Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Επίκαιρη ερώτηση Ν.Φίλη για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και την παράλληλη στήριξη

Δημοσίευση: 18/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επίκαιρη ερώτηση για τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατέθεσε ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

«Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών (...) κι όλη αυτή η αναστάτωση εν μέσω πανδημίας» γράφει ο βουλευτής Α’ Αθηνών στην ερώτησή του.

Δεύτερο μήνυμα που έρχεται από παντού, συνεχίζει ο Ν. Φίλης: «Τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου (ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό), καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης».

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, αντίθετα από την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία, έχουν ένα και μόνο στόχο, συνεχίζει ο Ν. Φίλης: «τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής ‘πληρότητας’ στα σχολεία. Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση».

Και καταλήγει: «Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) ‘αραίωση στις τάξεις’ και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά ‘δεν υπάρχουν αίθουσες’. Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν»!

Ο Ν. Φίλης ζητάει από το υπουργείο να δώσει στοιχεία για τον αριθμό των συγχωνεύσων, τα αριθμητικά δεδομένα των τάξεων μετά από αυτές, όπως και τον αριθμό των αιτημάτων παράλληλης στήριξης που δεν έχουν ικανοποιηθεί, καθώς και τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί ως σήμερα, ζητώντας φυσικά να αναιρεθούν οι συγχωνεύσεις που έχουν γίνει και να ικανοποιηθούν αμέσως τα αιτήματα παράλληλης στήριξης.

Η επίκαιρη ερώτηση αναμένεται να συζητηθεί στη Βουλή αυτή τη βδομάδα.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική

Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών. Εκατοντάδες συγχωνεύσεις που διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή σημειώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και άλλων κομμάτων καταθέτουν ερωτήσεις και οργισμένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων. . Κι όλη αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν.

Δεύτερο κύμα μηνυμάτων, που φτάνουν επίσης από παντού: τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης. Θυμίζω ότι στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το σχολικό έτος ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, ενώ παρά τους μνημονιακούς περιορισμούς αυξήθηκαν δραστικά οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες Ειδικής Αγωγής και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, πρώτη φορά μετά το 2010.

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα σχολεία. Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) «αραίωση στις τάξεις» και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά «δεν υπάρχουν αίθουσες». Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα.

Επειδή αυτή η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μαθητών, της ελληνικής οικογένειας και του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

•    Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές; Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί; Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;

•    Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων; Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

Ο ερωτών Βουλευτής
Φίλης Νίκος

Σχόλια (9)

 
Να πάτε αλλού....
20 Οκτ 2021 00:27

@Σώστης 19 Οκτ 2021 22:19
- Η φιλοκυβερνητική μανία που διακατέχει κάποιους, τους οδηγεί στο να να συγκρίνουν και να χρησιμοποιούν ως παράδειγμα, το ότι "Στις ΗΠΑ είναι 40 μαθητές στο τμήμα".
- Εάν δεν είναι 54 αλλά 55 μαθητές, πόσα τμήματα θα έπρεπε να γίνουν σύμφωνα με το Νόμο? 2 x 27,5?
- Για τις συγκεκριμένες αίθουσες(m2, εξοπλισμό, εξαερισμό κλπ) που θα κάνουν μάθημα 27 παιδιά, έχετε προσωπικά καλύτερη εικόνα απ' ότι οι διευθυντές των σχολείων, ότι είναι κατάλληλες για τόσα παιδιά?
- Τέλος, σχετικά με το "κόστος" για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα.... πραγματικά γελάνε και οι Αμερικάνοι.

 
Σώστης
19 Οκτ 2021 22:19

@Να πάτε αλλού, η αντιπολιτευτική μανία που διακατέχει κάποιους, τους οδηγεί στο να δημιουργούν θέματα εκεί που δεν υπάρχουν! Αν αυξηθούν πέρα των 27-8 να ξεσηκωθούμε. Αλλά να ζητάμε να μην εφαρμόζεται ο νόμος, με κόστος για όλους μας, γιατί κάθε τμήμα κοστίζει 1,5 καθηγητή, πολλαπλασίασε με τα τμήματα που οι διευθυντές έχουν απλώσει, πόσο μας κάνει; Στις ΗΠΑ είναι 40 μαθητές στο τμήμα. Εδώ είναι μέχρι 27 εκτός αν υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δεν υφίσταται τμήμα ένταξης. Τελεία.

 
Να πάτε αλλού....
19 Οκτ 2021 20:46

@Σωστης 16:21
Εγώ λέω να γινόταν από την αρχή 1×54.... κι έτσι θα πήγαιναν δύο.... "αλλού".....
Το 3×18, γιατί δεν είναι οκ και πρέπει "Να χρεωθούν οι διευθυντές την αναστάτωση".... όταν η ίδια η υπουργός είχε πει, ότι ο μ.ο. των μαθητών ανά τάξη είναι 17???

 
Σωστης
19 Οκτ 2021 16:21

@Δημήτρη. Λάθος του διευθυντή. Εξ αρχής 2 τμήματα, ώστε να μη γίνει εκ των υστέρων συγχώνευση! Να χρεωθούν οι διευθυντές την αναστάτωση. Είχαν περισσευούμενους εκπαιδευτικούς έτσι. Τους χρειάζονται αλλού. Ο κόβιντ είναι δικαιολογία.

 
Παντελής
19 Οκτ 2021 08:18

Υπάρχουν τμήματα με 7 και 8 μαθητές; Και δεν είναι σε απομακρυσμένες περιοχές ή δυσπρόσιτα νησιά αλλά σε κεντρικά σχολεία; Αφού το γειτονικό έχει άλλους 10 μαθητές γιατί να μη συγχωνευτούν;

 
Δημήτρης
19 Οκτ 2021 01:44

Συγχωνεύουν τμήματα στα όρια του νόμου πράγμα που είναι νόμιμο μεν, ανήθικο δε την εποχή της πανδημίας. Σε σχολείο τάξη των 54 μαθητών που λειτουργούσε με 3 χ 18 έγινε 2 χ 27 και χωρίς να λείπουν εκπαιδευτικοί.

 
Σώστης
18 Οκτ 2021 16:48

Και πολύ καλά κάνει! Λεφτά να ξοδεύουμε αλόγιστα δεν έχουμε. Τα παιδιά όμως που χρειάζονται παράλληλη να έχουν τους δασκάλους τους χθες!!! Μπράβο που αναδεικνύετε αυτό το ζήτημα. Να έχουμε όσους αναπληρωτές πραγματικά χρειάζονται, αφού τα πλασματικά κενά προκαλούν πολλά προβλήματα και δεν λύνουν κανένα.

 
Για να τα λέμε κι αυτά
18 Οκτ 2021 15:24

Δεν υπάρχουν μαζικές συγχωνεύσεις αλλά σε κάποιες περιπτώσεις επιβεβλημένες λόγω μονοψήφιων αριθμού μαθητών. Γιατί δεν αναφέρονται τα τμήματα η τα σχολεία και ο αριθμος των μαθητών σε αυτά τα τμήματα; Μήπως ελάχιστοι μαθητές; ; Όσο για τις παράλληλες υπάρχουν σχολεία με πάνω από δέκα παράλληλες. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει και να υπάρχει δεύτερος δάσκαλος στο τμήμα , ούτε 4 η 5 παράλληλες στο τμήμα .

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.