Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τα 84 προπτυχιακά τμήματα των 16 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος σπουδών διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα
Δημοσίευση: 07/12/2021
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατευθείαν ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους και όχι προπτυχιακό δίπλωμα, απονέμεται σε 84 τμήματα 16 ελληνικών πανεπιστημίων.

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος   σπουδών   διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Ειδικότερα τα 84  τμήματα που χορηγείται , πλέον,  κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  2.                 ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.             ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
  4.             ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2.                 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6.                 ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2.                 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                 AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  7.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8.                 ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9.                 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8.                 ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
  9.                 ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                 ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9.                 ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
  11.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  12.                 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  5.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  7.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.                 ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ
  2.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

  1.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.     ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  7.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  2.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

  1.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

Ετικέτες: 
master

Σχόλια (12)

 
Ian
08 Δεκ 2021 23:35

@ περισσότερες σπουδές λιγότερη ανεργία : Ακριβώς έτσι είναι. Πρώτον, ελαττώνεται τεχνητά η ανεργία στους νέους έως 30-35 ετών και δεύτερον οι πολυετείς σπουδές (οι "πολύχρονοι" φοιτητές δηλ.) σε μεγάλη κλίμακα (στην Ελλάδα είναι δυσανάλογα μεγάλος ο φοιτητικός πληθυσμός) 'διαστρεβλώνει' την εικόνα της οικονομίας. Σωστά αναφέρετε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει απορροφητικότητα των νέων πτυχιούχων/επιστημόνων για αυτό παρατηρούνται:
α) το γνωστό brain drain, αφού οι νέοι αναζητούν καριέρα ανάλογη των σπουδών τους στο εξωτερικό
β) η μεγάλη χρονική καθυστέρηση στην έναρξη της καριέρας στη Ελλάδα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, όπου οι νέοι ξεκινούν πολύ νωρίτερα την καριέρα τους,
γ) η τελική απασχόληση πολλών νέων στην Ελλάδα σε επαγγέλματα άσχετα από αυτό που σπούδασαν, συχνά με πολύ λιγότερες απαιτήσεις σε γνώσεις και δεξιότητες από αυτές που έχουν αποκτήσει από τις σπουδές τους.

 
Ian
08 Δεκ 2021 23:16

@ Ian@ : Εν μέρει είναι σωστό αυτό που λέτε, όμως:
α) δεν είναι κλειστά όλα τα επαγγέλματα για τα όλα τα πτυχία που είναι integrated master!
β) εφόσον είναι κλειστά, όπως λέτε, ποιά είναι η ανάγκη τα "πτυχία" τους να γίνουν 5ετή, και να δίνουν και integrated master μάλιστα, όταν κάλλιστα εξασφαλίζουν τη δουλειά τους και με απλά 5ετή ή 4ετή πτυχία;
γ) εγώ μιλούσα γενικά για την υπερπληθώρα μεταπτυχιακών, και οσονούπω και διδακτορικών φοβάμαι, η οποία τελικά υποβαθμίζει τα ίδια τα πτυχία αυτά, αφού δεν ξεχωρίζει κανείς όταν σχεδόν όλοι έχουν τα ίδια προσόντα!

 
περισσότερες σπουδές λιγότερη ανεργία
08 Δεκ 2021 20:28

γιατί δεν μας λένε ότι κάτι με τους αιώνιους φοιτητές, άντε και τα 5ετή, κάτι με τον στρατό καταφέρνουμε να καθυστερούμε την αναζήτησή εργασίας και άρα τον δείκτη ανεργίας.
Δείτε οικονομίες με δουλειές και καλές αποδοχές...εκεί βλέπουμε χαμηλότερη ανάγκη για πολυετείς σπουδές...
Δεν μας ξεγελάνε τα διαχρονικά τερτίπια.

 
Ian@
08 Δεκ 2021 09:07

Καμμία απαξίωση όταν εχουν κλειστά όλα τα επαγγέλματα για τα "πτυχία" τους

 
Θύμιος
07 Δεκ 2021 23:27

" Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές."

Ας πούμε ότι προκυρήσσεται μια θέση ΕΔΙΠ στο Πολυτεχνείο, σε 5ετες τμήμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη θέση είναι η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αν είναι έτσι, ο κάτοχος integrated master μπορεί να υποβάλλει υποψηφιότητα για τη θέση;
Αν εκλεγεί ο κάτοχος integrated master σε αυτή τη θέση θα πρέπει σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση του νόμου να παίρνει λιγότερα χρήματα από κάποιον που έχει χωριστό master;

 
Ian
07 Δεκ 2021 23:22

@ ΔΕΠ: Συμφωνώ απόλυτα, πληθωρισμός πτυχίων = απαξίωση πτυχίων! Επιπλέον, η υπερπροσφορά πτυχίων και τίτλων ικανοποιεί τη ματαιοδοξία της ελληνικής κοινωνίας αλλά αποπροσανατολίζει από την ουσία που είναι η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να απορροφήσει και να ικανοποιήσει οικονομικά (και όχι μόνο) τόσους πολλούς "εξειδικευμένους" επιστήμονες και γενικότερα εργατικό δυναμικό.
@ μάστερ άνευ σημασίας: Συμφωνώ απόλυτα, δεν έχει νόημα να παρατείνονται οι βασικές σπουδές (ουσιαστικά) σε 5 χρόνια, όταν μάλιστα στο εξωτερικό είναι 3. Είναι και αντιπαραγωγικό με την έννοια ότι "αναγκάζει" τους φοιτητές σε πρόωρη "εξειδίκευση" (τύποις) χωρίς να έχουν μεγάλα περιθώρια επιλογών και διερευνήσεων. Επιπλέον, στο εξωτερικό συνηθίζεται να κάνουν μεταπτυχιακά, μετά από κάποια χρόνια από τη λήψη του πτυχίου και αφού έχουν εργαστεί και αποκτήσει σχετική εμπειρία έτσι ώστε να έχουν διαπιστώσει τις ανάγκες και τις προοπτικές του επαγγέλματός τους αλλά και κατασταλάξει στα ενδιαφέροντα και τις κατευθύνσεις που επιθυμούν να στραφούν στη καριέρα τους.

 
Θα μας τρελλάνουν;
07 Δεκ 2021 23:09

Αφού το Τμήμα Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας, πώς εγκρίθηκε η αντιστοίχιση του πτυχίου που χορηγεί με ενιαίο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου; Δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση β).

 
ΔΕΠ
07 Δεκ 2021 20:27

Αφού τα πτυχία πολλών τμημάτων δεν έχουν αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, ας αναβαθμίσουμε τα πάντα σε Μαστερ τώρα, ώστε σε λίγο και τα Μαστερ να είναι του συρμού και να έχουν όλοι. Στη συνέχεια και integrated διδακτορικά για να τελειώνουμε.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ
07 Δεκ 2021 19:31

και η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι 10 εξάμηνα σπουδών

 
Απόστολος
07 Δεκ 2021 15:49

Και με τα τμήματα ιατρικής των 6 ετών;

 
μάστερ άνευ σημασίας
07 Δεκ 2021 15:15

δεν υπάρχει πρακτική αξία, απλά κάνοντας περισσότερα μαθήματα να παίρνεις μάστερ, αλλά ποιος νοιάζεται?? Κανένας νομίζω, σε λίγο θα είναι όλα 5ετή μηχανικοί και καλά, τα τμήματα θα ζητάνε περισσότερους καθηγητές, έκτακτο προσωπικό, αίθουσες και οι φοιτητές θα τρώνε τα χρόνια τους στα έδρανα, αντί να αποφοιτούν κτλ κτλ

 
ΠΑΠΕΛ
07 Δεκ 2021 12:49

Σε ποια φάση είναι η αξιολόγηση και των υπολοίπων 5ετών τμημάτων;
πχ Τμήματα Τροφίμων και Γεωπονίας;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ