Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

"Δοκιμασίες αξιολόγησης" , δεν σημαίνει "γραπτά διαγωνίσματα"

Δημοσίευση: 25/12/2021
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νίκος Γράψας, Δ/ντής του 1ου Γυμνασίου Ζακύνθου (μετά από συζήτηση με τους συναδέλφους του Σχολείου μας).

Για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, στον νέο νόμο, 4823/2021 αλλά και στη διευκρινιστική εγκύκλιο η οποία, απλά, αναφέρεται  στο σχετικό εδάφιο του νόμου:

1. Παρατίθενται 5 κριτήρια αξιολόγησης. Τα 3 κριτήρια αναφέρονται στην συνολική συμμετοχή του μαθητή και στις καθημερινές εργασίες,( όχι σε γραπτό διαγώνισμα.)

2. Μόλις στο 4ο κριτήριο γίνεται αναφορά πιθανότητας γραπτής δοκιμασίας εναλλακτικά(προσοχή στα διαζευκτικά ή)...
...''Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίαςή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης)

Σε ποία γλώσα, λοιπόν, το 'δοκιμασίες αξιολόγησης' και τα: ι. 'ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση δημιουργικής εργασίας, ιι. αξιοποίηση του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, μεταφράζονται,  ντε και καλά, σε 'γραπτό διαγώνισμα';;..

Κατά το 4ο κριτήριο, είναι στο χέρι του κάθε διδάσκοντα εκπαιδευτικού να επιλέξει ή όχι την 'ωριαία γραπτή δοκιμασία" (όχι ΄διαγώνισμα')

3. Στην διευκρινιστική παράγραφο για τα μαθήματα των ομάδων, αναφέρεται :

''Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.''

Δυσκολεύομαι να συμπεράνω, αν ο νόμος υπονοεί 'μία τετραμηνιαία δοκιμασία'  το χρόνο ή μία σε κάθε τετράμηνο. Πάντως, ο αριθμός δύο (2), δεν αναφέρεται πουθενά ούτε υπονοείται με βεβαιότητα.. (η λέξη 'υποχρεωτικά', συνήθως χρησιμοποιείται όταν πρέπει να τονισθεί η ελάχιστη υποχρέωση) άρα, αν θέλει ο διδάσκων δεν οργανώνει  καμία γραπτή δοκιμασία...

Η γρήγορη παρατήρηση, παρακαλώ επιτρέψτε μου,  είναι ότι, δεν προβάλλονται όσο θα έπρεπε τα 3 πρώτα και πολύ ουσιαστικά για την αξιολόγηση των μαθητών κριτήρια),ενώ μας απασχολεί το 4ο κριτήριο, πιθανόν γιατί έχουμε ως δεδομένο, παγιωμένο και 'εύκολο' τρόπο αξιολόγησης το 'διαγώνισμα' (το οποίο, μάλιστα, το έχουμε στο μυαλό μας ως συντόμευση του όρου 'γραπτό διαγώνισμα'..)

Αγαπητοί συνάδελφοι, προσωπικά θα επέλεγα τον ουσιαστικότερο (και δικαιότερο) τρόπο για τους πολύ διαφορετικούς (στην εποχή μας), μαθητές..διαφορετικούς μεταξύ τους...οι ατομικές και ομαδικές εργασίες απελευθερώνουν τις ικανότητες των μαθητών, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους, καλλιεργείται κλίμα αποδοχής και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων.

Αγαπητή κ. υφυπουργέ, οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, παρακαλώ εκ μέρους της σχολικής μας κοινότητας, να είναι πραγματικά διευκρινιστικές και όχι copy paste των νόμων..

Ετικέτες: 
Νίκος Γράψας

Σχόλια (8)

 
Πολίτης με παιδί στο σχολείο
30 Δεκ 2021 11:06

Όσο εσείς διαφωνείτε και αντιπαλεύεστε και το Υπουργείο βγάζει σωρούς ανεφάρμοστων και εγκυκλίων πολυερμηνευόμενων αλλά και που χρήζουν ερμηνείας από το μαντείο των Δελ΄φών, τόσο κακό γίνεται στην Δημόσια παιδεία.

Τα ιδιωτικά σχολεία δουλεύουν πυρετωδώς, το ίδιο και τα φροντιστήρια έχοντας πάρει τα σκήπτρα και τα πρωτεία της ποιοτικής εκπαίδευσης από το Δημόσιο σχολείο δυστυχώς.

Και όσο και να μην αρέσει σε καθηγητές και μαθητές η παιδεία περιλαμβάνει και λίγο παίδεμα του μαθητή με γραπτές δοκιμασίες που καθρεπτίζει ο μαθητής όχι μόνο τις γνώσεις αλλά και τη συνθετική / συνδυαστική του ικανότητα.

Αν δεν βάζετε καθόλου διαγωνίσματα στο Δημόσιο σχολείο μην πάει και στεναχωρήσουμε τα παιδιά και πα΄ρουν κακό βαθμό, άντε να καταργήσουμε και τις Πανελλήνιες και να μπαίνουν όπου θέλουν με ελάχιστες διαδικασίες ελέγχου του τι γνώσεις και τι προσπάθεια έκαναν (όλοι οι μαθητές στο ίδιο σακί)

 
ΔΕΠ
27 Δεκ 2021 13:49

Αναλύσεις ΦΕΚ, νομικές/-ίστικες αναλύσεις, και σίγουρα 2-3 εγκύκλιοι να ακολουθήσουν, μπας και αποφύγουμε το απλό, αυτονόητο, αξιόπιστο: τη γραπτή εξέταση.

ΟΚ, μην βάζετε διαγωνίσματα στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, μη ζητάτε γραπτό λόγο, πάμε να δουμε τι ξέρουν τα παιδιά με "δημιουργική εργασία" ή "αναστραμένη τάξη". Τζιζους Κράιστ κ.κ., εύγε, πάτε να το τερματίσετε. Στη γωνία περιμένει η Πίζα, ας πέσουμε ακόμη πιο χαμηλά, αλλά "δημιουργικά" πάνω απ'όλα, ε;

 
@Πλαταρος Γιάννης
27 Δεκ 2021 00:48

Πότε μπήκατε τελευταία φορά σε τάξη;

 
Πλατάρος Γιάννης
26 Δεκ 2021 14:41

@ Φ. ΚΩΣΤΑΣ
Η ερμηνεία που κάνει ο αρθρογράφος είναι ΣΩΣΤΗ.
Έσπευσα και γω να συμφωνήσω σε προηγούμενο σχόλιο, όχι ελαφρά τη καρδία, αλλά αφού το έχω χιλιο-συζητήσει από καιρό με το ΣΔ και ιδίως με στέλεχος του Σχολείου μου, όπως και με τον ΣΕΕ, που έχει τεθεί το ερώτημα από πολλού και έσπευσε κι αυτός να το θέσει στο ΙΕΠ κτλ . Δηλαδή η έκφραση «σωστές οι παρατηρήσεις» που έγραψα, είχαν ένα βάθος μελέτης Συλλογικό. Βεβαίως είναι θλιβερό να διαβάζεις ένα νομοθέτημα εκπαιδευτικό και να μην καταλαβαίνεις, έστω κι αν είσαι έμπειρος, έστω κι αν γνωρίζεις καλά Ελληνικά. Έχω αναφερθεί και σ' ΄ αυτό. ...ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ...
Επί του συγκεκριμένου, το ΙΕΠ, έχει αποφανθεί σύμφωνα με τον κ. Γράψα , ο ποίος και αυτός μετά από πνευματικό βάσανο και συλλογική δουλειά κατέληξε στα συμπεράσματα που αναφέρει.
Σε σας απαντώ στην μη προσήκουσα κατηγορία ότι «θέλει» ο ορθογράφος να μην γράφουν (αντιγράφοντας από μνήμης) τα παιδιά για να μην φανεί ότι «ο Βασιλιάς είναι γυμνός» Αποδίδετε στον αρθρογράφο «πονηρή, ιδιοτελή πρόθεση!» ενώ ούτε τον ξέρετε καν προσωπικώς. (Ποτέ δεν κάνουμε κριτική σε άγνωστο πρόσωπο προσωπική, παρά μόνο στο γραπτό του)
Ποίο είναι το δικό σας επιχείρημα αν ξεπεράσουμε το πρώτο μέρος;
Το ότι λ.χ. την «ατομική εργασία» την διεκπεραιώνουν επιτυχώς, ενώ το κλασικό ωριαίο διαγώνισμα όχι καίτοι «προειδοποιημένο» αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί γράφουν μετά από επανάληψη σε μια ευρύτερη ενότητα. Πάντα εννοείται, ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί:
α) Να βάλλει εύκολα, πανεύκολα, μέτρια, δύσκολα, πανδύσκολα.
β) Να βαθμολογήσει με όση επιείκεια ή αυστηρότητα θέλει.
Από τα παραπάνω,βγαίνει το συμπέρασμα ότι εσείς προσωπικά ΔΕΝ είστε εκπαιδευτικός και γράφετε σχόλια υποδυόμενος τον εκπαιδευτικό μη μπορώντας να κρύψετε την δική σαν ένδεια επιχειρημάτων και κατ εσάς «γυμνότητα»
Να γράφετε πάντα μόνο με επιχειρήματα και με καλή πίστη...

 
Φ. Κώστας
26 Δεκ 2021 13:10

Εντάξει το έχουμε καταλάβει κ. Διευθυντά ότι θες τα παιδιά να μην γράφουν μην τυχόν και φανεί η γύμνια τους και συνάμα η γύμνια όλου του εκπαιδευτικού συστήματος ...

 
ΚΜ
25 Δεκ 2021 22:36

Δεν είναι έτσι...
Τότε και για τις ωριαίες θα έπρεπε να έγραφε 45λεπτες; Δηλαδή να λέει ότι ΄όταν λέμε ωριαία δεν εννοούμε 60 λεπτά αλλά 45 ή 40;
Και σε άλλες περιπτώσεις θα έπρεπε να εξηγείται το οτιδήποτε;
Για παράδειγμα ο όρος δημιουργική εργασία είναι λάθος διότι κάθε σχολική εργασία νοείται ως δημιουργική. Η δοκιμασία είναι και προφορική για όσους δεν δύνανται γραπτώς.
Ακόμη και ο όρος αξιολόγηση είναι λάθος.
Υπα΄ρχει όντως ένα πρόβλημα με την ορολογία στις εγκυκλίους αλλά μην το πάμε και έτσι.

 
Πλατάρος Γιάννης
25 Δεκ 2021 15:38

Σωστές οι παρατηρήσεις!
Χρόνια πολλά!

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
25 Δεκ 2021 14:55

Συγχαίρω τον άξιο συνάδελφο για τις πολύ προσεκτικές και ακριβολόγες παρατηρήσεις του που αποδομούν τρόπον τινά την υπερφίαλη νομοθετική βουλιμία του υπουργείου έχοντας ήδη προκαλέσει γενικευμένη σύγχυση στα σχολεία από το γραφειοκρατικό ορυμαγδό και τις αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις που καταφτάνουν σωρηδόν.
Η ακρίβεια στο κείμενο ενός νομοθετήματος είναι εκ των ων ουκ άνευ, ώστε αυτό τουλάχιστον να ερμηνευτεί και να εφαρμοστεί σωστά. Η τακτική της συνεχούς αποστολής διευκρινιστικών εγκυκλίων αποδεικνύει τη νομοθετική προπέτεια του υπουργείου. Πολύ περισσότερο που συχνά συμβαίνει, όπως επισημαίνει το άρθρο, οι διευκρινίσεις να αποτελούν ένα απλό copy-paste του πρωτότυπου κειμένου, πράγμα που τους εκθέτει ευθέως στην εκπαιδευτική κοινότητα, την οποία ωστόσο οι ίδιοι επικρίνουν για τα πε΄ριφημα φασόν κείμενα της αξιολόγησης! Εμ! Έτσι συμβαίνει πάντα. Όταν υπερβαίνεις τα όρια, πέφτεις ο ίδιος στο λάκκο που έσκαψες!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.