Πρύτανης Παν. Ιωαννίνων στο esos:Σοβαρές εντάσεις και επιφυλάξεις για την βαθμολογική κατάταξη των Πανεπιστημίων- "Δεν την αποδεχόμαστε"

"Ως προς το κριτήριο διαχείρισης περιβάλλοντος και περιβαλλοντικών δράσεων ενώ το Παν. Ιωαννίνων είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών Πανεπιστημίων σε συναφές διεθνές ranking για την ΕΘΑΕΑΕ είμαστε σε κατώτερες θέσεις"

24/02/2022

Άκουσε το άρθρο

"Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν αποδέχεται την  βαθμολογική αξιολόγηση της ΕΘΑΕΕ" το ξεκαθαρίζει ο Τρ. Αλμπάνης  και ζητά από τον πρόεδρο της ΕΘΑΑΕ  Περ. Μήτκα αναλυτική ενημέρωση  σχετικά με το πως    προέκυψε το αποτέλεσμα αυτό.

Ενδεχόμενα στην κατεύθυνση μη αποδοχής  της βαθμολογικής αξιολόγησης   θα κινηθούν και άλλα πανεπιστήμια, εκτιμά ο προεδρεύων της Συνόδου.

 Ως Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, τονίζει ο Τρ. Αλμπάνης,  δεν κατανοούμε  τη βαθμολογική του κατάταξη από την ΕΘΑΑΕ, όταν σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις όσον αφορά τον αριθμό   των εργασιών και τον αναφορών ενώ βρισκόμαστε στην τέταρτη  ή πέμπτη θέση μαζί με τα Πανεπιστήμια  Κρήτης  και Πατρών στην ΕΘΑΑΕ κατατασσόμαστε  πολύ χαμηλά.

"Αλλά  και ως προς το κριτήριο  διαχείρισης περιβάλλοντος και περιβαλλοντικών δράσεων ενώ το Παν. Ιωαννίνων είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών Πανεπιστημίων   σε συναφές διεθνές ranking  για την ΕΘΑΕΑΕ είμαστε παλι σε κατώτερες θέσεις", υπογραμμίζει ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και σημειώνει τα εξής:  

  • Το Πανεπιστήμιο  όπως και τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Ιόνιο   και Δυτικής Μακεδονίας   και ενδεχόμενα και άλλα ΑΕΙ που έχουν ενσωματώσει πρώην ΤΕΙ με τους  νόμους του 2018  και 2019 βαθμολογούνται χαμηλά  όσον αφορά το πρώτο κριτήριο της ΕΘΑΑΕ διότι τα νέα τμήματα δεν είχαν αποφοίτους , πράγμα φιοσιολογικότατο αφού πρόκειται για νέα    τμήματα 
  • Χαρακτηριστικό   παράδειγμα στο Παν Ιωαννίνων  λειτουργούσαν 15 τμήματα και από το 2018 προστέθηκαν άλλα   8  από το πρώην ΤΕΙ Ηπείρου. Πρόκειται  για νέα  τμήματα , τα οποία  μέχρι σήμερα δεν έχουν δώσει πανεπιστημιακά πτυχία.

Σχόλια (36)

Polar_Fish
|

@Αλκιμος
Καμία κατάταξη δεν είναι τέλεια. Είμαστε μια δημοκρατία και θεσπίζουμε τους κανόνες. Και η ΕΘΑΑΕ ελέγχει τα στοιχεία που της δίνονται. Ξέρεις κανείς πως συντάσσονται οι διεθνείς λίστες αξιολόγησης? Το πρόβλημα είναι οι ομάδες των κριτήριων? Η ΕΘΑΑΕ και το υπουργείο ήθελαν να δώσουν ένα περιθώριο στα ΑΕΙ. Κάθε χρόνο θα γίνεται αυτή η κατάσταση.

ΠΙ
|

Διαβαστε τη βαθμολόγηση κ. Πρύτανη ... ειναι δημοσιευμένη.

Το Παν. Ιωαννινων δεν ειναι στο ίδιο επίπεδο με το Παν. Κρήτης στις διεθνείς κατατάξεις. Π.χ. στη καταταξη Shanghai 2019 το ΠΙ ηταν στις θεσεις 801-900 το ΠΚ στη 701-800

Το κριτήριο "Ποιότητα του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος" δεν έχει να κανει με "διαχείρισης περιβάλλοντος και περιβαλλοντικών δράσεων". Μελετήστε τα κριτήρια π΄ρωτα

Δεν εχει βαθμολογηθεί στην παρουσα αξιολόγηση το π΄ρωτο κριτηριο. Οπως γραφει: "Ο δείκτης θα ενεργοποιηθεί κατ’ εξαίρεση από το 2ο έτος εφαρμογής της κατανομής"

Αφήστε τα "δεν αποδεχόμαστε". Σκεφτείτε το πανεπιστήμιο σας και όχι την πολιτική σας καριέρα.

ΠΙ
|

Μαλλον ο Πρυτανης δεν διάβασε καλα τα κριτήρια, έκανε λαθος επιλογές και τώρα θελει να κανει αντιπολίτευση ...

Μπράβο στον Πρύτανη
|

Ευτυχώς που υπάρχουν κ κάποιοι θαρρετοί που μιλούν ανοιχτά για τα "αντικειμενικά" κριτήρια της ΕΘΑΕΑΕ. Μήπως να πούμε "μικτοπολιτικά";

Αλκιμος
|

Οποιοσδήποτε συγκρίνει το ranking (επιλεγμένων δεικτών) για την ετήσια χρηματοδότηση του 20% του τακτικού προϋπολογισμού των ΑΕΙ (και όχι αξιολόγηση) της ΕΘΑΕΕ με τις διεθνείς αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων και δει ταυτόχρονα την περίεργη μεθοδολογία (υπολογισμός 3/5 ομάδων σε κάθε Ίδρυμα και όχι όλων των ομάδων) και τους συντελεστές βαρύτητας που προκύπτουν από τα μόρια κάθε ομάδας που χρησιμοποιεί, κανονικά πρέπει να βάλει τα γέλια (αν όχι τα κλάματα) με τα αποτελέσματα που π.χ. ανεβάζουν το ΠΑΜΑΚ στην 5η θέση στην Ελλάδα. Με τη σύγκριση θα δει αμέσως ότι σε κάθε αξιολόγηση του εξωτερικού το ΠΑΜΑΚ είναι πολύ χαμηλότερα από την 10η θέση στην Ελλάδα και τη 1.000η θέση παγκόσμια ή ότι η θέση του Διεθνούς Πανεπιστημίου (ένωση 3 πρώην ΤΕΙ με το πολύ μικρό παλιό Διεθνές Παν.) στο ranking της ΕΘΑΕΕ είναι 11η και διεθνώς κάτω από την 20η θέση στην Ελλάδα και από τη θέση 2.000 παγκόσμια (βλ. π.χ. την πρόσφατη κατάταξη των ελληνικών ΑΕΙ στο Ranking Web of Universities).
Δυστυχώς με αυτά τα εντελώς αναξιόπιστα αποτελέσματα, που είναι προϊόν πολιτικό και όχι επιστημονικό, για άλλη μια φορά εξευτελίζεται η έννοια της αξιολόγησης στην Ελλάδα, καθώς κανείς δεν μπορεί να πάρει στα σοβαρά μια τέτοια κατάταξη.

Πολίτης
|

Εύγε στον πρύτανη. Δεν μασάει τα λόγια του! Απορώ με τους σχολιαστές του "ναι σε όλα"!!! Τόσος φανατισμός πια;

Κώστας
|

Το δεν αποδεχόμαστε δεν ταιριάζει. Παραίτηση κ στον ιδιωτικό τομέα.

kathigit
|

Στη διεθνή κατάταξη ψηλά
Στην ελληνική κατάταξη χαμηλά
Κάποιο κακό έχει η φάβα
Μπράβο . Πρύτανη που δημοσιοποίησε τις αντιφάσεις τους και ζήτησε εξηγήσεις

δεπ
|

Συμφωνω. Εφοσον παιρνεις κρατικα χρηματα να την αποδεχθεις!!!
Αλλιως βρες μονος σου τα χρηματα!

Δεν αποδεχόμαστε..γιατί;
|

Τι μας λες! Ότι δεν μας αρέσει δεν το αποδεχόμαστε; Μπράβο λογική!! Να κάτσει κάτω να δει τα στοιχεία, να αντικρούσεις για το τι και πως και μετά να διεκδικήσεις νομίμως τα δικαιώματά σου κύριε Πρύτανη!!Αλλιώς να βρεις ευεργέτες να σου χαρίζουν τα χρήματα και να μην αποδέχεσαι τίποτα από το Υπουργείο!!

ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
|

Είναι τουλάχιστον υποκριτικό η πολιτεία με δηλώσεις και "διαρροές¨να υποβαθμίζει κάποια πανεπιστήμια, να βάζει "δείκτες" για να μετρήσει πράγματα που δικαιολογημένα στη φάση αυτή κάποια δεν ανταποκρίνονται θετικά.
Χρειάζεται οορθολιγισμός και μάζεμα; ΝΑΙ. Αλλά χρειάζεται και στήριξη των ΑΕΙ και μετά αξιολόγησή τους.

βλέπω τι εννοει
|

Υπάρχουν ιδρύματα που ξεκίνησαν παράγκες (φυσικα εφταιγαν .... παλαιοτερςς κυβερνησεις!) και με ιδρώτα και αίμα (χωρις κληροδοτηματα, χωρις δωρεες κτιριων) έφτασαν διεθνώς αναγνωρίσιμα και υπολογίσιμα και έρχεται το κράτος να τα σπρώξει πίσω στα βάτα κόβοντας το 20% μιας ήδη μειωμένης επιχορήγησης και μη έχοντας ποτέ επιστρέψει τα αποθεματικα που τους πηρε το 2010....

Legend
|

Έχει κάθε δικαίωμα να απαιτεί αντικειμενική και αξιοκρατική αξιολόγηση. Υπάρχουν περίεργα στοιχεία στην αξιολόγηση. Όλοι γνωρίζουμε τι μπορεί να δηλώνει αυτό. Έχουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια και εξαίρετους φοιτητές και καθηγητές. Θα αποτελούσαμε το εκπαιδευτικό κέντρο της Μεσογείου με ελάχιστη οργάνωση παραπάνω και βάζοντας ένα τέλος στις πελατειακές σχέσεις! Μπορούμε…

ΠΕ04
|

Ο καλύτερος πρύτανης με διαφορά!!!

Μανώλης
|

Να υποθέσω ότι οι πρώτοι στη λίστα θεωρούν την αξιολόγηση αντικειμενικοί και οι άλλοι όχι; Η αξιολόγηση είναι εργαλείο βελτίωσης, κάποιοι το καταλαβαίνουν και κάποιοι δεν θα το καταλάβουν ποτέ. Τι αντίκτυπο έχει όμως στο δημόσιο, αφού τόσο οι πρώτοι όσο και οι τελευταίοι δεν κερδίζουν η χάνουν κάτι;

Δημοκρατικός διάλογος με δεδομένα και επιχειρήματα
|

Τραγικό ότι ορισμένοι δε βλέπουν εμφανείς σκοπιμότητες στην πριμοδότηση ορισμένων ΑΕΙ έναντι άλλων - στον δημοκρατικό διάλογο οφείλουν να υπάρχουν τεκμηριωμένα επιχειρήματα, δεν μπορεί κανείς να μένει ικανοποιημένος με ένα στείρο «ναι, αποδεχόμαστε» ή «όχι, απορρίπτουμε».

Ας μας παρουσιάσουν όλα τα δεδομένα: Τι ακριβώς εννοούν με τον όρο «Περιφερειακή Ανάπτυξη»; Τα 400 τμήματα σε κάθε χωριό και κωμόπολη σε νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα έφεραν την ανάπτυξη του τόπου από το 1975 μέχρι σήμερα;...

Να μας εξηγήσουν οι ιθύνοντες με ποια λογική διατηρούνται 3 ΑΕΙ στην Κρήτη, όταν για παράδειγμα το ΤΕΙ Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Ηπείρου και το ΤΕΙ Πελοποννήσου, απορροφήθηκαν από τα Πανεπιστήμια των αντίστοιχων περιοχών, δημιουργώντας δύο μέτρα και σταθμά.

Να μας εξηγήσουν αν είναι βιώσιμα ιδρύματα όπως το Ιόνιο και το Αιγαίο, απλωμένα σε νησιά που δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους αλλά ούτε και με την ενδοχώρα τον χειμώνα ...

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Έχω ειλικρινά μια μεγάλη απορία για την επίκληση της αφηρημένης έννοιας "φορολογούμενος" από κάποιους σχολιαστές: Άραγε ο φορολογούμενος έχει απαιτήσεις μόνο από τους συμπολίτες του, π.χ. από τον πρύτανη, κι όχι από τους κυβερνώντες για το πώς τέλος πάντων διχειρίζονται τα χρήματα που καταβάλλει στο δημόσιο ταμείο;
Δεν καταλαβαίνω, κύριοι, γιατί όλο το σκεπτικό σας βασίζεται στην αυθαίρετη παραδοχή ότι οι κυβερνώντες πράγματι πολιτεύονται για το συμφέρον του φορολογούμενου! Η ιστορία δείχνει ότι μάλλον το αντίθετο συμβαίνει και ότι το δημόσιο χρήμα διασπαθίζεται ανεξέλεγκτα και με άκρως συζητήσιμα κριτήρια σε επιλογές που ποτέ δεν ερωτήθηκε ο "φορολογούμενος" αν τις επικροτεί!
Ας σταματήσει λοιπόν αυτή η ψευδεπίγραφη και υποκριτική επίκληση του δήθεν φορολογούμενου κι ας παραμεριστεί επιτέλους ο γελοίος κομματισμός στη σκέψη μας, για να κριθούν αντικειμενικά οι όποιες συμπεριφορές εκάστου.
Και βεβαίως ουδείς έχει το ηθικό δικαίωμα να απαιτεί τη σιωπή και την τυφλή πειθαρχία του πολίτη, δημόσιου ή ιδιωτικού υπαλλήλου. Η δημοκρατία το απαιτεί αυτό. Όλα τα άλλα που λέτε εν ονόματι της δημοκρατίας αποτελούν θλιβερές ιδεοληπτικές και απολύτως αντιδημοκρατικές εμμονές...

Polar_Fish
|

Καλό είναι να μη μεγαλοποιούμε τη συγκεκριμένη κατάταξη. Η κατάταξη αυτή έγινε με κριτήρια τα οποία προβλέπονται σε πρόσφατους νόμους, αλλά ποτέ το κράτος δεν χρηματοδότησε τα ΑΕΙ για να βελτιωθούν ως προς τα κριτήρια αυτά. Όλα αυτά έχουν νόημα αν εφαρμοστεί ένα σύστημα όπως το Research Assessment Exercise (RAE) στη ΜΒ. Πως θα επιβραβεύσεις ένα ΑΕΙ για την έρευνά τους? Με καραμέλες? Με πρόσβαση σε περισσότερα χρήματα για έρευνα.

@@@
|

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΡΩ πώς γίνεται το σχόλιό μου κατανοητό. Μα δεν αντιλαμβάνεστε πως ο "φορολογούμενος" είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ πως θα πρέπει να έχει τις ανάλογες απαιτήσεις από όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου (δικαιοσύνη, αστυνομία, εφορία, πυροσβεστική κλπ) και πως αν τυχόν - όπως και γίνεται - διαρκώς παραπονιέται για την εκπαίδευση υποκρύπτονται πιθανώς άλλοι σκοποί;;;;;;;; Ή μήπως παντού δουλεύουν όλα ρολόι εκτός της εκπαίδευσης!!!!
Δεν μπερδεύτηκα αγαπητέ. Μάλλον εσείς είστε μπερδεμένος!

Jack senior
|

Απαραδεκτη δηλωση κ. Πρυτανη: "δεν αποδεχομαστε". Να ζητησετε στοιχεια και επεξηγησεις ναι, αλλα να αποδεχθειτε. Που ακουστηκε να μην θες να αξιολογεισαι επειδη δεν σου αρεσει το αποτελεσμα. Σοβαρευτειτε παρακαλω.

Polar_Fish
|

Ο Πρύτανης μπορεί να μην αποδέχεται τη δική του βαθμολογία και μπορεί διοικητικά να κάνει τις ανάλογες ενέργειες. Οι δημόσιες δηλώσεις χωρίς στοιχεία δημιουργούν εντυπώσεις.

Πιτσιφλής
|

Βασικό γνώρισμα του δημοκρατικού πολιτεύματος είναι και το δεν αποδέχομαι και ζητώ αναλυτική ενημέρωση για να επιχειρήσω να διατυπώσω το προφανές, έναν δηλαδή πειστικό αντίλογο που ενδέχεται το αρμόδιο θεσμικό όργανο να τον αποδεχτεί και να τροποποιήσει, πιθανόν εν μέρει, την απόφασή του.
Αν δεν τον αποδεχτεί, θα πρέπει να διατυπώσει κι αυτό μία πειστική απορρι-πτική αιτιολόγηση. Αν αυτό δεν είναι το μεγαλειώδες του δημοκρατικού πολι-τεύματος, ας μας παρουσιάσει κάποιος έναν αντίλογο!...

Συγνώμη
|

...τι δηλώσεις είναι αυτές απο Πρύτανη ρε παιδιά; Τι "δεν την αποδεχόμαστε"; Από εσάς δηλαδή εξαρτάται να αποδέχεστε ή όχι ότι σας αρέσει; Ανοίξτε ιδιωτικό ΑΕΙ να αποδέχεστε ότι θέλετε, μέχρι τότε είστε ΔΗΜΟΣΙΟΙ λειτουργοί αν θυμάμαι καλά. Δεν είστε συνέταιροι κάπου - υπάρχει διαφορά.

@@
|

Ίσως έχετε μπερδευτεί. Στη χώρα αυτή έχουμε μάθει να έχουμε απαιτήσεις σχεδόν σε ατομικό επίπεδο. Ο φορολογούμενος είναι αυτός που χρηματοδοτεί το "σόου", πρέπει να το καταλάβουμε. Κάποιος στην Αθήνα και στο Ηράκλειο πληρώνει για να υπάρχει ΑΕΙ στα Ιωάννινα, και στην Αλεξανδρούπολη. Όπως και δρόμοι, και νοσοκομεία και εφορίες. Γιατί σας φαίνεται περίεργο το να μη θέλει να πηγαίνουν τα λεφτά του για πέταμα - σε ότι αφορά οτιδήποτε, όχι μόνο την εκπαίδευση; Δεν αναφέρομαι προφανώς στο Παν. Ιωαννίνων το οποίο έχει πολλά αξιόλογα τμήματα, αλλά υπάρχουν και τμήματα και ιδρύματα τα οποία κανένας δε θα ήθελε να συντηρεί αν ήταν να πληρώνει ο ίδιος το κόστος. Όταν όμως το πληρώνουν άλλοι, είμαστε όλοι λάρτζ.

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Η λογική μου είναι ότι όταν σε προσλαμβάνει το κράτος για μια δουλειά, κάνεις αυτή τη δουλειά. Αν δε σου αρέσει φεύγεις και πας σε άλλη. Οι εκλεγμένοι είναι εκλεγμένοι και εκπροσωπούν ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ προς το παρόν, όπως και οι προηγούμενοι και οι επόμενοι. Αν δε σου αρέσει αυτό που θεσπίζουν, ξιδάκι. Αν θεωρείς ότι είναι αντικανονικό ή παράνομο, υπάρχουν τα δικαστήρια και οι θεσμοί. Αυτό όμως που είναι φαιδρό, είναι να διαμαρτύρεσαι κάθε φορά που ο διαιτητής δε σου σφύριξε το φάουλ ή που δε σε βολεύει το αποτέλεσμα. Που ήταν ο συγκεκριμένος άνθρωπος όταν α) θεσπίστηκαν τα κριτήρια της κατάταξης, β) το ίδρυμα το οποίο εκπροσωπεί υπέβαλε τα στοιχεία του για να αξιολογηθει΄; Εκεί εκφράζεις τις αντιρρήσεις σου. Αλλά δεν έχεις δικαίωμα να απορρίπτεις το αποτέλεσμα επειδή δε σου αρέσει το ένα ή το άλλο στη διαδικασία. Δεν είναι ιδιωτικό το ΑΕΙ, χρηματοδοτείται από αυτούς που προς το παρόν έχουν αναθέσει σε αυτό το Υπουργείο την κατάσταση.
Είναι ωραίο να "κάνουμε επανάσταση" σε κάθε τι που δε μας αρέσει αλλά δεν είναι ούτε αποδοτικό ούτε δημοκρατικό.

@
|

Νιώθω πραγματικά ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΑΗΔΙΑ για όσους γράφουν σε διάφορα σάιτ σχόλια του τύπου: "ο φορολογούμενος απαιτεί ... κλπ κλπ κλπ". Έχουν άδικο; Όχι. Έλα όμως που τα γράφουν ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΑΦΟΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!!! Οι φορολογούμενοι πουθενά αλλού δεν έχουν γνώμη - άποψη - θέση. Μόνο εκεί.

Γιώργος
|

Εύγε κ. Πρύτανη!

Ένας απλός πολίτης
|

Όλοι μας από την πρώτη μέρα που θα φοιτήσουμε στο δημοτικό σχολείο, μέχρι και…. αξιολογούμαστε, βαθμολογούμαστε, πάρα πολλές φορές αναίτια κι ανέλπιστα χαμηλά, αλλά στο τέλος επειδή η διαμαρτυρία μας είναι αδιέξοδη, μαζευόμαστε στο καβούκι μας και δεν βγάζουμε κιχ! Απλά δεχόμαστε τη «μοίρα» μας. That’s life στη χώρα μας.

Polar_Fish
|

Η ΕΘΑΑΕ ζήτησε τις εργασίες και τις αναφορές για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και για τα ενεργά μέλη ΔΕΠ. Αυτό δε φαίνεται στις διεθνείς αξιολογήσεις. Η βαθμολογία προκύπτει με μόρια και κάθε ΑΕΙ ήξερε πόσα μόρια θα πάρει. Επομένως το Παν. Ιωαννίνων αμφισβητεί την μοριοδότηση των άλλων ΑΕΙ.

ΔΕΠ
|

Δυστυχώς πρέπει να την αποδεχτείτε . Είναι σκληρό το ξέρω.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ