Οδηγίες στους εκπαιδευτικούς να αφιερώσουν συζήτηση με μαθητές για τον πόλεμο στην Ουκρανία

Οι οδηγίες του ΙΕΠ

02/03/2022

Άκουσε το άρθρο

Οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αφιερώσουν συζητήσεις,  με τους μαθητές τους, για τον πόλεμο στην Ουκρανία,  εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης υποστηρικτικών δράσεων, ύστερα από σχετικό ερώτημα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Η υπουργός ζήτησε από το ΙΕΠ πρώτες οδηγίες, καθώς η ανάγκη ενημέρωσης των παιδιών μας είναι αδιαμφισβήτητη, τη στιγμή που στην Ευρώπη διεξάγεται μία πολεμική σύρραξη και μας κατακλύζουν σκληρές εικόνες και πληροφορίες χωρίς φίλτρο.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να συνδράμει στο έργο των εκπαιδευτικών μας ως προς τον πόλεμο στην Ουκρανία, προτείνει:

  1.     Την ειλικρινή και προσαρμοσμένη ανά ηλικία συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε αυτοί να βοηθηθούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους.
  2.     Τη διερεύνηση εννοιών όπως πόλεμος και ειρήνη, συνέπειες πολέμου, αποτροπή συγκρούσεων και διπλωματική οδός, διεθνές δίκαιο και ανθρώπινα δικαιώματα, αλληλεγγύη.
  3.     Εκπαιδευτικό υλικό για μία διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, και συγκεκριμένα εκπαιδευτικό υλικό διδακτικών βιβλίων, παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή και υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα-Ευ ζην.

Ακολουθούν οι οδηγίες του ΙΕΠ

Συζητώντας με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας

  • Εμείς, ως εκπαιδευτικοί, μπορούμε να υποστηρίξουμε, από τον δικό μας ρόλο, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, αξιοποιώντας εκπαιδευτικό υλικό και διδακτικές πρακτικές, με στόχο να τους βοηθήσουμε να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το θέμα του πολέμου.
  • Είναι σημαντικό να αποδεχτούμε τις βαθύτερες ανησυχίες των μαθητών και των μαθητριών μας και να συζητήσουμε μαζί τους με ειλικρίνεια και λόγια προσαρμοσμένα στην ηλικία τους.

Διερευνώντας τις έννοιες

  • Αξιοποιώντας διδακτικές πρακτικές κατάλληλες για την κάθε ηλικία, μπορούμε να διερευνήσουμε την έννοια του πολέμου και να αναδείξουμε την ανάγκη για ειρήνη.
  • Μπορούμε να δώσουμε αφορμές για προβληματισμό σε σχέση με τις αρνητικές συνέπειες που επιφέρει ο πόλεμος στους ανθρώπους, την οικονομία, την πρόοδο και τον πολιτισμό (απώλεια ανθρώπινων ζωών, καταστροφή πόλεων, υποδομών, μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς κ.λπ.).
  • Κατά τη διάρκεια των σχετικών συζητήσεων ή δραστηριοτήτων, αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε έντονα φορτισμένες λέξεις που θα μπορούσαν να εντείνουν την ανησυχία και τους φόβους των μαθητών/τριών.
  • Μία ακόμη θεματική, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει έναυσμα συζήτησης, είναι η αποφυγή συγκρούσεων.
  • Μπορούμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να διερευνήσουμε μέσα για ειρηνική επίλυση των διαφορών των κρατών, όπως η διπλωματική οδός.
  • Μία ακόμη αξία, που είναι σημαντικό να συζητηθεί με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, είναι αυτή της αλληλεγγύης. Πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε όσους πλήττονται από τον πόλεμο;
  • Θεσμοί όπως οι Διεθνείς Οργανισμοί και ο ΟΗΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι κανόνες διεθνούς δικαίου και αξίες όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ελευθερία και η εθνική ανεξαρτησία μπορούν να εισαχθούν στη συζήτηση, ιδιαίτερα με τους μεγαλύτερους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Εκπαιδευτικό υλικό

  • Στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης, το εκπαιδευτικό υλικό των διδακτικών βιβλίων τόσο ως πηγή γνώσης όσο και ως αφορμή για συζήτηση σχετικά με το δίπολο πόλεμος-ειρήνη είναι πλούσιο και σημαντικό.
  • Μπορούμε, επιπλέον, να αξιοποιήσουμε ποικίλα παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή, τονίζοντας ότι «η βία δεν αποτελεί λύση σε καμία περίπτωση».
  • Χρήσιμο επίσης είναι το υλικό από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ιδιαίτερα των θεματικών κύκλων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Ζω καλύτερα-Ευ ζην.

Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πολεμική σύγκρουση που μαίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος προκαλεί ερωτήματα, ανησυχία και αγωνία σε όλους μας, πόσω μάλλον στα παιδιά μας, που δεν έχουν πρότερες παρόμοιες προσλαμβάνουσες και ίσως τη δυνατότητα επεξεργασίας τόσο σύνθετων και καταιγιστικών πληροφοριών. Ξεκινάμε, έτσι, έναν διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, με την πολύτιμη συμβολή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, να τα ερμηνεύσουν και να τα κατανοήσουν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, και να ανακτήσουν την αισιοδοξία τους για το μέλλον. Καλλιεργώντας ιδανικά όπως οι δημοκρατικές αξίες, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η αλληλεγγύη, οικοδομούμε θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο».

Σχόλια (36)

Να πούμε ότι στέλνουμε και όπλα?
|

Επειδή νομίζουν μερικοί ότι τα παιδιά κοιμούνται σας πληροφορώ ότι ήδη γνωρίζουν περισσότερα απ' όσα φαντάζονται στο υπουργείο και ήδη έχουν εκφράσει τις διαμαρτυρίες τους για τη στρατιωτική συμμετοχή. Στο -20% σας βλέπω εκεί στη ΝΔούλα

ΧΨ
|

Η αντιπολεμική ευαισθησία αλά καρτ είναι γελοιότητα.

Η φρίκη του πολέμου στο Ιράκ να ειπωθεί;
|

Όπου χιλιάδες ιρακινοί στρατιώτες θάφτηκαν ζωντανοί στα χωρακώματα στην έρημο από αμερικανικές μπουλντόζες;Το παραδέχονται οι ίδιοι.Οι βόμβες απεμπλουτισμένου ουρανίου που έριξαν οι ίδιοι στις σερβικές πόλεις και στον σερβικό στρατό;Οι βομβαρδισμοί αμάχων στο Κανταχάρ του Αφγανιστάν;Η βομβαρδισμοί αμάχων στο Μαζαρ-ελ-Σαρίφ;Δεν πρέπει να ειπωθεί ότι οι πόλεμοι των Μπους-Κλιντον -Ομπαμα στοίχισαν 11 εκατομμύρια νεκρούς;Όχι μόνο για την Ρωσία λοιπόν αλλά για όλους.Χωρια που τώρα ακούγεται μόνο η μία άποψη γεγονός που μόνο σε παγκόσμιο ολοκληρωτισμό παραπέμπει.

ph
|

Πώς να εξηγήσεις σε παιδιά (αν και ξέρουν) ότι υποσχέθηκαν τόσα και τόσα στους Ουκρανούς και μετά τους αφήσανε? Πως να εξηγήσεις ότι η Νέα Τάξη πραγμάτων θέλει όλοι να λένε ΝΑΙ κι αν διαφωνούν προκαλούν πολέμους?

Ιωάννα
|

Ναι, τους μίλησα σήμερα. Στη λογοτεχνία τους έκανα την "Ελένη" του Σεφέρη, και στην ιστορία κατεύθυνσης τη συμμετοχή της Ελλάδας στην εκστρατεία στην Ουκρανία το 1919 (κυβέρνηση Βενιζέλου).

Αριστεία, όχι αστεία
|

Καταδικάζω τη βία.

Και συνεχίζω.
Η μεραρχία εντελβάις των ες ες στην Ελλάδα είναι υπεύθυνη για εγκλήματα πολέμου και δολοφονίες αμάχων όπως στο Κομμένο, στις Λυγκιάδες, στη Μουσιωτίτσα και τον εκτοπισμό στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς των Εβραίων των Ιωαννίνων. Μέλη της μεραρχίας μετά το τέλος του πολέμου ουδέποτε τιμωρήθηκαν, ενώ ανέλαβαν κυβερνητικές θέσεις, όπως και ο Μάινσταιν επί Αντενάουερ. Επιπλέον κάθε Πεντηκοστή, συγκεντρώνονται μέλη της στη Βαυαυρία όπου τιμούν τους νεκρούς τους, συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις και εκπρόσωποι της Γερμανικής πολιτείας.
Θεωρείται δικαιολογημένη η αποστροφή του λόγου της Ζαχάροβα περί μη ουσιαστικής αποναζιστικοποίησης του Γερμανικού κράτους;

ΥΓ 1 Σανός Μάρτη μήνα ούτε στις μεγάλες πεδιάδες των ΗΠΑ δε φυτρώνει.

ΥΓ 2 Επειδή την καταστροφή και την αδικία η Ελλάδα την έχει φάει με το κουτάλι, από ¨συμμάχους¨ οι όψιμοι ειρηνιστές ας κάτσουν στα αυγά τους και όχι φθηνή προπαγάνδα.

ΧΑΡΗΣ ΠΟΛΕΙΡΗΝΑΚΗΣ
|

Εκαστος στο είδος του. Οι δάσκαλοι κ οι καθηγητές στις τάξεις και οι πολεμοχαρείς πατριδοκάπηλοι-ειναι πολλα τα λεφτα Αρη- στα αποτελέσματα της 'ιδεολογίας' τους, σκότωσε πριν σκοτωθείς...
Τωρα τί θέτε,ε; Τα ρέστα; ΜΑς τα πήρε η ΔΕΗ σας.

Πλατάρος Γιάννης
|

Να αναφερθούμε στο ότι οι εκπαιδευτικοί, ανάλογα με τις ιδεολογικοπολιτικές τους τοποθετήσεις, διάκεινται γενικώς προς την ειρήνη και γενικώς ενάντια στον πόλεμο αναλόγως και του ποιος τον διεξάγει.
Υλικό ζωντανό, τα σχόλια στην παρούσα ανάρτηση...

Qwerty
|

@Ανήσυχος εκπαιδευτικός
Γράφετε ότι η ενημέρωση των μαθητών/τριών πρέπει να γίνει με "συγκεκριμένα στοιχεία και χωρίς πατριδοκαπηλικές κορώνες ή άλλες αυθαίρετες και ιδεοληπτικές κρίσεις που μπορεί να βλάψουν κι όχι να ωφελήσουν τους μαθητές". Τόσο λίγη εμπιστοσύνη έχετε στους εκπαιδευτικούς, που νιώθετε την ανάγκη να απευθυνθείτε σε αυτούς πατερναλιστικά, ως κομματικός ινστρούχτορας!
Την ίδια στιγμή, βέβαια, που φοβάστε την "ιδεοληψία" κάποιων εκπαιδευτικών, εκφράζετε την καχυποψία σας για "επικοινωνιακά ή μικροκομματικά κριτήρια". Παράλληλα, δεν αργείτε να δείξετε τη δική σας ιδεολογική εμμονή, όταν βρίσκετε αντιφατική την πρόταση του ΥΠΑΙΘ με την κατάργηση του μαθήματος της κοινωνιολογίας από τις πανελλήνιες...

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@@Κοντογιαννης02 Μαρ 2022 17:58
Εξέφρασα στο πρώτο μου σχόλιο τις σχετικές επιφυλάξεις για τις προθέσεις του υπουργείου, αλλά διαβάζοντας ήδη τα πολυάριθμα σχόλια που ακολούθησαν και ιδιαίτερα το δικό σου, δεν έχω πια την παραμικρή επιφύλαξη ότι πράγματι μεθοδεύεται προπαγανδιστική παρέμβαση, για να υποστηριχτεί η υπέρμετρη και αβαναταδόρικη ρητορική του πρωθυπουργού, μόνο που θύματα θα είναι πλέον οι μαθητές μας κι αυτό αυτομάτως συνιστά μέγιστο ηθικό φορτίο που εγώ προσωπικά δεν πρόκειται να αναλάβω.
Κι ας μη λέμε κουταμάρες τώρα για τη δήθεν ανάγκη ενημέρωσης των μαθητών, όταν άπαντες φυσικά είναι γνώστες όσων συμβαίνουν στην Ουκρανία κι εν πάση περιπτώσει υπάρχουν αμέτρητες πηγές πληροφόρησης πλέον για τον καθένα.
Το σχολείο δεν είναι πεδίο προπαγανδιστικών παιχνιδιών και οφείλουμε αυτό όλοι να το υπερασπιστούμε. Άλλωστε δε χρειάζεται συγκεκριμένη αφορμή, για να γίνει λόγος περί πολέμου σε αντίστοιχα γνωστικά πεδία, όπως η λογοτεχνία, η ιστορία και η κοινωνιολογία. Μάλιστα η συμβολή της κοινωνιολογικής γνώσης αυτή τη στιγμή εκθέτει ανεπανόρθωτα το υπουργείο που έσπευσε να εξοβελίσει το συγκεκριμένο μάθημα από τη γ' λυκείου! Αλλά τι κατάφερε τελικά; Απέδειξε προφανώς ότι το τωρινό αντιπολεμικό του ενδιαφέρον είναι απολύτως υποκριτικό και πάντως μεροληπτικό, γιατί πόλεμοι γίνονται δυστυχώς σε ολόκληρο τον πλανήτη ασταμάτητα, αλλά δεν είδαμε ανάλογη ευαισθησία.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά το υπουργείο κονιορτοποιεί κάθε έννοια σεβασμού της αληθινής παιδείας, την οποία υποτίθεται ότι υπηρετεί...

Παπαδοπούλου Ιωάννα
|

Περιμένω την επόμενη κίνηση της κ. Κεραμέως: Να δείξουμε στα παιδιά την ταινία «Αποκάλυψη τώρα» με τα αμερικανάκια να μασάνε αμέριμνα τσίχλες μέσα σε πανίσχυρα πολεμικά ελικόπτερα και να καθαρίζουν σα μυρμήγκια τους εξαθλιωμένους Βιετκόνγκ.

Περί πολέμων
|

Προτείνω να αφιερώσουμε εκτενή συζήτηση για τον ταξικό πόλεμο που μαίνεται εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας με χιλιάδες θύματα, πολλά εξ αυτών πρώην μαθητές μας, που αναγκάζονται να μεταναστεύουν, όπως οι κάτοικοι των εμπόλεμων περιοχών σήμερα.

Αργυρώ
|

Όχι, δεν πρέπει και δεν θα πούμε τίποτε. Η υποκρισία περισσεύει. Όπως και η επιλεκτική ευαισθησία αυτών των οδηγιών.

Νίκη
|

Φτάνει πια το πατροναρισμα από ΙΕΠ και υπουργείο. Έχουμε αρκετό μυαλό και γνώσεις να διδάξουμε και να εξετάσουμε τους μαθητές μας
Όπως δεν χρειαζόμαστε θέματα φασον από την τράπεζα θεμάτων, δεν χρειαζόμαστε και οδηγίες από το ΙΕΠ για τέτοιου είδους συζήτηση
Τα μαθήματα της ιστορίας και της γλώσσας είναι υπεραρκετά
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του Σώστη
Αφήστε μας ήσυχους να κάνουμε και λίγο μάθημα ...

Αικατερίνη
|

Κακώς θα γίνει κάτι τέτοιο διότι δεν γνωρίζουμε την ακρίβεια των γεγονότων των τελευταίων ετών και πως οδηγήθηκε η Ρωσία να εισβάλει στρατιωτικά στην Ουκρανία ... Υπάρχει πολύ μεγάλη παραπληροφόρηση από όλα τα κανάλια και δεν υπάρχει περίπτωση να είμαστε αντικειμενικοί .... Γι'αυτό να αφήσουμε τα παιδιά μας ήσυχα.....Ας κοιτάξουμε τα του οίκου μας

Κώστας
|

"Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πολεμική σύγκρουση που μαίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος προκαλεί ερωτήματα, ανησυχία και αγωνία σε όλους μας, πόσω μάλλον στα παιδιά μας, που δεν έχουν πρότερες παρόμοιες προσλαμβάνουσες και ίσως τη δυνατότητα επεξεργασίας τόσο σύνθετων και καταιγιστικών πληροφοριών."
Η ευαισθησία σήμερα θα πρέπει να είναι συνέχεια του πολέμου της Γιουγκοσλαβίας, της Κύπρου, ακόμη και εκτός Ευρώπης όπως πρόσφατα της Συρίας και τόσων άλλων. Δεν υπάρχει καλός η κακός στον πόλεμο. Γιαυτό ίσως θα πρέπει να σκεφθούμε και αυτόν που επιτίθεται αλλά και εκείνον η εκείνους που τον υποδαυλίζουν για να μπορούμε να τους χαρακτηρίζουμε με αντικειμενικότητα.

Σώστης
|

Συζήτηση για τον πόλεμο και την ειρήνη κάνουν οι μαθητές με τους φιλολόγους τους στην έκθεση και στη λογοτεχνία και στη φιλοσοφία με τους κοινωνιολόγους τους στις πολιτικές επιστήμες (όσες αφήσατε!) δεν χρειάζεται συζήτηση για τη φρίκη του συγκεκριμένου πολέμου στο σχολείο. Τα παιδιά χρειάζονται γνώσεις και ηθική θωράκιση, ώστε η δική τους γενιά να μην προκαλέσει εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας!!! Το ιεπ ας περιοριστεί στις αρμοδιότητές του.

Κ πε78
|

Δυστυχώς οι καθ' ύλην σχετικοί κοινωνικοί επιστήμονες θεωρήθηκε οτι περιτευουν και τεθηκαν εκτος λυκειου!!! Ειναι λυπηρο για τους αυριανους πολίτες να μην γνωρίζουν....Αλλά πάλι ρωτώ...μηπως δεν συμφέρει να γνωριζουν;;;

Δημήτρης
|

Εγώ προτείνω, μεταξύ των άλλων να κάνουμε συζήτηση με τους μαθητές και για τα εγκλήματα του ΝΑΤΟ και των Ηνωμένων Πολιτειών στην Σερβία, στο Αφγανιστάν, την Κορέα, το Βιετνάμ κ.α. Αφού ισχηρίζεστε οτι έχουμε Δημοκρατία να λέμε όλες τις απόψεις και να μην λέμε τη μισή αλήθεια. Επίσης να κάνουμε μία συζήτηση και για το Κυπριακό και το ρόλο του ΝΑΤΟ σε αυτό το πρόβλημα. Ελπίζω να δημοσιευθούν και αυτές οι απόψεις και να μην αγνοηθούν.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Εγω θα πω πως το χειμωνα του 43 3 εκατομμυρια Σοβιετικοί στρατιωτες σκοτωθηκαν στις ιδιες ακριβως περιοχες απο την ταξιαρχια παντζερ των ες ες και τους Γερμανους και Ουκρανους φασιστες του Μαινσταιν. Τα ιδια συμβολα χρησιμοποιουν και οι απογονοι τους και ομοιδεατες τους σημερα παλι στις ιδιες περιοχες ενεργωντας πογκρομ εναντιον των ρωσοφωνων.
Θεωρειτε δικαιολογημενο το αιτημα Πουτιν για αποναζιστικοποιηση της Ουκρανιας;
ΥΓ 20 εκατομμυρια οι νεκροι της ΕΣΣΔ στον ευρωπαικο αγωνα για ελευθερια εναντια στο φασισμο περισσοτεροι απο καθε αλλη χωρα.

@Κοντογιαννης
|

Θα μας τρελάνετε; ΕΙΣΒΟΛΗ εχει γίνει. Πέφτουν βόμβες, κοσμος σκοτώνεται. Τι θέλετε; Να μην πουμε τίποτα; Η Ρωσία είναι αυτή που εισβάλει. Αυτά δεν αμφισβητούνται από κανέναν, ούτε καν απ'τη Ρωσία. Τι έχουμε πάθει; Ποιό "αιώνιο μίσος" και "προπαγάνδα"; ΄΄΄τα "παιδιά" δεν πρέπει να ξέρουν ότι όποιος μπουκάρει σε άλλη χώρα με τα όπλα και ξεκινάει πόλεμο έχει άδικο; Είτε είναι η Τουρκία, είτε οι ΗΠΑ, είτε η Ρωσία;
Χθες έγινε πορεία από γνωστό "χώρο" στο Αμερικανικό προξενείο! Οι Ρώσοι εισβάλλουν, και εμείς κράζουμε τους Αμερικάνους.

Μαίρη
|

Αποκλείεται. Έχει καεί η γούνα μας. ΝΑ ΒΆΛΟΥΜΕ ΤΑ ΧΈΡΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΒΓΆΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΆΤΙΑ ΜΑΣ;;;;;;;

Βλησιδης
|

Δε γίνεται. Γιατί εγώ είμαι φιλορωσική. Οπότε είμαι θετικά διακειμενη. Οπότε θα δημιουργήσω πρόβλημα. Οπότε, άστο καλύτερα. Δε λέω τπτ.

Πασιφάη
|

Εκτός τόπου και χρόνου πάλι το υπουργείο...
Στγν επικαιρότητα είναι και άλλα πράγματα. Να πούμε και γι αυτά;;;;

Λαυρέντης δάσκαλος
|

Ούτε να το σκέφτεστε. Δε θα πούμε τπτ. Αν θέλετε, πείτε εσείς εκεί απ το υπουργείο ή στείλτε μεηλ να τους το προωθησουμε

μία απάντηση ζητώ
|

Πολύ ωραία τα λέτε εκεί πίνοντας καφέ υπουργός κ παρατρεχαμενοι...κ όταν ένα από τα παιδιά ρωτήσει "γιατί γίνεται πόλεμος;" τι ακριβώς θέλετε να πούμε; Εγώ προτείνω να στείλει η ΔΟΕ κείμενα φασον ...

Ποιο υλικό;;;;
|

Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η παντελής έλλειψη κατάλληλου υλικού, οχι μόνο στη συγκεκριμένη συγκυρία, αλλά σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Όχι μόνο δεν διαθέτουμε επικαιροποιημενα εγχειρίδια, αλλά λείπει κάθε απαραίτητη διδακτική κ παιδαγωγική πλαισιωση τους, αντίθετα με ο, τι συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες. Ε, όχι, δεν έχω το χρόνο να ετοιμάσω και αυτά που ζητάτε : ήδη ξενυχταω για να ετοιμάσω το υλικό των μαθημάτων μου (εμπλουτισμός με πρόσθετα κείμενα και ασκησεις, παρακολούθηση στην η-ταξη, τεστ κα). Θα κάνετε επιτέλους τη δουλειά σας εκεί στο υπουργείο;;;;

Είναι σίγουροι?
|

Αν θέλετε κύριοι που μιλάτε για ειρήνη εκ του ασφαλούς να μιλήσουμε όντως και να αναλύσουμε αίτια και δεινά του πολέμου μάλλον κάτι δεν σκεφτήκατε κάτι καλά ή ίσως η προπαγάνδα πλέον είναι κραυγαλέα. Γιατί αν όντως θα πρεπε να ψάξουμε βαθιά στους πολέμους και την πολιτική την αλήθεια το να αμφισβητησουμε εσάς θα είναι αυτονόητο. Και στην τελική είναι απορίας άξιο πώς επιτρέπετε σε έναν καθηγητή λυκείου να εκφράσει με παρρησία λόγου τις απόψεις του καθώς "κινδυνεύει να διχάσει τους μαθητές μιλώντας ειλικρινά".

Γονέας εκπ/κός
|

Να πούμε ότι στέλνουμε και όπλα?

Για τον πόλεμο Αζερμπαϊτζάν Αρμενίας ήσασταν αλαλοι
|

Πριν 15 μήνες είχε πόλεμο μεταξύ Αζερμπαϊτζάν με πλήρη τουρκική στρατιωτική βοήθεια και των Αρμενίων του Αρτζαχ.Χιλιαδες Αρμένιοι νεκροί ,πρόσφυγες από πανάρχαια αρμένικα εδάφη,αγνοούμενοι ,καταστροφές αρμενικών μνημείων ακόμη και νεκροταφείων κλπ.Τσιμουδια σαν κυβέρνηση δεν βγάλατε.Αλαλοι.Οι Αρμένιοι ψυχή δεν είχανε;Τώρα σας έπιασε ο πόνος ;Το θεωρώ κοροϊδία και ντροπή.Βεβαια το Αζερμπαϊτζάν μας προμηθεύει φυσικό αέριο με εθνικό προμηθευτή.Ητανε και η Τουρκία εμπλεκόμενη οπότε ποιησατε την νησσαν.Ανθρωπιστες μόνο εκεί που σας παίρνει και σας συμφερει

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ