Placeholder

ΣΥΝΕΔΡΙΑ-ΗΜ/ΔΕΣ

Διεθνές Συνέδριο EDEN Open Classroom «Real Change Takes Place in Deep Crisis» Ελληνογερμανική Αγωγή, 22-24 Οκτωβρίου 2021

(http://openclassroom2021.ea.gr/)
Δημοσίευση: 15/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πανδημία έθεσε σε δοκιμασία την εκπαιδευτική διαδικασία σε ολόκληρο τον κόσμο. Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε, η εκπαιδευτική κοινότητα κατάφερε να ανταποκριθεί με επιτυχία. Αλλαγές που προχωρούσαν με αργό ρυθμό επιταχύνθηκαν. Εργαλεία που είχαν δοκιμαστεί σε πιλοτικό επίπεδο χρησιμοποιήθηκαν σε εξαιρετικά μεγάλη κλίμακα. Ισχυρές κοινότητες μάθησης και κατάρτισης σχηματίστηκαν. Οι σχολικές κοινότητες άνοιξαν νέα παράθυρα στον κόσμο και χρησιμοποίησαν πλούσιο ψηφιακό περιεχόμενο και εφαρμογές. Και το σημαντικότερο: Ο σκεπτικισμός απέναντι στην αλλαγή και στις νέες τεχνολογίες περιορίστηκε καθώς αναδείχτηκε η προστιθέμενη αξία που προσέφεραν στην προσπάθεια για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης με «κλειστά» σχολεία.

Φαίνεται λοιπόν πως η πραγματική αλλαγή λαμβάνει χώρα σε συνθήκες βαθιάς κρίσης. Πως θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη νέα δυναμική που αναπτύχθηκε ώστε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία;

Στο Διεθνές Συνέδριο «Real Change Takes Place in Deep Crisis» ερευνητές, πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι της σχολικής εκπαιδευτικής κοινότητας μοιράζονται το όραμα τους για ένα «ανοιχτό» και ψηφιακά ώριμο σχολείο, που θα μπορεί να αντιμετωπίζει επιτυχώς τις σύγχρονες προκλήσεις και θα προετοιμάζει συστηματικά και μεθοδικά τους μαθητές τους για τη ζωή τους στην κοινωνία της γνώσης.

Μέσα από μια σειρά παρουσιάσεων και ειδικά σχεδιασμένων εργαστηρίων, το συνέδριο θα αναδείξει πώς τα σχολεία μπορούν να κινηθούν από το στάδιο του αναστοχασμού για την κατανόηση των αναγκών τους, στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης προς την «ανοικτότητα» και την ψηφιακή ωριμότητα της σχολικής κοινότητας. Η «ανοικτότητα» αναφέρεται στη χρήση ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και εφαρμογών αλλά και στη δημιουργία ενός μοντέλου συνεργασίας με εξωτερικούς προς το σχολείο παράγοντες που μπορούν να υποστηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο. Η ψηφιακή ωριμότητα αναφέρεται στην υιοθέτηση τεχνολογικών εφαρμογών που επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να έχουν συνεχή πρόσβαση σε ποιοτικό ψηφιακό περιεχόμενο, βάσεις δεδομένων, εικονικά ή απομακρυσμένα εργαστήρια και να εμπλουτίζουν αλλά και να παρακολουθούν διαρκώς την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών.

Το συνέδριο συνδιοργανώνουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η Ελληνογερμανική Αγωγή (ΕΑ), και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση EDEN, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας Reflecting for Change (R4C). Η πρωτοβουλία R4C έχει ως προτεραιότητα την προαγωγή της χρήσης «εργαλείων του αναστοχασμού» (Self-Reflection Tools) προκειμένου να υποστηριχθεί η καινοτομία και η συστημική αλλαγή στα σχολεία.

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί με περιορισμένη φυσική παρουσία με όλα τα απαραίτητα μέτρα στις εγκαταστάσεις της EA στην Παλλήνη , ενώ θα μεταδοθεί ζωντανά στο διαδίκτυο αλλά και στον Εικονικό Κόσμο Second Life, όπου βρίσκονται οι ψηφιακές εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής Η παρακολούθηση είναι δωρεάν και οι συμμετέχοντες θα λάβουν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις.

Για την εγγραφή σας, πατήστε εδώ

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε μας εδώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ