Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Μόνο τα 3.499 ( 4,53%) τμήματα από τα 77.185 έχουν πάνω από 25 μαθητές

Ν. Φίλης: Παραδοχή υπουργείου Παιδείας: 100.000 μαθητές σε αίθουσες των 26 -29 ατόμων - Αντί για αραίωση, πύκνωση με υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες
Δημοσίευση: 22/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε σύνολο 77.185 τμημάτων γενικής παιδείας στις δημόσιες σχολικές μονάδες, μόνο 3.499 (ποσοστό: 4,53%) έχουν πάνω από 25 μαθητές/τριες, δήλωσε η υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή, σήμερα στη Βουλή κατά τη   συζήτηση σχετικής επίκαιρης  ερώτησης του Βουλευτή τουτ ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη.

 Συγκεκριμένα, όπως είπε η Ζέττα Μακρή, υπάρχουν:

  • 2.022 τμήματα (ποσοστό: 2,62%) με 26 μαθητές/τριες.
  • 1.211 τμήματα (ποσοστό: 1,57%) με 27 μαθητές/τριες.
  • 206 τμήματα (ποσοστό: 0,26%) με 28 μαθητές/τριες.
  • 60 τμήματα (ποσοστό: 0,08%) με 29 μαθητές/τριες.

Ενώ, κατά το σχολικό έτος 2018-19, επί δικής σας συγκυβέρνησης, τόνισε η υφ. Παιδείας,  σε σύνολο 71.643 τμημάτων 4.481 (ποσοστό 6,81%) είχαν πάνω από 25 μαθητές. (σχεδόν 7%).

Παράλληλη Στήριξη

Σχετικά με  την Παράλληλη Στήριξη, η υφ. Παιδείας ανέφερε  τα εξής:

Α. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-2022, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας , εξέδωσε τις παρακάτω εγκρίσεις σε υποβληθέντα αιτήματα:

  • στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: 10.047 εγκρίσεις και
  • στη  δευτεροβάθμια εκπαίδευση: 2.111 εγκρίσεις για στήριξη από εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης.

Β. Πριν από πέντε χρόνια, δηλαδή, κατά το σχολικό έτος 2016-2017, τα παιδιά που, αποδεδειγμένα, χρειάζονταν Παράλληλη Στήριξη, με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, ανέρχονταν σε 5.500. Την τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-2022 ανέρχονται σε 12.158. Η αύξηση κατακόρυφη, σχεδόν 125%.

Γ. Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων για την παράλληλη στήριξη ανέρχεται σε 7.655 κατά την πρώτη και δεύτερη φάση και αναμένεται να αυξηθεί στην τρίτη φάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία μας:

  • 3.251 παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται ανά έναν μαθητή/τρια.
  • 3.704 παράλληλες στηρίξεις κατανέμονται σε δύο ή σε ελάχιστες περιπτώσεις και τρεις μαθητές/τριες σε μη επιβαρυμένα περιστατικά όταν οι ανάγκες στήριξης το επιτρέπουν.

Δ. Αντίθετα, επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, τα ποσοστά εγκρίσεων της Παράλληλης Στήριξης ήταν εξαιρετικά χαμηλά. Ε. Για το διδακτικό έτος 2015-2016, οι εγκρίσεις στην Παράλληλη Στήριξη για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανήλθαν στις 4.800, για το έτος 2016-2017 στις 5.600, για το έτος 2017-2018 στις 6.610 και το 2018-2019 στις 7.529, καθώς η χρονιά αυτή ήταν προεκλογική περίοδος. Επί των ημερών μας, οι εγκρίσεις, για το έτος 2019-2020, εκτοξεύθηκαν στις 9.443, για το έτος 2020-2021 στις 11.487 και για την  τρέχουσα σχολική χρονιά 2021-2022 ανέρχονται, ήδη, σε 12.158.

Ζ. Εξίσου χαμηλά ήταν και τα ποσοστά προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού για την παράλληλη στήριξη πάντα,  κατά τα έτη διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  αφού ανέρχονταν  σε λιγότερο από το μισό σε σχέση με τις εγκρίσεις. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι για το διδακτικό έτος 2016-2017, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, άγγιζαν, περίπου, τους 2.645 (ποσοστό κάλυψης: 47,2%). Το 2017-2018 ήταν περίπου 3.396, (ποσοστό κάλυψης: 51,37%). ενώ για το προεκλογικό σχολικό έτος 2018-2019, προσελήφθησαν περίπου 6.360 αναπληρωτές (ποσοστό κάλυψης: 84,5%).

Η. Στην δική μας διακυβέρνηση, για το σχολικό έτος 2019-2020, είχαμε ρεκόρ προσλήψεων στην παράλληλη στήριξη: 7.868 προσλήψεις (ποσοστό κάλυψης: 83,3%) όπως επίσης, και για το σχολικό έτος 2020-2021, είχαμε 9.807 συνολικά προσλήψεις (ποσοστό κάλυψης: 85,4%) και φέτος έχουμε, ήδη, 7.655 προσλήψεις και απομένουν κι άλλες στις επόμενες φάσεις προσλήψεων.

Ν. Φίλης: Παραδοχή υπουργείου Παιδείας: 100.000 μαθητές σε αίθουσες των 26 -29 ατόμων - Αντί για αραίωση, πύκνωση με υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες

Για  άκρως επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να επιβάλει συγχωνεύσεις τμημάτων στην παρούσα συγκυρία, έκανε λόγο  ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, κατά τη σημερινή συζήτηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή, ενώ τόνισε τα εξής:.

  • Η «συμπύκνωση» τμημάτων πηγαίνει αντίθετα τόσο στις οδηγίες των ειδικών που ζητούν λιγότερους μαθητές σε κάθε αίθουσα όσο και στις παιδαγωγικές ανάγκες της περιόδου, αφού τα παιδιά επιστρέφουν σε δια ζώσης μάθημα μετά από 18 μήνες τηλεκπαίδευσης. Αντί λοιπόν να αναλογούν λιγότεροι μαθητές ανά διδάσκοντα, το υπουργείο τους πολλαπλασιάζει και μάλιστα επιβάλλοντας φέτος  συγχωνεύσεις ενώ είχε συμπληρωθεί ένας μήνας μαθήματος!
  •  Αυτή είναι η πολιτική ενός υπουργείου που βρίσκεται σε πόλεμο με την εκπαιδευτική κοινότητα και προτεραιότητά του είναι να πηγαίνει τους δασκάλους και τους καθηγητές στα δικαστήρια.
  • Την ίδια στιγμή μεγάλα είναι τα κενά στην παράλληλη στήριξη, με αποτέλεσμα μαθητές που έχουν ανάγκη να μη διαθέτουν ακόμα εκπαιδευτικό ή συνοδό, ενώ μπαίνει ο Νοέμβρης.

Ο Ν. Φίλης υπενθύμισε ότι “απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από το 2016 ήταν η πλήρης ικανοποίηση των αναγκών στην Ειδική Αγωγή. Για αυτό η πρώτη προκήρυξη μόνιμου προσωπικού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μετά τις απαγορεύσεις των μνημονίων αφορούσε 4.500 εκπαιδευτικούς και ειδικούς επιστήμονες, που η κυβέρνηση ΝΔ κατόρθωσε απλώς να καθυστερήσει επί ένα χρόνο.”

Από όλη την Ελλάδα, έρχονται εκατοντάδες μηνύματα για βίαιες συγχωνεύσεις και ελλείψεις αναπληρωτών, είπε ο Ν. Φίλης και σημείωσε: «Δεκάδες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις έχουν καταθέσει βουλευτές όχι μόνο του ΣΥΡΙΖΑ και ολόκληρης της αντιπολίτευσης, αλλά και της Νέας Δημοκρατίας, αναδεικνύοντας τους υγειονομικούς και παιδαγωγικούς κινδύνους. Πάνω από 1.000 κενά επισήμανε μόνο ο διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής. Τουλάχιστον 10.000 τα κενά πανελλαδικά, μόλις για 2.500 προσλήψεις δεσμεύεται η κυβέρνηση».

«Απόδειξη της κυβερνητικής αποτυχίας, η προσφυγή του πρώην υφυπουργού και προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Β. Διγαλάκη και άλλων βουλευτών της ΝΔ στο υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο την αναζήτηση πόρων ώστε να καλυφθεί ένα μέρος έστω των τεράστιων κενών. Κάτι που δείχνει την απόγνωση βουλευτών της ΝΔ από τις συγχωνεύσεις στις εκλογικές τους περιφέρειες και τις οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών. Αυτές είναι οι επιλογές της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο -σε αντίθεση με τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όταν η σχολική χρονιά ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς και τα βιβλία στις τάξεις, από την πρώτη μέρα» κατέληξε ο Ν. Φίλης.

Σχόλια (10)

 
Νίκος
27 Οκτ 2021 00:34

Τελικά κανείς σχολιαστής δεν ξέρει πόσους μαθητές ζητάει να έχει η τάξη. Έτσι, αν του χρόνου έχει 20, εκείνος θα ζητάει 19. Για φυσιολογικές συνθήκες μιλάμε. Έτσι είναι πάντα, ωραία η αντιπολίτευση, καλή δικαιολογία ο ιός, αλλά νούμερο δεν βλέπω. Κάποια απάντηση ας δινόταν, έστω του τύπου "αν εγώ ήμουν υπουργός..". Ούτε καν μια προσπάθεια να δουν πόσους μαθητές έχουν οι τάξεις στις άλλες χώρες, πόσο βέβαια να μάθουν και ερευνητικά δεδομένα.

 
Γονιός
23 Οκτ 2021 18:50

Η κατάσταση στα τμήματα με 26 μαθητές είναι τραγική ! Δυστυχώς το αντιμετωπίζουμε φέτος στην Α Λυκείου. Οι μαθητές που έχουν ελλείψεις βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Το τμήμα λειτουργεί χάρη στα φροντιστήρια αλλά λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν πηγαίνουν όλα τα παιδιά. Στο υπουργείο δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση; Πρέπει να δουν το πρόβλημα οι μέρες περνούν και το χάσμα μεγαλώνει μεταξύ των μαθητών. Για να καταλάβετε την κατάσταση χθες επικοινώνησα με το Λυκειάρχη να ρωτήσω πότε θα γίνει ενημέρωση γονέων και με ποιο τρόπο λόγω κορονοϊού και μου απάντησε ότι είναι νωρίς (!) γιατί οι καθηγητές δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν όλους τους μαθητές (!).

 
Νίκος Δημ.
23 Οκτ 2021 14:49

@ Νίκος, θα είμαστε ευχαριστημένοι με τόσους μαθητές, ώστε να χωράνε στις αίθουσες σε συνθήκες ασφάλειας και να κάνουμε πραγματικά καλό μάθημα. Φτάνει πια με την υποστήριξη όλων των ενεργειών της Υπουργού, καταντάει κουραστικό.

 
Επιτελάρχης
23 Οκτ 2021 11:08

@ Νίκος23 Οκτ 2021 00:24
Με συγκλονίζουν τα επιχειρήματά σου. Αδικείσαι παιδί μου. Να βάλουμε όλα τα παιδιά κάθε τάξης σε μια αίθουσα; Με 6 αίθουσες και 6 δασκάλους σε κάθε σχολείο ξέρεις πόση οικονομία θα κάνουμε;

 
Ένας καθένας
23 Οκτ 2021 10:55

@Νίκος
- Από το "κάποτε".... έχουν περάσει 50 χρόνια.
- Από τις "μερικές χώρες" (δεν μας λέτε όμως, ποιές?).... μας χωρίζουν έτη φωτός.
- Από το "πόσους μαθητές στο τμήμα".... η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη έχει απαντήσει εδώ και χρόνια.... αρκεί να θέλει κανείς, να την λαμβάνει υπόψη.
- Όσους μαθητές έχουν και τα φροντιστήρια.... λέω εγώ(χωρίς κανένα άλλο επιχείρημα).
- Και μια ερώτηση. Εσείς για το παιδί σας, πόσα παιδιά θα θεωρούσατε ότι πρέπει να είναι στην τάξη?

 
Νίκος
23 Οκτ 2021 00:24

Τελικά με πόσους μαθητές στο τμήμα θα είναι όλοι ευχαριστημένοι; Με 20, με 15; Με 10; Ο καθένας έχει άποψη χωρίς κανένα επιχείρημα. Βεβαια κάποτε οι μαθητές ήταν 40 μέχρι και 60, σε μερικές χώρες έτσι συμβαίνει και σήμερα

 
Τα πολλά τα λόγια....
22 Οκτ 2021 13:21

Δηλαδή έχετε περίπου 92.500 μαθητές σε τμήματα άνω των 26.... αλλά ΔΕΝ είναι αρκετοί?....

 
λίγα είναι ;
22 Οκτ 2021 12:19

τότε ας αλλάξει ο νόμος , να γίνουν 21 οι μαθητές το πολύ και η διαφορά σε προσωπικό θα είναι μικρή , η δε παιδαγωγική αποτελεσματικότητα μεγαλύτερη. τολμάτε; άντε με τις σοφιστείες όλοι (τα λένε και οι διορισμενοι ημέτεροί σας , που από άλλη θέση έλεγαν άλλα, αλλά εντάξει ανθρώπινη η κυβίστηση )

 
Πιτσιφλής
22 Οκτ 2021 11:57

Όλοι καλοί είμαστε κι αυτά που μας ενώνουν είναι πιο σημαντικά απ' αυτά που μας χωρίζουν. Το πρόβλημά μας βρίσκεται στο «εγώ» μας, είναι πολύ μεγάλο, 2,20 , ενώ το «εμείς» το έχουμε κοντό, 0,20...
Τι να μπορεί να κάνει το 0,20 , όταν αυτός ο διάολος, το 2,20, δεν το αφήνει;

 
Όλγα
22 Οκτ 2021 11:37

Δηλαδή αυτά τα παιδιά που φοιτούν σε αυτά τα 3500 τμήματα δεν έχουν δικαίωμα σε ποιοτική εκπαίδευση! Σοβαρά επιχειρήματα...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.