Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση 32 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για την Παροχή ισότιμων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων σε διαφορετικό αριθμό δεξιοτήτων

Δημοσίευση: 23/11/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1) Πότε θα υπάρξει συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;

2) Θα υπάρξει ρύθμιση στο νομικό πλαίσιο ώστε η πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1 από ιδιωτικούς φορείς να αποκτάται κατόπιν επιτυχούς εξέτασης σε τέσσερις δεξιότητες, δηλαδή στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, όπως ακριβώς προβλέπεται για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας;

Στα δύο αυτά ερωτήματα καλείται να απαντήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή , ύστερα από ερώτηση , την  οποία κατέθεσαν  32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της βουλευτή Νότιας Αθήνας Ραλλίας Χρηστίδου

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

Η πιστοποίηση γλωσσομάθειας στη χώρα μας διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του Νόμου 3149/2003 και από το Π.Δ 146/2007 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του Π.Δ. 116/2006. Στο τελευταίο αυτό άρθρο ο τότε νομοθέτης προέβλεψε μεταβατικό χρονικό διάστημα «μέχρι τον καθορισμό των πιστοποιημένων φορέων από την αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης γλωσσομάθειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων….».

Δυστυχώς, 15 χρόνια μετά, η αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης εξακολουθεί να μην υφίσταται, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να αναπτύσσεται αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επαγγελματιών στο χώρο εκμάθησης των ξένων γλωσσών και να εκδίδονται πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες αλλά και πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε δύο γλωσσικές δεξιότητες. Τα πιστοποιητικά αυτά, παρά το προφανές διαφορετικό τους επίπεδο δυσκολίας, θεωρούνται όλα ισότιμα με το θεσμοθετημένο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1, για την απόκτηση του οποίου ρητώς προβλέπεται επιτυχής εξέταση και στις τέσσερις δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου).

Επειδή η παροχή ισότιμων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων σε διαφορετικό αριθμό δεξιοτήτων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των φορέων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών
Επειδή δεν είναι δυνατόν πτυχία γλωσσομάθειας που έχουν αποκτηθεί μέσω εξετάσεων σε δυο δεξιότητες να θεωρούνται ισότιμα με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1, για την απόκτηση του οποίου ρητώς προβλέπονται εξετάσεις σε τέσσερις δεξιότητες
Επειδή τα πτυχία γλωσσομάθειας, ανεξάρτητα μέσω ποιων εξετάσεων αποκτήθηκαν, αποτελούν μοριοδοτούμενο προσόν σχεδόν σε όλες τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα (άρθρο 28, Π.Δ. 50/2001) αλλά και για την υπηρεσιακή εξέλιξη όσων εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες
Επειδή δεν είναι δυνατόν μεταβατικές διατάξεις που προβλέφθηκαν από Προεδρικό Διάταγμα το 2006 να εξακολουθούν να υφίστανται 15 χρόνια αργότερα, χωρίς να έχουν αντικατασταθεί
Επειδή, στις 26-2-2021, 19 Βουλευτές και Βουλεύτριες της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν αναφορά προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας αναφορικά με τη διαπίστευση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας αλλά το μεν Υπουργείο Εσωτερικών υπέδειξε ως αρμόδιο να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας, το δε Υπουργείο Παιδείας δεν απάντησε ποτέ, επιδεικνύοντας περιφρόνηση προς τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες ελέγχου

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1) Πότε θα υπάρξει συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;

2) Θα υπάρξει ρύθμιση στο νομικό πλαίσιο ώστε η πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1 από ιδιωτικούς φορείς να αποκτάται κατόπιν επιτυχούς εξέτασης σε τέσσερις δεξιότητες, δηλαδή στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, όπως ακριβώς προβλέπεται για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας;

Οι ερωτώσες/ώντες Βουλεύτριες/τές

  1. Χρηστίδου Ραλλία
  2. Αλεξιάδης Τρύφων
  3. Αμανατίδης Ιωάννης
  4. Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
  5. Βαρδάκης Σωκράτης
  6. Βαρεμένος Γεώργιος
  7. Δρίτσας Θεόδωρος
  8. Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
  9. Ζουράρις Κωνσταντίνος
  10. Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
  11. Κατρούγκαλος Γεώργιος
  12. Καφαντάρη Χαρά
  13. Κόκκαλης Βασίλειος
  14. Μάλαμα Κυριακή
  15. Μάρκου Κωνσταντίνος
  16. Μουζάλας Ιωάννης
  17. Μπαλάφας Ιωάννης
  18. Μπάρκας Κωνσταντίνος
  19. Μπουρνούς Ιωάννης
  20. Μωραΐτης Αθανάσιος
  21. Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
  22. Παπαηλιού Γεώργιος
  23. Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
  24. Ραγκούσης Ιωάννης
  25. Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
  26. Συρμαλένιος Νικόλαος
  27. Τζούφη Μερόπη
  28. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  29. Φάμελλος Σωκράτης
  30. Φωτίου Θεανώ
  31. Χαρίτου Δημήτριος
  32. Ψυχογιός Γεώργιος

Σχόλια (3)

 
εκπαιδευτικός
24 Νοε 2021 08:31

Ισχύουν τα ίδια που ίσχυαν επί σύριζα κυβέρνηση. Τώρα οι δύο και οι τέσσερις δεξιότητες; Η φιλοσοφία είναι άλλη των ξένων γλωσσών.

 
Τάκης
23 Νοε 2021 14:38

Αλλάξατε την απόσπαση στα ευρωπαικά σε μία μέρα το 2017 και αποκλείσατε τόσους συναδέλφους μέχρι και τους υποδιευθυντές να συμμετέχουν για ευνόητους λόγους. Εκεί δεν ήταν αδικία; Τώρα ξαφνικά αναφέρεστε στις δεξιότητες του προφορικού και γραπτού λόγου των ξενόγλωσσων; Αλήθεια;

 
τώρα το θυμηθήκατε;
23 Νοε 2021 14:34

Εφόσον γίνεται λόγος για 15 χρόνια και ήσαστε κυβέρνηση πριν 3 χρόνια γιατί δεν το αλλάζατε ή ακόμη να το τροποποιήστε ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ