Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Εργαλείο για τη στήριξη των εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών

Δημοσίευση: 07/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εργαλείο με την ονομασία «SELFIEforTEACHERS», το οποίο  μπορεί να  βοηθήσει τους εκπαιδευτικού  να αξιολογήσουν τις ψηφιακές ικανότητές τους και να εντοπίσουν πού χρειάζονται περαιτέρω κατάρτιση και υποστήριξη, έθεσε σε εφαρμογή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το εργαλείο  επιτρέπει στους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς να αποτυπώνουν σε μια εικόνα, μια "σέλφι", το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται όσον αφορά τη χρήση της τεχνολογίας, καθώς και να λαμβάνουν συμβουλές για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους.

Το εργαλείο είναι διαθέσιμο σήμερα στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα σλοβενικά. Κατά τις προσεχείς εβδομάδες, θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ.

Πώς λειτουργεί το νέο αυτό εργαλείο;

Κάθε εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να εγγραφεί για να χρησιμοποιήσει το εργαλείο. Στη συνέχεια, αντιδρά σε μια σειρά δηλώσεων σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας από μέρους του, σε έξι διαφορετικούς τομείς:

  •     Διδασκαλία και μάθηση
  •     Εξεύρεση, χρήση και δημιουργία ψηφιακών πόρων
  •     Εξατομίκευση της μάθησης και συμμετοχή των μαθητών στην πρακτική μάθηση
  •     Αξιολόγηση και ανατροφοδότηση των μαθητών
  •     Επικοινωνία και συνεργασία με μαθητές, οικογένειες και συναδέλφους
  •     Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών

Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός λαμβάνει αυτοματοποιημένη έκθεση με τα αποτελέσματά του (από «αρχάριος» έως «καινοτόμος») με προτάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να αναβαθμιστεί. Η χρήση του εργαλείου μπορεί να αποτελέσει ένα καλό πρώτο βήμα για τον εντοπισμό των ισχυρών σημείων και των σημείων όπου απαιτείται περαιτέρω επαγγελματική ανάπτυξη και υποστήριξη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που ολοκληρώνουν την αυτοαξιολόγησή τους μπορούν να λάβουν πιστοποιητικό και ψηφιακό διακριτικό.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο είτε μεμονωμένα είτε ως μέρος ομάδας, για παράδειγμα με ομάδα εκπαιδευτικών εντός του σχολείου τους ή με ομάδα εκπαιδευτικών στην περιοχή ή τη χώρα τους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στον σχεδιασμό εντός του σχολείου, ενός δικτύου σχολείων, ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος ή μιας τοπικής εκπαιδευτικής αρχής.

Όλες οι απαντήσεις στο SELFIEforTEACHERS είναι ανώνυμες και δεν κοινοποιούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Τα δεδομένα δεν έχουν σχεδιαστεί για την κατάταξη ή την αξιολόγηση των επιδόσεων των εκπαιδευτικών, αλλά για την παροχή στους εκπαιδευτικούς της δυνατότητας να μάθουν πώς μπορούν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την τεχνολογία στη δουλειά τους και πώς μπορούν να προωθήσουν τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών τους.

Μια πιλοτική έκδοση του SELFIEforTEACHERS δοκιμάστηκε με περισσότερους από 4.000 εκπαιδευτικούς σε πέντε χώρες (Εσθονία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία και Πορτογαλία) την άνοιξη. Τα σχόλια ήταν θετικά και οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι το εργαλείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και συναφές με τη δουλειά τους. Η Επιτροπή εργάζεται για την ανάπτυξη πόρων και υποστηρικτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής πρακτικών από εκπαιδευτικούς που έχουν χρησιμοποιήσει το εργαλείο για την επαγγελματική τους μάθηση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ