Έκανε "άθλο" το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την περίοδο της πανδημίας

Μελέτη της Bertelsmann Stiftung: Στην 7η θέση η Ελλάδα μεταξύ των 29 κρατών του ΟΟΣΑ

16/12/2021

Ενημερώθηκε: 17/12/2021, 05:57

Άκουσε το άρθρο

Στην 7η θέση μεταξύ των 29 κρατών του ΟΟΣΑ για τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασε το εκπαιδευτικό της σύστημα, κατέταξε την Ελλάδα μελέτη της Bertelsmann Stiftung,ένα από τα πιο έγκυρα think tanks της Γερμανίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη:

  1. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αρχικά  δεν είχε την υποδομή για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της πανδημίας.
  2. Παρόλα αυτά έκανε "άθλο" καθώς ανταποκρίθηκε  στην διαχείριση της κρίσης, λόγω της πανδημίας, με εξαιρετικά αποτελέσματα , αφού κατάφερε να ξεπεράσει 22 χώρες, που μπήκαν στο "μικροσκόπιο" της μελέτης.
  3. Υπήρξε  καθολική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, για το διάστημα που ανεστάλη η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, η οποία  ωστόσο σε άλλες χώρες  δεν πραγματοποιήθηκε ή διαπιστώθηκαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα.

Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, σχολιάζοντας σήμερα στην Βουλή τη σχετική μελέτη είπε τα εξής: "Η χώρα μας ήταν εικοστή δεύτερη στις είκοσι εννέα ως προς την προετοιμασία. Γιατί; Διότι στο ψηφιακό ratio δεν είχε γίνει τίποτα, κύριε Φίλη, επί των ημερών σας. Δεν υπήρχε τίποτα! Όταν έσκασε η πανδημία, το δημόσιο σύστημα μπορούσε να σηκώσει πεντακόσιους μαθητές ταυτόχρονα από 1,5 εκατομμύριο. Ήμασταν λοιπόν εικοστή δεύτερη χώρα. Πώς τελικά κρίθηκε η Ελλάδα ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας στην εκπαίδευση;".

Σχόλια (26)

ΔΙΟΝΥΣΙΟ
|

Δηλαδή η κυρία υπουργός καπηλεύεται τον προσωπικό μόχθο των εκπαιδευτικών οι οποίοι ξόδεψαν ατελείωτες ώρες από τον χρόνο τους χωρίς καμία υποστήριξη και υποδομή ή επιμόρφωση χρησιμοποιώντας το προσωπικό τους εξοπλισμό και πληρώνοντας από την τσέπη τους την διαδικτυακή σύνδεση χωρίς καμία ανταμοιβή.
Ε΄ύγε

Νίκος Δημ.
|

Το γεγονός ότι κάποιοι σχολιαστές αποδίδουν την "επιτυχία" της τηλεκπαίδευσης στην Υπουργό πραγματικά ξεπερνά και την πιο οργιώδη φαντασία. Ο κομματισμός έχει και τα όριά του, συνάδελφοι. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλούμε για επιτυχία, όταν πολλοί μαθητές είχαν προβλήματα στις συνδέσεις τους ή έμπαιναν με κινητά τηλέφωνα με μικρές οθόνες (τι να δουν;). Καλό θα ήταν πέρα από τα μεγάλα λόγια (χαρακτηριστικό του Υπουργείου Παιδείας που είναι πρωτοπόρο στο "φαίνεσθαι" αλλά, δυστυχώς, ουραγό στο "είναι") να γίνει καμία πραγματική έρευνα για το τι έγινε στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης, ώστε να σταματήσει ο βαυκαλισμός και η καυχησιά του Υπουργείου. Προσωπικά, πέρσι, όταν επιστρέψαμε στις τάξεις ασχολήθηκα στο μάθημα της Γλώσσας με το θέμα και αυτά που άκουσα δεν αποδεικνύουν ότι έχει δίκιο η Υπουργός. Φέτος, μάλιστα που βλέπουμε τα τρομακτικά κενά των μαθητών, καταλαβαίνουμε την τεράστια ζημιά που έκανε στα παιδιά η έλλειψη επαφής με την πραγματική τάξη. Γι' αυτό: "χαμηλά την μπάλα" από όλους.

Νικόλαος Σεμερτζίδης
|

Με ξένα κόλλυβα

Takhs
|

Ευγε στους εκπαιδευτικους και στο υπουργειο.
Οντως μεγαλη προοδος.
Εγω φοβηθηκα οτι τα συνδικατα δεν θα το αφησουν να προχωρησει.
Αλλα επικρατησε ο μη λαικισμος.
ΕΥΓΕ ΕΥΓΕ ! κατω ο λαικισμος

Αλήθεια τώρα;
|

Το φιλότιμο των εκπαιδευτικών καρπώνεται η υπουργός κ σεις συνάδελφοι χειροκροτάτε ; Θέλετε να πάρετε λίγη από τη δόξα κ την αίγλη της ; Αλήθεια τώρα;
Το περιτύλιγμα σας ενδιαφέρει κ εσάς; Ή κάποια στιγμή πρέπει να πούμε αλήθειες; Μας έριξαν στα βαθιά κ μας είπαν κολυμπήστε (μη ξεχάσω το Μάιο μας επιμορφωσαν)...έχετε δεν έχετε (εκπαιδευτικοί κ μαθητές) συσκευές κ ίντερνετ κόψτε τον απ' αυτό σας κ βρείτε (α μη ξεχάσω έδωσε κάτι βαουτσερ)...τελικά κάνατε λογαριασμό για το τι μάθατε στους μαθητές σας; Εγώ κ από το σταθερό τηλέφωνο έκανα μάθημα σε μαθήτρια όταν χρειάστηκε, κ την ψυχολογο της έκανα γιατί ήθελε να τα παρατήσει (πανελλήνιες) κ δεν αισθάνομαι περήφανη για όσα έγιναν πέρσι με την τηλεκπαίδευση ακόμα κ αν έπαιρνε την 1 θέση η Ελλάδα...τους μαθητές κ τα μάτια σας γιατί αυτοί θα το βρουν μπροστά τους κ όχι η Ελλαδα

Εγκυρότητα
|

Μόνο από αυτό μπορεί κανείς άνετα από δω και στο εξής να πετάει στα σκουπίδια όλες αυτές τις "έρευνες", τις "μετρήσεις" και τις "κατατάξεις". Από δω και πέρα όταν οι κάθε είδους κυβερνώντες και όχι μόνο μας κουνάνε το δάχτυλο επικαλούμενοι σχετικές "έρευνες" και "μετρήσεις" δεν έχουμε παρά να υπενθυμίζουμε ότι μια τέτοια έρευνα έβγαλε κάποτε ότι.... η ελληνική εκπαίδευση πέτυχε άθλο την περίοδο της πανδημίας: αλήθεια τώρα;;;; Τι άλλο με τον Τοτό;;;;

Δημήτρης
|

Το τι είδους άθλο έκανε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το βλέπουμε οι εκπαιδευτικοί φέτος στις επιδόσεις των μαθητών μας. Τουλάχιστον τρία χρόνια θα πρέπει να περάσουν για να επανέλθουν τα παιδιά και γνωσιακά και συμπεριφορικά και βλέπουμε. Φυσικά αυτό θα καταγραφεί στις εξετάσεις τύπου PISA, αλλά τότε θα φταίνε οι εκπαιδευτικοί για την κατρακύλα. Ως είθισται

Ποντιακό ανέκδοτο
|

Αφού η cisco ήταν επιπλέον και δωρεάν.... κανονικά θα έπρεπε να μας κατατάξουν στην 1η θέση οι φίλοι μας Γερμανοί.....

ΚΑΛΛΙΣΤΑ
|

Αυτοί όμως που κυρίως συνετέλεσαν σε αυτόν τον "ελληνικό άθλο" είναι το ανθρώπινο δυναμικό, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι με τα πενιχρά οικονομικά τους μέσα αναβάθμισαν τους απαρχαιωμένους υπολογιστές τους και, σε αντίθεση, με άλλους κλάδους δεν έλαβαν, έστω και συμβολικά, τιμής ένεκεν, ούτε 1 ευρώ για το όλο αυτό το οικονομικό βάρος που σήκωσαν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ.
Κυρία υπουργέ, δεν αρκούν τα παχιά λόγια και τα εύσημα... όλα αυτά είναι ΑΕΡΑΣ ΚΟΠΑΝΙΣΤΟΣ. Περισσότερος σεβασμός - και έμπρακτα! - στον Έλληνα εκπαιδευτικό που συνεχώς απαξιώνεται και λοιδωρείται με την ανοχή του ΥΠΑΙΘ!

Nikoletta
|

Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε?

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Μόνο τη θυμηδία μπορούν να προκαλέσουν οι πανηγυρισμοί του υπουργείου παιδείας και κάποιων ένθερμων υποστηρικτών του που σφετερίζονται ανερυθρίαστα τη "διάκριση" αυτή, αντί να σπεύσουν εξαρχής να απευθύνουν ένα θερμό ευχαριστώ στους Έλληνες εκπαιδευτικούς και στους μαθητές που έθεσαν - χωρίς να υποχρεούνται - τον προσωπικό τους εξοπλισμό στην υπηρεσία της "δωρεάν" ελληνικής εκπαίδευσης, ώστε να διεκπεραιωθεί όντως με πολύ ευδόκιμο τρόπο όλο αυτό το γιγαντιαίο εγχείρημα, αποδεικνύοντας με τον πιο πειστικό τρόπο ποια είναι η πραγματική αξιολόγησή τους!

Δράση εναντίον στασιμότητας
|

Αυτό πιστώνεται στην Υπουργό και σε αυτούς που τόλμησαν και δεν φοβήθηκαν την αντίδραση της ΟΛΜΕ και των συνδικαληστών ,αντιπολίτευση και ομάδες μέσα στην κοινωνία που έμαθαν να αμύνονται στο καινούργιο,καθώς επίσης και στους εκπαιδευτικούς που προσαρμόστηκαν γρήγορα και έβαλαν πλάτη στο να πετύχει αυτό το βήμα!

Χρυσούλα
|

Σκεφτείτε να μην είχαν αναβαθμιστεί οι υποδομές και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ . Όταν το έλεγα αυτό που έγινε σε συνάδελφο στη Γερμανία αποσπασμένο δεν το πίστευε. Αλλάξαμε σελίδα σε δυο Χρονια. Μπαίνουμε στις δωρεάν πλατφόρμα και βλέπουμε γονείς . Φοβόμασταν και το ποντίκι και τώρα τρέχουμε ψηφιακά.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
|

Με βάση τα σχόλια των συναδέλφων μας , οι Έλληνες εκπαιδευτικοί ειναι ικανότεροι των ευρωπαίων συναδέλφων τους και σε αυτο αποδίδουν την πολύ καλή απόδοση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος την περιοδο της πανδημίας!
Θα ήθελα πολυ να το πιστέψω αλλα δεν μπορώ.
Η κυρία Κεραμέως αποδεικνύει οτι ειναι μαχήτρια και θα ηθελα να ειναι περισσότερο τολμηρή στις μεταρυθμισεις σε ολοκληρο το φάσμα της παιδείας .

ΠΣΔ και laptop
|

Ο άθλος είναι του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ξέρετε αυτό που θέλατε να μην χρηματοδοτησετε παλαιότερα, αλλά και των εκπαιδευτικών που έκαψαν τα laptop τους. Καλό θα είναι να κρατάτε χαμηλούς τόνους για την περίοδο αυτή γιατί ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα τα πράγματα είναι τραγικά. Σκεφτείτε μόνο τι μπορεί να κάνει ένας μαθητής από δραστηριότητες και σωστή παρακολούθηση με ένα κινητό. Θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε πόσοι χρησιμοποιούσαν κινητό η άλλη συσκευή.

Έκαστος στο είδους του
|

Κοίτα να δεις που οι Γερμανοί ξέρουν τι είναι "άθλος" και δεν ξέρουμε οι Έλληνες.... Να σας πούμε πώς να φτιάχνετε τις Μερσεντές?

Ηλίας
|

Ο "άθλος" οφείλεται σε ιδία με΄σα των εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν στηρίχθηκαν ούτε οικονομικά αλλά ούτε και (μετέπειτα) ηθικά. Μάλλον συνέβη ακριβώς το αντίθετο θα έλεγα. Για το λόγο αυτό και δε θα επαναληφθεί...

ΘΕΟΔΩΡΟΣ
|

Ο ΑΘΛΟΣ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ.
ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΠΑΛΙ Η ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥΣ.

Μαρία
|

Γι αυτό και το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει χριστουγεννιατικο μποναμα- αύξηση ή γενναία μείωση εισφορών για τους εκπαιδευτικούς του... Ως έμπρακτη αναγνώριση και επιβράβευση....
Καλό;

Dimitris
|

Οι εκπαιδευτικοί έχουν φιλότιμο και προσφέρουν στο εκπαιδευτικό τους έργο και το έχουν δείξει διαχρονικά. Η τηλεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία. Η πολιτεία απούσα από τις στοιχειωδώς ανάγκες του εκπαιδευτικού όπως παροχή H/Y kai internet. Κάποια στιγμη θα πρέπει να καταγράψει η πολιτεία τα πραγματικό προβλήματά της εκπαιδευτικής κοινότητας και να ακουσει τους εκπαιδευτικούς και να δώσει λύσεις.

Χριστόφορος Οικονόμου
|

Αυτό πιστώνεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών μας και μόνο.
Στάθηκαν επάξια δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειές τους. Μορφωτικά και ψυχικά.

Βαδιλης Σ
|

Με ανύπαρκτες υποδομές ξεκίνησε έναν αγώνα δρόμου. Και τα κατάφερε. Και είχαμε τηλεκπαίδευση και έχουμε πλατφόρμες και ψηφιακά εργαλεία και επικοινωνία. Ναι δούλεψαν πολλοί κάποιοι για να στηθεί όλο αυτό και να μπορούνε να δουλέψουμε . Άθλο από όλους, υπουργείο, εκπαιδευτικοί μαθητές γονείς. Μερικοί όμως ήθελαν να καθόμασταν .

KONSTANTINOS
|

Η τηλεκπαίδευση στη χώρα μας ήταν καταστροφική. Τι σημασία έχει αν τα παιδιά κι όχι όλα πήγαν λίγο παρακάτω στην ύλη? Ρωτήστε τους δασκάλους της πράξης για τα κενά ΄ των μαθητών στην ομαλή ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Κυριολεκτικά είναι σαν να έχασαν τα παιδιά πέρυσι όλη τη σχολική τους χρονιά. Κι έχεις το Υπουργείο και τον καθένα έξω από την σχολική τάξη να λέει ό,τι του ρθει. Κρίμα!!!

Ερωτήματα
|

Αποκλειστικά με δαπάνη των εκπαιδευτικών. Ως επιβράβευση πήραμε ένα φάσκελο.

Πιτσιφλής
|

Μόνος και μετά Πολλών, αυτός είναι ο Έλληνας δάσκαλος.
Δέκα, τόνο δεν θέλουμε.

Ρίτα
|

Ας είναι καλά τα προσωπικά laptop των εκπαιδευτικών και το πληρωμένο από την τσέπη τους διαδίκτυο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ