Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Γιατί βάλαμε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και όχι τη “Βάση του 10”

Έχουμε αναλογικά τους περισσότερους φοιτητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Δημοσίευση: 02/11/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
  • Παλαιότερα για να αντιμετωπιστεί   η στρέβλωση  οι φοιτητές έμπαιναν μέσα χωρίς το απαραίτητο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, είχε επιλεγεί η βάση του 10. Η βάση του δέκα είχε,  το εξής πρόβλημα: Εάν η επιτροπή έβαζε εύκολα θέματα πέρναγαν όλοι στο πανεπιστήμιο. Εάν έβαζε δύσκολα θέματα κόβονταν πάρα πολύς κόσμος που δεν έπρεπε να κοπεί.
  • Γι' αυτόν τον λόγο βάλαμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία βασίζεται στον μέσο όρο των μαθημάτων του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου. Επομένως μας είναι αδιάφορο εάν είναι εύκολα ή δύσκολα τα θέματα, διότι είναι πάντοτε ο μέσος όρος. Αν είναι εύκολα τα θέματα, μπορεί να ανέβει και πάνω από το δέκα. Εάν είναι δύσκολα τα θέματα, μπορεί να πέσει και κάτω από το 10.

Την παραπάνω εξήγηση έδωσε στη Βουλή  ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ , Άγγελος Συρίγος, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Β. Κεγκέρογλου, και τόνισε τα εξής:

Η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει: Η ελάχιστη βάση εισαγωγής,εκτίμησή μου είναι, ότι ήρθε για να μείνει. Είναι ένα δίκαιο σύστημα, το οποίο φωτογραφίζει τις εξετάσεις της συγκεκριμένης χρονιάς. Ας του δώσουμε χώρο και χρόνο να αναπνεύσει, να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Ήδη αποφύγαμε να έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών με βάσεις 1, 2 και 3. Ας αφήσουμε λίγο το σύστημα να αναπνεύσει και του χρόνου να δούμε εάν χρειάζονται να γίνουν και άλλες διορθωτικές κινήσεις. Μία πάντως σας είπα ότι ήδη έγινε όταν δώσαμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να διορθώσουν πολύ υψηλές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που είχαν βάλει.

Αρχιτεκτονική Ξάνθης: Στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης είναι γεγονός ότι εισήχθησαν μόνο δέκα άτομα. Νομίζω ότι είναι κοινός τόπος, ότι και οι υπεύθυνοι της Σχολής αντελήφθησαν ότι έκαναν λάθος βάζοντας μια εξαιρετικά υψηλή ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής στο γραμμικό σχέδιο ήταν 17,4. Όταν το κατάλαβαν, ζήτησαν να το αλλάξουν, αλλά είχαν παρέλθει οι σχετικές προθεσμίες.

Διορθωτικές αλλαγές: Το πρόβλημα στην Αρχιτεκτονική της Ξάνθης θα λυθεί φέτος, και εδώ έρχομαι στα μέτρα τα οποία όταν διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν στρεβλώσεις κατά την εφαρμογή εκ των πραγμάτων δίνονται διορθωτικές αλλαγές.

Δίνουμε κατ' εξαίρεση φέτος, με ειδική διάταξη, με το άρθρο 113 του ν.4842, δυνατότητα στα πανεπιστήμια να τροποποιήσουν φέτος τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής -νομίζω ειδικά ότι η προθεσμία λήγει σήμερα, 1 Νοεμβρίου- για κάθε σχολή, ούτως ώστε να διορθώσουμε αυτές τις στρεβλώσεις οι οποίες υπάρχουν.

Έχουμε   τους περισσότερους φοιτητές:  Σημειωτέον, έχουμε αναλογικά τους περισσότερους φοιτητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για ποιον λόγο συνέβαινε αυτό το πράγμα; Συνέβαινε διότι τα παιδιά τα οποία περνούσαν στο πανεπιστήμιο, περνούσαν με βαθμούς ένα, δύο και τρία. Είχαμε το 2020 άτομα που περάσαν με βαθμό κάτω από το ένα.
Κάτω από το ένα, κύριε Κεγκέρογλου, σημαίνει ότι έδωσαν πρακτικώς τρεις λευκές κόλλες και στην τέταρτη έγραψαν κάτι επάνω.
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες δεν είχαν το ελάχιστο ακαδημαϊκό υπόβαθρο για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πανεπιστήμιο. Και γι' αυτόν τον λόγο ουδέποτε και αποφοιτούσαν και από το πανεπιστήμιο.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα επελέγη η ελάχιστη βάση εισαγωγής .

Σχόλια (16)

 
ΕΒΕ
09 Νοε 2021 10:05

Η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει και να κλείσει τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Με όσα αναφέρθηκαν φαίνεται και φέτος να μην αλλάζουν οι εισακτέοι και οι 20000 κενές θέσεις θα μοιραστούν πάλι στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια όπου θα έχουμε ελάχιστους εισακτέους ενώ από την άλλη στα Κεντρικά δεν θα χωράνε στις αίθουσες.

Επίσης σε ένα πεδίο η ΕΒΕ είναι υψηλή δε σημαίνει πως είναι τα θέματα εύκολα, μπορεί και να σημαίνει πως οι μαθητές του πεδίου είναι καλοί.
Δείτε την ΕΒΕ στα ΕΠΑΛ (6.00) και στα ΓΕΛ (9.5) που είχαν και πιο δύσκολα θέματα... Άρα ο μαθητής του ΕΠΑΛ με 6.00 μπορεί να τελειώσει το Παν/μιο και του ΓΕΛ με 9.4 δεν μπορεί;

Του χρόνου θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες διαφορές και αδικίες διότι τα παιδιά θα ψάξουν να βρουν τρόπους να μπουν στο σύστημα και θα επιλέγουν ανάλογα.
Η παιδεία γίνεται game theory και ΄οι μαθητές μπαίνουν σε μια ρουλέτα χωρίς προηγούμενο. Τουλάχιστον με το 10 ή π.χ. το 7 θα ήξεραν πολύ καλά τι έπρεπε να γράψουν.

 
τι σου ειναι ο ακαδημαικος...
03 Νοε 2021 17:17

Τόφερε απο εδω το έφερε απο εκει...μας δικαιολόγησε γιατι πάλι περνάνε με 5 και με 6

 
Alz
03 Νοε 2021 13:37

Πολύ σωστά, πιο το νόημα της ύπαρξης Περιφερειακών πανεπιστημίων, όταν σχεδόν οι περισσότεροι φοιτητές παίρνουν μετεγγραφές στα πανεπιστήμια Αθηνών Θεσσαλονίκης... Ή πιο το νόημα ακόμη ύπαρξης για παράδειγμα 11 τμημάτων Ιστορικού-αρχαιολογιας!!! Πως θα απορροφηθούν όλοι αυτοί...

 
KONSTANTINOS
03 Νοε 2021 10:28

Η ΕΒΕ με τον πρώτο νόμο της επόμενης κυβέρνησης θα φύγει, μαζί με αυτούς που λένε ότι ήρθε για να μείνει και φυσικά στέλνουν τα παιδιά τους στα κολέγια και τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

 
Μήπως όμως
03 Νοε 2021 10:24

Ολα αυτά ακυρώνονται απ τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

 
Γενικός Γραμματέας
03 Νοε 2021 09:01

Ο υφυπουργός τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο και πόσο καιρό στο υπουργείο δεν έχει καταλάβει ακόμη ότι η επιστημονική αξία ενός τμήματος δεν είναι συνάρτηση της βάσης εισαγωγής; Ας πούνε ξεκάθαρα ότι θέλουν να κλείσουν τα περιφερειακά τμήματα και να μη χρησιμοποιούν αστεία επιχειρήματα.

 
Θυμόμαστε
03 Νοε 2021 06:49

Υπήρχαν φοιτητές με τη μονάδα ως βαθμό εισαγωγής. Τέτοια πανεπιστήμια συντηρούμε; Για τέτοιο επίπεδο σπουδών μιλάμε;

 
Είναι απλό
03 Νοε 2021 06:47

Το θέμα είναι απλό. Κλείστε κάποια τμήματα γιατί έχουμε τα περισσότερα της Ευρώπης αναλογικά με τον πληθυσμό. Δεν έχει νόημα να γεμίζουν με φοιτητές του 5 και 6 μόνο και μόνο για να μη μείνουν άδεια. Η λογική κάθε πόλη και ΑΕΙ δε στέκει.

 
Πε19
03 Νοε 2021 01:57

Οριζόντια (σχεδόν) μείωση εισακτεων στους 65000 περίπου θα έλυνε το πρόβλημα, άντε και μια οριζόντια βάση του 6, των φοιτητών της λευκής κόλλας αλλά ο σκοπός ήταν να κλείσουν τμήματα και όχι να αναβαθμιστούν . Δηλαδή τι κάνει η ΕΒΕ κόβει από μια σχολή το 35 έως το 65 τις εκατό των εισακτέων. Αν έκοβες το 35% συνολικά δεν θα ήταν καλύτερα και δεν θα είχαμε κίνδυνο να κλείσουν αρκετά τμήματα.

 
Ότι δίνεις παίρνεις
02 Νοε 2021 20:59

Τι βάλατε, εσείς προσωπικά, δεν το γνωρίζω. Όσοι πολιτικοί πάντως, έβαλαν ότι έβαλαν, νομίζω ότι θα λάβουν το αντίστοιχο στην κάλπη.

 
Γιώργος
02 Νοε 2021 20:39

πολύ σωστή η Αναστασία, πετάτε το μπαλάκι!

 
@Αναστασία
02 Νοε 2021 20:30

Έχετε δίκιο ως προς τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Όμως αν αναλογιστείτε ότι το 55% του πληθυσμού της Ελλάδας ζει σε 2 πόλεις, δεν θα έπρεπε και το 55% των θέσεων στα πανεπιστήμια να είναι σε αυτές;

 
Σώστης
02 Νοε 2021 19:33

Και κλείσιμο σχολών απαιτείται και οι φοιτητές να έχουν κάποιες γνώσεις απαιτείται! Η καλύτερη μεταρρύθμιση στο παιδείας εδώ και δεκαετίες! Μπράβο σας!!

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
02 Νοε 2021 19:10

Γιατί δεν ήταν πιο απλό να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων;

Όσο για τα 'εύκολα θέματα' το θεωρώ λίγο υποτιμητικό. Η επιστήμη έχει γίνει πιο δύσκολη, η αγορά εργασίας πιο δύσκολη και να μιλάμε ακόμα για 'εύκολα και δύσκολα' θέματα είναι λίγο περίεργο. Τα θέματα θα έπρεπε να είναι δύσκολα για να μπαίνουν μόνο οι καλύτεροι γιατί, έτσι και αλλιώς, μόνο αυτοί θα βρουν δουλειά.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
02 Νοε 2021 18:05

Κύριε υπουργέ με την ΕΒΕ που υπολογίζεται από τον μ. ο. των υποψηφίων ξεφεύγουμε από τον σκόπελο των εύκολων ή δύσκολων θεμάτων κάθε χρονιά, αλλά πέφτουμε στην παγίδα να αποκλείεται υποχρεωτικά (!) το 25% περίπου των υποψηφίων. Είναι δίκαιο;

 
Αναστασία
02 Νοε 2021 17:05

Τη βάλατε για να κλείσετε Περιφερειακά Τμήματα. Αν θέλατε να αυξήσετε τις βάσεις, θα μειωνατε τους εισακτέους σε όλες τις σχολές αναλογικά.. Αλλά αυτό απαιτεί να αναλάβετε εσείς την ευθύνη. Ενώ με την ΕΒΕ, κάνετε την ευθύνη ατομική και κλείνετε και σχολές. 2 σε 1.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ