Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης: Θα "κόβονται" οι υποψήφιοι που δεν γνωρίζουν τη ξένη γλώσσα της χώρας από την οποία απέκτησαν τον τίτλο σπουδών

Θα διενεργούνται Προφορικές Εξετάσεις στους υποψηφίους από καθηγητές ξένων γλωσσών
Δημοσίευση: 02/01/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Κόφτη" βάζει το υπουργείο Παιδείας σε όσους εκπαιδευτικούς επιχειρήσουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Εκπαίδευσης, Συμβούλων Εκπαίδευσης Διευθυντών   Σχολείων κλπ)  να καταθέσουν πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής, αλλά δεν γνωρίζουν τη γλώσσα από την οποία απέκτησαν τον τίτλο σπουδών.

Συγκεκριμένα  όσοι υποψήφιοι προσκομίζουν πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής, προκειμένου να μοριοδοτηθούν για τους τίτλους σπουδών , καθώς και για τη γνώση της ξένης γλώσσας στην οποία αποκτήθηκαν,, θα εξετάζονται προφορικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξηςενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής ως προς
τη γνώση της γλώσσας αυτής.

Η εξέταση  των ΠΔΕ, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συμβούλων Εκπαίδευσης θα  γίνεται από ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. ή ομότιμο καθηγητή Α.Ε.Ι. ειδικότητας της αντίστοιχης ξένης γλώσσας
ή εκπρόσωπο ξένων διπλωματικών αρχών στην Ελλάδα για τα στελέχη εκπαίδευσης, η επιλογή των οποίων ανατίθεται στα συμβούλια επιλογής  και  από ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. ή ομότιμο καθηγητή Α.Ε.Ι. ειδικότητας της αντίστοιχης ξένης γλώσσας ή εκπρόσωπο ξένων διπλωματικών αρχών στην Ελλάδα ή Σύμβουλο Εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, της αντίστοιχης ειδικότητας για τους  Διευθυντές Σχολείων, η επιλογή των οποίων ανατίθεται στα συμβούλια επιλογής.

Οι εξεταζόμενοι βαθμολογούνται σε δεκάβαθμη κλίμακα.

Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι βαθμολογούνται με βαθμό μικρότερο του πέντε (5) δεν
μοριοδοτούνται για:

α) τους τίτλους σπουδών   και

β) τη γνώση της αντίστοιχης ξένης γλώσσας, οποιουδήποτε επιπέδου.

Ο εξεταστής για κάθε ξένη γλώσσα ορίζεται με απόφαση του οργάνου που είναι αρμόδιο για τη συγκρότηση του οικείου συμβουλίου επιλογής.

Σχόλια (43)

 
Δάσκαλος
17 Ιαν 2022 22:49

Αυτή η ρύθμιση με τη συνέντευξη θα ήταν σωστό να μπει πριν την έκδοση του τίτλου από τον ΔΟΑΤΑΠ. Όλα τα άλλα είναι ημίμετρα που δημιουργούν σοβαρότατα θέματα.
Επίσης, κάποιος που έχει Β2, C1 ή C2 στη γλώσσα κτήσης του πτυχίου (π.χ. κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας) είναι δυνατόν να περάσει από συνέντευξη;
Λογικά με ένα πιστοποιητικό από τα παραπάνω (B2 κι άνω) εγκρίνεται ο τίτλος σπουδών και ταυτόχρονα πρέπει να παίρνει τα ανώτερα μόρια από τη γλώσσα (δλδ C2). Απλή λογική μέσα στον παραλογισμό.

 
Αναστάσιος
05 Ιαν 2022 16:30

Τα αδύνατα δυνατά για να κάνετε τη ζωή δύσκολη σε όσους απέκτησαν πτυχίο αλλοδαπής. Έλεος

 
Ηλιας
05 Ιαν 2022 12:34

Μια τέτοια διάταξη θα χρειαστεί πολλές επιπλεον διευκρινίσεις αν στοχεύει σε υποψηφίους με εικονικές σπουδές και εικονικά πτυχία. Δεκάδες προγράμματα μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών εκτός ΗΠΑ και Αγγλίας τρέχουν στα αγγλικά χωρίς την απαίτηση γνώσης της χώρας στην οποία το πρόγραμμα διεκπεραιώνεται. Πολλοί καθηγητές Πανεπιστημίου σε χώρες όπως Γαλλια, Γερμανία, ακόμα και Κίνα, προσλαμβάνονται για να δουλέψουν και να διδάξουν στα αγγλικά. Ακόμα και εντός της Ελλάδας υπάρχουν ξενόγλωσσα προγράμματα. Αν όλοι αυτοί έρθουν, με πολλά χρόνια εμπειρίας, διδακτικής ή/και ερευνητικής, με γνώση πχ μόνο αγγλικών παρόλο που πήραν τους τιτλους Γαλλία, το υπουργειο θα τους κόψει τα πτυχία;

 
Και στη
04 Ιαν 2022 22:47

Πληροφορική να εξεταστούν όλοι.ν

 
Στέλιος
03 Ιαν 2022 16:05

Καλώς να γίνει ο έλεγχος για μεταπτυχιακά και διδακτορικά . Α΄λλο θέμα που είναι αντισυνταγματικό είναι ότι στις επαρχίες αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι σύμβουλοι με γλώσσα θα μπορούν να γίνονται οι υπόλοιποι χωρίς γλώσσα. Δηλαδή άλλοι σύμβουλοι θα γίνονται χωρίς γλώσσα με ελάχιστα προσόντα.Θα έχουμε πάλι δικαστήρια. Το υπουργείο π΄ρεπει να το δει και να αναστείλει τον κόφτη της γλώσσας στους συμβούλους.

 
Άννα Μ.
03 Ιαν 2022 14:41

Που είναι η αρχή της ισότητας και της διαφάνειας; Για όσους έχουν τίτλο σπουδών της αλλοδαπής και συγχρόνως πιστοποίηση για γνώση της αντίστοιχης ξένης γλώσσας, γιατί πρέπει να την αποδείξουν στη συνέντευξη; Και μάλιστα μιας συνέντευξης που δεν μαγνητοφωνείται!Μήπως για να ευνοήσετε αυτούς που θέλετε; Γιατί δεν ακυρώνετε όλα τα ξενόγλωσσα πτυχία αφού δεν τα εμπιστεύεστε!

 
mariez
03 Ιαν 2022 14:23

Στην περίπτωση που δεν υφίσταται η γνώση της γλώσσας στην οποία αποκτήθηκε το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό θα έπρεπε να αποκλείεται ο υποψήφιος διότι έχει επικαλεστεί ψευδώς γνώση την οποία δεν μπορεί να αποδείξει.

 
nikos
03 Ιαν 2022 12:13

Για μένα πρέπει να τους αφαιρεθεί ο τίτλος, να χάσουν τα ΜΚ και να δώσουν στην υπηρεσία αναδρομικά το ποσό που έλαβαν από την αναγνώριση (μτπχ ή διδ/κου). Αν ο τίτλος αποτέλεσε προσόν διορισμού απόλυση και επιστροφή στην υπηρεσία όλων των μισθών εντόκως.

 
Lampis
03 Ιαν 2022 11:34

Σύμφωνα με την προκήρυξη των Διευθυντών Εκπαίδευσης αναφέρεται ότι:

Η γνώση ξένης γλώσσας καθώς και χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
(Η/Υ) αποδεικνύεται με βάση τίτλους που ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις
διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π.

Συνεπώς δε μπορεί να γίνει καμμία συνέντευξη καθώς σύμφωνα με τα κριτήρια ΑΣΕΠ η άριστη γνώση γλώσσας προκύπτει και με πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.
Ευτυχώς ή Δυστυχώς η ομπρέλα του ΑΣΕΠ προστατεύει τους πάντες .
Καμμία συνέντευξη δε μπορεί να γίνει!!!!

 
Μαρία
03 Ιαν 2022 10:51

Μήπως παραβιάζεται η αρχή της ισότητας;
Μετράει η γνώση της ξένης γλώσσας για διορισμό, αλλά δεν μετράει για την επιλογή στελεχών....
Τελικά, ποιος είναι αρμόδιος για την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας, ο οργανισμός που έχει την άδεια του Υπουργείου Παιδείας ή ένας διορισμένος της επιτροπής;
Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι της ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 και άνω θα εξεταστούν στην ίδια ξένη γλώσσα απόκτησης του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τους;
Τότε ΄θα εξεταστούν όλες οι ξένες γλώσσες.....σωστά;

 
Elena
03 Ιαν 2022 10:13

Τα στελέχη, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά παντού, πρέπει να εξεταστούν προφορικά στη ξένη γλώσσα. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι δεν μιλούν επαρκώς τη ξένη γλώσσα για την οποία λαμβάνουν μόρια, και η οποία πάντα χρειάζεται φρεσκάρισμα, όπως επίσης και η πληροφορική. Καλό θα ήταν οι εξετάσεις να πάρουν μια μορφή "πανελλαδικών" με περισσότερη διαφάνεια και αξιοπιστία. Επίσης να είναι πιο αυστηρά τα ψυχομετρικά τεστ για το προφίλ των υποψηφίων και των ικανοτήτων τους για τις θέσεις ηγεσίας.

 
σονια
03 Ιαν 2022 09:04

Όσοι έκαναν μεταπτυχιακά στην Ελλάδα είναι σίγουρο ότι δεν απευθύνθηκαν σε γραφεία εκπόνησης εργασιών ?
Είναι εγγύηση αυτό?

 
Nicolo di Corfou
03 Ιαν 2022 08:36

κατά το νόμο, οι Δ/ντές εκπαίδευσης, δεν είχαν και δεν έχουν καμία ευθύνη για τα γνωστικά αντικείμενα..είναι διοικητικοί προϊστάμενοι, ελέγχουν τη λειτουργία σχολείων, φροντιστηρίων, κέντρων εκπαίδευσης, εποπτεύουν πανελλήνιες, κλπ γνωστά καθήκοντα, όπως προώθηση των πολιτικών του υπουργείου..σίγουρα οι σπουδές σε θέματα δημόσιας διοίκησης και ηγεσίας είναι απαραίτητες και πολύ χρήσιμες, από το μεταπτυχιακό σε γνωστικό αντικείμενο..τι παραπάνω θα 'ξέρει' ένας μεταπτυχιακός, πχ στην ιστορία, από ένα διοικητικό, ο οποίος κάνει όλη τη λάτζα, τελικά; Ας μην κοροϊδευόμαστε. σύμφωνοι, τα αγγλικά δημιουργούν θέματα ισονομίας, αλλά ποίος διοικητικός υπάλληλος του υπουργείου σε θέση ευθύνης , πλην των αποσπασμένων βοηθητικών, είναι εκπαιδευτικός; Γιατί να είναι ο Δ/ντής εκπαίδευσης;. Πιθανόν γιατί το κράτος δεν απαιτεί πτυχία από τις σχολές δημόσιας διοίκησης για αυτές τις θέσεις, πιθανόν γιατί υπακούει στην παράδοση και στους εκπροσώπους του κλάδου, πιθανόν για να μην συγκρουστεί με τον κλάδο...πιθανόν να μην εξαλειφθούν ποτέ οι παθογένειες ..

 
Η αλήθεια είναι
03 Ιαν 2022 06:05

Η αλήθεια είναι πως καθόλου άδικο δεν έχει το Υπουργείο με αυτό το μέτρο.
Ωστόσο αρκετοί υποψήφιοι ενδέχεται να προσφύγουν σε δικαστήρια και να σταματήσουν τη διαδικασία εκλογής προϊσταμένων, καθώς ο νόμος (αν και σωστός κατά τη γνώμη μου), μπάζει από πολλές μεριές.
Γιατί ειδικά αυτοί που διεκδικούν θέση στελέχους στην εκπαίδευση και όχι και στο υπόλοιπο δημόσιο; Γιατί όχι μόνο αυτοί και όχι άλλοι που διορίστηκαν κιόλας με αυτούς τους τίτλους; Εκεί δεν έχει σημασία να μην έχουν κοροϊδέψει το δημόσιο;
Φυσικά καταλαβαίνει καλά κάποιος τη λογική του Υπουργείου και συμφωνώ αλλά θα υπάρξει πρόβλημα με αυτή τη διάταξη.

 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
03 Ιαν 2022 03:30

Αυτές δεν είναι εξετάσεις αλλά πλυντήριο για τους ημέτερους. Εξετάσεις μόνο γραπτές με όρους Πανελλαδικών και από ανεξάρτητη αρχή . Οι προφορικές είναι σανός ......

 
Ντίνος
02 Ιαν 2022 23:13

Σαφέστατα το κριτήριο είναι κάτι. Όμως όταν κάποιος έκανε πρόγραμμα αλλόγλωσσο στην αλλοδαπή από την επίσημη γλώσσα της χώρας , σαν αδικία μου ακούγεται. π.χ. στη Βουλγαρία, Αγγλόφωνο πρόγραμμα , ή ελληνόφωνο. Στην Ρουμανία, Ιταλόφωνο ή γερμανόφωνο. Υπάρχουν ή υπήρχαν σίγουρα !!! οι περιπτώσεις που αναφέρω. Μήπως να μοριοδοτείται μόνο ο ΄τίτλος και όχι η γλώσσα;; ( έχω υποστεί μπούλιγκ από Δ/ντή Εκπαίδευσης σε προηγούμενη συνέντευξη επί του θέματος, γιατί δεν ήθελε να καταλάβει ότι στην αλλοδαπή υπάρχουν και αλλόγλωσσα τμήματα). Το έγραψα για να ενημερωθούν κάποιοι γνώστες.

 
Τα πάντα όλα
02 Ιαν 2022 22:42

Για Συνταγματικούς λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας, δεν θα πρέπει να γίνει το ίδιο και για οποιαδήποτε άλλη θέση προϊσταμένου-διευθυντή-στελέχους-διοίκησης σε ΟΛΟ το Δημόσιο? Πχ στα νοσοκομεία, στις εφορίες, στη δικαιοσύνη, στις τράπεζες, στους ΟΤΑ, στις ΔΕΚΟ?

 
ΙΟΛΗ
02 Ιαν 2022 22:34

Μια απορία!
Κά΄ποιος έχει Μεταπτυχιακό που απέκτησε είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως στην αλλοδαπή. Έχει όμως και αντίστοιχο τίτλο πιστοποίησης γνώσης Ξένης Γλώσσας (της χώρας στην οποίο έκανε το Μ.Π.Σ), Β2, Γ1, Γ2.... ) Τι γίνεται, πάλι εξετάζεται; Δεν θα πρέπει να βγει κάποια διευκρίνιση και να γίνει ένας διαχωρισμός;
Γιατί αν εξετάζεται και ο κάτοχος Πιστοποίησης ΞΓ τότε θα πρέπει να εξετάζονται όλοι οι πιστοποιημένοι στην ΞΓ, στους αντίστοιχους τίτλους γνώσης Ξένων Γλωσσών!

 
Μιχάλης
02 Ιαν 2022 21:20

Όταν σε διοικεί κάποιος κατώτερος από εσένα σε γνώσεις ( εάν δεν έχει τουλάχιστον δύο χρόνων μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και ξένη γλώσσα αληθινά και όχι μουσαμαδένια!!!) Τότε η διοίκηση του σχολείου δεν θα πάει καλά!!! Επίσης ας σεβόμαστε την γνώση και όχι να προσπαθούμε να φέρουμε τα πράγματα πάντα στα μέτρα μας γιατί εμείς δεν έχουμε!!! Τα αληθινά τυπικά προσόντα πρέπει να μοριοδοτούνται και όχι να σπΙλώνονται!!!

 
Polar_Fish
02 Ιαν 2022 21:09

Μπορείς να σπουδάσεις στα αγγλικά σε αρκετές μη αγγλόφωνες χώρες.

 
Εκπαιδευτικός
02 Ιαν 2022 21:04

Παρακαλώ να γίνει ο παρακάτω διαχωρισμός, για να μην φάμε τα μουστάκια μας στα δικαστήρια!

Η ξένη γλω΄σσα να εξετάζεται στις παρακάτω περιπτώσεις
1. Όταν ο τίτλος αποκτήθηκε με εξ αποστάσεως μαθήματα την τελευταία 20ετία και έχει χορηγηθεί από αναγνωρισμένο τριτοβάθμιο ίδρυμα αλλοδαπής
2. Όταν ο τίτλος αποκτήθηκε δια ζώσης την τελευταία 15ετία και έχει χορηγηθεί από αναγνωρισμένο τριτοβάθμιο ίδρυμα αλλοδαπής

Όλοι οι άλλοι τίτλοι σπουδών που έχουν χορηγηθεί από αναγνωρισμένο τριτοβάθμιο ίδρυμα αλλοδαπής, πριν την 15ετία ή 20ετία να πριμοδοτούν την ξένη γλώσσα που τους συνοδεύει (ο τίτλος σπουδών από μόνος του τα λαμβάνει τα μόρια αν δεν γίνει επίκληση γλώσσας)

Φυσικά ο νομοθέτης θέλει να πιάσει περιπτώσεις από χώρες που μαστίζονται από κυκλώματα πληρωμής απόκτησης τίτλων.
Ωστόσο ένας τίτλος σπουδών που αποκτήθηκε πριν από 15 ή 20 χρόνια ήθελε πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια. Επιπροσθέτως όταν έχει αποκτηθεί και σε ιδρύματα του εξωτερικού από χώρες όπως Αγγλία, Γαλλία ή Γερμανία τότε θα πρέπει να μοριοδοτείται κανονικά η ξένη γλώσσα απόκτησής του.

 
Μιχάλης
02 Ιαν 2022 21:00

Πότε επιτέλους θα σταματήσουν οι δήθεν άριστοι της εκπ/σης να διεκδικούν θέσεις ευθύνης , χωρίς να έχουν έστω τα αληθινά ...τυπικά προσόντα για να διεκδικούν αυτές τις θέσεις??? Επίσης θέλω να υπογραμμίσω ότι ένα μεταπτυχιακό ή ένα διδακτορικό αληθινό και όχι....να το αποκτήσει κάποιος με διάφορους τρόπους, θέλει αγώνα, δουλειά , διάβασμα και χρήματα.Ας μην τα κάνουμε όλα τίποτα!!! Κάτι ξέρει παραπάνω ένας μεταπτυχιακός ή διδακτορικός από κάποιον που δεν έχει τίποτα!!! Έλεος Εκπαιδευτικοί είμαστε !!!

 
Κυρά
02 Ιαν 2022 20:44

Η ξενη γλώσσα δεν ξεχνιέται, πολύ δε μάλλον αν είσαι/ήσουν σε θεση να γράψεις διπλωματικη ή διδακτορική εργασία. Το θέμα εξέτασης στην ξένη γλωσσα θα μπορούσε να σχετίζεται με αυτό της διπλωματικής ή διδακτορικής. Μια ανάγνωση αυτής αρκει για να είσαι σε θέση να ανταποκριθείς, αν βέβαια δεν ζήτησες, επί πληρωμή, τη βοηθεια γραφείου εκπονησης εργασιών. Σ αυτή την περίπτωση κόβονται τόσο τα μόρια για τη γλλωσσα αλλά και του μτχ ή διδακτορικού τίτλου και γιατι όχι ελέγχονται οι τίτλοι βασικών σπουδων.

 
συμφωνώ!
02 Ιαν 2022 20:34

Αν εξεταστούν ΟΛΟΙ και σε βασικές γνώσεις πληροφορικής !!!!!

 
Melina
02 Ιαν 2022 20:32

Και αν αποκτήθηκε το μτχ στην Κύπρο αλλά ήταν ελληνόφωνο??? Σε τι θα εξετασθεί???

 
Νικος
02 Ιαν 2022 20:22

Το γελοίο είναι ότι δεν έγινε έλεγχος όταν το δοαταπ αναγνώρισε τον τίτλο. Δηλαδή τελείωσες πχ Βουλγαρία δεν ξέρεις ούτε το καλημέρα , στο αναγνώρισα ενώ ' έκλεψες' σε διόρισα ενώ ' έκλεψες' αλλά δεν σου μετραω τον τίτλο αυτό για διευθυντή γιατί ' έκλεψες' . Το μύνημα που περνάει ? Κλέψε αρκεί να μην σε βρω στην αρχή μετά περασμένα ξεχασμένα

 
Στελιος
02 Ιαν 2022 20:11

Το αισχος της ελληνικής εκπαίδευσης! Εκπαιδευτικοί με τίτλους από άλλες χώρες πού δεν γνωρίζουν την γλώσσα!

 
Dario Moutso
02 Ιαν 2022 19:51

Μίνα 02 Ιαν 2022 17:46

Πολύ σωστά το θέσατε. Μόνο μεταπτυχιακά ή διδακτορικά που έχουν σχέση με διοίκηση εκπαίδευσης πρέπει να μοριοδοτούνται.

 
Γλυκερία
02 Ιαν 2022 19:45

Κάποιοι με αυτά τα μόρια είναι διορισμένοι, να εξεταστούν όλοι οσοι έχουν τίτλους αλλοδαπής, θα βγούν μαργαριτάρια. Αν συμβεί θα είναι μια πολυ σωστη απόφαση.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.