Από το μεθεπόμενο ακαδημαϊκό έτος 2023-24 θα γίνουν οι όποιες συγχωνεύσεις και καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη.
Την απόφαση αυτή ήδη έχει λάβει, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.
Οι πληροφορίες αυτές ενισχύονται και από τα εξής γεγονότα:
Πρώτον: Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν έχει ασχοληθεί ακόμη με την κατάρτιση οδηγιών προς τα Πανεπιστήμια , βάσει των οποίων θα κάνουν τις εισηγήσεις τους για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη.
Δεύτερον: Η υπουργός Παιδείας δεν έχει στείλει ακόμη επιστολή, αλλά ούτε και προτίθεται άμεσα να το κάνει, παρά τη δέσμευσή της στην τελευταία Σύνοδο Πρυτάνεων,στις 12 Ιανουαρίου ότι "τις επόμενες ημέρες θα λάβουν επιστολή της, συνοδευόμενη με οδηγίες από την ΑΘΑΑΕ, με την οποία θα δίνεται νέα παράταση για να καταθέσουν τις εισηγήσεις τους για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη" (σ.σ.Η αρχική προθεσμία ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια δόθηκε νέα προθεσμία για τις 30 Ιανουαρίου).
Η υπουργός Παιδείας είχε ζητήσει από τους Πρυτάνεις, από πέρσι στις 17 Ιουλίου, να καταθέσουν τις εισηγήσεις τους το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο ενώ η προθεσμία παρέρχονταν και κανένα Πανεπιστήμιο δεν κατέθεσε την πρότασή του , η Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε στις 22 Σεπτεμβρίου, στη Σύνοδο Πρυτάνεων ότι “μετά από αίτημα των Πανεπιστημίων θα δοθεί παράταση στην υποβολή προτάσεων για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη”, χωρίς , ωστόσο, τότε να προσδιορίσει το χρόνο.
Οι αλλαγές που θα έχει το Μηχανογραφικό στις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις
Οσον αφορά το νέο Μηχανογραφικό Δελτίο, στο οποίο οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα τμήματα προτίμησης, στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, για το υπουργείο παιδείας έχει "κλειδώσει" όπως προ ημερών έγραψε το esos.
Το νέο Μηχανογραφικό δεν θα περιλαμβάνει αλλαγές στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη (συγχωνεύσεις τμημάτων, ίδρυση νέων τμημάτων κλπ)
Το μοναδικό ζήτημα που παραμένει ανοικτό είναι η "τύχη" της ΑΣΠΑΙΤΕ, εάν δηλαδή στο νέο Μηχανογραφικό θα είναι με την ισχύουσα μορφή ή με τη μορφή ως μονοτμηματικής Σχολής στο ΕΚΠΑ ή στο ΕΜΠ. Η εξέλιξη αυτή, αν και δεν φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα, θα εξαρτηθεί το επόμενο διάστημα και πριν τη ψήφιση του νέου νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ, από τις διαβουλεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας με τις διοικήσεις των δύο Ιδρυμάτων.
Οι αλλαγές
Έτσι οι μοναδικές αλλαγές που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι στο νέο Μηχανογραφικό, σε σχέση με το περσινό είναι τα εξής τέσσερα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών:
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
- ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ
Και τα τέσσερα τμήματα έχουν ορίσει τον ανώτατο Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που είναι το 1,20.
Στα Πανεπιστήμια:
- Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
- Το Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
- Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».
- Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
- Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
- Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
Όλα καλά λοιπόν! Αυξάνονται οι στρατιωτικές σχολές και θα μειωθούν όλες οι υπόλοιπες, ιδίως της περιφέρειας. Δεν είναι υποχρεωμένο το κράτος να ενισχύει ειδικά τις παραμεθόριες περιοχές; Έστω και μέσω των καθηγητών, των φοιτητών και των οικογενειών τους.