PISA 2022: Τα 255 σχολεία τα οποία θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις από 15 Μαρτίου έως 15 Απριλίου

Στα γνωστικά πεδία Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Κατανόηση Κειμένου και επιπλέον στο πεδίο: Δημιουργική Σκέψη

12/01/2022

Άκουσε το άρθρο

Συνολικά 255 σχολεία θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις, οι οποίες θα διεξαχθούν   από 15 Μαρτίου έως 15 Απριλίου, στα γνωστικά πεδία  Μαθηματικά,  Φυσικές Επιστήμες,  Κατανόηση Κειμένου και επιπλέον στο πεδίο: Δημιουργική Σκέψη.

  • Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τον πίνακα  με τα 255 σχολεία
  • Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τον πίνακα με τα 505 αναπληρωματικά σχολεία

Την ευθύνη διεξαγωγής της Διεθνούς Έρευνας PISA (Programme for International Student Assessment), που πραγματοποιείται ανά τριετία υπό την αιγίδα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.), έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

 Η έρευνα διεξάγεται σε περισσότερες από 80 χώρες και διερευνά κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών τούς επιτρέπουν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.

Στη χώρα μας η έρευνα PISA 2022 θα πραγματοποιηθεί από 15 Μαρτίου 2022 έως 15 Απριλίου 2022 και θα συμμετάσχουν τα 255 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να γίνει αντικατάσταση ενός σχολείου με κάποιο από τα 505 αναπληρωματικά.

Τα σχολεία έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία.

Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική.
 
Η έρευνα, που αποτελείται από ένα Γνωστικό Τεστ και ένα Ερωτηματολόγιο, θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής των σχολικών μονάδων.

Το ΙΕΠ θα διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών που θα πάρουν μέρος στην έρευνα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 1 περ. γ & ε και 9 παρ. 2 περ. ζ του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής   θα επικοινωνήσει με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων που περιλαμβάνονται στους συνημμένους πίνακες προκειμένου να τους ενημερώσει σχετικά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (12)

@Science
|

Μη χειρότερα... Μάλλον έχετε λάθος ιδέα για το ΄τι είναι "Πληροφορική" και τι ακριβώς προσφέρουν τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση.

Ian
|

@ E.P. , XM κ.α.:
To PISA είναι για μαθητές που βρίσκονται κοντά στο τέλος ή έχουν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση στις χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα. Ας μην ξεχνάμε ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα δεν είναι ομοιόμορφα παγκοσμίως. Έτσι, το αποκλειστικό κριτήριο επιλογής των μαθητών για τη συμμετοχή τους στην έρευνα είναι η ηλικία των 15 ετών. Αυτό τέθηκε για να υπάρχει τουλάχιστον η ηλικιακή ομοιομορφία και ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη των παιδιών (για να είναι όσο το δυνατό αξιόπιστα και 'συγκρίσιμα' τα αποτελέσματα*). Άρα, στην Ελλάδα, μαθητές αυτής της ηλικίας βρίσκονται κυρίως στην Α' Λυκείου αλλά μπορεί να βρίσκονται και σε τάξεις του Γυμνασίου.
* Παρόλα αυτά, η σύγκριση μεταξύ κρατών ΔΕΝ είναι στόχος, προτεραιότητα ή επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της έρευνας. Επομένως, δεν έχει νόημα η συζήτηση του τύπου "πατώσαμε" στο PISA, κλπ. Δεν είναι 'πρωτάθλημα' για μας ενδιαφέρει η 'βαθμολογία' μας. Η σωστή 'ανάγνωση' των αποτελεσμάτων έχει να κάνει με τη αποτίμηση της συνολικής επίδοσης του μαθητικού πληθυσμού, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, η οποία κατατάσσεται σε επίπεδα ικανότητας βάσει μίας κλίμακας που αποτυπώνει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και την κατανόηση των μαθητών που απαιτούνται σε κάθε επίπεδο της κλίμακας αυτής. Τα αποτελέσματα περιγράφουν όχι μόνο τι γνωρίζουν αλλά και τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές ώστε να συμμετέχουν πλήρως ως ενεργοί πολίτες στη σύγχρονη κοινωνία, στο σύγχρονο κόσμο.
Η μέτρηση της επίδοσης των μαθητών στο PISA είναι μια "αξιολόγηση βάσει κριτηρίων" και όχι "αξιολόγηση βάσει νόρμας". "Επιδιώκει τη μέτρηση της επίδοσης των μαθητών όχι έναντι αυθαίρετων μέτρων τελειότητας, όπως το δέκα, το είκοσι (απόλυτες μετρήσεις), ούτε έναντι της επίδοσης άλλων (μετρήσεις με κανόνες αναφοράς), αλλά έναντι κάποιου κριτηρίου ή κάποιας ομάδας κριτηρίων που προηγουμένως καθιερώθηκε . Δηλαδή, σε αντιδιαστολή με την αξιολόγηση βάσει νόρμας, στην αξιολόγηση βάσει κριτηρίων ο βαθμός δε δείχνει τη θέση που κατέχει ο μαθητής ανάμεσα στους συμμαθητές του, αλλά το σημείο στο οποίο βρίσκεται ως προς την κατάκτηση του στόχου ή των στόχων που ελέγχει η εξέταση. Συνεπώς, κατά την αξιολόγηση βάσει κριτηρίων οι βαθμοί των άλλων δεν έχουν σημασία, αν και, βέβαια, αναπόφευκτα η ερμηνεία του βαθμού από το μαθητή ή το γονιό του γίνεται συνυπολογίζοντας την επίδοση των άλλων"

Science
|

Τα Μαθηματικά πρέπει να αντικατασταθούν από την Πληροφορική (χθες).

Ελεάνα ι
|

Με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα μειώνεται ανησυχητικά η ύλη του Γυμνασίου. Πολλά θέματα του διαγωνισμού Pisa των προηγούμενων ετών δεν διδάσκονται πλέον στο Γυμνάσιο, αλλά μεταφέρθηκαν στο Λύκειο. Οπότε οι 15χρονοι θα πατωσουν γιατί θα έχουν διδαχθεί την μισή σχεδόν υλη. Όσο το ΙΕΠ με τις ΕΠΟΠΤΕΣ ΤΟΥ επιμένει στην εξάσκηση στις πράξεις και όχι στην επίλυση προβλημάτων, τις αποδείξεις και στη μαθηματική σκέψη η αποτυχία θα είναι για άλλη μια φορά δεδομένη. Η μαθηματική αποτυχία είναι εθνική. ΑΠΟΤΥΧΙΑ!

XM
|

@E.P.
Τότε πως συμμετέχουν Γυμνάσια;

Delivery boy
|

@Πιτσιφλής
Δυστυχώς ο Master chef παρακολουθεί μαθήματα μπαλέτου τελευταία....
- Μέσα η κοιλιά, κάτω οι ώμοι, ψηλά το κεφάλι και ντεμί....
- Ντε μιλάς?
- Μον Ντιέ....

Ε.Ρ.
|

@ΧΜ
Είναι για μαθητές που έχουν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, άρα τώρα βρίσκονται στην Α Λυκείου.

Πιτσιφλής
|

Κι εμείς θέλουμε pizza!

ΧΜ
|

Αν δεν κάνω λάθος, ο διαγωνισμός PISA είναι για μαθητές που τελειώνουν την Γ Γυμνασίου. Για 15χρονους. Προς τί λοιπόν τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ;

Ρόδα, τσάντα και κοπάνα
|

Έχει καταντήσει τόσα χρόνια και το διάβασμα μια ξεπερασμένη συνήθεια! Αφού τα παιδιά βλέπουν κάθε μέρα γύρω τους ότι για να δει προκοπή κάποιος σ´ αυτή τη χώρα, δεν θέλει μυαλό, γνωριμίες χρειάζεται! Τα μυαλά αναγνωρίζονται μόνο στο εξωτερικό.

και το δικό μου θέλω
|

υποψήφιος διευθυντής εκπαίδευσης (σας παρακαλώ κάντε κι εμένα, κυραΝικη) , εν ενεργεία και παρατάσει διευθυντής σχ. μονάδας

Περαστικά μας
|

Αλλη μια φορά θα πατώσουμε, απλά και μόνο γιατί δεν διδάσκουμε στην πραγματικότητα τίποτε από όλα αυτά, ειδικά κατανόηση κειμένου και δημιουργική σκέψη. Και στα Μαθηματικά και Φ.Ε. εστιάζουμε συνεχώς σε υπολογισμούς και καθόλου στην κατανόηση.

Ας δει κάποτε κάποιος στο Υπουργείο - καλύτερα μάλιστα ο Πρωθυπουργός - τι κάνουν διαφορετικά στις χώρες με ψηλές βαθμολογίες στην Pisa και ας μεταφέρουμε κάτι απ'αυτά κι εδώ ρε παιδιά...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ