Placeholder

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Το Παραμύθι στην Εκπαίδευση: Δημιουργική Ανάγνωση και Αξιοποίηση

Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ - Διάρκεια: 9 μήνες (400 ώρες)
Δημοσίευση: 30/11/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σκοπός του Προγράμματος «Το Παραμύθι στην Εκπαίδευση: Δημιουργική Ανάγνωση και Αξιοποίηση» είναι η επανεκτίμηση του παραμυθιού και του μύθου ως σύγχρονα και αποτελεσματικά παιδαγωγικά και διδακτικά μέσα, τα οποία είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν μεθοδικά και λειτουργικά, ώστε μέσα από τη δημιουργική ανάγνωσή τους να γίνει εφικτή η επανένταξη και η διδακτική αξιοποίησή τους στα πρόσφατα αναλυτικά προγράμματα και στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από τη σύγχρονη διεπιστημονική μελέτη (ψυχολογική, ψυχαναλυτική, παιδαγωγική, διδακτική, λαογραφική κ.λπ.) και ανάγνωση του νεοελληνικού λαϊκού παραμυθιού, και γενικότερα του παραδοσιακού αφηγήματος και την κατανόησή του με τον δικό του «ποιητικό τρόπο», ώστε να το προσεγγίσουμε επιστημονικά, να το διδάξουμε επαρκώς και να το αξιοποιήσουμε ποικιλοτρόπως.

Παράλληλα, με επιλεγμένα κείμενα θα διευρυνθεί η γνώση για το λαϊκό παραμύθι και τους παραδοσιακούς αφηγηματικούς τρόπους της λαϊκής σοφίας και θα επαναπροσδιοριστεί η θέση και η μελέτη της λαϊκής δημιουργίας στη νεοελληνική γραμματολογία. Με τον τρόπο αυτόν θα μελετηθεί μια ολόκληρη λογοτεχνική ιστορία προφορικής παράδοσης και δημιουργίας από τα παραμύθια, τους θρύλους και τους μύθους του λαού μας.

Τα παραπάνω θα διερευνηθούν με παραδείγματα εφαρμογής από τα ελληνικά λαϊκά παραμύθια, τη νεοελληνική λαϊκή μυθολογία, και από τα αδιαμφισβήτητα ψυχολογικά, ψυχαναλυτικά και παιδαγωγικά συμφραζόμενά τους, τα οποία πέραν του ψυχαγωγικού χαρακτήρα τους, συμβάλλουν οπωσδήποτε και στην προαγωγή και ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και γενικότερα της δημιουργικότητας. Όλα αυτά θα συνδεθούν μεθοδικά, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν για να αποτελέσουν πρακτικές ανάγνωσης και διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο, σε μια σχολική τάξη, σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ειδικό ακροατήριο, λέσχη ανάγνωσης, εργαστήριο δημιουργικής γραφής, δημόσια συζήτηση, κ.ο.κ.

Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν:

  • απόφοιτοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης/ΤΕΙ της ημεδαπής και της αλλοδαπής
  • απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή στο αντικείμενο εργασιακή εμπειρία ή ενδιαφέροντα

Η επιτυχής παρακολούθηση και ολοκλήρωση του  εξασφαλίζει:  

  • Δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη γενική εκπαίδευση, την ειδική αγωγή και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.  
  • Δύο (2) μόρια σε υποψήφιους για διορισμό ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με το σύστημα του ΑΣΕΠ, Κεφάλαιο Ε΄ του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13, Α΄, 29.01.2019) 
  • Δέκα (10) μόρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών των κατηγοριών TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Υπουργική Απόφαση 48190/E1 (ΦΕΚ 1088, Β΄, 02.04.2019). 
  • Ένα (1) και έως δύο (2) μόρια στην επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, Συμβούλων Εκπαίδευσης, και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και Προϊσταμένων των Τμημάτων  Εκπαιδευτικών Θεμάτων σύμφωνα  με τον Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136, Α΄, 03.08.2021).

Απονέμεται Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής Παιδαγωγικής και Λογοτεχνίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.

Αναλυτικές πληροφορίες για το Πρόγραμμα στη σελίδα: https://elearningekpa.gr/courses/to-paramuthi-stin-ekpaideusi-dimiourgiki-anagnosi-kai-aksiopoiisi

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ