Οι Συντελεστές Βαρύτητας Πανελλαδικά Εξεταζομένων Μαθημάτων

Ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%.

18/11/2021

Ενημερώθηκε: 19/11/2021, 08:20

Άκουσε το άρθρο

Υπογράφηκαν και στάλθηκαν,προς δημοσίευση, στο Εθνικό Τυπογραφείο οι Υπουργικές Αποφάσεις, με τις οποίες καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του.

Σημείωση esos: ΟΙ Συντελεστές θα ισχύσουν από το τρέχουν σχολικό έτος και όπως αναφέρει η απόφαση  για τους νεοεισαχθέντες  στο ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%.

Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.

Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα

Σχόλια (11)

Anastasia
|

Με αυτά που δήλωσαν οι σχολές και τον περιορισμό στις δηλώσεις που ισχύει από φέτος, τα παιδιά θα παίξουν ζάρια στο μηχανογραφικό τους.

Φ. Κώστας
|

Φυσικά φαίνεται ξεκάθαρα τι συμβαίνει. Σχολές που αναζητούν ... "πελατεία" έχουν επιλέξει την έκθεση ως το σημαντικότερο μάθημα (έλεος).

Ανέστης Τσιουλάκης
|

Τι συνέβη με τα ΕΠΑΛ και τα περισσότερα τμήματα δώσανε 25% παντού;

Κοιμήθηκαν στο τιμόνι οπότε τελευταία στιγμή πήγαν και βάλανε 25% παντού;

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
|

Δεν έχουν αναρτηθεί οι συντελεστε΄ς βαρύτητας των μαθημάτων που αφορούν στους υποψηφίους από ΓΕΛ σε πίνακες XLS.

@Αγανακτισμένη μητέρα
|

¨Ετσι ακριβώς όπως τα λέτε είναι...
Το ΚΟΡΥΦΑΙΟ είναι ότι όλα αυτά ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ έπρεπε να είναι γνωστά από 31/5/2021
Τώρα στα μέσα Νοεμβρίου για μια ακόμη φορά γίνεται ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΌΣ των μαθητών και ΕΙΔΙΚΑ των ΕΠΑΛ...

Και οι μαθητές των ΓΕΛ έχουν κάποιες "εκπλήξεις", αλλά σε πιο ήπιο βαθμό

Σώστης
|

Όλα μα όλα προς τη σωστή κατεύθυνση! Τεχνικές σχολές με σαφή προσανατολισμό και σύνδεση με την αγορά εργασίας απαιτούνται χθες. Αναβαθμισμένες σπουδές για εκείνους που μπορούν και αντέχουν!

Πάνος
|

Πάλι η Κεραμέως και οι συμβουλάτορες της έκαναν το .....καθήκον τους!Μετά το περυσινό που έμειναν εκτός ΑΕΙ άριστοι μαθητές (έγραψαν πολύ καλά αλλά απέτυχαν για λίγο επειδή δεν έπιασαν εν μέσω πανδημίας την απαιτούμενη βαθμολογία στα αθλήματα-κλειστές οι δομές άθλησης-τα ΤΕΦΦΑ βγάζουν καθηγητές Φ.Α ή αθλητές που θα πρωταγωνιστήσουν στα αθλήματα;; και άλλα παραδείγματα με σχέδιο κ.λ.π). Οι όποιες αλλαγές πρέπει να προετοιμάζονται σοβαρά και σε βάθος χρόνου και όχι βεβιασμένα και προ πάντων από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο και όχι από εκείνους που δεν έχουν μπει σε σχολικές αίθουσες να διδάξουν-γιατί αυτό φαίνεται με τα μέτρα που λαμβάνονται). Συμφωνώ απόλυτα με την παραπάνω αγανακτισμένη μητέρα που αναφέρει ότι οι φετινοί υποψήφιοι των ΕΠΑΛ έχουν επιλέξει τον τομέα τους από τη Β' Λυκείου με βάση τους τότε συντελεστές βαρύτητας, σύμφωνα με τους οποίους το 70% ήταν τα 2 μαθήματα ειδικότητας (στα οποία γίνονται οι περισσότερες ώρες, εργαστήρια και θεωρία) και το 30% Γλώσσα και Μαθηματικά. Τώρα, γίνεται το αντίστροφο 40% στα μαθήματα ειδικότητας και 60% Γλώσσα και Μαθηματικά.Νέα ανατροπή σχεδίων για τους μαθητές στο παρά πέντε.Τι πείραζε να γίνει η αλλαγή από του χρόνου και να ισχύει για τους μαθητές που φοιτούν φέτος στη Β'Λυκείου. Εν μέσω σχολικής χρονιάς τρέξτε κορόιδα και αλλάξτε τα σχέδια σας, αλλάξτε τους οικογενειακούς προγραμματισμούς.Άλλο ένα χτύπημα στην τεχνική εκπαίδευση.

Zero Sum
|

Μεγάλος κερδισμένος η Πληροφορική (σε σχέση με το προηγούμενο οριζόντιο 20%), χαμένα τα Μαθηματικά (σε σχέση με το προηγούμενο οριζόντιο 33% σε δύο πεδία!).

Επιτυχία
|

Άλλη μια επιτυχία του Υπουργείου. Αντίστοιχα τμήματα έχουν διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης υποψηφίων δια νόμου.

Ο παραλογισμός θα κορυφωθεί με τα 3 μηχανογραφικά το καλοκαίρι και τον κόφτη της ΕΒΕ να αφήνει πάλι αριστούχους εκτός.

Υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης υα έχει λογική. Μακάρι να μην τον δούμε πότε

Αγανακτισμένη μητέρα
|

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ έχουν επιλέξει τον τομέα τους από τη Β' Λυκείου με βάση τους τότε συντελεστές βαρύτητας, σύμφωνα με τους οποίους το 70% ήταν τα 2 μαθήματα ειδικότητας (στα οποία γίνονται οι περισσότερες ώρες, εργαστήρια και θεωρία) και το 30% Γλώσσα και Μαθηματικά. Τώρα, γίνεται το αντίστροφο 40% στα μαθήματα ειδικότητας και 60% Γλώσσα και Μαθηματικά. Οι γονείς ήδη έχουν δώσει και δίνουν ένα σεβαστό ποσό χρημάτων από το καλοκαίρι σε ιδιαίτερα στα μαθήματα ειδικότητας που είχαν την μεγαλύτερη βαρύτητα. Το μέτρο έπρεπε να εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά.

Είναι δυνατόν να αλλάζουν οι συντελεστές βαρύτητας την τρέχουσα χρονιά τελευταία στιγμή΄; Στη γενιά των παιδιών που έχουν διδαχθεί με τηλεκπαίδευση Α' και Β' Λυκείου; Γιατί τότε τα μαθήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ διδάσκονται τόσες ώρες εργαστηριακά και θεωρητικά αντί για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά; Όταν το μάθουν τα παιδιά ότι το 70% έγινε 40% ποια θα είναι η ψυχολογία τους΄;

Πολλά αναπάντητα γιατί που θα έπρεπε να μας απαντήσει το Υπουργείο. Έχουμε αγανακτήσει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί από τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις χωρίς οργάνωση και χρονοδιάγραμμα. Επιτέλους, σεβαστείτε τον κόπο τόσων χρόνων και την ψυχολογία των μαθητών. Όχι άλλες εκπλήξεις και μην παίζετε με τις ψυχούλες των παιδιών μας. Σας ευχαριστώ.

Polar_Fish
|

Aυτά ειναι παλιά πράγματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ