Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΟΚΠΕ: «Ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης»

Δημοσίευση: 23/11/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 Το παρόν έγγραφο αποσκοπεί να σας μεταφέρει την αγωνία της Ομοσπονδίας μας αναφορικά με το μέλλον της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Σκεφτήκαμε πως θα πρέπει να απευθυνθούμε σε εσάς τους γονείς και κηδεμόνες, όπως κάνουμε πάντα στην καθημερινή πρακτική κατά τη διάρκεια της σχολικής λειτουργίας. Είστε εσείς που βοηθάτε αγόγγυστα στο εκπαιδευτικό μας έργο προς όφελος των παιδιών μας και γενικότερα της παιδείας της χώρας μας, έχοντας αναλάβει πολύ βαρύ και δυσανάλογο με τις δυνατότητες σας φορτίο. Αισθανόμαστε πως η πολιτεία συνειδητά και στοχευμένα μας έχει εγκαταλείψει και έχει εναποθέσεις τις ελπίδες της για περάτωση της σχολικής χρονιάς αποκλειστικά στην άοκνη προσπάθειά σας, την αέναη οικονομική σας συνδρομή, την ιώβεια υπομονή σας, αλλά και στη δική μας φιλοτιμία, στο δικό μας επαγγελματισμό και στη δεδηλωμένη κοινή μας αγάπη για τους μαθητές και τα παιδιά μας.

Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.), όπως θα γνωρίζετε, εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Δηλαδή, αυτούς τους εκπαιδευτικούς που με την είσοδό τους στα δημοτικά σχολεία κατάφεραν να φέρουν έναν άνεμο πολιτιστικής αφύπνισης, ψηφιακού εγραμματισμού, δια βίου σωματικής άσκησης και πολυγλωσσικής αντίληψης. Στοιχεία τα οποία συνεπαίρνουν τους μαθητές μας και ενισχύουν το στόχο να τους καταστήσουν σύγχρονους ευρωπαίους πολίτες του 21ου αιώνα.

Η Ο.Κ.Π.Ε. είναι το μόνο δευτεροβάθμιο όργανο που εκπροσωπεί  εκπαιδευτικούς το οποίο εμμένει πεισματικά, σταθερά και ακλόνητα να εργάζεται μακριά από κομματικές εισδοχές και κομματικές ταυτότητες. Ως εκ τούτου, μπορεί πάντα να εκφράζει τις απόψεις της ελεύθερα χωρίς δεσμεύσεις και χωρίς υστερόβουλες σκέψεις που πηγάζουν από πιθανά ανταποδοτικά κομματικά οφέλη.

Οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία δίνουν εδώ και χρόνια, μέσα στην τάξη, τον καλύτερό τους εαυτό προκειμένου να εμπνεύσουν, να καλλιεργήσουν και να διαπαιδαγωγήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες. Θα σας θυμίσουμε πως, κατά τη διάρκεια της καραντίνας με το κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την έναρξη της τηλεκπαίδευσης, γίνατε και εσείς πολλές φορές αυτόπτες μάρτυρες των ποικίλων προβλημάτων που παρουσιάστηκαν και παρατηρήσατε πως οι εκπαιδευτικοί εξ’ ολοκλήρου μόνοι τους, με την παγερή αδιαφορία των διοικούντων και με δική τους υλικοτεχνική υποδομή, κράτησαν όρθια την εκπαίδευση και συνέβαλαν τα μέγιστα για τη ψυχική και συναισθηματική υγεία των μαθητών.

Ωστόσο, μέσα στο πλαίσιο της υγειονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας, της ελλιπούς χρηματοδότησης της παιδείας, των απαρχαιωμένων και επικίνδυνων κτηριακών εγκαταστάσεων, της ανεπαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής, των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, της συγχώνευσης τμημάτων και του επακόλουθου στοιβάσματος 25 και πλέον μαθητών σε μια αίθουσα ή σε ένα προκάτ λυόμενο, έρχεται η υπουργός κ. Κεραμέως και επιχειρεί, με πρωτοφανή αδιαλλαξία και έλλειψη διάθεσης για διάλογο, να εισάγει το έκτρωμα που ονόμασε «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών»

Καταρχάς, θα θέλαμε να κάνουμε σαφές ότι η Ο.Κ.Π.Ε. δεν είναι αρνητική στην εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και επίσημα θεσμοθετημένου συστήματος αξιολόγησης. Πιστεύουμε σταθερά και ακλόνητα, πως η αξιολόγηση, ως μια διαδικασία εξ ορισμού σύμφυτη με την εκπαίδευση, πρέπει να στοχεύει πραγματικά (όχι μόνο σε επίπεδο ρητορικής) στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συνδεδεμένη άρρηκτα με την επιμόρφωση και την επαγγελματική ανάπτυξη των λειτουργών της. Είναι επιβεβλημένο να πραγματοποιείται με τη συναίνεση και τη συμβολή των ιδίων των εκπαιδευτικών, να μην εστιάζει απόλυτα στους εκπαιδευτικούς και στο έργο τους, αλλά να αφορά όλο το φάσμα λειτουργίας της εκπαίδευσης (υλικοτεχνική υποδομή, αναλυτικά προγράμματα, προγράμματα διδασκαλίας, οικονομικοί πόροι, διοικητική οργάνωση, κ.ά).

Με βεβαιότητα που πηγάζει από τη γνώση και την εμπειρία επάνω στα εκπαιδευτικά θέματα, εκφράζουμε την αγωνία μας ότι οι συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης, θα οδηγήσουν μελλοντικά σε σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργήσουν ένταση, άγχος, και φόβο στους εκπαιδευτικούς, κάτι που θα αντανακλάται σε όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο ανταγωνισμός που θα προκύψει θα έχει αρνητική χροιά και θα βασίζεται πιθανόν σε όρους και συνθήκες «ελεύθερης αγοράς» όπου θα κυριαρχεί το «δίκιο του ισχυρού». Το κλίμα της χαράς, της ασφάλειας και δημιουργικότητας που χτίστηκε με κόπο τις τελευταίες δεκαετίες δεν θα θεωρείται πια δεδομένο μέσα στο σχολείο.

 Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σύσσωμες όλες τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών να προκηρύξουν απεργία-αποχή από τις συνελεύσεις που αφορούσαν την αξιολόγηση. Δυστυχώς, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έκρινε ότι πρέπει να τις οδηγήσει στα δικαστήρια (όπου φρονεί, και όχι αδίκως, ότι έχει το «πάνω χέρι») αντί να δεχτεί να συζητήσει σοβαρά και διεξοδικά για να βρεθεί η βέλτιστη λύση.

Τελειώνοντας, θα θέλαμε να διατρανώσουμε την πίστη μας ότι το σχολείο και γενικότερα η παιδεία θα είναι ο τελευταίος θεσμός που θα μπορούσε να ανεχτεί τον αυταρχισμό, την αδιαλλαξία και την τακτική του «αποφασίζουμε και διατάζουμε». Ακόμη, δηλώνουμε με βεβαιότητα ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί θα είμαστε πάντα εδώ για να θυμίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι όλοι μας έχουμε ευθύνη για το μέλλον που ετοιμάζεται για τα παιδιά μας.

Με τιμή

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΚΠΕ)

Ετικέτες: 
ΟΚΠΕ

Σχόλια (10)

 
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων
25 Νοε 2021 19:09

1) Έπεσε ταβάνι σχολείου (θύματα παιδιά δεν υπήρξαν λόγω δασκάλας)
2) Γκρεμίστηκε σχολείο εν ώρα μαθήματος (θύματα παιδιά δεν υπήρξαν λόγω εκπαιδευτικών)
3) Στάζουν αίθουσες και αμφιθέατρα όταν βρέχει.
4) Πλημμυρίζουν σχολεία όταν βρέχει
5) Δεν ανάβουν θέρμανση το χειμώνα (οικονομικό κόστος) ή δεν υπάρχει..
6) Παμπάλαια εργαστήρια (οικονομικό κόστος)
7) Με πολλή φειδώ το χαρτί (ξεμένουν αρκετές φορές)!
8) Δεν υπάρχει γυμναστήριο ή αίθουσα για το μάθημα γυμναστικής όταν δεν επιτρέπουν το έξω οι συνθήκες.
9) Αίθουσες κλουβιά
10) Χρηματοδότηση με το σταγονόμετρο
Και πολλά άλλα υπάρχουν στις σχολικές μονάδες..
Και φυσικά για όλα αυτά ποιός φταίει;
Οι εκπαιδευτικοί φταίνε που δεν βάζουν από την τσέπη τους για να λύσουν όλα τα προβλήματα μια και καλή;;
Υ.Γ. Κι όμως πολλοί βάζουν και χρήματα από την τσέπη τους για ν'ανταπεξέλθουν στη διδασκαλία τους και να δώσουν υλικό στα παιδιά.
Αλλά -όπως λέει κι ένα ρητό- δεν υπάρχει μεγαλύτερος αχάριστος από αυτόν που έχει ευεργετηθεί..

 
Οδηγός!
25 Νοε 2021 18:46

Δεν φταίει ο οδηγός του κάρου, και δεν είναι η μαγική άμαξα ώστε να τρέχει σαν Φεράρι.(ούτε κι αυτή θα μπορούσε).
Αφού δεν τραβάει το κακόμοιρο. Δεν έχει άλλες δυνατότητες όσο καλολαδωμένες να είναι οι ρόδες του.
Συνειδητοποίηση υπάρχει καμμία;
Οι ιθύνοντες ..καταφέρνουν να βγαίνουν άνετα τελευταίοι, αλλά έχουν πολύ μεγάλες απαιτήσεις από τους άλλους. Οι άλλοι να δουλεύουν και να έχουν αποτέλεσμα, οι ίδιοι όχι.
Παράδειγμα.
Πανδημία: Πάτωσε η Ελλάδα στην ετήσια αξιολόγηση του Bloomberg γράφει γνωστό site.
Τι έγινε; Ειπώθηκε κάτι που δεν ακούστηκε; Μα πως συνέβη αυτό στη χώρα των τέλειων; Αξιολογηθήκανε και κοπήκανε.
Κάτι άλλο;

 
Θα τρίβετε τα μάτια σας στην κάλπη
25 Νοε 2021 12:15

@Όλα στην κάλπη!
- Σιγά να μην ψήφισε η κοινωνία τον Μητσοτάκη, για την αξιολόγηση. Τον ψήφισε για ανάπτυξη, για ισχυρή οικονομία, για πολλές και καλά αμειβόμενες δουλειές(δικά του λόγια), για μείωση της ακρίβειας, για αύξηση μισθών και συντάξεων. Τον ψήφισε γιατί ουσιαστικά τον πίστεψε και κυρίως.... τον ψήφισε για να φύγει ο Τσίπρας (που έλεγαν ότι ΑΥΤΟΣ "σε 4 χρόνια κατάστρεψε την Ελλάδα")....
- Όσοι ελάχιστοι τον ψήφισαν για την αξιολόγηση, κατάλαβαν για αξιολόγηση των πάντων και όχι επιλεκτικά ΜΟΝΟ των εκπαιδευτικών. Επίσης κατάλαβαν για πραγματική αξιολόγηση και όχι (να με συγχωρείτε την έκφραση) για αξιολόγηση "φερετζέ".
- Τέλος, πράγματι δεν "νομιμοποιείται ο (Δ.Υ.) εκπαιδευτικός να αρνείται την εκτέλεση όσων επιτάσσει ψηφισμένος από τη Βουλή νόμος". Απλά δικαιούται να αλλάζει αυτόν που ελέγχει (με την κυβερνητική του πλειοψηφία και μόνο) τη Βουλή και τότε τελειώνει το "παραμυθάκι". Έχει γίνει πολλές φορές ξέρετε.

 
Αξιολόγηση πως;
25 Νοε 2021 01:16

Με μισθούς πείνας;
Τα κράτη που κάνουν αξιολογήσεις δίνουν, δεν απαιτούν μόνο..
Και γιατί δεν περνούν νόμο για να αξιολογήσουν τους ίδιους, τις υποδομές και ότι θα έπρεπε να προσφέρουν στα σχολεία ενώ δεν πρόσφεραν, και ότι θα έπρεπε να έχουν τα σχολεία και δεν το έχουν;
Που δίνουν με το σταγονόμετρο, που υπάρχουν πάμπολλες ελλείψεις, ακόμα και σε ..χαρτί (παντός τύπου)!!
Δεν μπορεί να σου παρέχουν κάρο και να σε επιπλήττουν γιατί δεν τρέχεις σαν Λαμποργκίνι!!
Δεν γίνεται να θέλουν να μετακυλίσουν τις ευθύνες στους άλλους -το πιο εύκολο- και όχι στους εαυτούς τους.. (επειδή μπορούν!).
Κτίρια σχολικά έχουν γκρεμιστεί (ευτυχώς χωρίς θύματα, χάριν των εκπαιδευτικών), άλλα πλημμύρισαν..
Ας δούμε λοιπόν αν οι γονείς θα αναζητήσουν ευθύνες, και από ποιούς, και αν θ'απαιτήσουν και να τους αξιολογήσουν..

 
@ Γονιός
24 Νοε 2021 22:35

Συμφωνώ μαζί σας. Επιπλέον, όντας κι εγώ γονιός και ερχόμενος σε πλήθος συναλλαγών με τον εμπορικό κόσμο και όχι μόνο, θεωρώ ότι οι αξιολογήσεις πρέπει να επεκταθούν σε κάθε επαγγελματικό τομέα. Τα ανεπίσημα αστεράκια του φέισμπουκ ασφαλώς και δεν με εκφράζουν. Επιθυμώ θεσμοθετημένο σύστημα αξιολόγησης για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους, τους πάντες.

 
Όλα στην κάλπη!
24 Νοε 2021 21:39

Αν οι γονείς και η κοινωνία οφείλουν να μιλήσουν στην κάλπη, το ίδιο και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό πρέπει να κάνουν οι (Δ.Υ.) εκπαιδευτικοί! Προς το παρόν η κοινωνία εξέλεξε μια συγκεκριμένη παράταξη, με τη συγκεκριμένη υπουργό που υλοποιεί μια συγκεκριμένη ατζέντα με μέσο συγκεκριμένα νομοθετήματα. Νομιμοποιείται ο (Δ.Υ.) εκπαιδευτικός να αρνείται την εκτέλεση όσων επιτάσσει ψηφισμένος από τη Βουλή νόμος;

 
@
24 Νοε 2021 19:04

Πάρα πολύ θα 'θελα να μάθω για το πότε (αλλά και γιατί όχι) ρωτήθηκε η κοινωνία για την αξιολόγηση ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΚΛΑΔΟΥ πέραν των εκπαιδευτικών. Γιατί κι εγώ πολύ θέλω να αξιολογήσω άλλους αλλά ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ
"ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΛΟΓΟ" ποτέ δεν τίθεται καν τέτοιο θέμα!!! Αυτά για τους σχολιαστές που "η κοινωνία συμφωνεί", "που δεν είστε σε κάποια άλλη" κλπ. Ας μας πουν γιατί ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ.

 
Τα πάντα-όλα άριστα
24 Νοε 2021 15:58

Κι εγώ κάνω κάθε μέρα αξιολόγηση στο μισθό μου, στο κόστος ζωής, στο αυτοκίνητο, στο σπίτι μου..... και βάζω πχ 4 με άριστα το 10. Και? Θα με βοηθήσει σε τίποτα απλά η διαπίστωση, εάν δεν υπάρξουν πόροι-μέσα-μέτρα για να βελτιωθούν?
Το τί θέλει η κοινωνία και οι γονείς, θα εκφραστεί στις κάλπες όταν έρθει η ώρα και όχι από ανώνυμους σχολιαστές.

 
Από που πηγάζει αυτό;
24 Νοε 2021 10:16

Αν αισθάνεται κάποιος αδιαλλαξία αυταρχισμό και πίεση παραιτείται. Η κοινωνία συμφωνεί με την αξιολόγηση.

 
Γονιός
24 Νοε 2021 10:13

Δε δέχεστε την αξιολόγηση αλλά δεν είστε και κατά σε κάποια άλλη αξιολόγηση; Σε ποια ; Εμείς οι γονείς θελουμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ