Εγκύκλιος: Τα σχολεία να αφιερώσουν σήμετα δύο διδακτικές ώρες στην Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Να αφιερώσουν σήμερα Πέμπτη 27 Ιανουαρίου δύο (2) διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος , καλούνται όλα τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, με εγκύκλιο της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
Στις σχετικές δράσεις προτείνεται να συμμετέχουν διαδικτυακά, οργανώνοντας ή/και πλαισιώνοντας δραστηριότητες και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στο μέτρο που επιτρέπεται από τις έκτακτες συνθήκες λόγω της πανδημίας COVID 19 και σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις και οδηγίες).
Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του 8ου Μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος για τους/τις μαθητές/-τριες Α’ και Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κατωτέρω σύνδεσμο:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83... B%CE%B7%CF%83%CE%B7_147236-%CE%982-16.11.2021.pdf
Στόχος των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα οργανωθούν είναι:
Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τι συνέβη στη διάρκεια του Β ́ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
Nα μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και
των μαρτυριών.
Να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη
σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα, όπως ο ρατσισμός, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις σύγχρονες κοινωνίες, η ρητορική του μίσους και ο αντισημιτισμός.
Οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Ημέρας Μνήμης μπορούν να περιλαμβάνουν διαλογικές συζητήσεις, ψηφιακές εκθέσεις και εφαρμογές, προβολή ταινιών ή συναφούς εκπαιδευτικού υλικού και ανάγνωση κειμένων και εργασιών.
Οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων, μπορούν να σχεδιάσουν την δράση τους με όποιον τρόπο θεωρούν ότι είναι πρόσφορος.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: "Έρχονται" νέες παραιτήσεις από τα Συμβούλια Επιλογής
- Live :Πανεπιστήμιο και Διαφάνεια - Μνημόνια Συνεργασίας Α.Ε.Ι. & Ε.Α.Δ.
- Τελετή ονοματοδοσίας του Συνεδριακού Κέντρου του ΠΑΔΑ
- Το 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Ελληνική Διασπορά διοργανώνεται στο Ντάργουιν της Αυστραλίας
- Υφ. Παιδείας:Όπου το επιτρέπει ο νόμος η άδεια δίδεται στους εκπαιδευτικούς
- Πρωθυπουργός: Τα ΑΕΙ να νοικιάζουν δωμάτια σε φοιτητές με χαμηλό ενοίκιο
- Α. Κόπτσης για σχολική βία: Το 90% οφείλεται σε γονεϊκά πρότυπα
- Διευθυντές Σχολείων: Η Ν. Κεραμέως μελετά εισήγηση -τροπολογία για να επισπευσθούν οι επιλογές
- Υπ. Παιδείας : Οι δράσεις μας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- Επιμόρφωση στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων: Από σήμερα οι αιτήσεις
Σχόλια (3)
Μήπως θα έπρεπε να παρέχετε εσείς κάποιο υλικό; Στο δικό μας σχολείο δεν συζητήθηκε το θέμα πάντως.
...και αμέτρητες ώρες για το τωρινό Ολοκαύτωμα της Ελλάδας!!!
Σημαντική η πρωτοβουλία για την τήρηση συλλογικής μνήμης όσον αφορά θηριωδίες όπως ήταν το Ολοκαύτωμα. Τέτοιες ημερίδες μνήμης θα πρέπει να καθιερωθούν ετησίως σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Σκεπτόμενος ευρύτερα περί σκοτεινών ιστορικών περιόδων που προέκυψαν από έκπτωση και ΄διαστρέβλωση των ηθικών και πολιτιστικών αξιών σε (κατά τα άλλα) τεχνολογικά προηγμένα κράτη, νομίζω ότι είναι επίκαιρο (λόγω των συνθηκών που βιώνουμε από την χιονόπτωση) να θεσπιστούν μέτρα και στο ελληνικό κράτος σε ζητήματα τήρησης συλλογικής ευθύνης.
Δεν μπορεί κάθε πεζοδρόμιο να είναι γεμάτο παγωμένο χιόνι και οι πολίτες να αναζητούν κάποιον "υπεύθυνο" να τους καθαρίσει το πεζοδρόμιο μπροστά από το σπίτι τους ενώ αυτοί γεμίζουν τους δρόμους για να βγάλουν "σέλφι" στο χιονισμένο τοπίο.
Δεν μπορεί αυτή η φωτο-μάνια να προβάλλεται από την υπουργό και την υφυπουργό παιδείας, ποστάροντας φωτογραφίες τοπίων με θέα το χιόνι στο esos, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε αποκλεισμός αυτοκινήτων σε κεντρικούς δρόμους και τρένα, και διακοπή ηλεκτροδότησης. Τόσο πρόκληση, εκτός από σκανδαλώδης, καταντάει έγκλημα!
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πολίτες έχουν την παιδεία να καθαρίζουν από το χιόνι τα πεζοδρόμια έξω από το σπίτι τους. Εδώ ισχύει το "έθιμο των αγρίων", να καθρεφτιζόμαστε στα κινητά μας περιμένοντας τους άλλους να καθαρίσουν για εμάς. Όταν ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να διασφαλίσει την λειτουργία στις συγκοινωνίες και την ηλεκτροδότηση, δεν είναι ανεκτό η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να προκαλεί έτσι το κοινό αίσθημα όσων υποφέρουν από τέτοιες συγκυρίες.
Θεώρησα σωστό να καταγράψω αυτά εδώ, γιατί το θέμα αφορά την "συλλογική ευθύνη". Την συλλογική ευθύνη καλούμαστε να αφυπνίσουμε σε αυτές τις εκδηλώσεις.
Αλλά η ηγεσία του υπουργείου "πόσταρε εν προκειμένω" το αντιπαράδειγμα για περιστάσεις που απαιτούν συλλογική ευθύνη. Οφείλουν ένα μεγάλο συγγνώμη η υπουργός και η υφυπουργός, αντί να συνεχίζουν να προβάλλουν αυτές τις "εικόνες" στο esos.