Υφ. Παιδείας: Βαρύτητα στα κοινωνικά κριτήρια στο νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών

Δεδηλωμένη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση και βαρύτητα στα κοινωνικά κριτήρια στο πλαίσιο μελλοντικής επανεξέτασης του συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών, τονίζει η υφ. Παιδείας Ζέττα Μακρή, σε γραπτή απάντηση προς τη Βουλη, μετά από ερώτηση του Βουλευτή Γ. Καλλιάνου, σχετικά με τους αδιόριστους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς.
Η εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου ήταν απαραίτητη, σημειώνει στην απάντησή της η υφ. Παιδείας, προκειμένου:
α) να μην καθυστερήσουν οι μόνιμοι διορισμοί και
β) να συνυπολογιστεί άμεσα η προϋπηρεσία χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Τέλος, υπογραμμίζει η Ζ. Μακρή, σύμφωνα με το αριθμ. 230-312/31.19/14-01-2020 έγγραφο απόψεων του Γραφείου Νομικού Συμβούλου στο Υ.ΠΑΙ.Θ., το οποίο αφορά τη δυνατότητα διορισμού εκπαιδευτικών βάσει των πινάκων που συντάχθηκαν κατά τις διατάξεις της περ. α της παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 (Α ́71) και έχει γίνει δεκτό από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων:
«Στην προκείμενη περίπτωση δεν τίθεται με τα υπόψη έγγραφα, ζήτημα σχετικό με την ερμηνεία ή την εφαρμογή συγκεκριμένων νομοθετικών διατάξεων και ειδικότερα, της διάταξης της περίπτωσης α ́ της παραγράφου 10 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, η οποία άλλωστε, καταργήθηκε με την περίπτωση γ’ του άρθρου 67 του ν. 4589/2019. Όσον αφορά εξάλλου, την παράλειψη του νομοθέτη να προβλέψει την εξάντληση του ισχύοντος κατά τη θέσπιση της παραπάνω διάταξης, πίνακα πολύτεκνων εκπαιδευτικών, κρίθηκε με την 2424/2018 απόφαση του ΣτΕ, ότι δεν αντίκειται στη συνταγματική αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης καθόσον, όπως εκτίθεται στο σκεπτικό της απόφασης (σκ. 6): «ο νομοθέτης έχει την ευχέρεια, όχι όμως και την υποχρέωση να θεσπίζει μεταβατικές διατάξεις για την τακτοποίηση προϋφιστάμενων καταστάσεων, σε κάθε δε περίπτωση, δεν είναι υποχρεωμένος να διατηρεί μεταβατικώς το προϊσχύον καθεστώς, εωσότου ικανοποιηθούν πλήρως όσοι ενέπιπταν σε αυτό προ της μεταβολής του...».
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Επαγγελματικά δικαιώματα: Τροπολογία υπ. Γεωργίας στη Βουλή για τα νέα Γεωπονικά τμήματα εφόσον συμφωνήσουν τα κόμματα...
- Ρύθμιση ανώτατου ορίου φοίτησης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- Ρύθμιση θεμάτων για τη διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών του Παν. Θεσσαλίας
- Μεταθέσεις στα Μουσικά Σχολεία χωρίς γνωστοποίηση των μορίων
- Πανελλαδικές 2023: Αλλαγές στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων
- Το ΕΚΠΑ ιδρύει δύο παραρτήματα του Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας στα Ψαχνά και στη Μυτιλήνη
- ΕΑΠ: Ανοικτή επιστολή της ακαδημαϊκής κοινότητας προς την υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως
- Ερώτηση 45 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ με την οποία ζητούν "κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης"
- Στο αστυνομική τμήμα ο ΔΔΕ Πειραιά για υποβολή μήνυσης- Ομάδα διαδηλωτών διέκοψε την ημερίδα για τα Ιδιωτικά Σχολεία
- Διευθυντές Σχολείων: Εντολή υπ. Παιδείας να "παγώσουν" οι διπλές Συνεντεύξεις των υποψηφίων στην ΔΠΕ Ξάνθης
Σχόλια (22)
σόρι, ακόμα ΥΠΕΠΘ το λέτε , τζάμπα άλλαξαν οι σφραγίδεςςςςςςςςςςς
Περιμένουμε με ενδιαφέρον τις υποσχέσεις της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ για την δραστική ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων και του αριθμού των τέκνων κατά την μοριοδοτηση στις νέες προκηρύξεις που έστειλε προς τον ΑΣΕΠ και πρόκειται να ανακοινωθούν...
Τέσσερα + παιδιά σε πόσους δάσκαλους, καθηγητές δίνουν δουλειά σε ένα σχολείο,(+ φροντιστήρια ,αγγλικά, ιδιαίτερα κτλ ) ας πάρει και μια θέση και ο πολύτεκνος εξαλλου τα παιδιά αυτά θα προφέρουν στο μέλλον τις υπηρεσίες τους στην πατρίδα δυο φορές τουλάχιστον περισσότερο, ας κάνει λοιπόν κατι και αυτή η χώρα. Ο πολύτεκνος δίνει σε εσάς θέσεις εργασίας και το Κράτος δίνει 6 μόρια που είναι 6 μήνες προϋπηρεσία .Δηλαδή 6 μήνες προϋπηρεσία ισούνται με δυο 4 παιδιά αν λάβουμε υπόψη ότι οι περισσότεροι έχουν 2 παιδιά. Αυτό που φταίει δεν οι πολύτεκνοι οι ΑΜΕΑ, οι οι τρίτεκνοι αλλά το σύστημα διορισμού που το έχουν αλλάξει τα φώτα δηλαδή : Επετηρίδα ,ΑΣΕΠ,14ΜΗΝΑ, διορισμός με μοριοδότηση των Πτυχίων ( με σκοπο να χρηματοδοτείτε κ να συντηρείτε τα πανεπιστήμια). .......
Για αρχή δείξτε το κοινωνικό σας πρόσωπο με την μείωση οργανικής για τους νεοδιόριστους και μετά συζητάτε για νέους διορισμούς!
Όταν βλέπετε πως τάζουν ή διορίζουν πολύτεκνους οι εκλογές είναι κοντά. Δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο από διορίζω έναν και παίρνω 6 ψήφους μινιμουμ.
Όλα τα άλλα παρέλκούν.
Δεν κοστίζει τίποτα να διορίζονται πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, είναι ένα κίνητρο για το μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας.
Γιατί να υπάρχουν αντιδικίες μεταξύ εκπαιδευτικών; Αυτό το κίνητρο υπήρχε και καταργήθηκε.
Δεν είναι πολλοί που πληρούν τα κριτήρια του πολύτεκνου, μη ισοπεδώνουμε τα πάντα.
Κοιτάξτε λίγο μπροστά.
Αυτό έχει καταστρέψει τη χώρα
Αντί να λέμε οι καλύτεροι, βάζουμε κοινωνικά κριτήρια.
Να δώσει επιδόματα και όχι να καταργήσει την αξιοκρατία.
Το δημογραφικό είναι το το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας μας.
Σωστο το μέτρο να διορίζονται οι πολύτεκνοι στην εκπαίδευση αλλά γιατί μόνο εκει;
Να επεκταθεί σε όλο το δημόσιο και γιατί όχι και στον ιδιωτικό τομέα.
Στην βουλή να υπάρχει ποσοστωση.
Το 35% των βουλευτών να ειναι πολύτεκνος.
Στην κυβέρνηση το 40% να είναι πολύτεκνος.
Παιδιά αφήστε τα μεταπτυχιακά και κάντε παιδιά.
Είναι ντροπή για τη ΝΔ να αθετεί τις υποσχέσεις που δόθηκαν στους πολύτεκνους αδιόριστους εκπαιδευτικούς περί επιλύσεως του θέματος των, που δημιούργησε η κ. Διαμαντοπούλου το 2010 και που ο λαός την τιμώρησε. Ο διορισμός των πολυτέκνων ήταν ένας νόμος που δοκιμάστηκε στην πράξη και απέδωσε καθώς έφερε νέες γεννήσεις στη χώρα, χωρίς κανένα δημοσιονομικό κόστος. Την περίοδο 2004 - 2010, ο δείκτης γεννήσεων είχε αντιστραφεί και είχε πάρει την ανηφόρα, από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα... Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά η ΝΔ κατάργησε πριν 2 χρόνια και την πρόταξη των πολυτέκνων στους οικείους πίνακες αναπληρωτών εμπαίζοντας τους και στέλνοντας τους στην ανεργία! Να θυμούνται όμως ότι οι πολύτεκνοι έχουν μνήμη...
ολοι πρεπει να καταλαβουμε τι σημαινει ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ! οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοι τοτε δεν πηραν τη θεση κανενος.extra προσληψεις ηταν με μηδενικο κοστος για τον κρατικο προυπολογισμο.γνωριζετε οτι στην εκπαιδευση και μονο δεν εφαρμοζεται, το: στις προσληψεις στο δημοσιο τομεα το ποσοστο 16% των θεσεων να ειναι πολυτεκνοι ή απο τα τεκνα τους.
ΚΑΠΟΤΕ Το Σ.τ.Ε. και τα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας με πληθώρα αποφάσεών τους αποφάνθηκαν ότι:
«Η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικοτέρου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στο νόμο υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος της χώρας.»
(Αποφάσεις του Σ.τ.Ε. 2216/1975, 4062/1990, 4070/1990, 4069/1990, 2781/1991, 2773/1991 κ.α.)
Μου φαίνεται παράλογο αυτοί που δουλεύουν με παιδιά,δηλαδή τους δίνουν δουλειά τα παιδιά,να είναι αντίθετοι με τέτοια μέτρα που βοηθούν οικογένειες να κάνουν παιδιά.
Αυτή είναι η αξιοκρατία που υποσχεθήκατε;
Γραπτός ασεπ να μπει νέο αίμα, νέοι άνθρωποι στην εκπαίδευση. Αυτοί θα δημιουργήσουν οικογένειες και θα αντιμετωπιστεί το δημογραφικό. Προφανώς αναζητάτε ψηφαλάκια. Κρίμα! Ασεπ γραπτό μας τάζατε.
@Δημήτρη, αν θέλεις κοινωνική πολιτική για το δημογραφικό να παίρνουν μόρια όσοι έχουν προβλήματα υπογονιμότητας, για να διορίζονται να έχουν χρήματα να αντιμετωπίσουν το πρόβλημά τους και να κάνουν παιδιά. Οι άλλοι τα έχουν! Δεν είμαστε καλά. Σοβαρό ευρωπαικό κράτος, που να επιλέγει με τέτοια κριτήρια τους εκπαιδευτικούς του έχετε ξαναδεί; Το πιο αυστηρό σύστημα επιλογής προσωπικού θα έπρεπε να ισχύει για το δημόσιο σχολείο. Δεν παίζουμε με αυτά. Στην παιδεία κρίνεται η πρόοδος της κάθε χώρας σε όλους τους τομείς!! Καλά τα λέει ο Σώστης. Σοβαρευτείτε! Μπράβο@εκπαιδευτικέ. Πολύ εύστοχη τοποθέτηση.
Ποιος ξέρει, μπορεί κάποια στιγμή να ξανά ανακαλύψουμε τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ.
στους κλειστούς πίνακες του 30-μηνου παλιά ....2011 είχε δοθεί το δικαίωμα να αδειάσουν και να διοριστούν οι συνάδελφοι που ήταν μέσα χρόνια πριν.... νομίζω ότι είναι δίκαιο να γίνει αντιστοίχως και εδώ το ίδιο και να αδειάσουν οι κλειστοί πίνακες των πολυτέκνων
όσο αναφορά το κριτήριο των παιδιών που έχει ο καθένας νομίζω με το δημογραφικό πρόβλημα που υπάρχει στην Ελλάδα και έχει οξυνθεί από το 2010 και μετά με την οικονομική κρίση θα πρέπει να είναι και αυτό ένα κίνητρο
Οι διορισμοί πολυτέκνων δίπλα στο σπίτι τους χωρίς κανένα αξιολογικό κριτήριο μεταξύ 2004-2010 επέφερε στρεβλώσεις α) κατάφωρη αδικία σε συναδέλφους με ή χωρίς παιδιά που υπηρετούσαν χρόνια μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, συντηρούσαν δεύτερο σπίτι και ήλπιζαν σε μετάθεση στον τόπο τους. Καταλήφθηκαν οργανικές θέσεις με κριτήριο την πολυτεκνία. Εάν και οι μη πολύτεκνοι διορίζονταν κι' αυτοί στο σπίτι τους ίσως να είχαν ένα κίνητρο παραπάνω να αποκτήσουν 1ο ή 2ο ή 3ο παιδί (ανάλογα με την κατάσταση του καθενός), β) δόθηκε το δικαίωμα σε ήδη πολύτεκνους που είχαν ΜΟΝΙΜΗ θέση στο δημόσιο να μεταπηδήσουν στην εκπαίδευση (πρωτόγνωρο). Αυτοί δεν τεκνοποίησαν για να διοριστούν άρα δεν αύξησαν τις γεννήσεις, γ) άνιση μεταχείριση ανάμεσα σε συναδέλφους που διάβασαν και πέρασαν από την ψυχοφθόρο διαδικασία του ΑΣΕΠ για να διεκδικήσουν μια θέση στο δημόσιο σχολείο. Τελικά προς τι η αξιολόγηση; ας διορίζονται με κοινωνικο-οικογενειακά κριτήρια οι δημόσιοι υπάλληλοι γενικά (γιατροί, διοικητικοί κλπ), δ) πτυχιούχοι 20ετίας, χωρίς ούτε ΜΙΑ ώρα σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δομή έσπευσαν να διοριστούν. Πως πορεύθηκαν οικονομικά τόσα χρόνια; Πάντως όχι ως εκπαιδευτικοί, άρα η επιλογή τους δεν ήταν η εκπαίδευση ακόμη και πριν την απόκτηση παιδιών. Τα τέσσερα και πλέον παιδιά δεν αποκτώνται σε 2-3 χρόνια ώστε να είναι "εμπόδιο" στην απόκτηση διδακτικής προϋπηρεσίας. Η εκπαίδευση δεν πρέπει να θεωρείται ευκαιρία για επαγγελματική αποκατάσταση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων αλλά συνειδητή επιλογή σταδιοδρομίας. Επίσης, το δημογραφικό πρόβλημα δε λύνεται με μερικές χιλιάδες οικογένειες πολυτέκνων αλλά με σοβαρά κίνητρα έτσι ώστε κάθε ζευγάρι να μπορεί να αποκτήσει δύο ή και περισσότερα παιδιά χωρίς η ανεργία και η οικονομική δυσπραγία να αποτελούν τροχοπέδη. Ναι στη μεγαλύτερη στήριξη των πολύτεκνων οικογενειών με παιδικούς σταθμούς, σοβαρά επιδόματα κ.α. (και των οικογενειών γενικότερα) αλλά όχι εις βάρος άλλων εργαζομένων του ίδιου κλάδου. Ποτέ και πουθενά στο δημόσιο δεν συνέβη με το πτυχίο και μόνο να κατακτά μια οργανική θέση. Υπήρχε ποσόστοση για πολύτεκνους, ΑΜΕΑ κ.α.
Ναι, βέβαια! Το αποτέλεσμα είναι ορατό: γεμίσαμε παιδιά!! Τι λέτε, κύριοι; Είστε σοβαροί; Αντικειμενικά είναι καλύτεροι οι εκπαιδευτικοί χωρίς παιδιά. Να δοθούν μόρια σε εκείνους λοιπόν!! Κοινωνικό κριτήριο σοβαρό. Για άλλο πρόγραμμα σας ψήφισε ο κόσμος. Τώρα τα γυρνάτε έτσι; Ψηφαλάκια αναζητάτε! Γελοίοι! Αστείοι δεξιοί μια ζωή κρατικοδίαιτοι! Διαγωνισμό ασεπ γραπτό είχατε εξαγγείλει!! Να τον δούμε χθες!! Αλλιώς μαζί με τον Τσίπρα θα πάτε στο 3% άντε στο 5% γιατί ο συντηρητισμός κάποιων δεν διαλύεται με τίποτα. Η οργή έχει συσσωρευτεί!! Αλλά έχουμε πια ωριμάσει.
προεκλογικό πρόγραμμα ΝΔ, υπάρχει καλύτερη ελλάδα....
Πως μπορεί να είναι κριτήριο ο αριθμός παιδιών για διορισμό;
Χρειάζονται οι καλύτεροι για τα παιδιά μας και όχι κάποιοι που μπήκαν απλά για τους ψήφους. Η πολυτεκνία θα πρέπει να στηρίζεται από την πολιτεία με υπηρεσίες πχ παιδικοί σταθμοί, και όχι με ψηφοθηρικά κριτήρια. Και αλήθεια, πως θα κάνουν οικογένεια οι νέοι άνθρωποι αν δεν δουλέψουν;
όμως και οι υπόλοιποι, οι μη πολύτεκνοι, ή με 1 ή 2 παιδιά, ψυχή έχουν κι αυτοί ...
οι διορισμοί των πολυτέκνων ως εκπαιδευτικών που απο το 2004 ως το 2010 απέφερε περί τις 4.500 προσλήψεις συναδέλφων στην εκπαίδευση ήταν ότι το πιο ενδιαφέρον απο άποψης δημογραφικού κινήτρου.Ήρθαν ανάλογες γεννήσεις ή και περισσότερες,γέμισαν οι σχολικές αίθουσες.Αυτοί οι πολύτεκνοι οι οποίοι δεν διορίσθηκαν γιατί το 2010 τους το απέτρεψε η Διαμαντοπούλου,ειχαν πιστεψει στη συνεχεια και συνεπεια της πολιτειας αλλα ατυχησαν.Πρέπει κι αυτοι να διορισθούν.Γενναιο και σπουδαιο δημογραφικο κινητρο ο διορισμος των πολυτεκνων εκπαιδευτικων.Τα μετρα υπερ των οικογενειων αυτων δεν πρεπει να καταργουνται αλλα αντιθετα να ενισχυονται!