Οριστικό: Οι αλλαγές που θα έχει το Μηχανογραφικό στις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις

Το νέο Μηχανογραφικό δεν θα περιλαμβάνει αλλαγές στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη (συγχωνευσεις τμημάτων, ίδρυση νέων τμημάτων κλπ

16/02/2022

Άκουσε το άρθρο

"Κλείδωσε" για την υπουργό Παιδείας το νέο Μηχανογραφικό Δελτίο, στο οποίο οι υποψήφιοι  θα συμπληρώσουν  τα τμήματα προτίμησης, στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Το νέο Μηχανογραφικό δεν θα περιλαμβάνει αλλαγές στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη (συγχωνευσεις τμημάτων,  ίδρυση νέων τμημάτων κλπ)

Το μοναδικό ζήτημα που παραμένει ανοικτό είναι η "τύχη" της ΑΣΠΑΙΤΕ, εάν δηλαδή στο νέο Μηχανογραφικό θα είναι με την ισχύουσα μορφή ή με τη μορφή ως μονοτμηματικής Σχολής στο ΕΚΠΑ ή στο ΕΜΠ. Η εξέλιξη αυτή, αν και δεν φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα, θα εξαρτηθεί το επόμενο διάστημα και πριν τη ψήφιση του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ, από τις διαβουλεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας με τις διοικήσεις των δύο Ιδρυμάτων.

Οι αλλαγές  

Έτσι οι μοναδικές αλλαγές που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι  στο νέο Μηχανογραφικό,  σε σχέση με το περσινό είναι τα  εξής τέσσερα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών:

  1.  ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ
  2. ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3. ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
  4. ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ

Και τα τέσσερα τμήματα έχουν ορίσει τον ανώτατο Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που είναι το 1,20.

Στα Πανεπιστήμια:

  1.                  Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  2.                 Το Τμήμα  Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  3.                 Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».
  4.                 Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
  5.                 Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο  «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
  6.                 Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.

Σχόλια (12)

Ισχύει;
|

Τελικά ισχύει αυτό; Οι προτάσεις που ζητάει το υπουργείο από τα ΑΕΙ δεν θα εφαρμοστούν από φέτος;

Γιώργος Σανταμούρης
|

Ας τα βρουν επιτέλους Υπουργείο-Πανεπιστήμια με την ανύπαρκτη "προίκα" της ΑΣΠΑΙΤΕ που έχει "κάνει φτερά" προς το ΤΑΙΠΕΔ εδώ και χρόνια, για να σταματήσει επιτέλους το γαϊτανάκι με το συγχωνεύεται-δε συγχωνεύεται και να σταματήσει η συνεχιζόμενη υποβάθμιση φοιτητών και καθηγητών αυτού του ιδρύματος, που κατά γενική ομολογία αποτελεί "ανωμαλία" του ακαδημαϊκού χάρτη.

@ Μέλος ΔΕΠ
|

Γιατί όχι να λειτουργούν με καμιά 50αριά φοιτητές? Και γιατί θα έπρεπε να έχουν 200-300? Για να είναι οι 250 άνεργοι? Καλύτερα μάλλον με 50 (για τους 50) και 70% κενών θέσεων και άρα πιθανότερη ευκαιρία για εύρεση σταθερής εργασίας. Τα είδαμε που μπαίνουν εκεί και 200 και 300, που έχουν χαμηλή συνήθως ποιότητα εκπαίδευσης (λογικό, τα υπάρχοντα ΔΕΠ δεν φθάνουν) και μετά (σχεδόν) όλοι άνεργοι!

Οι νεοεισαχθέντες στις περισσότερες των περιπτώσεων παραμένει εκεί που μπήκαν και τελειώνουν εκεί και μετά οι αλλαγές (ναι, υπάρχουν και περιπτώσεις που άλλαξαν στην πορεία, έτσι και αλλιώς βασικός σχεδιασμός δεν υπάρχει... όσα πάνε και όσα έρθουν)!

Και γιατί πρέπει τα ΑΕΙ να είναι σε Αθήνα-Θεσ/κη? Το είδαμε το υδροκέφαλο κράτος (χρεωκόπησε!), ας δούμε και την όποια ανάπτυξη της περιφέρειας! Βλέπω, για παράδειγμα, γεωπονική σχολή στην Αθήνα (10-15 λεπτά από την Ομόνοια!) Ναι, εντάξει...

Τα διαλύσατε όλα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΑΕΙ. Φύγετε!
|

(αλλος συγγραφέας)
Τα διαλύσατε όλα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΑΕΙ. Φύγετε Δε λειτουργεί πλέον τίποτα. Είσαστε συντεχνίτες..Κάνετε τον ΣΥΡΙΖΑ να φαίνεται αξιόπιστη κι αποτελεσματική κυβέρνηση. ΦΥΓΕΤΕ !!!

Τα διαλύσατε όλα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΑΕΙ. Φύγετε!
|

Τα διαλύσατε όλα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι τα ΑΕΙ. Φύγετε Δε λειτουργεί πλέον τίποτα. Κάνετε τον ΣΥΡΙΖΑ να φαίνεται αξιόπιστη κι αποτελεσματική κυβέρνηση. ΦΥΓΕΤΕ !!!

Μέλος ΔΕΠ
|

Δηλαδή θα αφήσουν για δεύτερη χρονιά να λειτουργούν τμήματα που δέχονται λόγο ΕΒΕ 5 ή 10 ή 50 θέσεις, ενώ θα έπρεπε να έχουν 200-300 φοιτητές; Θα λειτουργήσουν τμήματα που για δεύτερη χρονιά θα αφήσουν κενές πάνω από το 70% των θέσεών τους; Γιατί; για να ταλαιπωρηθούν οι νεοεισαχθε΄ντες και να αλλάζουν μετά τμήματα, ή και πόλη κατοικίας;
Κι όλα αυτά διότι είναι προεκλογική χρονιά και δε βολεύει να γκρινιάζουν οι παράγοντες της περιφέρειας;

ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ
|

Στη Λευκάδα υπάρχει πρόταση για ένα νέο τμήμα της Οικονομικής Σχολής του Ιονίου Πανεπιστημίου από ντόπιο πολιτικό στέλεχος και ενώ περιμένουμε όλοι φοιτητές και οι κάτοικοι της όμορφης Λευκάδας για το νέο τμήμα δε βλέπουμε καμία κίνηση όλα σε ρυθμούς αργούς σαν τη χελώνα και το λαγό .....

george
|

Τα ΑΕΙ χρειάζονται στήριξη όχι υπονόμευση και μετά να λέτε ότι είναι απαξιωμένα.

Φοιτητής ΑΣΠΑΙΤΕ
|

Σε αυτή την χώρα γενικότερα δεν περιμέναμε να μας υπολογίσει ποτέ κανένας… Γιατί να ενδιαφερθεί τώρα ; και μάλιστα για μια σχολη που την πολεμάμε χρόνια ; Λυπάμαι που επένδυσα σε ελληνικό δημόσιο ίδρυμα… λυπάμαι που κατοικώ εδώ…

ΔΕΠ/Αξιολόγηση ένας προς ένας
|

Το μοντελο που υπαρχει σημερα θα πρεπει να συνεχισει.
Συγχωνεύσεις τμηματων πιθανόν θα πρέπει να γίνουν. Καμία λογική να γυρνάμε πίσω σε 'Εφαρμοσμένα Τμήματα' κλπ.
Τμηματα που θα εχουν σε συνολο πχ 3 ετων λειγοτερους απο 100 εισακτεους στο συνολο θα πρεπει να συγχωνευονται με αλλα της ιδιας σχολης...ειναι απλα τα πραγματα...
Οχι αλλοι πειραματισμοι με την 3βαθμια....
Αν κατηγορεις καποιον οτι σε μια νυχτα εκανε ΑΕΙ κλπ...ειναι τουλαχιστον μη λογικο να κανεις και εσυ το ιδιο...(πχ ιδρυση νεων τμηματων επιστημων κλπ που απαιτουν προσωπικο (διοικητικο+διδακτικο) πορους, εργαστηρια κλπ....

Τελος,
στην νομοθεσια θα πρεπει ν αυπαρχει αξιολογηση ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ για ολους!
Κανενας να μην καλυπτεται απο την ολοτητα του Ιδρυματος ή του Τμήματος! Αν δεν γινει αυτο τοτε καια αξιολογηση δεν ειναι σοβαρη.
Ολοι υπο αξιολογηση συνεχως!
Αξιολόγηση σε αρθρα, χρηματοδοτησεις συμμετοχες επιστημονικες κλπ
Αυτο είναι η λύση για να εχουμε σε περιπου 10 χρόνια ποιοτικη 3βαθμια και συγκρισιμη με το εξωτερικο. Το να υπαρχουν περιπου 35% μελων ΔΕΠ σε κεντρικα ΑΕΙ οι οποιοι ποιοτικα στα ερευνητικά τους (που ειναι ευκολο καποιος να τα βρεια απο πηγες) ειναι πολυ μα πολυ πισω σε σχεση με αλλους απο περιφερειακα (και ακομα υπό καταργηση κλπ) και αυτοι να λενε κλειστε τους αλλους κλπ ειναι τουλαχιστον ανηθικο.

Αξιολόγηση προσωπική ένας-προς-ένας!

Αλέξανδρος
|

Δύο χρόνια αναδιάταξη ακούμε και αναδιάταξη ΔΕΝ βλέπουμε....

Να πάρουν άλλο ένα χρόνο φοιτητές τμήματα που όλοι ξέρουμε οτι θα κλείσουν
Να συνεχίσουν να υπάρχουν τμήματα με <30 φοιτητές λόγω των βάσεων

ΛΟΓΙΚΟ ακούγεται ....τον ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν πως λαικίζει όμως βλέπουμε πως δεν θέλουν να πάρουν καμία ευθύνη να διορθώσουν την κατάσταση .. ....

Ωχ έφτασαν εκλογές και δεν προλαβαίνουμε τώρα...την άλλη4ετία μάλλον κρίμα

Δώστε τέλος στην απαξίωση των σπουδών στην ΑΣΠΑΙΤΕ
|

Η ΑΣΠΑΙΤΕ και φέτος υπολειτουργεί και υποβαθμίζετε,
πρέπει να σταματήσει αυτό ο κατήφορος.
Είναι μια Σχολή φάντασμα, δείτε το 1ο έτος, εάν υπάρξει και την επόμενη φορά με αυτό το καθεστώς στο μηχανογραφικό θα ολοκληρωθεί η απαξίωση της.
Η ΔΕ επιτροπή πρέπει να δράσει, ξεκινώντας με το να δώσει τις προτάσεις που έχει κατάθεση στο Υπουργείο στην δημοσιότητα. Πληροφορίες λένε ότι οι προτάσεις της είναι ανεδαφικές και γιαυτό δεν προχωράει καμία συγχώνευση.
Η Υπουργός δεν θα δώσει εκείνη λύση, δεν θα πει εκείνη ποιο πρέπει να είναι το πρόγραμμα σπουδών , αυτό είναι υποχρέωση της ακαδημαϊκής κοινότητας της ΑΣΠΑΙΤΕ. Προτάσεις του τύπου 5 χρόνια και πτυχίου μηχανικού (ΤΕΙ) και εκπαιδευτικού δεν θα γίνουν αποδεκτές από το υπουργείο, νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε το γιατί, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΟΗΜΑ.
Επιτέλους η ΔΕ να δράσει, ενημερώστε, και καταθέστε προτάσεις λειτουργικές, μελετημένες με στόχους και βιωσιμότητα όχι απλά χαρτιά του τύπου εμείς θέλουμε ότι έχουμε (Στην ΑΣΠΑΙΤΕ εάν ρωτήσεις του καθηγητές πιστεύουν ότι τα ΤΕΙ υπάρχουν ακόμα !!!).
Η Σχολή εκπαιδευτικών 4 ετών στο ΕΚΠΑ ή κλείσιμο και διάλυση μέσα σε κάποιο άλλο ίδρυμα ΠΑΔΑ ή ΕΜΠ, δεν υπάρχει άλλη διέξοδος (προφανώς οι φοιτητές πρέπει να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ