Τρεις τρόπους για την κάλυψη των κενών στα σχολεία λόγω νοσούντων εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Ν. Οικονόμου , απαντώντας σε σχετική ερώτηση , στη σημερινή τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών:
Πρώτον, αναδιάταξη του δυναμικού μέσα στις ίδιες τις μονάδες με βάση το πρόγραμμα, τις ενέργειες και το σχέδιο που θα έχουν οι Διευθύνσεις.
Δεύτερον, με νέες προσλήψεις, και ,
Τρίτον, με τηλεκπαίδευση .
Όσον αφορά τους λόγους ελλείψεων των σελφ τεστ στα φαρμακεία ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε ότο "Δεν ήταν ζήτημα αποθέματος. Ήταν ζήτημα διανομής και διαχείρισης από τα κέντρα διάθεσης στα φαρμακεία".
Δημοσιογράφος: Στο θέμα των σχολείων θέλω να μείνω κι εγώ, Εκπρόσωπε. Καταρχάς, θέλω να μου πείτε τι απαντάτε στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σας κατηγορεί ότι με το άνοιγμα των σχολείων σήμερα, επιβεβαιώνετε ότι επιλέγετε την ανοσία της αγέλης και όποιος επιβιώσει. Και ένα δεύτερο σκέλος σε ό,τι αφορά στο άνοιγμα των σχολείων. Με ποιον τρόπο, πέραν αυτών που μας αναφέρατε, δηλαδή τις μετακινήσεις εκ των έσω και κάποιες προσλήψεις, θα καλυφθούν τα κενά που κάποιοι εκτιμούν ότι θα είναι πολλά στα σχολεία;
Γ. Οικονόμου: Τρεις είναι οι τρόποι διαχείρισης των αρρυθμιών, που περιμένουμε και είναι απολύτως αναμενόμενες, όπως ακριβώς υπάρχουν και σε άλλους χώρους εργασίας. Πρώτον, η αναδιάταξη του δυναμικού μέσα στις ίδιες τις μονάδες με βάση το πρόγραμμα, τις ενέργειες και το σχέδιο που θα έχουν οι Διευθύνσεις. Δεύτερον, με νέες προσλήψεις. Σας είπα προηγουμένως ότι σήμερα έγιναν οι πρώτες και θα ακολουθήσουν κι άλλες. Και τρίτον, πάντοτε υπάρχει και η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης, άμεσα διαθέσιμης, σε περίπτωση που χρειαστεί και απαιτηθεί να περάσουμε και σ’ αυτή τη φάση. Τώρα, η Κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία με ένα πρωτόκολλο, το οποίο λαμβάνει υπόψη την ανάγκη προστασίας της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Όπως και η χώρα μας, έτσι και όλη η υπόλοιπη Ευρώπη, ανοίγει τα σχολεία. Εμείς έχουμε έναν εκτεταμένο διαγνωστικό έλεγχο που προφυλάσσει τα παιδιά και προφυλάσσει και την κοινωνία από την εκτεταμένη διασπορά, όπως σας είπα και προηγουμένως. Αυτοί είναι οι όροι με τους οποίους προχωράμε στη δια ζώσης λειτουργία της εκπαίδευσης και με τη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, η Κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να πάνε τα πράγματα καλά.
Δημοσιογράφος: Κύριε Εκπρόσωπε, υπήρξαν, όμως, περιπτώσεις που γονείς δεν έβρισκαν self-test για τα παιδιά τους, γι’ αυτό, άλλωστε, χρειάστηκε η Κυβέρνηση να παρέμβει δύο φορές μέσα στο Σαββατοκύριακο. Τι πήγε στραβά και δεν υπήρχε επαρκής αριθμός self test για το 100%;
Γ. Οικονόμου: Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει το απαραίτητο απόθεμα. Δεν ήταν ζήτημα αποθέματος. Ήταν ζήτημα διανομής και διαχείρισης από τα κέντρα διάθεσης στα φαρμακεία. Σε εκείνες τις μεμονωμένες περιπτώσεις που οι γονείς δεν κατάφεραν να βρουν και να προμηθευτούν έγκαιρα τα self test, παρά την γιγαντιαία προσπάθεια που έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα -το 90% καλύφθηκε και προμηθεύτηκε έγκαιρα τα self test που δικαιούνταν- οι περιπτώσεις εκείνες που δεν καλύφθηκαν, αντιμετωπίστηκαν με βάση τα self test που είχαν στη διάθεσή τους οι σχολικές μονάδες. Προμηθεύτηκαν και οι σχολικές μονάδες self test για να μπορούν να ανταποκριθούν και είχαν δοθεί πολύ έγκαιρα από το Υπουργείο Παιδείας οι κατάλληλες οδηγίες στους διευθυντές για το πώς θα διαχειριστούν τις υποθέσεις αυτές.
Και ύστερα να βγαίνει η υπουργός και να περιαυτολογεί ; Ξόδεψα πάνω από το μισό μου μισθό και ατελείωτες ώρες για την άψογη προετοιμασία υλικού και σεναρίου μαθήματος πέρυσι από το Νοέμβριο μέχρο Μάιο. Τον Φεβρουάριο που είχαμε ανοίξει χρειάστηκε να κάνω από το σχολείο μάθημα μιας ώρας σε ένα τμήμα που είχε κρούσμα και είχε κλείσει, και στάθηκε αδύνατο : προβλήματα ήχου, σύνδεσης, συμβατότητας εφαρμογών κτλ. κτλ. Αυτή τη στιγμή, στο σχολείο μου δεν υπάρχει καν σύνδεση ιντερνετ στις τάξεις και οι βιντεοπροβολείς των αιθουσών είναι για κλάμματα. Δεν κάνατε τίποτα για να βελτιώσετε την υποδομή των σχολείων, μόνο λόγια στα κοινωνικά δίκτυα. Εμείς την κάναμε τη δουλειά μας, εσείς πότε θα κάνετε το χρέος σας ;