Τράπεζα Θεμάτων: Θέματα και ενδεικτικές απαντήσεις 33 μαθημάτων ΓΕΛ , ΕΠΑΛ και  ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ

Τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

11/04/2022

Ενημερώθηκε: 11/04/2022, 08:27

Άκουσε το άρθρο

Θέματα συνοδευόμενα από τις  ενδεικτικές απαντήσεις 33 μαθημάτων  της  Α΄και Β’ τάξης  ΓΕΛ ,ΕΠΑΛ και  ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ, αναρτήθηκαν μέχρι σήμερα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Η  Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά φέτος στην Α’ και Β΄Λυκείου.

Κατά   σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου.

Πατήστε αντίστοιχα παρακάτω για να ανοίξετε τα θέματα με  ενδεικτικές απαντήσεις σε μορφή  zip

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Α΄Τάξη

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία  
  2. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 
  3. Ιστορία 
  4. Άλγεβρα  
  5. Γεωμετρία   
  6. Φυσική  
  7. Χημεία    
  8. Αγγλικά    

Β΄Τάξη

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία  
  2. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 
  3. Ιστορία  
  4. Άλγεβρα  
  5. Γεωμετρία   
  6. Βιολογία
  7. Αγγλικά
  8. Λατινικά
  9. Μαθηματικά Προσανατολισμού
  10. Φυσική Προσανατολισμού

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Α΄ Τάξη

  1. Ιστορία  
  2. Άλγεβρα  
  3. Γεωμετρία 
  4. Φυσική   
  5. Χημεία   
  6. Αγγλικά    
  7. Νέα Ελληνικά   

Β΄Τάξη

  1. Γεωμετρία  
  2. Νέα Ελληνικά

ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ

Α΄Τάξη

  1. Ιστορία
  2. Άλγεβρα
  3. Γεωμετρία
  4. Νέα Ελληνικά
  5. Φυσική

Β΄Τάξη

  1. Νέα Ελληνικά

Τυχαία επιλογή θεμάτων

H  διαδικασία επιλογής θεμάτων έχει   τα εξής:

1. Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.

Ως θέμα νοείται κάθε εξεταστικό αντικείμενο που βαθμολογείται με το 1/4 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (25 μονάδες).

Κάθε ενότητα θεμάτων βαθμολογείται με το 1/2 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (50 μονάδες) και θεωρείται ότι αποτελείται από δύο (2) θέματα. Με απόφαση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.

Για τα θέματα που ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον/την διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, περιλαμβάνονται στην Τ.Θ.Δ.Δ. ενδεικτικά θέματα.

2. Κάθε Λύκειο καταρτίζει το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα από την Τ.Θ.Δ.Δ., το κοινοποιεί ηλεκτρονικά μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. στο Ι.Ε.Π.

3. Προβλέπεται η αυτόνομη λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ. για το Γενικό Λύκειο, το Λύκειο Ε.Α.Ε., το Επαγγελματικό Λύ- κειο και το Λύκειο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ - Λ. στην ίδια δικτυακή βάση.

4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.

5. Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.

6. Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω, για την οποία ενημερώνεται το Ι.Ε.Π.

7. Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες.

Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/ τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).

8. Στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται σε θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, όπως και στις εξετάσεις Ιουνίου.

Τρόπος εξέτασης των μαθημάτων της Α' και Β΄ Λυκείου ΓΕΛ

  • Πατήστε εδώ για να δείτε τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α' και Β΄ Λυκείου ΓΕΛ
  • Πατήστε εδώ για να δείτε τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων της Α’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ

Σχόλια (32)

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΑΛΑΝ.
|

Τα παιδια των προτυπων ΕΠΑΛ λυκειων τα ρωτησε κανεις απο αυτους που παιρνουν αυτες τις αποφασεις και τα αγχωνουν οτι αν δεν γραψουν καλα δεν περνανε την ταξη και δεν εχουν το δικαιωμα να επαναλαβουν την ταξη. Τα παιδια πηγαν επαλ για να ακολουθησουν αυτο που θελουν. Αν θελαμε παιδια διανιες θα τα στελναμε σε κολεγια αλλα δεν ειναι παιδια πλουσιων

Ηλιας
|

Ήμασταν 2 χρόνια καραντίνα κάναμε από Webex και ανάθεμα αν μάθαμε κάτι και για να κλείσει καλά αυτό όλο αυτό παρτε και μια τράπεζα θεμάτων έτσι για το γ•••το

Μαργαριτα
|

Είμαι μαθήτρια σε σχολείο επαλ με βαθμό 18! Όλο αυτό με την τράπεζα θεμάτων είναι απλά η καταστροφή μας. Τα βιβλία ειδικότητας είναι κακογραμμένα, εμάς τα βιβλία μας είναι τα τετράδια μας με της σημειώσεις μας!!! Διότι πάλι καλά έχουμε και καθηγητές που τους νοιάζει να μάθουμε. Σε αντίθεση με τους υπουργούς μας. Είμαι στο τμήμα οικονομικών και έχω Έλλειψη από οικονομολόγους. Οικονομικά μαθηματικά και στατιστική έκανα για πρώτη φορά την τελευταία βδομάδα του Πάσχα. Θέλω πολύ να μάθω πως οι υπουργοί μας θέλουν να πάω να γράψω με αυτή την κατάσταση.

@ΕΠΑΛ
|

ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ, Γιατί δεν πήγες να τα βάλεις εσύ τα θέματα που τα ξέρεις? ΑΠΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΌΤΗΤΑ ΚΑΛΑ ΠΑΣ. ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΟ.

ΕΠΑΛ
|

ΠΟΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΧΕΣ ΚΑΤΣΑΡΕΣ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ????ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ?? ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗΘΕΜΑΤΑ???ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤ ΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΒΑΛΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΕΨΑΧΝΑΝ ΠΟΛΥ

@Τράπεζα θεμάτων ΧΘΕΣ!!
|

Αυτό είναι το πρόβλημα και μια χαρά τα λες.

ΚΑΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Για τα μαθήματα ειδικότητας των ΕΠΑΛ, η τράπεζα θεμάτων μόνο προβλήματα δημιουργεί στον καθηγητή και στους μαθητές. Ο λόγος είναι ότι τα σχολικά βιβλία είναι γραμμένα πριν πολλά χρόνια και τα περισσότερα που έχουν γραφεί σε αυτά δεν ισχύουν σήμερα με τους Νέους Κανονισμούς ΕΛΟΤ πχ για τους Ηλεκτρολόγους. Μάλιστα δε αν απαντηθούν Άριστα -σύμφωνα με το βιβλίο- τότε σού αφαιρείται αυτόματα και η Άδεια του ηλεκτρολόγου. Έτσι μαθήματα όπως το Ε.Η.Ε στην Β' Τάξη Ηλεκτρολόγων για να διδαχθούν σωστά, πρέπει πρώτα να αλλαχθεί εντελώς η Ύλη τού βιβλίου τους. Ήδη κάθε χρόνο, Συνιστάται από τους συμβούλους, η Ύλη στο αναλυτικό πρόγραμμα να διδαχθεί σύμφωνα με τους Νέους κανονισμούς αλλά αυτό απαιτεί από τούς καθηγητές Συγγραφή-από αυτούς- νέου βιβλίου. Και αυτό μερικώς το κάνουμε Έτσι η διδαχή του βιβλίου σύμφωνα με την Τράπεζα θεμάτων μάς εμποδίζει πλέον να το κάνουμε' και ταυτόχρονα μας αναγκάζει να αξιολογούμε ως Άριστες γνώσεις πού σήμερα πλέον δεν ισχύουν. Θεωρώ ότι η Τράπεζα θεμάτων όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα στην εξειδικευμένη γνώση και γενικά στην Παιδεία, αλλά μόνο τυποποιημένες γνώσεις και παπαγαλία τού ''τίποτα''. Αυτό που έχει άμεση ανάγκη η Τεχνική Εκπαίδευση σήμερα, είναι η Συγγραφή Νέων Βιβλίων με ουσιαστικές γνώσεις και τρόπους μελέτης του αντικειμένου τους με κριτική σκέψη, ώστε να χρησιμεύουν στην όλο και πιό απαιτητική επαγγελματική σταδιοδρομία τών μαθητών της. Συμπληρωματικά 10μF = 0,00001F, και Επιτρεπόμενη Πτώσης Τάσης από το Ρολόϊ έως την Κατανάλωση = 4% για τις γραμμές Φωτισμού και Κίνησης και ... άλλα πολλά....

anaplirotis.
|

κανεις δεν υπολογίζει τους αναπληρωτές που πρέπει να καλύψουν την ίδια ύλη σε λιγοτερο χρόνο.... για εμένα κατα δυο μήνες!!!! και στην Α λυκειου γεωμετρία τα θέματα ειναι πολλά...τι πρώτα να διδάξουμε!!!!

ΑΛΑΛΟΥΜ
|

Κοίταζα λίγο την τράπεζα θεμάτων στα μαθήματα τομέων της Β ΕΠΑΛ. Το απόλυτο μπάχαλο. Σε κάποια μαθήματα δεν έχει ανέβει κανένα θέμα, σε κάποια άλλα πολύ λίγα και σε ένα (νομίζω λογιστική) γύρω στα 150 θέματα! Πότε θα τα διδάξουν όλα αυτά οι καθηγητές? Τι είναι ρομπότ? Σε λίγες ημέρες κλείνουν για Πάσχα.Θα αφομοιώσουν οι μαθητές τόσα πολλά θέματα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα? Ειδικά στη λογιστική, πολλές ερωτήσεις είναι παρωχημένες και δεν ισχύουν στα τωρινά δεδομένα. Και μη χειρότερα.

@τι φοβάστε
|

Αυτό που λέτε, περί φόβου μήπως δεν καλυφθεί ή ύλη, είναι το μικρότερο πρόβλημα. Η ύλη που πρέπει να διδαχθεί θα διδαχθεί, εφόσον δεν υπάρχει έλλειψη καθηγητή για μεγάλο χρονικό διάστημα -και αυτό προφανώς δεν είναι ευθύνη του συναδέλφου που θα κληθεί να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Βλέπουμε επίσης το ΥΠΑΙΘ να μην έχει ενεργοποιήσει καμία διαδικασία παρακολούθησης ύλης, όπως στη Γ' Λυκείου για τις Πανελλήνιες. Γιατί άραγε;

Όσο για τη δυσκολία, σας πληροφορώ πως στο μάθημα της Φυσικής Α Λυκείου, για το οποίο έχω μελετήσει πολλά θέματα της τράπεζας θεμάτων, υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στο βαθμό δυσκολίας. Αυτό το θεωρείτε δίκαιο; σε άλλα σχολεία να πέφτουν εύκολα θέματα και σε άλλα δύσκολα;

τι φοβάστε;
|

Τι ακριβώς φοβούνται οι καθηγητές από την τράπεζα θεμάτων; Μήπως τα θέματα είναι δύσκολα; Αφού οι καθηγητές είναι αυτοί που γράφουν τα θέματα για το ΙΕΠ, μπορεί όχι του ίδιου σχολείου αλλά του διπλανού, πάντως οι ίδιοι είναι, δεν είναι κάποιοι αλεξιπτωτιστές που έφτασαν τώρα. Οπότε τι; Νομίζω ότι αυτό που φοβούνται, ακόμη περισσότερο στα ΕΠΑΛ, είναι μήπως και δεν έχουν διδάξει τη διδακτέα ύλη και σε αυτό ακριβώς είναι που σκοπεύει η τράπεζα θεμάτων, να διδάσκουν όλοι τα ίδια και τουλάχιστον σε ένα απαιτούμενο επίπεδο. Τώρα, αν κάποιος πάει παραπάνω, ακόμη καλύτερα, αν όμως πάει παρακάτω, υπάρχει περίπτωση να εκτεθεί, αυτό φοβάται τουλάχιστον.

Τράπεζα θεμάτων ΧΘΕΣ!!!
|

Ο μόνος λόγος που ένας εκπαιδευτικός αρνείται να εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων είναι επειδή μάθαμε στα πασαλείματα απο τους μαθητες μας κ εμεις να βαθμολογούμε με 20ρια μην και δυσαρεστήσουμε τους γονείς! Τώρα πλέον δεν υπάρχει δικαιολογία επιτέλους πρέπει να μπουν τα πράγματα στη θέση τους το κάθε παιδί να βαθμολογηθούν σύμφωνα με τις γνώσεις του κ εμμεσως να αξιολογηθεί κ το εκπαιδευτικό έργο για να δούμε επιτέλους τι γίνεται στις αίθουσες!

Οργισμένος Χημικός
|

Ποιος απαράδεκτος σκέφτηκε να βάλει το 4ο θέμα της Χημείας Α ΄Λυκείου από τις τελευταίες 2 σελίδες της ύλης και μάλιστα σε στυλ ασκήσεων που δεν υπάρχουν στο βιβλίο; Με τόση δύσκολη διατύπωση; Πότε θα τα πούμε; Πότε θα τα αφομοιώσουν τα παιδιά; Δηλαδή όποιος δεν πάει φροντιστήριο δεν έχει ελπίδα;
Αν το ΙΕΠ θεωρεί ότι αυτές οι ενότητες είναι οι πιο σημαντικές γιατί δεν έδωσε οδηγία να το διδάξουμε πριν από το 3ο κεφάλαιο;
Δεν προλαβαίνουμε να τελειώσουμε την ύλη. Οι αναπληρωτές ήρθαν πολύ αργά, πολλά παιδιά έφευγαν κάθε τρεις και λίγο για να κάνουν τεστ, άλλα ήταν σε καραντίνα, κι εμείς αρρωστήσαμε κ.λ.π. Χρονιά μπάχαλο και εσείς κάνετε σαν να μην έγινε τίποτα.

alastor
|

1. Η Τράπεζα Θεμάτων εφαρμόστηκε πρόχειρα και στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί πολύ γρήγορα.
2. Την ίδια προχειρότητα βλέπουμε και τώρα, άρα πάλι μπορούμε να προβλέψουμε το αποτέλεσμα. Έχει δει κάποιος μια οργανωμένη προσπάθεια ενημέρωσης, χρήσης, τρόπου ένταξης της ΤΘ στη μαθησιακή διαδικασία, πχ από τους Συντονιστές; Εγώ δεν έχω δει τίποτε απολύτως. Όλες οι στοχεύσεις, πρωτοβουλίες, δράσεις κλπ του ΥΠΑΙΘ αφορούν στην αξιολόγηση και στο βομβαρδισμό των σχολείων με πλήθος προτεινόμενων προς υλοποίηση προγραμμάτων.
3. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει ο όρος "διαβαθμισμένη δυσκολία", στα θέματα της Τ.Θ.Δ.Δ.; Αδυνατώ να το κατανοήσω...

ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ
|

Αυτές μάρες κουκουναρες...

@Πλαταρος Γιάννης
|

Γράψατε ένα ολόκληρο κατεβατό, για να δώσετε τεχνικές πως μπορεί "ευκολία και σύννομα" ένας εκπαιδευτικός να παρακάμψει με "κοιλάκια" την ουσία ,της ΤΘ που είναι η αναβάθμιση του γνωστικού αντικειμένου και η προσπάθεια να υπάρχει μια συντονισμένη κάλυψη της ύλης από όλα τα σχολεία της Ελλάδος. Κρίμα, δεν περίμενα τέτοιον ευτελισμό απο εσας...

ΕΠΑΛ
|

Προχειρότητα.

Δε γίνεται να εφαρμοστεί φέτος.

Έπρεπε όλα τα θέματα να είναι γνωστά πριν αρχίσει το σχολικό έτος. Στα μαθήματα ειδικοτήτων ΕΠΑΛ δεν υπάρχει τίποτα. Τα ΕΠΑΛ γενικά τα έχει ξεχασμένα το υπουργείο. Θα έπρεπε να υπάρχουν και υποστηρικτικά βιβλία για τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, υποστηρικτικό υλικό σε πλατφόρμες τύπου φωτόδεντρο.

Για να μη μιλήσω για αυτό που ζούμε όλοι λόγω πανδημίας και έχουμε πολλές απουσίες.

Στα νησιά υπάρχουν μαθήματα που άρχισαν να διδάσκονται πριν λίγες μέρες γιατί το υπουργείο τώρα έστειλε εκπαιδευτικό.

Ελπίζουμε να επικρατήσει η λογική.

Κώστας Μπούσμπουρας
|

Συνάδελφοι, είμαι γιατρός και διδάσκω σε ΕΠΑΛ μαθήματα τομέως (στην Β') και ειδικότητας (στην Γ') - παίρνω πάντοτε ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Θα έλεγα ΝΑΙ στην ΤΘ εάν πληρούσε τους εξής βασικούς (κατά την γνώμη μου) όρους:
(α) να περιέχει πολλά θέματα, δηλαδή τουλάχιστον 4-5 θέματα ανά σελίδα διδακτέας ύλης
(β) τα θέματα να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας: να υπάρχουν δηλαδή θέματα που ελέγχουν την απλή απομνημόνευση πληροφοριών, να συνεχίζουν με αναγνώριση σωστού/λάθους, αντιστοίχισης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, και στο τέλος να υπάρχουν θέματα που η απάντησή τους προϋποθέτει συνδυασμό γνώσεων και κριτική ικανότητα. Τέλος,
(γ) Τα θέματα να κυκλοφορούν ελεύθερα, είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή, με την ελευθερία να μπορεί το Υπουργείο να τα παραλλάσσει κάπως. Αυτό θα βοηθούσε πιστεύω ΚΑΙ τους διδάσκοντες, έτσι ώστε να μπορούν να δουλέψουν συστηματικά με τα παιδιά σε ποικιλία θεμάτων, αλλά ΚΑΙ τους μαθητές έτσι ώστε να μήν έχουν το άγχος δυσάρεστων εκπλήξεων.
Νομίζω ότι μία τέτοια οργάνωση θα είναι καλή για όλους και θα λύσει ίσως κάποια από τα χρόνια προβλήματα.
Όμως, ΟΜΩΣ, αυτό που έχω παρατηρήσει εδώ και δεκαετίες, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, είναι μία απίστευτη προχειρότητα, σε σημείο αντιφάσεων και παραλογισμού, σε θέματα Αναλυτικού και Ωρολόγιου Προγράμματος (1), αναθέσεων μαθημάτων, ποιότητας σχολικών βιβλίων και τέλος (το χείριστο όλων) καθορισμού της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές - μιλώ μόνον για τον δικό μου τομέα. Πραγματική απογοήτευση, και ενίοτε κλαυσίγελως ή οργή... Οπότε, μετά από τόσες "προσπάθειες" μιά κάποια θυμηδία δεν μπορώ να την αποφύγω, ή, έστω, μία κάποια απιστία τύπου Θωμά ("εάν μή ίδω ού μή πιστεύσω).

(1) Ένα παράδειγμα: πώς δικαιολογείται μάθημα των 50-60 σελίδων να διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως ενώ μαθήματα 200 ή 250 ή και 300 σελίδων να διδάσκονται 2 ώρες εβδομαδιαίως; Επειδή το 50σέλιδο εξετάζεται πανελλαδικά και το υπουργείο έχει το άγχος μήπως και δεν τελειώσει η ύλη; Και το αγχολυτικό του υπουργείου είναι ο θάνατος της λογικής;...
(2) Άλλο παράδειγμα: πώς δικαιολογείται το ίδιο μάθημα να διδάσκεται άλλοτε στην Α' λυκείου, άλλοτε στην Β' ή στην Γ';! Πώς δικαιολογείται την ίδια χρονιά το μάθημα Νοσολογία να διδάσκεται στην Γ' νοσηλευτικής και να εξετάζεται πανελλαδικά και το ίδιο μάθημα (που προαπαιτεί την γνώση ανατομίας και φυσιολογίας, εάν σκοπός είναι η κατανόηση μερικών γνώσεων και όχι ο απλός παπαγαλισμός πληροφοριών, που θα ξεχαστούν γρήγορα) να διδάσκεται στην Α' λυκείου κομμωτικής (πρίν 18-20 χρόνια). Αυτή η προχειρότητα δεν δίνει την αίσθηση ότι, τουλάχιστον για κάποιους "εγκέφαλους" της εκπαίδευσης, η εκπαίδευση είναι κάτι σαν μία τράπουλα όπου απλώς ανακατεύουν τα τραπουλόχαρτα-μαθήματα;;

κλπ... κλπ... κλπ....

Πάντα εύχομαι το καλύτερο, με κάθε προσπάθεια αλλαγής, αλλά πάντα μέχρι τώρα διαψεύδομαι... Και ψάχνω να βρώ εάν υπάρχουν όντως καλές προθέσεις και γιατί τελικά αποτυγχάνουν.

σδ
|

καποιος δουλευει καποιον αν με 30 θεματα το λες τραπεζα

@Πλατάρος Γιάννης
|

Δεν εγκειται αντιπαιδαγωγικότητα;... Δηλαδή εσείς πιστεύετε ότι όλο αυτό που έγινε με την πανδημία δεν είχε επιπτώσεις στα παιδιά ή αν είχε ήταν ελάχιστες;

Μάλλον δεν υπάρχει σημείο επαφής για περαιτέρω διάλογο.

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

@Πλατάρος Γιάννης

Η τράπεζα θεμάτων είναι σαν να κάνεις βάρη όταν δεν έχεις κάνει ποτέ σου γυμναστική. Θα ήταν θαυμάσια αν

1) το σχολείο δεν ήταν ξέφραγο αμπέλι με το παιδί γενικά να κάνει ότι γουστάρει
2) η βαθμολογία είχε κόστος στον μαθητή και στον εκπαιδευτικό και γενικώς υπήρχε μια σοβαρή αξιολόγηση και όχι βάζουμε σε όλους 19 για να τους ξεφορτωθούμε και έτσι και βάλουμε 16 μας την πέφτουν οι γονείς
3) αν δεν είχαμε τις αδικαιολόγητες απουσίες να λείπει όποτε να 'ναι κάποιος χωρίς να δίνει λογαριασμό και να του της σβήνουμε κιόλας για λόγους 'ανωτέρας βίας'.
4) Δεν είχαν γαλουχηθεί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεκαετίες τώρα ότι το σχολείο είναι μια τυπική βαρετή προετοιμασία για να μπούν τα παιδιά μας στο πανεπιστήμιο, δηλαδή μας ενδιαφέρουν τελικά μόνο οι εξετάσεις και όχι επειδή μας ενδιαφέρει η μόρφωση, αλλά για να λέμε ότι κάτι σπουδάσαμε και μετά να τα χώσουμε στο δημόσιο γιατί στην αγορά εργασίας θα γέλαγαν όλοι με τη σωρεία πτυχίων και μεταπτυχιακών.

Κοινώς, το Υπουργείο θέλει να εφαρμόσει κάτι (ενδεχομένως με καλή διάθεση) χωρίς να υπάρχει υποδομή. Σε μία καταστραμμένη εκπαίδευση για να την φτιάξεις αρχίζεις από πολύ χαμηλότερα, και κυρίως κόβεις τον βήχα σε ΄δήθεν "ελευθερίες" που ουσιαστικά είναι φασισμός. Από εκεί είναι η σωστή αρχή.

Ναι, αν ήταν να εφαρμόσω εγώ σε συνεργάτες μου την τράπεζα θεμάτων μια χαρά θα είναι. Τώρα στα παιδιά τι να εφαρμόσω; Εξάλλου δεν θα είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται και όταν κόπηκαν όλοι (2014) άλλαζε ο αλγόριθμος υπολογισμού του μέσου όρου για να περάσουν όλοι. Να μην ξεχνιόμαστε.

Είναι ακριβώς αυτό που είπα, να πάς να σηκώσεις βάρη 100 κιλά όταν δεν ξέρεις τι θα πει γυμναστήριο.

ΠΕ 03
|

Ειλικρινά θα ήθελα να δω ένα επιχείρημα υπέρ της τράπεζας θεματων .
Εξετάσεις στα Μαθηματικά σε γνωστές ασκησεις -προβληματα;

Χαράλαμπος Φιλιππίδης
|

Γενικό Λύκειο:
Άλγεβρα Β Λυκείου: 32 ασκήσεις χωρίς τις λύσεις τους
Γεωμετρία Β Λυκείου: 11 ασκήσεις
Μαθηματικά Προσανατολισμού Β Λυκείου: 8 ασκήσεις
δεν το λες και τράπεζα θεμάτων ούτε καν ATM θεμάτων.

Πλατάρος Γιάννης
|

@@ Η αντιπαιδαγωγικότητα που έγειται;;;
Ισχυρίζεστε ότι είναι αντιπαιδαγωγική η ΤΘ και επικαλείστε την μη καλή λειτουργία (γνωστική) της τηλεκπαίδευσης, αφού στην εξ αποστάσεως έχουμε σοβαρές γνωστικές δυσλειτουργίες και γνωστικά ελλείμματα και -άρα- θα αποτύχουν οι μαθητές στις προαγωγικές εξετάσεις.
Το παραπάνω επιχείρημα στέκει ως διαπίστωση, αλλά δεν μπορώ να αντιληφθώ την μήνη για την ΤΘ όταν σωρευτικά ισχύουν τα παρακάτω:
1. Στα προφορικά στα τετράμηνα , ο καθηγητής βάζει σχεδόν όσο θέλει και βοηθάει σχεδόν όσο θέλει τους μαθητές του , ιδίως τους αδυνάτους.
2. Στα τέστ και ωριαία βάζει ό,τι θέματα θέλει και βαθμολογεί με όση επιείκεια επιθυμεί.
2. Στις εξετάσεις Ιουνίου βάζει ό,τι θέματα επιθυμεί στα Α και Γ όπως τα προβλέπει ο νόμος , κληρώνει τα σταθμισμένα Β και Δ και στην βαθμολογία βαθμολογεί με ότι επιείκεια επιθυμεί και πάλι.
Η κίνδυνος απόρριψης είναι στον απόλυτο έλεγχο του διδάσκοντα. Αν θέλει τον κόβει, αν θέλει τον προάγει.
Μπορεί ας πούμε ο διδάσκων να κάνει υπερεντατικά φροντιστήρια στα θέματα Α και Γ όλο τον Μάιο για να επιτύχουν οι μαθητές το 10 , συν ό,τι από τα Β και Δ , συν όλη η επιείκεια , συν όλη η προφορική. Προάγονται άπαντες και έτσι (όπως πάντα δηλαδή επί δεκαετίες, παντού)
Αν τώρα πάμε σε όλα τα θέματα από την ΤΘ και να τα διορθώνουν άλλοι με τα στοιχεία καλυμμένα και το σχολείο να αξιολογείται ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών του, πάμε αλλού και εξηγείται το μένος. Όμως αυτό συνιστά δίκη προθέσεων. Δεν έχει εξαγγελθεί τίποτα. Βεβαίως μπορείτε να τα υποψιάζεστε, αλλά να τα γράψετε και να μην τα γράφω εγώ για σας έχοντας διαβάσει εκατοντάδες απόψεις επ αυτού. Τα «ξέρω όλα», ότι θα κλείσουν τα σχολεία με τους αδύνατους μαθητές , ότι θα απολυθούν οι διδάσκοντες, κτλ Γράψτε τα . Εγώ δεν τα πιστεύω.
1. Πιστεύω ότι κτίζεται ένα ομοιόμορφο επίπεδο δυσκολίας Πανελλήνιο, αφού και τα απολυτήρια είναι ισότιμα Πανελληνίως. Αυτό είναι καλό, δημοκρατικό και δίκαιο . (Πάντα βοηθούντο οι αδύνατοι)
2. Παρακολουθείται με αυτόματο πιλότο η περάτωση της διδακτέας ύλης . (Μου έχει παρουσιαστεί αυτός ο ο βασικός λόγος αντίδρασης . Παρακαλώ να τον διαψεύσετε αν μπορείτε)
Περιμένω με ερευνητικό ενδιαφέρον απόψεις και επιχειρήματα. ..

@Πλατάρος Γιάννης
|

Ας το θέσουμε κομψά: είναι αντιπαιδαγωγικό να θέλει το υπουργείο τράπεζα θεμάτων με τα σχολεία 2 χρόνια κλειστά λόγω πανδημίας. Θα μπορούσε να το προγραμματίσει για αργότερα, όχι τώρα.

Υ.Γ.
Και στο κάτω-κάτω αν ετούτη η κυβέρνηση θέλει να μειώσει τον μέσο όρο βαθμολογίας (γιατί αυτό θέλει με την τράπεζα θεμάτων) ας επιδείξει τα αχαμνά που απαιτούνται κοστολογώντας, σχεδιάζοντας και κυρίως επικοινωνώντας στους ψηφοφόρους της πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις γυμνασίου-λυκείου.

Ποίτης
|

ΛΥΚΕΙΟ ΠΡΙΝ ΤΟ 1980.....ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ.....!!!
ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ .....ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ....!!!
ΕΜΠΡΟΣ -ΠΙΣΩ....!!!
ΕΤΣΙ ΧΑΘΗΚΑΝ.....!!!
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ , ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ , Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ........ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.....!!!

Πλατάρος Γιάννης
|

@Σχολιαστές
Χωρίς καμία απολύτως διάθεση ειρωνείας, θα ήμουν ευγνώμων, αν κάποιος σχολιαστής παρέθετε επιχειρήματα ενάντια στην τράπεζα θεμάτων.
Κυρίως δεν έχω καταλάβει το μένος που διακατέχει τους σχολιογράφους...

Μητέρα
|

Μην διανοηθείτε να εφαρμόσετε τράπεζα θεμάτων, καταργήστε τη ΤΩΡΑ!!!

Πληροφορική δεν έχει;
|

Πάμε σαν άλλοτε το Λύκειο του 1980 με τα κλασσικά μαθήματα μόνο;

Αναστασία
|

Α, δεν πάτε καλά!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ