Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Πολυτροπολογία στη Βουλή: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, προσλήψεις αναπληρωτών, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, στεγαστικό επίδομα σπουδαστών ΙΕΚ

Κατατέθηκε σήμερα από την υπουργό Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή
Δημοσίευση: 08/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πολυτροπολογία κατατέθηκε από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή, σε Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΛΟΓΊΑ

Με τις διατάξεις της πολυτροπολογίας   προβλέπονται,   τα ακόλουθα:

1. Παρέχεται, εφεξής, η δυνατότητα (ίσχυε για το σχολικό έτος 2020 — 2021), πρόσληψης, ως προσωρινών αναπληρωτών, εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, Που είναι ενταγμένοι στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α’ του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής ΙΙροσωπικού (Α.ΣΕ.Π.) των κλάδων:

- ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής, εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Σχολικούς Νοσηλευτές του κλάδου ΠΕ25 δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που είναι ενταγμένα στον αξιολογικό πίνακα ΓΙ του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου,

- ΤΕΟΙ.30- Βοηθοί Βρεφοκόμων-Παιδοκόμων, υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν πτυχίο ένταξης στον κλάδο ΔΕΘ Ι-Ε.Β.Π., εφόσον σι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π,) του κλάδου ΔΕΟΙ-ΕΗ.Π. δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που έχουν ενταχθεί στον τελικό αξιολογικό πίνακα Γ2’ του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου.

2. Επανακαθορίζεται η διαδικασία κάλυψης των κενών θέσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επεκτείνεται και για τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), μέσω ειδικής πρόσκλησης πρόσληψης, με υπουργική απόφαση, μετά την {11 Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών αναγκών αυτών, λόγω άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών ή μη επάρκειας του αριθμού των
υποψηφίων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

3. Ανατίθεται στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης οι αρμοδιότητα ανάθεσης και κατανομής της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού ‘Εργου, σε περίπτωση κενών ή κενούμενων θέσεων, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλιον  εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

4. Ορίζεται ότι, ειδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022··2023, η προθεσμία για την τροποποίηση του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) λήγει την 1η -11 -2021, αντί της 31ης- 8- 202Ι (άρθρο54παρ.7,‘.4777/20021).

5. Προβλέπεται ότι, ειδικά στην Πράξη «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) — Νέα Φάση» και μέχρι την ολοκλήρωσή της,απασχολούνται από Ιης 9 2021,κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτές ενηλίκων με πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.σ. Π.Π .Ε.Π.) ή μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, αν ελλείπουν υποψήφιοι εκπαιδευτές με την εν λόγω πιστοποίηση.

6. Επεκτείνεται η χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος (άρθρο ΙΟ ν.3220/2004) και στους καταρτιζόμενους των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), υπό τους ειδικότερα οριζόμενους όρους και προϋποθέσεις (χορηγείται για το οριζόμενο διάστημα φοίτησης, είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο κ.λπ.).

 

Σχόλια (10)

 
πανος
10 Οκτ 2021 12:03

πρεπει να ληφθει μεριμνα για ολους αυτους τους μαθητες που πετυχαν υψηλες βαθμολογιες εισαγωγης αλλα δεν ....εισηχθησαν στις σχολες-τμηματα πρωτης επιλογης τους για την ΕΒΕ.εν μεσω πανδημιας (τουλαχιστον οι υποψηφιοι των ΤΕΦΦΑ) δεν ειχαν τη πολυτελεια για σοβαρη προπονηση στα αθληματα τους.

 
Tom
10 Οκτ 2021 11:37

Επιλογές στελεχών τώρα. Πόση αναξιοπιστία κ αναξιοκρατία....

 
πρόταση
10 Οκτ 2021 08:25

Δυστυχώς τα ΕΠΑΛ έχουν υποβαθμιστεί χρόνια τώρα , ανεξάρτητα αν θέλουμε να βαφτίζουμε αλλιώς και να κολλάμε ταμπέλες τύπου ΜΝΑΕ ...Αν είσαι μέσα και διδάσκεις(;) βλέπεις όλα τα καλώς κείμενα. Αλλαγή τώρα. Ακόμη και η χρηματοδότηση και τα πρότυπα δε νομίζω να φέρουν μεγάλες αλλαγές. Κανονικά θα πρέπει να είναι τεχνικές σχολές θεωρίας και μαθητείας τουλάχιστον να ξέρουν την κατεύθυνση όλοι, κι όχι κάτι στο περίπου.

 
@Στρατος
09 Οκτ 2021 21:10

Συνάδελφε με τα σχόλια σου εδώ και πολλούς μήνες αγωνίας διαρκως για τις κρισεις στελεχών παρόλο που έχεις λάβει πολλές φορες απάντηση.Για άλλη μια φορά σου επαναλαμβάνω ότι επιλογές στελεχών δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν γιατί Α υπαρχει δέσμευση οι διευθυντές διεύθυνσης να παραμείνουν στις θέσεις τους για δυο χρόνια.Το ότι δεν έχει φτιαχτεί πλατφόρμα είναι υπεράνω σχολιασμού:Επισης δεν έχουν φτιαχτεί οι μελέτες περίπτωσης ούτε έχουν συγκροτηθεί ομάδες που θα εξετάσουν το συγγραφικό έργο των υποψηφιων πράγμα ιδιαίτερα χρονοβόρο.Υπαρχει και άλλος ένας πολύ σοβαρός λόγος που δεν γράφεται εδώ.Τι άλλο θες για να πειστείς;

 
Dimitris
09 Οκτ 2021 20:10

Στα ΕΠΑΛ και στην τεχνική εκπαίδευση δεν βλέπουμε καμία αλλαγή. Είμαι εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ. Τα ΕΠΑΛ έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους επιβάλλεται άμεσα μεταρρύθμιση ώστε να παρέχουν πραγματική τεχνική εκπαίδευση και οι απόφοιτοι να μπορούν με άνεση και επαγγελματισμο να σταδιοδρομήσουν στο χώρο εργασίας. Οι μοναδικές σχολές που παρέχουν τεχνική εκπαίδευση ειναι οι σχολές του ΟΑΕΔ. Τα ΕΠΑΛ για να έχουν μέλλον θα πρέπει το συντομότερο να ακολουθήσουν το μοντέλο των σχολών του ΟΑΕΔ η να μετατραπούν σε ενιαία Λύκεια.

 
Στράτος
09 Οκτ 2021 11:40

Αναφορικά με το Άρθρο 4 της Τροπολογίας που αφορά σε "Μεταβατικές διατάξεις για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού ‘Εργου - Τροποποίηση της παρ. του άρθρου 231 του ν. 4823/202" ένα σχόλιο.

Είναι πλέον φανερό σε όλους ότι πρέπει άμεσα να εκκινήσει η διαδικασία επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης. Κάθε μέρα που περνάει η κυβέρνηση εκτίθεται περισσότερο επιδεικνύοντας μια σχεδόν ακατανόητη αδυναμία να προχωρήσει αυτήν τη διαδικασία, τη στιγμή που η ζωή της κυβέρνησης μετράει πάνω από 2 χρόνια και κάτι μήνες. Μάλιστα ενώ η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προωθεί με κάθε τρόπο την αξιολόγηση, δεν φαίνεται να βιάζεται στην επιλογή στελεχών που θεωρητικά θα προωθούσαν τους σχεδιασμούς της και σε αυτόν τον τομέα.

Η ανάγκη ψήφισης τροποποιήσεων και μάλιστα στις Μεταβατικές διατάξεις του μεγάλου νόμου που ψηφίστηκε μόλις το καλοκαίρι (Ν.4823/2021) [*1] επιβεβαιώνει ακόμη περισσότερο τα κενά που δημιουργεί στη λειτουργία της εκπαίδευσης η αργοπορία εφαρμογής της. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά. Ήδη η κατάργηση των πινάκων υποψηφίων Διευθυντών σχολείων, οδήγησε στην κάλυψη των κενών/κενούμενων θέσεων που προέκυψαν το καλοκαίρι, λόγω συνταξιοδοτήσεων ή παραιτήσεων, με Αναπληρωτές Διευθυντές, πολλοί εκ των οποίων ούτε ήταν έτοιμοι ούτε και επιθυμούσαν την ανάληψη τέτοιων καθηκόντων. Η κανονιστική εγκύκλιος με την οποία θα προκηρύσσονταν οι θέσεις αυτές και θα καλύπτονταν σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου νόμου αλλά από τα παλιά Συμβούλια Επιλογής, αν και προαναγγέλθηκε από το Υπουργείο, δεν έχει ακόμη εκδοθεί και όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται να εκδοθεί. Εκτός κι αν υπάρξει κάποια έκπληξη εντός των προσεχών ημερών.

Σε κάθε περίπτωση είναι καιρός να δρομολογηθεί επιτέλους η έναρξη της διαδικασίας επιλογής νέων στελεχών άμεσα. Εάν η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής των αιτήσεων και των δικαιολογητικών δεν είναι ακόμη έτοιμη (αναμένεται στα μέσα Οκτωβρίου σύμφωνα με παλιότερο ρεπορτάζ του esos [*2]) υπάρχουν ωστόσο και άλλες πολλές πράξεις που πρέπει να γίνουν για να προχωρήσει η διαδικασία, με σημαντικότερη την πρόσκληση για συμμετοχή στα νέα Συμβούλια Επιλογής προς πρόσωπα που κατέχουν τα προβλεπόμενα από τον νέο νόμο προσόντα και ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή στα Συμβούλια αυτά.

Προφανώς το σήμα για να "τρέξουν" οι παραπάνω και άλλες πολλές διαδικασίες που συνοδεύουν την επιλογή νέων στελεχών θα πρέπει να δοθεί από την ηγεσία του Υπουργείου προς το αρμόδιο Τμήμα Στελεχών. Όσο αυτό καθυστερεί, τόσο πληθαίνουν τα ερωτήματα για τους λόγους που το Υπουργείο κωλυσιεργεί σε αυτό το θέμα.

[*1]https://www.esos.gr/arthra/74021/se-fek-polynomoshedio-toy-yp-paideias-a...

[*2] https://www.esos.gr/arthra/74180/meta-tis-15-oktovrioy-tha-einai-etoimi-...

 
Iraklis
09 Οκτ 2021 10:15

Μα δεν ψηφίστηκε νόμος για κρίσεις στελεχών; Τι κάνει τώρα; Βγάζει τροπολογίες για να δώσει παράταση και κατανομή σε κενούμενες θέσεις από όσους συμβούλους έχουν απομείνει... κάθε σύμβουλος κινδυνεύει να έχει μια ολόκληρη περιφέρεια. Καλά, γνωρίζουν άραγε την πραγματικότητα;

 
Στέλιος
09 Οκτ 2021 10:01

Απαραίτητες τροπολογίες γιατί υπαρχουν ιδιαιτερότητες. Δεν προσλαμβάνει ο Διευθυντής ούτε ο Περιφερειακός βάση συνέντευξης αλλά οι προσλήψεις με βάση τη νομοθεσία.

 
PE19
09 Οκτ 2021 00:13

Νόμους νόμους νόμους την εφαρμογή δεν βλέπω

 
Απείρου κάλλους
08 Οκτ 2021 23:12

Χαμογέλασα πάρα πολύ με το 3.... μέχρι που διάβασα το 4....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ