Νέα τροπή λαμβάνουν οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά και την έγκριση των βίντεο για την Προγεννητική Αγωγή και του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ελληνικής Αγωγής.
Η Βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου, θέλοντας να φτάσει στην "πηγή" αυτών των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας, κατέθεσε στη Βουλή , προς την υπουργό Ν. Κεραμέως Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) , με την οποία ζητά την προσκόμιση των εισηγήσεων του ΙΕΠ, βάσει των οποίων έγινε:
Α. Η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά στο Λύκειο.
Β. Η έγκριση των βίντεο για την Προγεννητική Αγωγή.
Γ. Η έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ελληνικής Αγωγής.
Μέχρι σήμερα το υπουργείο Παιδείας κρατούσε "επτασφράγιστο μυστικό" τις εισηγήσεις και απέφευγε να τις δώσει στη δημοσιότητα.
Πρόκειται για τις εισηγήσεις του ΙΕΠ, πάνω στις οποίες το υπουργείο Παιδείας στηρίχτηκε για να λάβει τις σχετικές αποφάσεις.
Θέμα: Προβλήματα και αστοχίες στη διδασκαλία του μαθήματος των Λατινικών
Κυρία Υπουργέ,
Τα τελευταία χρόνια οι αστοχίες, οι ελλείψεις και τα προβλήματα επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών της θεωρητικής κατεύθυνσης, χωρίς να αποκτούν και το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για τη φοίτησή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Κοινωνιολογίας εξαντλήθηκε στην απομνημόνευση δεκάδων σελίδων, που ακύρωσαν στην πράξη τις επιδιώξεις για την επαφή τους με την σύγχρονη κοινωνική σκέψη.
Στις 29 Σεπτεμβρίου 2021, στο πλαίσιο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου στη Βουλή, η αρμόδια Υφυπουργός Παιδείας απαντώντας σε σχετική Ερώτηση ανέφερε ότι: «Το ΙΕΠ, που είναι ο επιστημονικός βραχίονας του Υπουργείου, εισηγήθηκε το ’20 τα νέα ωρολόγια προγράμματα βάσει της πράξης 28 στις 5-6-20 του Δ.Σ. Έτσι, τα ισχύοντα πλέον ωρολόγια προγράμματα του γενικού λυκείου επανακαθορίστηκαν με τον ν.4692/20 και εξειδικεύτηκαν με τη σχετική υπουργική απόφαση που υπογράφηκε από την προκάτοχό μου, κ. Σοφία Ζαχαράκη, δημοσιεύτηκε στις 15-6-20 στο ΦΕΚ και σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν.4692 οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Λατινικά. ... Στη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση η ηγεσία του ΥΠΕΘ οδηγήθηκε λαμβάνοντας υπ’ όψιν μία σειρά από παιδαγωγικούς λόγους, όπως το ΙΕΠ υπέδειξε. Υπάρχουν πολλοί ουσιαστικοί λόγοι που κλίνουν υπέρ αυτής της απόφασης και δεν άπτονται αποκλειστικά της χρησιμότητας του επιλεγέντος μαθήματος σε σχολές, αλλά συνδέονται με τη γενικότερη ανάγκη για αναβάθμιση των κλασικών γραμμάτων».
Η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά συνοδεύτηκε από σοβαρές αστοχίες ως προς τον όγκο και το περιεχόμενο της ύλης. Η κυριότερη από αυτές είναι η εισαγωγή σχολικού βιβλίου, που υποχρεώνει τους μαθητές να αποστηθίσουν δεκάδες σελίδες με πληροφορίες που δεν προάγουν την κριτική σκέψη των μαθητών.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
- Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το ΙΕΠ, ώστε η διδασκαλία του μαθήματος των Λατινικών να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και στις προσδοκίες των μαθητών;
- Αιτούμαι την προσκόμιση των εισηγήσεων του ΙΕΠ βάσει των οποίων έγινε η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από το μάθημα των Λατινικών.
Η ερωτώσα και αιτούσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς : Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Χορήγηση των Εισηγήσεων του ΙΕΠ για εκπαιδευτικά προγράμματα της Προγεννητικής Αγωγής και της Ελληνικής Αγωγής.
Κυρία Υπουργέ,
Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησής μου στο πλαίσιο Κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή, σχετικά με τις διαδικασίες ελέγχου και έγκρισης από το ΥΠΑΙΘ των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προτάθηκαν από το ΙΕΠ για την εκπαίδευση των παιδιών, ζήτησα από την αρμόδια Υφυπουργό να μας καταθέσετε τις εισηγήσεις αλλά και την τεκμηρίωση που ήρθαν από τις υπηρεσίες του ΙΕΠ προς το διοικητικό συμβούλιο, γιατί θεωρώ ότι και εμείς αλλά και οι πολίτες πρέπει να ξέρουμε τι πήγε λάθος, τι πρέπει να διορθωθεί, ποιος έχει τελικά την ευθύνη, ποιος οφείλει να λογοδοτήσει για την κυκλοφορία στα σχολεία μας τέτοιου τύπου εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Επειδή στη συνέχεια, η αρμόδια Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι: «Σε ό,τι αφορά την αρμοδιότητα και την εμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας, οι αρμόδιες υπηρεσίες λαμβάνουν υπόψη τις γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ, τις εγκρίνουν τυπικά, γιατί το περιεχόμενο και η ουσία έχει εξεταστεί ήδη από τον ΙΕΠ και εκδίδουν σχετική απόφαση»,
Αιτούμαι την προσκόμιση των εισηγήσεων του ΙΕΠ, βάσει των οποίων έγινε η επιλογή του εκπαιδευτικού προγράμματος της Προγεννητικής Αγωγής και του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Ελληνική Αγωγή», για χρήση στα δημόσια σχολεία της χώρας.
Η αιτούσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου
1. Ποιάς επιστήμης αποτελεί αντικείμενο, η μελέτη και η κατανόηση φαινομένων όπως του περιστατικού με την 70χρονη σε γνωστή πολυεθνική ή του αδικοχαμένου 19χρονου Άλκη?
2. Η μελέτη-κατανόηση-ερμηνεία τέτοιου είδους φαινομένων (που είναι όλο και πιο συχνά στην εποχή μας) έχει ή μπορεί ποτέ να έχει ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ή ΠΟΛΙΤΙΚΟ ή ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ πρόσημο?
3. Το σχολείο είναι για να μαθαίνει μόνο γράμματα και αριθμούς? Σε αυτά έχουμε σήμερα έλλειμμα ως κοινωνίες?