“Τελεσίγραφο” του υπ. Παιδείας στα σχολεία που καταθέτουν “φασόν” κείμενα αξιολόγησης: Η έκθεση αξιολόγηση δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη

“Οφείλετε να αναρτήσετε στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ την εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας, σε πλήρη συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο (νόμος και υπουργική απόφαση)”

26/10/2021

Ενημερώθηκε: 27/10/2021, 12:23

Άκουσε το άρθρο

Το “έλα να δεις” γίνεται στις σχολικές μονάδες που επέλεξαν να ακολουθήσουν την οδηγία της ΔΟΕ  και κατέθεσαν ενιαία κείμενα  αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021  χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Το υπουργείο Παιδείας απαντά με "τελεσίγραφο" ξεχωριστά σε κάθε σχολική μονάδα που καταθέτει τα “φασόν” κείμενα της ΔΟΕ ως  εξής:

Α. Η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του προδιαμορφωμένου κειμένου αξιολόγησης , το οποίο δεν περιέχει εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις  και δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, δν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο , συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη.

Β. Ως εκ τούτου οφείλετε να αναρτήσετε  στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ την εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας, σε πλήρη συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο (νόμος και υπουργική απόφαση)  έως τις 12 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αξιολόγησης.

250   "φασόν" κείμενα

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το ΙΕΠ, σε σύνολο περίπου 13.000 σχολικών μονάδων , μέχρι σήμερα κατέθεσαν στο ΙΕΠ την έκθεση αξιολόγησης τα 8.500 σχολεία εκ των οποίων μόνο τα 250 υπέβαλαν "φασόν" κείμενα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ-ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ

Υπενθυμίζεται ότι η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (με ψήφους ΔΑΚΕ, ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ και ενός εκ των δύο μελών των Παρεμβάσεων),   απέστειλε προς τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία :

  •     ενιαία κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και
  •     τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό (σε επόμενη φάση θα σταλούν αναλυτικά τα αντίστοιχα σχέδια),

και

  • κάλεσε  τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Η ΔΟΕ,  ζήτησε   από τα σχολεία τα “ενιαία κείμενα” να μη δημοσιοποιήσουν , χωρίς ωστόσο να αναφέρει για ποιο λόγο.

Η ΔΟΕ , έδωσε παράλληλα τις ακόλουθες οδηγίες:

1. Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε:

α)Το ενιαίο κείμενο αποτίμησης, ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

β) Τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση.

2.  Δεν χωριζόμαστε σε ξεχωριστές ομάδες, αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί (όλος ο Σύλλογος διδασκόντων) αποτελούν ενιαία ομάδα, για κάθε στόχο/σχέδιο δράσης, όπως έχει κατατεθεί από την Ομοσπονδία.

3. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η ΔΟΕ θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Τα κείμενα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, στόχο έχουν να:

α. ενώσει όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα,

β. διατηρήσει το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία, απέναντι στον κίνδυνο της εξωραϊσμού της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,

γ. ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης -χειραγώγησης.

Κυβ. Εκπρόσωπος: Ο Νόμος για την αξιολόγηση δεν επιτρέπει κουτοπονηριές

Ο Νόμος για την αξιολόγηση  δεν επιτρέπει κουτοπονηριές, οι οποίες εκτός από παράνομες είναι και ανάξιες του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου, στη σημερινή τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, σχολιάζοντας τις Οδηγίες ΔΟΕ προς Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για ενιαία κείμενα αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κάλεσε   τις συνδικαλιστικές ηγεσίες “να ξανασκεφτούν, να συστρατευτούν στην προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, κρίκος της οποίας είναι και η αξιολόγηση", και τόνισε τα εξής:

  • Ήδη πάνω από 8.300 σχολεία, δηλαδή το 60% επί του συνόλου των σχολικών μονάδων, έχουν προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.
  • Οι  συνδικαλιστικές ηγεσίες προσπαθούν να «ακυρώσουν στην πράξη» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Υπογραμμίζεται κατ’ αρχήν ότι οποιαδήποτε υιοθέτηση τέτοιων κειμένων δεν συνιστά εφαρμογή της αξιολόγησης, αλλά παραβίαση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και προφανώς δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή.
  • Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το Νόμο.

Σχόλια (39)

Φ.Φ.
|

@ Τα αυγά και τα πασχάλια
Συμφωνώ με τα γραφόμενά σου και στα δύο σου μηνύματα. Το κήρυξαν και μανιφέστο!

ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Αξιολ΄όγηση, λοιπόν...ή, μήπως, αποτίμηση ;
Στην πρώτη λέξη επιδεικνύουμε "αλλεργία" μη έχοντας βρει το κατάλληλο "φάρμακο".. απλά, αρκούμαστε σε ένα μεγάλο ΟΧΙ σαν αυτό, το οποίο εορτάζουμε σήμερα....
Συνήθως , όμως, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, σε κάθε τι που αρνούμαστε, αναφερόμαστε στο "γιατί" , ή, τουλάχιστον, αντιπροτείνουμε...
Τι συμβαίνει τώρα στα Σχολεία ; Μας προτρέπουν είτε να μην υποβάλλουμε τον Προγραμματισμό είτε να υποβάλλουμε "έτοιμα" κείμενα...αλήθεια, πόσο μας υποτιμούν;
Πότε θα αποφασίσουμε να κάνουμε ένα βήμα εμπρός , προκειμένου να αυξήσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ; Είμαστε ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί ικανοί, ιδιαιτέρως ικανοί, δεν έχουμε να φοβηθούμε απολύτως τίποτα, καμία αξιολόγηση..απλά, η διαρκής ΑΡΝΗΣΗ, δε βοηθάει πουθενά !!!
Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε το αποφασιστικό βήμα , να συμπληρώσουμε , όπως το κάθε Σχολείο γνωρίζει καλύτερα, τα δυνατά κι αδύνατα σημεία (SWOT analysis) κι ας αφήσουμε στην άκρη τους δήθεν φωστήρες , οι οποίοι εκφράζουν απόψεις ανάλογα με την πολιτική τους απόχρωση και τις πολιτικές τους σκοπιμότητες...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ....!!!

Να είχαμε να λέγαμε
|

@Πλατάρος Γιάννης 27 Οκτ 2021 16:37
- Και Αλέξης Τσίπρας να είχαν υπογραφή τα σχόλιά σας, πάλι την ίδια αποδόμηση θα υφίστανται. Για πολλά μάλιστα, δεν χρειάζεται καν ιδιαίτερη προσπάθεια.
- Όταν όμως επιπλέον παρουσιάζεστε ως βασιλικότερος του βασιλέως, όταν (ως ο πρώτος αναμάρτητος) παραδίδετε μαθήματα νομιμότητας και "μοιράζετε" ποινές στους συναδέλφους σας, επειδή μικρή χώρα είμαστε και όλοι γνωριζόμαστε, τότε το θεωρώ αναμενόμενο να σας μέμφονται, όχι μόνο για όσα λέτε αλλά και επειδή ακριβώς τα λέτε εσείς. Το ίδιο δεν κάνετε άραγε κι εσείς, όταν πχ διαβάζετε μια τοποθέτηση-άποψη του Φίλη?
- Και μια και αναφέρθηκα στον Φίλη..... "τα πάντα υπόκεινται σε τεκμηρίωση" μας λέτε.... αλλά πρώτος εσείς ΔΕΝ το εφαρμόζετε. Πχ " Ήσουν υπουργός αρμόδιος για την Παιδεία και ΔΕΝ έφερες νόμο να μειώσει τον αριθμό 27 ως μέγιστο αριθμό /τμήμα". Και δεν είδα και καμία δημόσια συγγνώμη.... όχι σε εκείνον.... αλλά σε εμάς που το διαβάσαμε. Πώς το λένε αυτό άραγε.... νομικά?....
https://www.esos.gr/arthra/75146/n-filis-paradohi-ypoyrgeioy-paideias-g…

Η ουσία
|

Εν τάχει:

1) Παρ'όλες τις εξαιρέσεις στον κανόνα, οι πλέον αξιολογημένοι ΔΥ στην Ελλάδα είναι οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.

2) Τα τυπικά προσόντα που έχει ο μέσος Έλληνας εκπαιδευτικός είναι από τα υψηλότερα στον κόσμο, δεδομένου και του επιπέδου μισθού.

3) Σε οποιοδήποτε επάγγελμα δεν υφίσταται η έννοια της "ποιοτικής αξιολόγησης" παρά μόνον της ποσοτικής.

4) Η μόνη ουσιαστική ποσοτική αξιολόγηση εκπαιδευτικών είναι μέσω της σωστής αξιολόγησης των μαθητών τους (βλέπε ποσοστά επιτυχίας/ανόδου των τάξεων του κάθε εκπαιδευτικού).

5) Η μόνη στατιστικά σωστή αξιολόγηση μαθητών είναι μέσω προτυποποιημένων πανελλαδικών εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς, διορθωμένων με βάση τα κοινωνικο-οικονομικά δεδομένα της κάθε περιοχής.

6) Είναι όμως η Ελληνική κοινωνία πραγματικά έτοιμη για κάτι τέτοιο; Το θέλει πραγματικά; Γιατί οι γονείς που γράφουν εδώ μέσα "περί αξιολόγησης" είναι οι ίδιοι γονείς που απειλούν όταν βάλεις στον κανακάρη τους 19 αντί για 20.

7) Όλα τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

8) Πολλά φιλιά στις ολμέ, ελμέ, δοέ και στους υπουργούς μας.

Τα αυγά με τα Πασχάλια
|

@ΣΑΚΗΣ
- Να αξιολογήσει ο εκπαιδευτικός τον εαυτό του???
Ο ίδιος? Μα τον έχουν ήδη αξιολογήσει δεύτεροι(και τρίτοι), δεκάδες φορές μέχρι σήμερα, σε κάθε στάδιο της πορείας του και σε κάθε επίπεδο της υπηρεσιακής του εξέλιξης. Αλλιώς, ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ εκπαιδευτικός!
- Να αξιολογήσει ο εκπαιδευτικός το σχολείο του και να εντοπίσει τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση???
Τώρα? Εσείς στη δική σας τη δουλειά, δεν ξέρετε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση? Και ο εκπαιδευτικός τα έχει εντοπίσει και τα ξέρει.... και το υπουργείο τα ξέρει ακόμα καλύτερα(σιγά μην τα μάθει τώρα).... και η κοινωνία τα ξέρει! Και??? Τί έχει κάνει τόσα χρόνια η πολιτεία, για να λύσει τα προβλήματα?
- Το «όποιος αξιολογεί, αξιολογείται».... εγώ από τα χείλη της Κεραμέως το άκουσα. Δεν το άκουσα ποτέ σε κανένα κοινωνικό μανιφέστο. Την ΟΥΣΙΑ του ως επιχείρημα, νομίζω ότι την εξέφρασα επαρκώς στο πρώτο μου σχόλιο. Προσωπικά, το θεωρώ λαϊκισμό χωρίς νόημα και επιχείρημα συζήτησης "καφενείου". Και ο γιατρός αξιολογεί(την υγεία μας) και ο δικαστής αξιολογεί(την αλήθεια και το δίκαιο) και ο μηχανικός αξιολογεί(πως θα φτιάξει τη γέφυρα, το δρόμο, το αντιπλημμυρικό έργο).
- Στον επίλογο, εκφράζετε απλά μια ευχή και την προσωπική σας άποψη, για το πως θα διεξαχθεί η ατομική αξιολόγηση. Η πραγματικότητα δυστυχώς, πιστεύω και φοβάμαι ότι θα είναι ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετική. Γιατί? Γιατί στην Ελλάδα ζούμε και δεν πέφτουμε πια από τα σύννεφα. Ρωτήστε τους 1000δες επιστήμονες που "αξιολογήθηκαν" εδώ.... και σήμερα κάνουν λαμπρή καριέρα στο εξωτερικό....
ΥΓ. Μην πυροβολείτε τον πιανίστα. Είναι ο τελευταίος που φταίει. Τον "βάζουν μπροστά" οι πολιτικοί, για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες και κυρίως..... για να κρύψουν τα σχέδιά τους για τη δημόσια παιδεία. Θα μας μείνει στο τέλος μόνο το πιάνο και αναγκαστικά θα το δώσουμε κοψοχρονιά στον παλιατζή(που τα αγοράζει όλα).

Μ
|

@πολίτης, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας! Ακριβώς έτσι είναι. Λίγοι σοβαροί έμειναν στο ύψος των περιστάσεων. Λίγοι αξιόλογοι συνάδελφοι που δεν φοβούνται κανενός είδους έλεγχο ή αξιολόγηση. Ίσα ίσα την αποζητούν, γιατί γνωρίζουν ότι πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Ουδείς τέλειος! το σχολείο το δημόσιο σχολείο δεν είναι χωραφάκι κανενός. Και η ελευθερία υπάρχει σε πλαίσιο κανόνων και ελέγχου, αλλιώς είναι ασυδοσία.

ΣΑΚΗΣ
|

@Τα αυγά και τα πασχάλια
Αγαπητέ/τη Κύριε /α
Επειδή ο εκπαιδευτικός εκπαιδεύτηκε να αξιολογεί, δεν έχει πρόβλημα να αξιολογήσει τον εαυτό του και το σχολείο του και να εντοπίσει τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση, γιατί ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο!
Η φράση «όποιος αξιολογεί, αξιολογείται» δεν ανήκει στην κ. Κεραμέως, είναι απαίτηση της κοινωνίας να αξιολογούνται οι αξιολογητές των παιδιών της !!!
Ακόμη στην επερχόμενη ατομική σας αξιολόγηση οι αξιολογητές σας θα είναι αξιολογημένοι συνάδελφοι , που σίγουρα δεν θα έχουν κακές προθέσεις εναντίον σας ! Έξαλλου η αξιολόγησή τους οφείλει να είναι τεκμηριωμένη και όχι ανώνυμη, όπως εσείς στο πρόσφατο παρελθόν με πολύ χαρά αξιολογούσατε τους υποψήφιους διευθυντές σας, με μία διαδικασία που κρίθηκε από τη δικαιοσύνη ως αντισυνταγματική!!!!

Γιάννης
|

Πολλοί από τους υποστηρικτές δεν έχουν διαβάσει καν το κείμενο της ΔΟΕ . Ούτε ξέρουν τι γράφει. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να ενταχθούν σε ένα σχέδιο δράσης που ούτως η άλλως κάνουν στο σχολείο;

ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
|

"Είμαστε στο εμείς και όχι στο εγώ ... " λέει ο Μακρυγιάννης ,το διδάσκουμε στα παιδιά στο ανθολόγιο της Ε ΚΑΙ ΣΤ τάξης...Παινεύεται το υπουργείο ότι 8.500 σχολεία έχουν κάνει αξιολόγηση.. γιατί δεν διευκρινίζει σε πόσα από αυτά την έκθεση την έκαναν μόνοι τους οι διευθυντές και όχι ο σύλλογος διδασκόντων; Για ποια δημοκρατία μιλάμε στα παιδιά; ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ..

Τρίγωνο
|

Απ το κακό στο χειρότερο πάμε... Νεοφιλελεύθερη πολιτική και Εκπαίδευση δεν τα πήγαν ποτέ καλά... 2 αντίθετοι όροι...

ΔΕΠ
|

Το κλειδί σε όλα είναι η ατομική ευθύνη (κάτι που στην Ελλάδα διώχνουμε όπως ο διάολος το λιβάνι). Η κάθε σχολική μονάδα έχει Διευθυντή. Αυτός/ή να είναι υπεύθυνος για αυτά που υποβάλει. Αν είναι φασόν, σε αργία για κανένα μήνα, και πάμε στον επόμενη ή επόμενη. Να δειτε για πότε θα σταματήσουν τα φασόν.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Πλατάρος
Είναι καταφανής η αδυναμία σας να απαντήσετε επί της ουσίας του κριτικού μου σχολίου και με αδέξιες υπεκφυγές επιδίδεστε σε ανούσια ευφυολογήματα που επιβεβαιώνουν την απόλυτη αποστασιοποίησή σας από τη ζέουσα εκπαιδευτική καθημερινότητα που έχει πάρει πλέον εφιαλτικά χαρακτηριστικά επί υπουργίας Κεραμέως. Έρρωστε...

Πιτσιφλής
|

@ Προϊσταμένη
Είσαι σε κοντινό σχολείο, έε;
Έλα στην Κρήτη, η θάλασσα, η βουή των κυμάτων, κόβει!
Εμείς δεν ακούμε τίποτα!

Μπούας
|

ΟΛΟΙ περνάμε στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων τα κείμενα της ΔΟΕ. Η τρομοκρατία δε θα περάσει!!!

πολιτης
|

ΚΥΡΙΟΙ ΚΟΥΡΑΣΑΤΕ.ΑΝ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΘΕΝΤΑ ΝΟΜΟ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ.ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΣΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΑΣ.ΓΙΑ ΣΑΣ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.ΕΓΩ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΤΗ ΛΕΞΗ ΕΛΕΓΧΟ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΟΣΟΙ ΜΕ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ Η ΜΗ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ.ΔΕΝ ΛΕΩ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΘΕΣΗ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΖΗΜΙΑ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.

Θέλουμε;
|

Ώστε λοιπόν τελικά θέλουμε αξιολόγηση, όχι της Κεραμέως όμως!
Ποια αξιολόγηση θέλουμε όμως; Θα μας πει κάποιος;

Πλατάρος Γιάννης
|

@Ανησυχος Εκπαιδευτικός
@@Πλατάρος Γιάννης.
Αγαπητέ "ανήσυχε" , οπότε μου απαντάτε κριτικά, δεν αποδομειτε την αποψη μου, αλλά επικεντρωνεστε στο να αποδομησετε εμένα ως πρόσωπο. Είναι αρχαία η τοιαυτη τακτική. Άρα δεν θα σας ανταπαντω ποτέ, από τουδε. Δεν ξέρω αν έχετε κάνει τα σχετικά σεμινάρια στα νιάτα σας, ή απλώς έχετε αυτοεπιμορφωθει. Ο "χώρος" σας που θεωρεί την ηθική ως "μικροαστική" επιτρέπει παραβιάσεις ώστε να αγιαζεται ο σκοπός ο ιερός και να έλθει το όραμα της "ισότης"...
Αντιθέτως η άλλη συνομιλητρια, διάλεξε το πιο σοβαρό επιχείρημα και το απαξιώσε γράφοντας ότι "στην έκθεση αυτοαξιολογησης, δεν μας είπαν από το ιεπ ότι χρειάζεται να υπάρχουν παραπομπές αποδεικτικές"
Η αλήθεια, είναι ότι τα πάντα υπόκεινται σε τεκμηριώση και η τεκμηρίωση αναφέρεται σε κάθε έγγραφο του σχολείου, κάθε βιβλιο, κάθε πρακτικό, κάθε σύνδεσμο του σχολειου. Τα λένε ΡΗΤΩΣ, ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΠ.
Επομενως:
Προκειται για ΔΟΜΗΜΈΝΟ κείμενο, με ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΈΣ, και αναφορά σε πηγές του σχολείου. Κάθε πηγή. Ημερολόγια, πρακτικά, τα πάντα. Όλα αυτά καθορίζονται από το ίδιο το σχολειο.
Συνεπώς φασον κείμενα σαν κι αυτό που έλαβα σήμερα στο σχολείο και κοινοποίησα στους καθηγητές, δεν μπορούν να ξεφύγουν από την κατηγορία της παρελκυστηκοτητας εφαρμογής του νόμου.

Επαναλαμβάνω, ότι οι διώξεις των Διευθυντών δεν θα προκαλέσουν καμία συμπάθεια από κανέναν. Όλοι θα πούνε" καλά να πάθει" που μετά από τόσες προειδοποιησεις, επέμενε και να μην εφαρμόζει τον νόμο και να ΚΆΝΕΙ και "πλακα" απαδουσα στο λειτουργημα...
Εδώ η" αστική ηθική" ομιλεί για φιλότιμο, αξιοπρέπεια, ευθύτητα, και κάτι τέτοιες φασον αξίες που έχει κατασκευάσει η αστική τάξη για την διαιώνιση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από ανθρωπο...

Τα αυγά με τα Πασχάλια
|

@ΓΙΩΡΓΟΣ
- Πιστεύω ότι, το "Όποιος αξιολογεί πρέπει και να αξιολογείται" είναι μια ευφάνταστη σοφιστεία της κας Κεραμέως, που διατυπώθηκε απλά και μόνο για τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, ως μοχλού πίεσης εναντίον των εκπαιδευτικών και υπέρ της εφαρμογής ενός μέτρου, που ΔΕΝ αποσκοπεί στην πραγματική αξιολόγηση.
- Πιστεύω ότι ως επιχείρημα(ρητορική) έχει την ίδια αξία, με το σαν να λέω κι εγώ, ότι όποιος γιατρεύει γιατρεύεται, όποιος δικάζει δικάζεται, όποιος καλλιεργεί καλλιεργείται, όποιος χτίζει χτίζεται κλπ.
- Τέλος, ελπίζω να ξέρετε ότι :
α) Ο εκπαιδευτικός, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΚΕ, για να αξιολογεί! Είναι κομμάτι των σπουδών του και μέρος των επαγγελματικών του καθηκόντων και υποχρεώσεων, ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ από το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Δεν είναι καν δική του ΕΠΙΛΟΓΗ το να αξιολογεί.
β) Ο εκπαιδευτικός αξιολογεί ΜΑΘΗΤΕΣ! Δηλαδή εκπαιδευόμενους και όχι εκπαιδευμένους έμπειρους επαγγελματίες και επιστήμονες(πτυχιούχους-μεταπτυχιακούς-διδακτορικούς), με ένα "κάρο" προσόντα, με 10ετίες προϋπηρεσίας και αξιολογημένους επιτυχώς δεκάδες φορές ως σήμερα.

Προϊσταμένη
|

Πω πω, ρε παιδιά, δεν μπορώ άλλο τις τσιρίδες της προϊσταμένης. Λίγες είναι οι ώρες της...

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Πρώτοι στην αντιγραφή...

Πόσο παραπλανητικό είναι αυτό που λέτε! Και το λέτε σε μια στιγμή που για πρώτη φορά η εκπαιδευτική κοινότητα δείχνει απολύτως έτοιμη και ώριμη για τη θεσμοθέτηση αξιολόγησης! Το γράφουμε παντού και ασταμάτητα: ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!!! Διαβάστε με λιγότερη προκατάληψη τα σχόλια και προσπαθήστε να τα κατανοήσετε.
Αυτό που λέμε και φωνάζουμε είναι: ΟΧΙ ΣΤΗΝ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ" ΚΕΡΑΜΕΩΣ. Όχι σ' αυτό το λαβυρινθώδες γραφειοκρατικό τερατούργημα που η εφαρμογή του συνεπάγεται ακύρωση ουσιαστικά της πραγματικής δουλειάς του εκπαιδευτικού, δηλαδή της διδασκαλίας, προκειμένου να ανταποκριθεί στις παρανοϊκές απαιτήσεις του συγκεκριμένου νόμου με τις ατέρμονες διαδικασίες. Για να μην αναφερθώ καν στο περιεχόμενό του που - παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις - ολοφάνερα οδηγεί στην πλήρη ποδηγέτηση της εκπαιδευτικής ζωής και στη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου με εισαγωγή διαδικασιών ιδιωτικής χρηματοδότησης και ύπουλη διασύνδεση με την επερχόμενη ατομική αξιολόγηση.
Είναι κρίμα, πολύ κρίμα που στην πιο καίρια στιγμή, τη στιγμή που είναι πλέον δεκτικός ο εκπαιδευτικός κόσμος για μια δίκαιη και αξιοκρατική αξιολόγηση, να βρίσκεται στα ηνία του υπουργείου ένα τόσο ακατάλληλο άτομο που πολιτεύεται αυταρχικά και αποφασίζει (και διατάσσει) μονόπλευρα, χωρίς ποτέ να δείχνει στοιχειώδη διάθεση συνεργασίας και συνεννόησης. Πολύ κρίμα! Γιατί ακριβώς αυτή η ανεδαφική και αυταρχική εκπαιδευτική πολιτική έχει την πλήρη ευθύνη της αρνητικής αντίδρασης σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου κι επομένως επωμίζεται όλη την ευθύνη για τη μεγάλη χαμένη ευκαιρία που θα οδηγούσε στη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Παρακαλώ λοιπόν πολύ να αναρωτηθείτε και πάλι: Γιατί άραγε;

ερτ
|

Η ΜΟΝΗ πραγματική αξιολόγηση είναι οι ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ. Όλα τα άλλα είναι χάσιμο χρόνου.

Περί αξιολόγησης
|

Η μέρα έχει 24 ώρες.

Ή φασόν αξιολόγηση θα κάνουμε ή φασόν μάθημα στα παιδιά.

Δεν υπάρχει χρόνος και για τα δύο.
Καθένας βάζει τις προτεραιότητες του ανάλογα με τη συνείδησή του.

Αυτά.

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Όποιος αξιολογεί πρέπει και να αξιολογείται . Βασικός κανόνας της Δημοκρατίας .

Πρώτοι στην αντιγραφή...
|

... και στην παπαγαλία. Θα μείνουμε η μόνη χώρα που δεν υπάρχει αξιολόγηση, άρα και προοπτικές βελτίωσης, στον νευραλγικό τομέα της παιδειας. Δαιμονοποιειτε την αξιολογηση. Γιατί άραγε;

1821b
|

Το σχολείο τι θα κερδίσει με το να χαθούν τόσες εργατοώρες (στην πράξη προσωπικός χρόνος του κάθε εκπαιδευτικού που θα αφιέρωνε στο αντικείμενό του);
Θα δώσει λεφτά το υπουργείο; Μήπως απλά θα πει μπράβο στα σχολεία που από τύχη βρήκαν λεφτά από άλλες πηγές για να το δηλώσει σαν επιτυχία του;
Η δουλειά του υπουργείου δεν είναι να διαφημίζει σαν δικές του επιτυχίες ότι γίνεται με προσωπική δαπάνη των εκπαιδευτικών. Πρέπει να δίνει και κάτι.

Μην ξεχνάτε ότι επιτυχία δηλώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα ότι ΜΟΝΟ ένα τμήμα στην Ελλάδα ήταν κλειστό λόγω Covid. Σε σύγκριση με πέρυσι που ήταν εκατοντάδες... Φυσικά ακούγεται τρομερή επιτυχία... εκτός αν διαβάσεις τι άλλαξε το υπουργείο από πέρυσι...
Το αναφέρω αυτό γιατί η δήλωση αυτή έγινε από το ίδιο άτομο που κατηγορεί τα σχολεία...

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Πλατάρος Γιάννης
Για πολλοστή φορά στέκω ενεός μπροστά σε σχόλιό σας! Απόλυτα ευθυγραμμισμένος στην αυταρχική γραμμή του υπουργείου παρεμβαίνετε ασταμάτητα εξαπολύοντας κραυγές νομιφροσύνης που ωστόσο ποδοπατούν στοιχειώδεις παιδαγωγικές αρχές!
Εξοργιστική η γραφειοκρατική σχολαστικότητα που έχετε στο μυαλό σας ως πρακτική του σχολείου. Διαβάζω λοιπόν την άποψή σας για τις επίμαχες εκθέσεις αξιολόγησης: "Δεν υπάρχει υπομνηματισμος, αναφορά σε πηγές! Δηλαδή τεκμηρίωση. Οι πηγές είναι όλα τα βιβλία του σχολείου, όλα τα πρακτικά, τα ημερολόγια, το αρχείο, οι ιστοσελίδα, όλοι οι σύνδεσμοι που αναφέρονται στο σχολείο. Όταν γράφεις ατεκμηριωτο έγγραφο, στο απορρίπτουν. Το ξερετε(;) ".
Η καταληκτική φράση "το ξέρετε(;)" πραγματικά είναι άκρως εξοργιστική για το ειρωνικό και επιδεικτικά αλαζονικό της ύφος. Τα υπόλοιπα είναι απλώς μια περιττή επίδειξη σχολαστικισμού που ασφαλώς δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα της συγκεκριμένης διαδικασίας. Εκτός αν φαντάζεστε ότι οι συγκεκριμένες αξιολογικές εκθέσεις που αναρτώνται έχουν τέτοια αναλυτική τεκμηρίωση και δεν έχετε αντιληφθεί ότι πρόκειται για σύντομα κειμενάκια γραμμένα πρόχειρα για την κάλυψη και μόνο της τυπικής υποχρέωσης, ασχέτως αν το υπουργείο - σε μια επίδειξη πρωτοφανούς υποκρισίας - πανηγυρίζει ότι 8300 σχολεία ανταποκρίθηκαν στην υποχρέωσή τους!
Ας μην κοροϊδευόμαστε πια, αγαπητέ κύριε! ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Και δεν υπάρχει, γιατί απλούστατα δεν πρόκειται για αξιολόγηση, αλλά για ένα ακραία γραφειοκρατικό και αντιπαιδαγωγικό τερατούργημα, το οποίο κάθε ευσυνείδητος λειτουργός της εκπαίδευσης που θεωρεί αυτονόητη προτεραιότητά του την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματός του, είναι ηθικά υποχρεωμένος να το αγνοήσει και να το καταστήσει ανενεργό στην πράξη, προκειμένου να υπηρετήσει την μείζονα υποχρέωσή του, περί της οποίας ούτε εσείς δυστυχώς, ούτε το υπουργείο δυστυχέστατα δε βλέπω να δίνετε την παραμικρή σημασία!

@ Πλατάρος Γιάννης
|

@ Πλατάρος Γιάννης

Επιτρέψτε μου, με όλον μου τον ειλικρινή σεβασμό, επειδή γράφετε επώνυμα (κάτι που θα έκανα και η ίδια, αν αυτό δεν μας άφηνε εκτεθειμένους απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους που επιλέγουν την ανωνυμία):
1) Στο κοινό κείμενο για την "αξιολόγηση" δεν υπάρχει υπομνηματισμός, επειδή δεν την απαιτούν οι οδηγίες που δόθηκαν από το υπουργείο προς τους διευθυντές, στις ενημερωτικές συνάξεις που μεσολάβησαν. Δεν τίθεται επομένως τέτοιο θέμα.
2) Η κατάθεση του κειμένου αυτού δεν συνιστά παρακώληση της αξιολόγησης. Παρακώλυσή της συνιστά η ενέργεια του υπουργείου, το οποίο, πανικόβλητο, τρέχει να ακυρώσει την κριτική που δέχεται μέσα από το κείμενο αυτό. Ας διώξει νομικά, λοιπόν, το υπουργείο την ηγεσία του.
3) Η κατάθεση του κοινού κειμένου δεν συνιστά αμφισβήτηση του νόμου, αλλά εφαρμογή του. Όσο για τη συνταγματικότητά του; Όταν επιχειρείς να οδηγήσεις τα σχολεία σε αναζήτηση ίδιων πόρων, καταλύεις τον δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας. Κι αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα. Υπάρχει συνεπώς μείζον θέμα με τον νόμο αυτό.
4) Όταν είσαι εκλεγμένη κυβέρνηση για να υπερασπίζεις τα συμφέροντα των πολιτών, τον δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας εν προκειμένω, κι εσύ επιχειρείς με κάθε τρόπο τη συρρίκνωση των σχολείων, τη συρρίκνωση των πανεπιστημίων, τη μεταφορά σπουδαστών προς ιδιωτικές σχολές, το στοίβαγμα μαθητών στις αίθουσες, τότε είσαι επίορκος. Η καταπάτηση του Συντάγματος είναι επίσης μείζον ζήτημα. Η εξυπηρέτηση ολιγαρχικών συμφερόντων είναι κατάλυση της Δημοκρατίας. Η ποδηγέτηση της Δικαιοσύνης είναι χαρακτηριστικό τυραννικού καθεστώτος. Δεν παραιτούνται οι υπάλληλοι, λοιπόν.

Λευτέρης
|

Όταν υπάρχει πολιτική βούληση, τα πράγματα είναι απλά, .....το έργο συνεχίζεται....

Αντώνης Τσαλαπάκης
|

Η χρήση των κειμένων της Δ.Ο.Ε. από τους Συλλόγους
Διδασκόντων «συνιστά παραβίαση και του κανονιστικού́ πλαισίου και
της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.»;
Ο ισχυρισμός αυτός αναπτύσσεται στα εκφοβιστικά mail που στέλνει το
Υπουργείο στα σχολεία που ανάρτησαν στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. την
αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και φέρει την υπογραφή του
Γενικού Γραμματέα κ. Κόπτση. Ο ίδιος ισχυρισμός συμπληρωμένος με το
ανυπόστατο επιχείρημα ότι παραβιάζεται τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου
αναφέρεται σε ανυπόγραφο κείμενο ερωταπαντήσεων που εστάλη στα
σχολεία και το οποίο δεν μπορεί να έχει καμιά διοικητική και υπηρεσιακή
υπόσταση. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν μπορεί ούτε διοικητικά ούτε νομικά να
τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς του. Ουσιαστικά τα έγγραφα αυτά αποτελούν
άλλη μια απόπειρα εκφοβισμού και απειλών, όπως εκείνο που είχε στείλει
πριν ένα περίπου μήνα για την υποτιθέμενη παρανομία όσων μετέχουν στην
απεργία-αποχή. Αναγκάστηκε όμως να προσφύγει τρεις φορές στα
δικαστήρια για να την ακυρώσει.
Σε επίπεδο περιεχομένου τα έγγραφα θέτουν δύο ζητήματα:
Α. Την υποτιθέμενη παραβίαση του κανονιστικού πλαισίου. 
Ας θυμίσουμε στην έγκριτη νομικό και τις υπηρεσίες της ότι το
κανονιστικό πλαίσιο βάσει του οποίου κρίνεται τυπικά η νομιμότητα, δεν
αποφασίζεται από έναν υπουργό, δημοσιογράφο ή ανώνυμο συντάκτη, αλλά
από τις αρμόδιες θεσμικές εξουσίες.
Υπενθυμίζουμε στην κυρία Υπουργό ότι οποιαδήποτε ενέργειά της
στην κατεύθυνση να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα
κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία
του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία.
Β. Την υποτιθέμενη παραβίαση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.

Η απόφαση του Εφετείου έκρινε παράνομη τη διαδικασία κήρυξης της
απεργίας-αποχής και τίποτε άλλο. Η προσπάθεια σύνδεσης των
τεκμηριωμένων ενιαίων κειμένων με αυτή την απόφαση ΔΕΝ ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ
από πουθενά. Αποτελεί άλλη μία ατομική ερμηνεία ενός «αγνώστου»
συντάκτη, που λειτουργεί στα πλαίσια του εκφοβισμού, χωρίς καμία νομική ή
διοικητική εγκυρότητα. Ως εκ τούτου είναι έωλη. Όσοι επικαλούνται αυτό το
«επιχείρημα» σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, εκτρέπονται του
ρόλου τους, παραβαίνουν τις κείμενες διατάξεις και εκτίθενται σε νομικές
ευθύνες.
Σε κάθε περίπτωση η Διδασκαλική Ομοσπονδία θα χρησιμοποιήσει
όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα ώστε να ανακόψει την επιχείρηση
τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αναπτύσσει η πολιτική ηγεσία του
Υ.ΠΑΙ.Θ.

Πλατάρος Γιάννης
|

Για το φασον έχω κάνει τις εξής παρατηρησεις:
1) Δεν υπάρχει υπομνηματισμος, αναφορά σε πηγές! Δηλαδή τεκμηρίωση.
Οι πηγές είναι όλα τα βιβλία του σχολείου, όλα τα πρακτικά, τα ημερολόγια, το αρχείο, οι ιστοσελίδα, όλοι οι σύνδεσμοι που αναφέρονται στο σχολείο. Όταν γράφεις ατεκμηριωτο έγγραφο, στο απορρίπτουν. Το ξερετε(;)
2. Ο πρωταιτιος είναι ο διευθυντής του σχολείου, ΑΣ ΤΟ ΥΠΟΓΡΆΦΕΙ Ο ΣΎΛΛΟΓΟΣ! Αν δεν το θυμάστε, "ο διευθυντής είναι επιστημονικός και διοικητικός υπεύθυνος του σχολείου" Ο νόμος το διώκει αυτό ΣΑΦΈΣΤΑΤΑ. Δεν είναι εξυπνάδα. Η παρακωλυση της αξιολόγησης προβλέπεται ρητώς.
3. Η αμφισβήτηση, μη εφαρμογή ισχύοντος νόμου, προβλέπεται όταν είναι".. . κατάφορα αντισυνταγματικος" Ο ψηφισθείς, σαφώς είναι συνταγματικό τάφος, ασχέτως αν όλοι έχουν μικρές ή μεγάλες ενστάσεις....
4. Όταν διαφωνείς ανενδοτα με νόμο ενώ είσαι δημόσιος υπάλληλος, παραιτείται. Όταν έχεις αντιρρήσεις ιδεολογικής φύσεως με το κράτος, συνειδητά, δεν επιδιώκεις να γίνεις δημόσιος υπάλληλος. Έχω γνωρίσει ένα τέτοιο πρόσωπο. Σεβαστή η επιλογή.
Τους Δικαιοπόλεις επαναστάτες που ανακηρυσσουν δικό τους κράτος δεν θα τους λυπηθεί ούτε θα σεβαστεί κανένας, όταν θα εισπράξουν τα επιχειρα της ανταρσία τους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ