Το ΙΕΠ ανέστειλε τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εξαιτίας λόγω παραβίασης του κώδικα ηθικής και δεοντολογίας

Πρόεδρος ΙΕΠ: "Δεν θα δώσουμε καμία πιστοποίηση εάν δεν τηρηθούν οι προδιαγραφές"

05/01/2022

Ενημερώθηκε: 05/01/2022, 20:10

Άκουσε το άρθρο

Σε  προσωρινή αναστολή λειτουργίας της εν λόγω πλατφόρμας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης iepX της Πράξης «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», εξαιτίας παραβίασης του κώδικα ηθικής και δεοντολογίας στο πλαίσιο παρακολούθησης των μαζικών ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCs) και αφετέρου της επιστημονικότητας και εγκυρότητας της επιμορφωτικής διαδικασίας για την ισότιμη συμμετοχή όλων των επιμορφούμενων, προχώρησε η διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδσευτικής Πολιτικής

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στο esos σχετικά με αυτή την απόφαση δήλωσε"Δεν θα δώσουμε καμία πιστοποίηση εάν δεν τηρηθούν οι προδιαγραφές"

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos ,h παραβίαση των Όρων Χρήσης και κυρίως του Κώδικα Δεοντολογίας της πλατφόρμας  (https://iepx.iep.edu.gr/tos_and_honor) προκάλεσε  την ακόλουθη έντονη αντίδραση του πρώην Επιστημονικού υπεύθυνου του Προσβάσιμου (http://www.prosvasimo.gr/el/ ) και της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, B.  Κουρμπέτη .

Το εν λόγω πρόγραμμα επιμόρφωσης δεν είναι υποχρεωτικό αλλά παρέχει βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης. Για να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση απαιτείται τουλάχιστον 60% ορθών απαντήσεων (κλειστού τύπου) για το κάθε ένα από τα 13 μαθήματα.

Τι δήλωσε στο  esos ο Β. Κουρμπέτης

Στην σχετική ερώτησή του esos ο Β. Κουρμπέτης μας δήλωσε:   

  • Η παρέμβασή μου δεν εκφράζει το ΙΕΠ, ούτε το ΥΠΑΙΘ αλλά είναι άκρως προσωπική παρέμβαση με την ακαδημαϊκή μου ιδιότητα ως Συμβούλου και Καθηγητή Ειδικής Εκπαίδευσης.
  • Η παρέμβασή έγινε για να υπερασπιστώ την μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην σύγχρονη επιμόρφωση και έχουν δηλώσει συμμετοχή στην πλατφόρμα iepX που ξεπερνούν τις 10.000!
  • Επίσης, είχα υποχρέωση να υπερασπιστώ την εγκυρότητα και αξιοπιστία των διαδικασιών επιμόρφωσης και του επιμορφωτικού υλικού ώστε οι εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής να έχουν στη διάθεσή τους όλο το υλικό που έχουν τόσο πολύ ανάγκη να κάνουν την δουλειά τους με τον βέλτιστο τρόπο.

Ακύρωσης βεβαιώσεων;

Στην ερώτησή μας για το εάν θα υπάρχει κάποια διαδικασία ακύρωσης βεβαιώσεων  ή διαγραφής μελών το ομάδων που  παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας και διακινούν απαντήσεις, ο Β. Κουρμπέτης δήλωσε πως  αρμόδιοι να απαντήσουν είναι το ΔΣ και η Νομική Υπηρεσία του ΙΕΠ, ενώ τόνισε:"Αυτό που θέλω να δηλώσω είναι ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι ηθική δέσμευση κυρίως από τους χρήστες προς τον εαυτό τους. Καταπάτηση του λόγου τιμής είναι προσβολή της τιμής του χρήστη".  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (14)

ΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
|

Τόση επιμόρφωση!
Τόση καλλιέργεια δεξιοτήτων!
Και όμως ανύπαρκτες οι δεξιότητες στην πραγματικότητα!Να και βεβαίωση !
Αναρωτιέμαι μήπως οι δεξιότητες θα πρέπει να καλλιεργηθούν στον ίδιο μας τον εαυτό και μετά να διδαχθούν?
Βεβαίωση για την βεβαίωση !

ΠΕ 60
|

Προσοχή συνάδελφοι. Η πλατφόρμα της αξιολόγησης μην πέσει. Από αυτήν κρίνεται η τύχη της σχολικής μονάδας! Κι από Δευτέρα όλοι πάνω από τα σχέδια δράσης. Υπάρχουν και προτεραιότητες. Αν και πιστεύω ότι επειδή στο Υπουργείο είναι δίπλα μας θα δοθεί παράταση. Μην ξεχάσουμε να πούμε ευχαριστώ. Θα μας πούνε εκτός από τεμπέληδες κι αχάριστους.

@Έξω φρενών
|

Ακριβώς το αντίθετο. Δε δικαιολογείται τίποτα. Ίσα ίσα. Καταδικάζω το διαμοιρασμό απαντήσεων, αυτό που λέω είναι ότι δε σημαίνει ότι το κάνουν όλοι.

Αν ήμουν πρόεδρος του ΙΕΠ
|

Θα είχα ήδη παραιτηθεί!

Εξω φρενών!
|

@Απλά πράγματα
Τι λες άνθρωπέ μου; Διαβάζεις ότι γράφεις....Ακους εκεί που επειδή συμμετείχες εσύ όλα είναι δικαιολογημένα!!! Χαχαχαχαχαχα. Τι ζούμε; Αύριο μεθαύριο όμως όταν βάλεις πάνω πάνω στον πάκο των επιμορφώσεων σου, για την "ατομική σου αξιολόγηση"...τότε θα είναι Δευτέρα και θα σφυράς αδιάφορα!!! Ρε τι λέει το άτομο;;; Ανιδιοτελή επιμόρφωση λέει; Χαχαχαχαχα

@Εκπαιδευτικός Ψ
|

Σωστά τα περιγράφετε. Απλώς οι βεβαιώσεις αυτές είναι τελείως άχρηστες υπό αυτές τις συνθήκες. Το honor system στην Ελλάδα είναι άγνωστος όρος και "για τα κορόιδα".
Έχω συμμετάσχει σε πολλές εξετάσεις σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, σε αίθουσα με 50-100 φοιτητές. Και να έβγαινε ο επιτηρητής από την αίθουσα, δεν υπήρχε περίπτωση να μιλήσει κανείς, να αντιγράψει κανείς. Απλά δε γινόταν. Έβγαινες από εκεί και ένιωθες περήφανος, ότι κάτι έκανες. Εδώ...ο κλέψας του κλέψαντος, ο τίμιος θεωρείται γραφικός και κορόιδο. Χρειάζεται πολλή προσπάθεια και χρόνος (και συνέπειες) για να αλλάξει η νοοτροπία, και μετά θα είμαστε έτοιμοι για πλατφόρμες τύπου EdX. Έτσι όπως έγινε τώρα είναι παρωδία.

Απλά πράγματα
|

Χιλιάδες σεμινάρια όλα αυτά τα τελευταία χρόνια από πολλούς φορείς. Κάποια αξιόλογα κάποια όχι. Αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Σημασία έχει το γιατί τα παρακολουθεί κάποιος. Επειδή παρακολούθησα τις ημερίδες για το προσβάσιμο, πραγματικά έχει γίνει μια αξιόλογη προσπάθεια. Για εκείνες τις 2 που πέρασαν τις 10 ώρες δόθηκε βεβαίωση σε οποιονδήποτε γράφτηκε στο μητρώο. Μπορεί να ελεγχθεί ποιός ποια το παρακολούθησε; 800 άτομα στο σύστημα κατά την παρακολούθηση. Τι μας εκπλήσσει? Αν είχαν κάποια αξία όλες αυτές οι βεβαιώσεις πιστεύω θα ελεγχόταν περισσότερο το αδιάβλητο. Επίσης είναι ένα δωρεάν σεμινάριο- επιμόρφωση κ δεν μοριοδοτεί τον εκπαιδευτικό. Οπότε η λογική λέει ότι θα το παρακολουθήσουν αυτοί που ενδιαφέρονται να πάρουν κάτι (μικρό ή μεγάλο) για να γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους. Οι πεπερασμένες ερωτήσεις κλειστού τύπου δε μπορούν να διασφαλίσουν αδιάβλητο κ ειδικά με τέτοιο όγκο συμμετοχών άνω των 10.000. Ο κ. Κουρμπέτης εξέφρασε απογοήτευση (όχι άδικα) αλλά θα έπρεπε να υπερισχύσει η ικανοποίηση για τέτοια συμμετοχή σε δύσκολα χρόνια με αυξημένο φόρτο εργασίας για όλους.
ΥΓ. Αν δώσουμε στα παιδιά για το σπίτι τα ίδια θέματα πολλαπλής, κάποια θα πάρουν τη βοήθεια του κοινού, αλλά σίγουρα κάποια άλλα όχι.

Κορόιδο-φορολογούμενος
|

Η τραγωδία της Ελλάδας.... παίρνεις ένα καλό παράδειγμα όπως το edX και το..."προσαρμόζεις στα δικά μας".

Μου θυμίζει τα προγράμματα online επιμόρφωσης για γιατρούς και μηχανικούς στην αρχή της πανδημίας όπου χωρίς κανέναν έλεγχο όλοι "παρακολούθησαν" και "πέρασαν"... και πληρώθηκαν φυσικά.

Open mind
|

Πράγματι είχαν αναρτηθεί απαντήσεις στα ερωτήματα. Προσωπικά αρνήθηκα να τις διαβάσω. Επιπλέον είχαμε την δυνατότητα να επαναλάβουμε τα ερωτήματα των τεστ. Εξάλλου ούτε η καριέρα ούτε το επιστημονικό μας υπόβαθρο εξαρτάται από τέτοιες διαδικασίες. Η πιστοποίηση είναι απλά ένα χαρτί...
Η θέληση για μάθηση είναι το κίνητρο!

Εκπαιδυτικός Ψ
|

Μπείτε όπου θέλετε και θα βρείτε ομάδες που δίνουν τις απαντήσεις για όλα τα "τεστ".
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ, χωρίς να μελετήσει ΚΑΘΟΛΟΥ (δηλαδή μηδέν λεπτά μελέτης) να πάρει βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης της επιμόρφωσης. Τι χρειάζεται να κάνει; Να απαντά στα τέστ, ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΕΛΕΙ, σημειώνοντας απλώς ποιες είναι οι σωστές απαντήσεις που έδωσε, ώστε να πειραματιστεί με εκείνες στις οποίες απέτυχε.
Αυτό το λένε "επιμόρφωση" και δίνουν βεβαιώσεις.
Στο ίδιο πλαίσιο της ευκολίας, σε λίγο θα στέλνοντα τα πανεπιστημιακά πτυχία στους αποφοίτους γυμνασίου

Πάμε πασούλες τώρα παιδιά.....
|

Πέφτω από τα σύννεφα! Γίνονται τέτοια πράγματα στο ΙΕΠ και στο ΥΠΑΙΘ? Τόση προπόνηση κάναμε στο βόλεϊ και τώρα θα πάει χαμένη? Μήπως να κάνουμε πάσα (πετάξουμε την μπάλα κοινώς) και να πούμε ότι πχ φταίει ο Φίλης? Τί, όχι?

@PE19
Δεν μας ενδιαφέρει το "γευστικό" αποτέλεσμα αγαπητέ/τή μου. Η μομφή νομίζω είναι, ότι έδιναν βεβαιώσεις, χωρίς να έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις παρακολούθησης ή/και αδιάβλητης εξέτασης.

Περί edX
|

Το edX είναι μια πολύ καλή online learning platform (πραγματικό εργαλείο γνώσης) που περιέχει πάρα πολλά εξαιρετικά σχεδιασμένα μαθήματα τα οποία αν τα ακολουθήσει κανείς πιστά "από δικό του μεράκι" θα μάθει ό,τι θα μάθαινε και από ένα κανονικό πανεπιστημιακό μάθημα.

"Από δικό του μεράκι" σημαίνει ότι ακολουθώ την δομή του μαθήματος χωρίς να "κλέβω" στις ερωτήσεις και στα διαγωνίσματα. Δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός έλεγχος από το σύστημα, τα πάντα επαφίονται στην καλή θέληση του εκπαιδευόμενου ο οποίος απλά "υπογράφει" ότι θα τηρεί τους όρους.

Υπάρχουν βέβαια και μαθήματα στο edX που έχουν proctored εξετάσεις με όποιες διασφαλίσεις έχουν αυτού του τύπου οι εξετάσεις.

Επομένως το edX, χωρίς proctored εξετάσεις, δεν μπορεί να δώσει κάποια βεβαίωση που να έχει την βαρύτητα επίσημης πιστοποίησης.

Αλήθεια τι από τα παραπάνω δεν είναι γνωστό στο ΙΕΠ;

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
|

Μήπως ετοιμάζεται προς παραίτηση ο κ. Αντωνίου;

PE19
|

Συμφωνώ το δοκίμασα άχρωμο άοσμο άγευστο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ