένα Πανεπιστήμιο δεν κατέθεσε την πρότασή του , η Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε στις 22 Σεπτεμβρίου, στη Σύνοδο Πρυτάνεων ότι “μετά από αίτημα των Πανεπιστημίων θα δοθεί παράταση στην υποβολή προτάσεων για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη”, χωρίς , ωστόσο, τότε να προσδιορίσει το χρόνο
Η υπουργός Παιδείας ήδη έχει ζητήσει από την ΕΘΑΕΕ (πρώην ΑΔΙΠ) να καταρτιστούν οδηγίες και κατευθύνσεις,με τη μορφή “βεντάλιας”, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, προκειμένου να σταλούν στα Πανεπιστήμια.
Αυτές οι οδηγίες και κατευθύνσεις ήδη ετοιμάζονται από την ΕΘΑΕΕ.
Ίδρυση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών μέσα στα ΑΕΙ
Η υπουργός Παιδείας έχει προαναγγείλει τη θεσμοθέτηση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών, μέσα στα Πανεπιστήμια από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:
- Οι Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών θα είναι επιπέδου 6 (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων) και η διάρκεια σπουδών θα είναι τετραετής.
- Στις Σχολές αυτές οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που εισάγονται σήμερα οι υποψήφιοι στα Πανεπιστήμια.
Για παράδειγμα:
- θα υπάρχει άλλη , χαμηλότερη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
- Θα δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτές τις σχολές και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ.
Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση επιδιώκει :
Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης” από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,
Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.
Τεχνολογική Κατεύθυνση
Τα τετραετή τμήματα θα έχουν τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια.
Η δημιουργία των τμημάτων θα προκύψει από δύο πηγές:
Α. Ενδεχομένως από τη μετατροπή λειτουργούντων τμημάτων, και
Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων.
Και στις δύο περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας:
1. Θα δώσει κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια.
2. Θα ζητήσει τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων.
“Μηδενική” η πιθανότητα λειτουργίας των 37 τμημάτων “Γαβρόγλου”
“Μηδενική” , θεωρείται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η πιθανότητα να λειτουργήσει, έστω και ένα τμήμα από τα 37
τα οποία θεσμοθετήθηκαν με νόμο από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και ανεστάλη η έναρξη λειτουργίας τους από την νυν υπουργό Ν. Κεραμέως.
Ωστόσο το υπουργείο δεν αποκλείεται να εξετάσει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα, σε κάποια από τα 37 τμήματα να λειτουργήσουν ως κατευθύνσεις σε άλλα τμήματα .
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ 37 ΤΜΗΜΑΤΑ
Όπως ήδη έχει δημοσιεύσει το esos η απόφαση της Κυβέρνησης είναι οριστική για την διαγραφή των 37 νέων τμημάτων “Γαβρόγλου”
Η ΕΘΑΑΕ το μοναδικό φάκελο που εξετάζει είναι του τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με κατεύθυνση να συγχωνευθεί με άλλο τμήμα του ίδιου Ιδρύματος και να διατηρηθεί ο ιστορικός χαρακτήρας της Σχολής Δημόσιας Υγείας που ιδρύθηκε το 1929 από τον Ελ. Βενιζέλο.
Η Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για δημιουργία νέων τμημάτων από τον Κ. Γαβρόγλου , προεκλογικά, για ψηφοθηρικούς λόγους, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.
Τα εν λόγω τμήματα, σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως, δημιουργήθηκαν:
- χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
- χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
- χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
- χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
- ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη δεν ξέρω αλλά τόσο πλαστικό σε μία φωτογραφία, είχα καιρό να δω. Απ' ότι φαίνεται, κανείς δεν "ενοχλείται". Έχουν να λύσουν πιο σύνθετα και σοβαρά πράγματα.