Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οι 54 "σοφοί" των 166 νέων Προγραμμάτων Σπουδών

Δημοσίευση: 02/12/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την εκπόνηση των  166 νέων  νέων Προγραμμάτων Σπουδών (Π.Σ.) που αφορούν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ ́ ΓΕΛ  ανέλαβαν:

  • 54 επόπτες  και
  • 226 εκπονητές , μέλη ΔΕΠ, στελέχη εκπαίδευσης και έμπειροι εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα, σε συνεργασία με το επιστημονικό προσωπικό του Ι.Ε.Π.

Οι 54 επόπτες είναι οι εξής:

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πρόγραμμα Σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Δημοτικό)
  • Ναπολέων Μήτσης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Δημοτικό)
  • Θανάσης Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Διονύσιος Γούτσος, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Λογοτεχνίας (Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Τζίνα Καλογήρου, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας (Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Μαρία-Ζωή Φουντοπούλου, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Δημήτριος Καραδήμας, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Λύκειο)
  • Ανδρέας Μαρκαντωνάτος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Λατινικών (Λύκειο)

  • Βάιος Βαϊόπουλος, Καθηγητής ΕΚΠΑ

Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά Λυκείου)

  • Τρισεύγενη Λιόντου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Αγγλικά)
  • Ολυμπία Τσακνάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια ΑΠΘ (Γαλλικά)
  • Όλγα Τσακνάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια ΑΠΘ (Γαλλικά)
  • Δημήτριος Ζέππος, ΕΕΠ Παντείου Πανεπιστημίου (Γερμανικά)

Πρόγραμμα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης

  • Ευθυμία Πεντέρη, Επίκουρη Καθηγήτρια Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Πρόγραμμα Σπουδών Φιλοσοφίας (Λύκειο)
  • Στυλιανός Βιρβιδάκης, Καθηγητής ΕΚΠΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πρόγραμμα Σπουδών Μαθηματικών (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Χαράλαμπος Σακονίδης, Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δημοτικό)
  • Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Θεοδόσης Ζαχαριάδης, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής (ΤΠΕ Δημοτικό, Πληροφορική Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Βασίλης Κόμης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών (Δημοτικό)
  • Γεώργιος Φεσάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου (Γυμνάσιο)
  • Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικής (Φυσικά Δημοτικό, Φυσική Γυμνάσιο, Φυσική Λύκειο)

  • Κωνσταντίνος Κώτσης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Δημοτικό)
  • Έκτορας Νισταζάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Γεώργιος Τόμπρας, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Χημείας (Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Κωνσταντίνος Κορδάτος, Καθηγητής ΕΜΠ (Γυμνάσιο)
  • Ευαγγελία Παυλάτου, Καθηγήτρια ΕΜΠ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Βιολογίας (Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Παναγιώτης Κωσταρίδης, Διδάκτορας Βιολογίας (Γυμνάσιο)
  • Ισιδώρα Παπασιδέρη, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Γεωλογίας – Γεωγραφίας (Δημοτικό, Γυμνάσιο)

  • Αγγελική Γαριού, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών (Δημοτικό)
  • Νίκη-Νικολέττα Ευελπίδου, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)

Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος

  • Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠανεπιστημίουΚρήτης

Πρόγραμμα Σπουδών Τεχνολογίας (Γυμνάσιο)

  • Σαράντος Ψυχάρης, Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ

Πρόγραμμα Σπουδών Περιβάλλοντος και Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Α/θμια, Β/θμια)

  • Δημήτριος Καλαϊτζίδης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικής Αγωγής (Δημοτικό, Γυμνάσιο,Λύκειο)

  • Βασιλική Δέρρη, Καθηγήτρια Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δημοτικό)
  • Μαρία Χασάνδρα, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Δημοτικό)
  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου, Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γυμνάσιο)
  • Νικόλαος Διγγελίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Νικόλαος Γιαννακόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ (Δημοτικό)
  • Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο)
  • Ιάκωβος Μιχαηλίδης, Καθηγητής ΑΠΘ (Λύκειο)

Προγράμματα Σπουδών Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Μανούσος Μαραγκουδάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Πρόγραμμα Σπουδών Θρησκευτικών (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

  • Βασιλική Μητροπούλου, Καθηγήτρια ΑΠΘ (Δημοτικό)
  • Αθανάσιος Στογιαννίδης, Επίκουρος Καθηγητής ΑΠΘ (Δημοτικό)
  • Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ (Γυμνάσιο),
  • Κωνσταντίνος Κορναράκης, Καθηγητής ΕΚΠΑ (Λύκειο)

Πρόγραμμα Σπουδών Αρχές Οικονομικής Επιστήμης (Λύκειο)

  • Δημήτριος Μυλωνάς, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Οικονομολόγων Πρόγραμμα Σπουδών Οικιακής Οικονομίας
  • Δήμητρα Μακρή, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Οικιακής Οικονομίας

ΤΕΧΝΕΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών/Αισθητικής Αγωγής (Δημοτικό)

  • Παναγιώτης Μπερεδήμας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Εικαστικών Μαθημάτων

Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών (Γυμνάσιο)

  • Ελένη Κάρτσακα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Εικαστικών Μαθημάτων

Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής (Δημοτικό, Γυμνάσιο)

  • Γεωργία-Μαρία Τσερπέ, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής
  • Κυριακή Ζαχαροπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής (Γυμνάσιο)

Πρόγραμμα Σπουδών Θεατρικής Αγωγής (Δημοτικό)

  • Συμεών (Σίμος) Παπαδόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Πρόγραμμα Σπουδών Σχεδίου - Ελεύθερου, Γραμμικού (Λύκειο)

  • Ειρήνη Γιαννημάρα, Διδάσκουσα ΑΣΚΤ

Σχόλια (9)

 
Πιτσιφλής
06 Δεκ 2021 08:09

@ Πέτρος , {@Πέτρος}
Να προσθέσουμε επίσης και μία άλλη εικόνα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπήρξαν και υπάρχουν ακόμη συνάδελφοι που μελετούσαν τα προγράμματα σπουδών, ιεραρχούσαν τους στόχους, επέλεγαν από την ύλη(σχολικά βιβλία) ό,τι θεωρούσαν χρήσιμο, πρόσθεταν δική τους ύλη που τη θεωρούσαν αναγκαία(σημειώσεις) και δίδασκαν. Σπανίως επιτυγχάνονταν όλοι οι στόχοι, αλλά κι απ' αυτούς που επιτυγχάνονταν, σπανίως η επιτυχία ήταν απόλυτη, όμως οι μαθητές τους που προάγονταν, κατείχαν τα σημαντικά στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, παρόλο που υπήρχαν στο τέλος κεφάλαια που δεν τα διδάχτηκαν καθόλου!
Υπήρξαν επίσης αξιόλογοι σχολικοί σύμβουλοι στον κλάδο μας που έλεγαν επιγραμματικά:
«Στόχος δεν είναι η ύλη, στόχος είναι οι ιεραρχημένοι στόχοι!»

 
@ Πέτρος
05 Δεκ 2021 23:44

Έγραψες.... Θυμάμαι ως επιμορφωτής (τρομάρα μου) το 2006 στα νέα πακέτα του δημοτικού, να έρχονται οι συγγραφικές ομάδες να μας επιμορφώσουν (τρομάρα τους...) παραδεχόμενοι σαφώς πως μια ενότητα που το πρόγραμμα προέβλεπε ένα δίωρο αυτοί την κάλυπταν στην πιλοτική φάση σε τριπλάσιο χρόνο. Μετά από λίγο το είδαμε στην πράξη και εμείς, όταν πήραμε τα βιβλία στα χέρια μας. Το ίδιο τώρα γίνεται με την Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ωσονούπω θα προκύψει επιμόρφωση και για αυτήν, ήδη τ΄ρέχει των πολλαπλασιαστών) όπου γεμίζουν άπειρες σελίδες με υλικό, έχοντας στο νου τους μια φαντασιακή (και φανταστική) μαθητική τάξη) άπλετο χρόνο και ελαστικά αναλυτικά προγράμματα. Λυπηρό που όλα αυτά είναι τελείως αποκομμένα από την πραγματική τάξη και τα προβλήματά της. Εισάγουν όλο δήθεν καινοτομίες, αυξάνοντας απλώς την εντροπία του συστήματος.

 
Πέτρος
05 Δεκ 2021 20:31

θα περιοδέυσουν στην Ελλάδα να κάνουν μια υποδειγματική διδασκαλία μιας ενότητας του βιβλίου τους (διαφορετική ανα νομό) σε καθηγητ΄΄ες / δασκάλους;

Η έγραψαν τα βιβλία με την υπόθεση ότι η διδακτική ώρα είναι 120 λεπτά, τα παιδιά είναι σφουγγάρια γνώσης και ξέρουν καλά ελληνικά, ότι τους λες ένα και καταλαβαίνουν δέκα και ότι ανυπομονούν να πάνε σπίτι να διαβάσουν 2 ώρες το κάθε μάθημα;
Αν τα έγραψαν έτσι χωρίς να έχουν ιδέα μιας πραγματικής τάξης.....έχετε γειά βρυσούλες..έγιναν όλα για να λέμε ότι τα κάναμε.

 
σονια
05 Δεκ 2021 10:21

με τόσους σοφούς είναι σίγουρο ότι θα πάμε μπροστά...

 
Λεβιάθαν
03 Δεκ 2021 14:45

Ευδόκησε το ΙΕΠ να "δώσει" τα ονόματα των εποπτών οι οποίοι τελικά εργάσθηκαν για τα νέα προγράμματα σπουδών.

Όχι ότι ήσαν κρυφά, αλλά θα περίμενε κανείς να υπογράφουν άμεσα οι συντελεστές με τα ονόματα και τις ιδιότητές τους στην 1η ή 2η σελίδα του πονήματός τους.

Όχι ότι δεν είναι άξιοι αυτοί οι 54 επόπτες. Στο κα΄τω κάτω ήταν ανοιχτή η διαδικασία για όσους ήθελαν να συμμετέχουν και είχαν τα αυξημένα προσόντα, αλλά ακριβώς αυτά τα πολλά προσόντα είναι που μπορεί να "φοβίζουν" λίγο.

Σχεδόν η πλειοψηφία των εποπτών είναι μέλη ΔΕΠ που βεβαίως κατέχουν την επιστήμη τους, λίγοι είναι συντονιστές εκπ/κού έργου που και αυτοί είναι άξιοι στον τομέα τους, αλλά πού είναι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί ;

Γιατί τα πολλά "χαρτιά", που είναι καλά και άγια, τις περισσότερες φορές σε αποσπούν από τη ζώσα πράξη και δεν σε φτάνει ο χρόνος να βιώσεις με όλο σου το είναι τη μαθησιακή διαδικασία, ώστε να μπορέσεις να ξέρεις πραγματικά που "πονά" το σύστημα και να μπορείς να προτείνεις τι, πόσο, πότε και γιατί πρέπει να γίνει ό, τι είναι να γίνει.

Πολλά καλά θα γίνονταν στην εκπαίδευση αν "έψαχνε" το ΙΕΠ και το υπουργείο να εντοπίσει όχι μόνο ανθρώπους με τα γνωστά αυξημένα προσόντα και τις υψηλές ακαδημαϊκές θέσεις, αλλά και αυτούς τους έμπειρους αλλά αθόρυβους εραστές της τάξης. Υπάρχουν τέτοιοι, αλλά θέλει άλλη μέθοδο για να προσεγγισθούν και να αξιοποιηθούν. Προς αποφυγή έστω και σκέψης, δεν συμπεριλαμβάνω τον εαυτό μου σ' αυτήν την κατηγορία.

Είναι κάποιοι έστω λίγοι από αυτούς, στους 226 εκπονητές ;

 
@ΔΕΠ
03 Δεκ 2021 01:22

Συγχαρητήρια!!! Συμφωνώ απολύτως!!!

 
ΔΕΠ
02 Δεκ 2021 17:44

Γιατί αλλάζουν κάθε τόσο τα προγράμματα σπουδών; Γιατί αλλάζουν κάθε τόσο οι "σοφοί"; Ξέρετε άλλη χώρα πολιτισμένη στην οποία γίνεται αυτό το πράμα;

 
Τέλος
02 Δεκ 2021 14:41

Πάνε και τα Μαθηματικά (γίνανε "Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία")

 
Μοναξιά
02 Δεκ 2021 11:37

Όλοι οι τίτλοι των προγραμμάτων σπουδών αρχίζουν με την φράση "Προγράμματα Σπουδών", εκτός από έναν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ