Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

"SOS" από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προς εκπαιδευτικούς για παράνομη διανομή ψηφιακού υλικού, γεγονότα συκοφαντικής δυσφήμισης, εξύβρισης ή άλλων παρανόμων πράξεων

Η διακίνηση περιεχομένου σχετικό με οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (προβολή εμπορικών προϊόντων, εταιρειών ή υπηρεσιών) μέσω των υποδομών του ΠΣΔ απαγορεύονται αυστηρά
Δημοσίευση: 25/11/2021
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"SOS" εκπέμπει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προς τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να αποφύγουν δικαστικές περιπέτειες για παράνομη διανομή ψηφιακού υλικού, γεγονότα συκοφαντικής δυσφήμισης, εξύβρισης ή άλλων παρανόμων πράξεων.

Όπως αναφέρει το ΠΣΔ σε ενημερωτικό σημείωμα της Ομάδας Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας του ΣΔ:

  • Διαπιστώνουμε τα ακόλουθα γεγονότα τα οποία αναφέρονται από θιγόμενους ή τις αρχές που διερευνούν σχετικές καταγγελίες.
  • Σημειώνουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες έχουν επέμβει οι αρμόδιες αρχές, μετά από δραστηριότητα εντός των δικτύων των σχολικών μονάδων που παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα ή μετά από άλλη παράνομη δραστηριότητα.

1. Παράνομη διανομή ψηφιακού υλικού Περιεχομένου

Η Ομάδα Αντιμετώπισης Περιστατικών Ασφάλειας ΠΣΔ (GSN-CERT) λαμβάνει συχνές αναφορές για φαινόμενα κατάχρησης ή παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Επισημαίνουμε ότι ο διαμοιρασμός περιεχομένου, το οποίο είτε ήταν ήδη σε ψηφιακή μορφή είτε ψηφιοποιήθηκε από κάποιον χρήστη και του οποίου τα πνευματικά δικαιώματα προστατεύονται (π.χ. κινηματογραφικών ταινιών), θεωρείται παράνομη πράξη. Τέτοια περιστατικά συνήθως προκαλούνται από προγράμματα peer-to-peer (P2P), torrents ή μέσα από ιστοσελίδες που διαμοιράζουν το περιεχόμενο σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, η υπέρμετρη χρήση του δικτύου από τα προγράμματα P2P έχει ως αποτέλεσμα την κατάχρηση των δικτυακών πόρων, δημιουργώντας προβλήματα στους υπόλοιπους χρήστες ή και στους εξυπηρετητές/δρομολογητές του ίδιου δικτύου.

Για την αποφυγή ή παύση τέτοιου είδους δραστηριότητας, συνιστούμε τις εξής ενέργειες:

- Απεγκατάσταση των οποιωνδήποτε P2P/torrent προγραμμάτων (προγράμματα για “κατέβασμα”) ή παραμετροποίησή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην δεσμεύουν όλους τους πόρους του δικτύου σας, και ενημέρωση των χρηστών για εκπαιδευτική και μόνο χρήση αυτών.

- Αλλαγή του κωδικού πρόσβασης ασύρματου δικτύου WiFi (αν χρησιμοποιείται), σε περίπτωση που υπήρξε υποκλοπή ή διαρροή του για διανομή τέτοιου περιεχομένου, και απενεργοποίησή του κατά το χρονικό διάστημα που η μονάδα παραμένει κλειστή.

2. Αναζήτηση στοιχείων από τις αρχές μετά από καταγγελίες

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λαμβάνει αιτήματα από τις δικαστικές ή αστυνομικές αρχές για παροχή στοιχείων για γεγονότα συκοφαντικής δυσφήμισης, εξύβρισης ή άλλων παρανόμων πράξεων που έχουν διαπραχθεί από συνδέσεις σχολικών ή άλλων μονάδων μέσω του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι η αποστολή ή δημοσίευση ηλεκτρονικών μηνυμάτων και περιεχομένου με υβριστικό, δυσφημιστικό, πορνογραφικό,  ή ρατσιστικό χαρακτήρα δεν επιτρέπεται και σε περίπτωση που αυτό γίνει, οι αρμόδιες αρχές μπορούν να επέμβουν για την διερεύνηση τέτοιων γεγονότων και την απόδοση ευθυνών.

Η δραστηριότητα αυτή περιλαμβάνει την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την ανάρτηση περιεχομένου σε ιστοτόπους (ιστοσελίδες), αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα κλπ.

3. Δημοσίευση περιεχομένου σχετικό με εμπορική ή οικονομική δραστηριότητα

Επισημαίνουμε ότι η διακίνηση περιεχομένου σχετικό με οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα (προβολή εμπορικών προϊόντων, εταιρειών ή υπηρεσιών) μέσω των υποδομών του ΠΣΔ απαγορεύονται αυστηρά από τους όρους χρήσης του ΠΣΔ (Όροι χρήσης και Δήλωση εχεμύθειας – Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (sch.gr))

Θεωρούμε δυσάρεστο γεγονός να κληθεί το σχολείο ή κάθε μονάδα από τις αρχές για διερεύνηση γεγονότων που σχετίζονται με παράνομη, κακόβουλή δραστηριότητα προερχόμενη από το δίκτυο του.

Για το σκοπό αυτό και για την πρόληψη τέτοιων καταστάσεων προτείνουμε στους Διευθυντές των Σχολικών, Διοικητικών και λοιπών δομών:

  •     να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που χρησιμοποιεί ή διαχειρίζεται υπολογιστές στο δίκτυο κάθε μονάδας, εφιστώντας την προσοχή τους στη σοβαρότητα του θέματος.
  •     να φροντίζουν την ασφάλεια των ασυρμάτων δικτύων (WiFi) που λειτουργούν εντός των σχολικών και άλλων μονάδων, με την αποφυγή της ελεύθερης πρόσβασης σε αυτά χωρίς κωδικό και την αποφυγή χρήσης εύκολα προβλέψιμων κωδικών.

 

Σχόλια (4)

 
Ζητούνται εξηγήσεις
27 Νοε 2021 11:14

Το θεωρώ πολύ σοβαρό θέμα και ίσως αφορά και πολύ κόσμο εν αγνοία του.
Επειδή ούτε πληροφορικοί ούτε νομικοί είμαστε όλοι, θα μπορούσε ίσως το ΠΣΔ να γίνει πιο αναλυτικό, πιο συγκεκριμένο και να χρησιμοποιήσει και υπαρκτά ή δυνητικά παραδείγματα?

Εγώ πχ "μπερδεύτηκα" σε αρκετά σημεία :
- Ερώτηση 1η : Είναι "παράνομη διανομή ψηφιακού υλικού" (όπως γράφεται) ή διανομή παράνομου ψηφιακού υλικού μέσω του ΠΣΔ? Δηλαδή έχει σημασία το δίκτυο από το οποίο στάλθηκε ή η πράξη-το περιεχόμενο?
- Ερώτηση 2η : Τέτοια διανομή, μπορεί να γίνει ΧΩΡΙΣ την εγκατάσταση συστημάτων διαμοιρασμού P2P, torrents κλπ?
- Ερώτηση 3η : Γράφω μέσω του ΠΣΔ (αλλά από το σπίτι μου), ένα σχόλιο σε ένα site και δημοσιεύεται. Σημαίνει ότι "διαμοιράστηκε" δημόσια και άρα εάν κάποιος το θεωρήσει υβριστικό-ρατσιστικό-πορνογραφικό κλπ, τότε μπορεί να έχω πρόβλημα?

Τέλος, δεν είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για την προστασία όλων (ακόμα και από ΑΚΟΥΣΙΑ κακή χρήση), να χρησιμοποιήσει το ίδιο το ΠΣΔ φραγές και φίλτρα για τον αποκλεισμό τέτοιων ενεργειών? Ακόμα και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις νομίζω ότι το κάνουν.

 
Τάκης
26 Νοε 2021 15:15

και πολυ αργησανε να το επισημανουνε αυτο.
Εχει δουλεψει παρα πολύ τπ μtorrent.
Πέπει να μπει ένας κόφτης. καπου κεντρικά ισως.

 
ΔΕΠ
26 Νοε 2021 12:40

Ένα "σχολικό δίκτυο" που για χρόνια δεν ήξεραν οι περισσότεροι ότι υπάρχει, βγαίνει στο προσκήνιο ελέω Covid και ξαφνικά το χρησιμοποιούν οι πάντες. Θα ¨μεγαλώσει"...

 
Polar_Fish
25 Νοε 2021 19:34

O κ. Μπουντουβής αναγνώρισε ότι το ΕΜΠ καθυστέρησε να ενταχθεί στο πρόγραμμα των πιστοποιήσεων της ΕΘΑΑΕ και στην ουσία άνοιξε το δρόμο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΜΠ και στην αυτογνωσία του. Αν το ΕΜΠ θέλει αν είναι top ίδρυμα πρέπει να παράγει και διεθνώς αναγνωρισμένα διδακτορικά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.