Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Live: Συζήτηση στη Βουλή για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων

Το esos συνδέθηκε διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση
Δημοσίευση: 22/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για σήμερα Παρασκευή, στις 10:15 το πρωί έχει προγραμματιστεί η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης  του πρώην υπουργού Παιδείας , Βουλευτή  του ΣΥΡΙΖΑ  Νίκου  Φίλη, με θέμα: «Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική».

Στην ερώτηση θα απαντήσει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.

Το esos συνδέθηκε  διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

«Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών (...) κι όλη αυτή η αναστάτωση εν μέσω πανδημίας» γράφει ο βουλευτής Α’ Αθηνών στην ερώτησή του.

Δεύτερο μήνυμα που έρχεται από παντού, συνεχίζει ο Ν. Φίλης: «Τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου (ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό), καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης».

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, αντίθετα από την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία, έχουν ένα και μόνο στόχο, υπογραμμίζει  ο Ν. Φίλης: «τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής ‘πληρότητας’ στα σχολεία. Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση».

Και καταλήγει: «Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) ‘αραίωση στις τάξεις’ και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά ‘δεν υπάρχουν αίθουσες’. Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν»!

Ο Ν. Φίλης ζητάει από το υπουργείο να δώσει στοιχεία για τον αριθμό των συγχωνεύσων, τα αριθμητικά δεδομένα των τάξεων μετά από αυτές, όπως και τον αριθμό των αιτημάτων παράλληλης στήριξης που δεν έχουν ικανοποιηθεί, καθώς και τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί ως σήμερα, ζητώντας φυσικά να αναιρεθούν οι συγχωνεύσεις που έχουν γίνει και να ικανοποιηθούν αμέσως τα αιτήματα παράλληλης στήριξης.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων ενάντια σε κάθε εκπαιδευτική και υγειονομική λογική

Σε όλη την Ελλάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού το υπουργείο διατάσσει τη μαζική συγχώνευση τμημάτων, για να μην κάνει παραπάνω προσλήψεις αναπληρωτών. Εκατοντάδες συγχωνεύσεις που διαταράσσουν την ομαλή σχολική ζωή σημειώνονται σε κάθε γωνιά της χώρας. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και άλλων κομμάτων καταθέτουν ερωτήσεις και οργισμένες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων. . Κι όλη αυτή η αναστάτωση υφίσταται εν μέσω πανδημίας και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει τρεις και τέσσερις εβδομάδες πριν.

Δεύτερο κύμα μηνυμάτων, που φτάνουν επίσης από παντού: τα αιτήματα παράλληλης στήριξης δεν έχουν ικανοποιηθεί ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι, μαθητές που χρειάζονται τον πρόσθετο εκπαιδευτικό δίπλα τους, προσέρχονται στο σχολείο για 1-2 ώρες ή καθόλου ή περισσότεροι του ενός μαθητές παρακολουθούνται από έναν εκπαιδευτικό, καταλύοντας την έννοια της παράλληλης στήριξης και μετατρέποντάς την σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρά τμήματα ένταξης. Θυμίζω ότι στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το σχολικό έτος ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, ενώ παρά τους μνημονιακούς περιορισμούς αυξήθηκαν δραστικά οι εκπαιδευτικοί και οι επιστήμονες Ειδικής Αγωγής και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, πρώτη φορά μετά το 2010.

Η ασυλλόγιστη συγχώνευση τμημάτων όπως και η αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη, δημιουργεί μείζονα μαθησιακά και υγειονομικά προβλήματα. Έχει ένα και μόνο στόχο, τη μη πρόσληψη αναπληρωτών και την εμφάνιση πλασματικής εκπαιδευτικής «πληρότητας» στα σχολεία. Δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις υγειονομικές συνθήκες, ούτε την ανάγκη των μαθητών να καλύψουν τα αυξημένα κενά που προκάλεσε η πανδημία και η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Επί 18 μήνες ζητούσαμε εμφατικά (όπως και ο ΕΟΔΥ και όλοι οι ειδικοί) «αραίωση στις τάξεις» και η υπουργός Παιδείας μας απαντούσε υποκριτικά «δεν υπάρχουν αίθουσες». Τώρα αφήνει άδειες και αυτές που υπάρχουν, αποκαλύπτοντας σε όλους τις ευθύνες και τα πραγματικά κίνητρά της όλο αυτό το διάστημα.

Επειδή αυτή η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των μαθητών, της ελληνικής οικογένειας και του δημόσιου σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

•    Πόσες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων έχουν ζητηθεί και πόσες έχουν πραγματοποιηθεί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πόσα τμήματα εν μέσω πανδημίας έχουν πάνω από 25 μαθητές; Πόσα αιτήματα παράλληλης στήριξης έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα και πόσα έχουν ικανοποιηθεί; Πόσες παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε ένα, σε δύο ή πάνω από δύο παιδιά;

•    Πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί ως σήμερα συνολικά και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ποιος ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων; Ποιο ήταν το σύνολο των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν την περασμένη σχολική χρονιά;

Ο ερωτών Βουλευτής
Φίλης Νίκος

Σχόλια (2)

 
γενικότητες
22 Οκτ 2021 08:25

Ποιες είναι αυτές οι μαζικές συγχωνεύσεις επιτέλους; Δώστε στοιχεία με αριθμό μαθητών και σχολεία. Για να μάθουμε κι εμείς τι συμβαίνει κι όχι τη θολούρα.

 
ας σκεφτούμε
22 Οκτ 2021 08:24

Δεν προσέρχονται μία ή δύο ώρες αλλά κανονικά. Κυρίως ενισχύονται οι μαθητές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Ο αριθμός των παράλληλων στηρίξεων έχει φτάσει σε αριθμό εξαιρετικά υψηλό και σε λίγο θα είναι περισσότερες οι παράλληλες στηρίξεις από το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Δε ξέρω τι μπορεί να γίνει γι αυτό αλλά πάνω από μία ή δύο στηρίξεις στο τμήμα νομίζω δεν αντέχει. Έχουμε δει και 4 ή 5 παράλληλες σε τμήμα των 15 μαθητών. Πρέπει να αλλάξει και το καθηκοντολόγιο των παράλληλων στηρίξεων για να ενσωματωθούν καλύτερα στη σχολική μονάδα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.