Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται καθημερινά στα Λύκεια, Γυμνάσια και Δημοτικά, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών

Αναμένονται προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, στις αρχές του Νοέμβρη
Δημοσίευση: 20/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνουν οι μαθητές των Γυμνασίων , Λυκείων και Δημοτικών,  καθημερινά επειδή δεν έχουν εκπαιδευτικούς.

Το υπουργείο Παιδείας αναμένει το αποτέλεσμα των συγχωνεύσεων τμημάτων που έχει ζητήσει με εγκύκλιο από όλα τα σχολεία της χώρας, προκειμένου να κάνει την καταμέτρηση των τελικών κενών, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει στην πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας τα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία  προκαλείται κυρίως, λόγω των αδειών (εγκυμοσύνης, αναρρωτικών κλπ) και  επειδή ένας μεγάλος αριθμός αναπληρωτών ενώ προσλαμβάνεται δεν αναλαμβάνει υπηρεσία.

Ο πραγματικός αριθμός των κενών δεν δημοσιοποιείται από το υπουργείο Παιδείας, ενώ η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, φέτος,  δεν διαθέτουν σχετικά στοιχεία , καθώς οι αιρετοί στα Υπηρεσιακά Συμβούλια  που κάθε χρόνο “τροφοδοτούσαν” τις Ομοσπονδίες, με τον αριθμό των κενών, πλέον, ως γνωστόν ,  δεν συμμετέχουν διότι έχουν παραιτηθεί από τα Υ.Σ..

Το υπουργείο ζητά συγχωνεύσεις τμημάτων

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που απέστειλε στις αρχές του Οκτώβρη , προς όλα τα σχολεία της χώρας ζητά συγχωνεύσεις τμημάτων που έχουν  μικρότερο αριθμό από τον προβλεπόμενο.

Για παράδειγμα  μια τάξη με σύνολο 51 μαθητών που ξεκίνησε τα μαθήματα στις 11 Σεπτεμβρίου , χωρισμένη  σε 3 τμήματα, καλείται συγχωνευθεί    σε δύο: Το ένα τμήμα με  26 μαθητές  και το άλλο με 25.

Η απόφαση αυτή του υπουργείου Παιδείας ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων για τα τμήματα τα οποία θα συγχωνευτούν, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς παράγοντες, θα έχει παιδαγωγικές επιπτώσεις , όπως:

  • Οι μαθητές θα βρεθούν, ενδεχομένως, με  διαφορετικούς εκπαιδευτικούς,
  • Διαφορετικό επιβάλλον,
  • Ενδεχομένως διαφορετική ύλη από αυτή που διδάχθηκαν στο προηγούμενο τμήμα

Σχόλια (12)

 
Εκπαιδευτικός
21 Οκτ 2021 19:33

Σπάσιμο τμημάτων γενικής παιδείας (εκτός προσανατολισμού στο Λύκειο) είναι γνωστό σε όλους μας (Β/θμια περίπτωση)
α) 1-27 μαθητές 1 τμήμα
β) 28-54 μαθητές 2 τμήματα
γ) 55-81 μαθητές 3 τμήματα
δ) 82-108 μαθητές 4 τμήματα
κλπ.
Τμήμα που έχει 4 μαθητές με γνωμάτευση ΚΕΣΥ έχουμε μείωση τριών μαθητών
Μόνο με απόφαση Δ/ντη Εκπσης και με αιτιολογία μπορεί να αυξηθεί κατά10% επί των παραπάνω αριθμών.
Φυσικά τα παραπάνω ισχύουν με την προϋπόθεση ΄ύπαρξης αιθουσών με τα κατάλληλα τετραγωνικά δηλαδή αριθμός μαθητών*1,5τμ+΄χώρος πίνακα + χώρος έδρας. Διαφορετικά αποφασίζει ο Δ/ντης Εκπσης και εκδίδει πράξη οριστικοποίησης τμημάτων.
Απαιτείται: 1ον έλεγχος αν πραγματικά όλοι οι μαθητές είναι ενεργοί (περιπτώσεις επανεγγραφών που δεν φοιτούν ποτέ!!!)
2ον. Έλεγχος τετραγωνικών των αιθουσών
3ον. Έλεγχος των μαθητών με ειδικές ανα΄γκες που φοιτούν.
4ον. Επανασχεδιασμός του πλαισίου μετεγγραφών από σχολείο σε σχολείο.
5ον. Πλαφόν στον ελάχιστο και μέγιστο αριθμό μαθητών που μπορεί να δεχτεί το κάθε σχολείο με γνώμονα την ισομερή κατανομή τμημάτων και εκπαιδευτικών τουλάχιστον για σχολικές μονάδες που δεν απέχουν πολύ μακριά.

 
@Dikaios
21 Οκτ 2021 18:05

Μη λες την ίδια με την Κεραμεως... Εδώ οι συνθήκες δεν είναι οπως στο εξωτερικό. Να σε ενημερώσω πως στο προκάτ σχολείο που διδάσκω εγώ, δε χωράνε πάνω από 20 παιδιά. Στο εξωτερικό υπάρχουν άλλες παροχές και υποδομές. Μη συγκρίνετε τα ασύγκριτα παρακαλώ πολύ. Και προπάντων, αν δεν είστε εκπ/κοι... δε χρειάζεται να γράφετε. Γιατί είστε άκυροι.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
21 Οκτ 2021 12:52

@ΤΚ9
Είναι όπως το λέτε. Κάθε σχολείο διαμορφώνει τα τμήματά του με βάση αυτόν τον κανόνα και ενημερώνει εγγράφως (με τη σχετική αποτύπωση) την αντίστοιχη διεύθυνση εκπαίδευσης, η οποία βασίζει ακριβώς σ' αυτές τις αποτυπώσεις τις αποφάσεις του υπηρεσιακού συμβουλίου για διαθέσεις εκπαιδευτικών ή τυχόν προσλήψεις αναπληρωτών.
Επομένως δεν ευθύνονται οι διευθυντές των σχολείων, αλλά οι διευθύνσεις εκπαίδευσης (ΔΠΕ, ΔΔΕ), αν προχώρησαν στις παραπάνω διαδικασίες, χωρίς να απαιτήσουν διόρθωση των τμημάτων από όσα σχολεία δεν ακολούθησαν το ορθό μέτρο. Και βεβαίως τίποτε απ' όλα αυτά δεν είναι κρυφό, αφού καταγράφονται λεπτομερώς τα πάντα στο myschool!
Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι ο ισχυρισμός του υπουργείου είναι προσχηματικός, γιατί γνώριζε καλά ποια ήταν η εικόνα των τμημάτων σε κάθε σχολείο και προφανώς αποκλείεται να υπήρχαν τέτοιες κραυγαλέες καταστάσεις με 20-25 μαθητές μοιρασμένους σε δυο τμήματα. Ακόμη και να ξέφυγε κάτι τέτοιο από τους πολλαπλούς ελέγχους, αυτό δεν μπορεί να έχει τις διαστάσεις που δίνει το υπουργείο, για να δικαιολογήσει την απόφασή του να προχωρήσει 40 μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων σε τέτοιες πιέσεις που αναστατώνουν τη λειτουργία των σχολείων και συγκαλύπτουν την τεράστια ευθύνη του ίδιου του υπουργείου για τις χιλιάδες χαμένες μαθητοώρες!

 
1821b
21 Οκτ 2021 11:28

Δεν πέτυχαν οι συγχωνεύσεις τμημάτων; Το excel λέει ότι γλιτώνουμε πολλά λεφτά και οι γιατροί λένε ότι στις μεγάλες αίθουσες τα ανεμβολίαστα δεν μεταδίδουν covid.
Αν τα σχολεία με μικρές αίθουσες δεν φαίνονται στο excel δεν αποτελούν πρόβλημα.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
21 Οκτ 2021 09:33

@Λευτέρης
Όχι, δεν είναι οι καταλήψεις λύση. Αλλά αυτό βρήκατε να πείτε αυτή τη στιγμή που το υπουργείο είναι τόσο φανερά εκτεθειμένο για την απώλεια τόσων διδακτικών ωρών; Σταθμίστε αυτά τα δύο και σκεφτείτε ποιο είναι το μείζον για σχολιασμό αυτή τη στιγμή!
@Γιώργος
Να τα λέμε όλα, αλλά και να τα σταθμίζουμε και να τα ιεραρχούμε με το ειδικό βάρος του καθενός, αγαπητέ Γιώργο. Αυτό λοιπόν που λέτε δεν αποκλείεται να συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις και κακώς συμβαίνει, αλλά πάντως την ευθύνη έχει κάποια υπηρεσία που ενέκρινε το σπάσιμο. Ωστόσο αυτό θα έπρεπε να ξέρετε ότι αποτελεί σπάνια περίπτωση, ενώ το υπουργείο θυμήθηκε τη συγχώνευση ακόμη και μεγάλων τμημάτων ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων κι αφού στο διάστημα αυτό χάθηκαν και χάνονται αμέτρητες διδακτικές ώρες από την έλλειψη διδακτικού προσωπικού. Κι αυτό είναι το μείζον! Κάθε πράγμα έχει τη στιγμή του για να ειπωθεί και να στηλιτευτεί. Δε νομίζετε ότι αυτή τη στιγμή είναι η ευθύνη του υπουργείου παιδείας που πρωτίστως πρέπει να μας απασχολεί;

 
Dikaios
21 Οκτ 2021 07:48

Για ποιο λόγο 51 παιδιά δημιουργούν τρία τμήματα; Στο εξωτερικό τα τμήματα είναι 30-35 μαθητές ανά τμήμα. Εκεί όμως υπάρχουν κανόνες. Η παραβατικότητα τιμωρείται άμεσα και όχι όπως εδώ όπου ο αποβληθείς μαθητής παραμένει εντός της αίθουσας.

 
Εκπαιδευτικός
21 Οκτ 2021 06:39

Υπάρχουν ολιγομελή τμήματα και πολλές αδειες με την ανάληψη υπηρεσίας. Οι συγχωνεύσεις καλό είναι να γίνονται το Σεπτέμβρη οποίες προκύπτουν αλλά το θέμα των διορισμών ειδικα στο λύκειο επείγει. Ας αναβληθεί η τράπεζα θεμάτων και φέτος έτσι. .

 
TK9
20 Οκτ 2021 22:55

Πότε σπάνε τα τμήματα;Αν δεν κάνω λάθος πάνω από τα 27 στα γενικής και πάνω από 25 στην κατεύθυνση της Γ λυκείου.
Δηλαδή υπάρχουν σχολεία που έσπασαν τμήματα με λιγότερους μαθητές;
Και κρατάνε ακόμη τους διευθυντές;Και τι φωνάζουμε τώρα;Να σπάσουν και τα υπόλοιπα στην επικράτεια ;Μπορεί να εξηγήσει κάποιος τι συμβαίνει,γιατί μπερδέψαμε τα πόδια μας πάνω από το γόνατο.

 
κωστας
20 Οκτ 2021 15:11

Όποιος έχει λεφτά πάει ιδιωτικό το δημόσιο κλείνει.... Κεραμεως...

 
Λευτέρης
20 Οκτ 2021 14:10

και η λύση είναι να κάνουν κατάληψη για να χάσουν και άλλες ώρες όπως σε σχολεία της περιοχής μας;

 
Πιτσιφλής
20 Οκτ 2021 13:05

Σαράντα χρόνια τα ίδια και τα ίδια...
Φωνάζουμε δάσκαλοι και καθηγητές αλλά αυτό δεν φτάνει...
Και μην πει κανείς ότι το θέμα είναι οικονομικό, λεφτά υπήρχαν και υπάρχουν, κάναμε Ολυμπιακούς Αγώνες, καταθέσαμε όπου μπορούσε ο καθένας και αυτά που περίσσεψαν τα φάγαμε μαζί!...

 
Γιώργος
20 Οκτ 2021 12:53

Να τα λέμε όλα: Υπάρχουν σε πολλά σχολεία τμήματα με 26 μαθητές(στην έναρξη της σχολικής χρονιάς) και σπάνε σε δύο σε όλη την διάρκεια του σχολικού έτους που πιθανόν να έχουν φύγει παιδιά..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.