Πρύτανης Ιονίου Πανεπιστημίου: Στόχος μας το Ίδρυμα να παραμείνει με 11 τμήματα σε λειτουργία

"Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο εμφανίζεται πιο συσπειρωμένο από ποτέ, με ακαδημαϊκή ωριμότητα και ταυτόχρονη έκφραση όλων των απόψεων"

06/10/2021

Άκουσε το άρθρο

«Βασικός μας στόχος είναι το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να παραμείνει με έντεκα Τμήματα, σε πλήρη λειτουργία, σε τέσσερα νησιά του Ιονίου» διαμήνυσε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου. ο Πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου, καθηγητής Ανδρέας Φλώρος.

Ειδικότερα ο  Πρύτανης  τόνισε ότι: 

  • Με βασική παραδοχή και κριτήριο τον αριθμό των εισακτέων, τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας καλούνται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να υποβάλουν τις προτάσεις τους επί μετεξελίξεων, συγχωνεύσεων, καταργήσεων ή αλλαγών τμημάτων.
  • Η αξιολόγηση της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης είναι εξαιρετικά πολύπλοκο ζήτημα που δεν περιορίζεται σε ποσοτικά και μονοδιάστατα δεδομένα εισαγωγής υποψηφίων, ειδικά όταν αυτά διαμορφώνονται από παραμέτρους που δεν καθορίζονται από τα ίδια τα Ιδρύματα, όπως ο αριθμός των εισακτέων.
  • Την ίδια ώρα αναφερόμενος στο πλαίσιο που ορίσθηκε από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κατάθεση των προτάσεων των Ιδρυμάτων επεσήμανε πως «είναι εξαιρετικά περιορισμένο χρονικά και δεν περιλαμβάνει μέχρι και σήμερα βασικές κατευθυντήριες που αποτυπώνουν τις όποιες εθνικές προτεραιότητες.
  • Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έχει εγκαίρως εκκινήσει μια διαδικασία συζήτησης, διερευνώντας και αξιολογώντας πιθανές πτυχές της ακαδημαϊκής και χωρικής του αναδιάταξης, στηριγμένης στην καταγραφή και αποτίμηση δεδομένων εκ μέρους των ακαδημαϊκών Τμημάτων, καταλήγοντας σε συγκεκριμένες προτάσεις που μπορεί να αφορούν στη διατήρηση ή μετεξέλιξη του ακαδημαϊκού χαρακτήρα των σπουδών, ή και στην συνέργεια μεταξύ διαφορετικών Τμημάτων.
  • Αυτή η ανοικτή διαδικασία, χωρίς δεσμεύσεις και χωρίς προειλημμένες αποφάσεις, αντιπροσωπεύει την ουσία της δημοκρατικής λειτουργίας και έκφρασης εντός ενός Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Διαδικασίας εντοπισμένης εντός του - βαρύνουσας σημασίας - πλαισίου αποτίμησης και επανακαθορισμού της ίδιας της ακαδημαϊκής ταυτότητας των Τμημάτων και του Ιδρύματος, πάντα με χρήση ακαδημαϊκών  και μόνο, κριτηρίων», τόνισε ο Πρύτανης, που αναφέρθηκε αναλυτικά και στις επιμέρους, τεκμηριωμένες προτάσεις όλων των ακαδημαϊκών Τμημάτων.
  • Η πρόσφατη κατάταξη του Ιδρύματος στην ανώτερη δυνατή κλίμακα πιστοποίησης ποιότητας και τα αντίστοιχα μέχρι τώρα αποτελέσματα πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών Τμημάτων του Ιδρύματος από την αρμόδια Εθνική Αρχή, αποτελούν έμπρακτη απόδειξη της αυστηρής προσήλωσης του Ιδρύματος σε ποιοτικές ακαδημαϊκές αξίες, οι οποίες διεθνώς αποτελούν την αφετηρία του όποιου σχεδιασμού στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης.
  • Με βάση αυτήν την επένδυση στην ποιότητα, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο λειτουργεί διαδικασίες αξιολόγησης και διαρκούς επικαιροποίησης του σχεδιασμού των προγραμμάτων σπουδών, ως οφείλει. Η όποια πρόταση ακαδημαϊκής και χωρικής αναδιάταξης του Ιδρύματος, ως αρμοδιότητα της Συγκλήτου, θα στηριχθεί στις απόψεις των Τμημάτων, με δεδομένη την διατήρηση του χαρακτηριστικού της πολυνησιωτικότητας και της μη συρρίκνωσης, αλλά και τις όποιες εθνικού χαρακτήρα κατευθυντήριες ανακοινωθούν τελικά στα Πανεπιστήμια.

Αναφορικά με την πιθανή αναστολή λειτουργίας και άλλων Τμημάτων ο Πρύτανης σημείωσε ότι:

  • Και τα δέκα εν λειτουργία Τμήματα του Ιονίου Πανεπιστημίου έχουν θεμελιώσει προοπτικές υψηλής και αυτοδύναμης ακαδημαϊκής λειτουργίας σε επίπεδο διδακτικό και ερευνητικό.
  • Ο βασικός μας στόχος είναι επιπλέον η άρση της αναστολής λειτουργίας του Τμήματος της Λευκάδας, ίσως με μια πιθανή μετεξέλιξή του, για παράδειγμα σε Τμήμα Θαλάσσιας Οικονομίας, πρόταση που τέθηκε από έμπειρους ακαδημαϊκούς του Ιονίου Πανεπιστημίου και είχε ήδη μελετηθεί από την προηγούμενη Πρυτανεία. Βασικός στόχος επίσης είναι το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να παραμείνει με 11 Τμήματα σε πλήρη λειτουργία σε τέσσερα νησιά.
  • Τη στιγμή που το Πανεπιστήμιο εκφράζεται ενιαία, κάτω από πρωτοφανείς πιέσεις σε χρονικό και θεσμικό επίπεδο που προέρχονται από την Πολιτεία, οι έννοιες της μικροπολιτικής, της τοπικότητας και των πολιτικών χρωματισμών έρχονται δεύτερες.
  • Μας είναι αναγκαία η στήριξη σε κάθε νησί της περιφέρειάς μας ώστε να καλυφθούν οι όποιες αδυναμίες πραγματικά υπάρχουν ή σκόπιμα εμφανίζονται, ώστε να παραμείνουμε με 11 ισχυρά Τμήματα και στα τέσσερα νησιά της Περιφέρειας.

Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου αν και κατά πόσο οι εξελίξεις τροφοδοτούνται από εσωτερική αντιπολίτευση εντός του Ιδρύματος, ο Πρύτανης δήλωσε ότι «το Ιόνιο Πανεπιστήμιο εμφανίζεται πιο συσπειρωμένο από ποτέ, με ακαδημαϊκή ωριμότητα και ταυτόχρονη έκφραση όλων των απόψεων σε επίπεδο Τμημάτων, Συγκλήτου, Κοσμητειών, Συνδικαλιστικών Οργάνων και Συλλόγων. Στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που μας δόθηκε, τα βήματα που έχουμε κάνει είναι σημαντικά. Βασιζόμαστε σε τρεις άριστες πιστοποιήσεις του ΕΣΔΠ αλλά και προγραμμάτων σπουδών. Το Πανεπιστήμιο συσπειρώθηκε. Τα Τμήματα κατέθεσαν ώριμες προτάσεις και έδειξαν ότι είναι ανοικτά σε ακαδημαϊκές αλλαγές και συνέργειες που δεν αλλοιώνουν τις προοπτικές τους. Βασικός μας στόχος που αναδεικνύεται και υλοποιείται άλλωστε από την παρούσα συνέντευξη είναι να επικοινωνήσουμε τις προτάσεις μας τεκμηριωμένο λόγο και να χτίσουμε συμμαχίες ώστε να θεμελιώσουμε τις προοπτικές εξέλιξης του Ιδρύματός μας», κατέληξε ο κ. Φλώρος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (1)

Στόχος αναβάθμιση ποιότητας ανώτατης εκπαίδευσης, ναι ή όχι;
|

Για το 2018 στην EU το students to academic faculty ratio ήταν 15,3.
Στην ουραγό Ελλάδα αντίστοιχα ήταν 38,7.
Δεύτερη χειρότερη επίδοση η Κύπρός με 22,0.

Ακόμη και αν γινόταν 40% οριζόντια μείωση μέγιστου αριθμού εισακτέων σε όλα τα Τμήματα και ΠΑΛΙ ΟΥΡΑΓΟΙ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ!

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ποσοστό μικρότερο του 35% των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις συγκέντρωσαν λιγότερο από 10.000 μόρια
ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΩ ΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΙΩΣΗ
- ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΑ
- ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ > 10.000 ΜΟΡΙΑ

Αυτά αποδεικνύουν ότι στόχος του ΥΠΑΙΘ δεν υπήρξε ποτέ η αναβάθμιση της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ