Πως κατανέμονται τα 177.000 σετ ρομποτικής στα Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από τη φετινή σχολική χρονιά μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο

04/03/2022

Άκουσε το άρθρο

Περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής, θα αγοράσει το υπουργείο παιδείας  για παιδιά 4-15 ετών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα - μαθησιακές ανάγκες, αξίας 30 εκ. ευρώ
Η   κατανομή των σετ ρομποτικής ανά  βαθμίδα εκπαίδευσης, θα γίνει ως εξής:

  •     Σετ ρομποτικήςνηπιαγωγείου: 30.407 σε σύνολο 5.009 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 1 δημοτικού (Α-Δ δημοτικού): 30.279 σε σύνολο 4.370 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 2α δημοτικού (Ε-ΣΤ δημοτικού): 28.932 σε σύνολο 4.357 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 2β δημοτικού (Ε-ΣΤ δημοτικού): 28.932 σε σύνολο 4.357 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 3α γυμνασίου: 21.093 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 3β γυμνασίου: 21.093 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων
  •     Σετ ρομποτικής 3γ γυμνασίου: 16.376 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων

Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από τη φετινή σχολική χρονιά μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ προβλέπεται και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις καινοτόμες αυτές διδακτικές μεθόδους.

Στόχοι

Οι στόχοι της προμήθειας  των 177.000 σετ ρομποτικής είναι:

  •     ο εκσυγχρονισμός της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων.
  •     η επίτευξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου χωρίς αποκλεισμούς στην Ελλάδα, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την οικοδόμηση μιας ανθεκτικής και εξωστρεφούς ελληνικής οικονομίας.
  •     ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά στην κατασκευή και τον προγραμματισμό νέων project.
  •     η δημιουργία ενός νέου περιβάλλοντος εργασίας για τους μαθητές που είναι έντονα παρακινητικό, ευνοεί τη στρατηγική δοκιμής – πλάνης, αναδεικνύει παραδεκτές προσεγγίσεις και λύσεις και όχι μία και μοναδική σωστή λύση, υποστηρίζει μεταγνωστικές διεργασίες μάθησης, δεδομένου ότι η προγραμματιστική δραστηριότητα οδηγεί στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση νοητικών διεργασιών.

Αποτελέσματα

Αναμενόμενα Οφέλη Πράξης:

Η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση δυσκολίας). Επιπλέον, με την ένταξη της ρομποτικής στη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων όπως:

  •     στην εξοικείωση των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
  •     στην προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
  •     στην ενίσχυση της ομαδικής εργασίας
  •     στη μύηση των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
  •     στην απόκτηση της ικανότητας της οργάνωσης και της διαχείρισης έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων)
  •     στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη)

Σχόλια (16)

Θοδωρής
|

Εργαστήρια έχουν όλα τα σχολεία; Γιατί εγώ ξέρω σχολείο που έχει 12 τμήματα και ο μόνος εργαστηριακός χώρος του είναι αυτός της πληροφορικής. Εξασφαλίστε χώρους και μετά στέλνετε κιτ

Λάμπρος
|

Θα πάρετε όλοι αρκεί να υποστηρίζετε το ΝΑΤΟ.

@Πληροφορικός
|

Εσύ για Πραγματολογικό μοντέλο έχεις ακούσει τίποτα, ας πούμε;

@nik
|

να απευθυνθείς στο σχολικό σύμβουλο της ειδικότητάς σου. θα σε κατατοπίσει αρκούντως. δεν είναι οι καθηγητές πληροφορικής γιατρεία "για κάθε νόσο και κάθε..."

Αντώνης
|

και τα ανάλογα κεφάλαια στα σχολικά βιβλία με θεωρία και παραδείγματα που είναι για την αξιοποίηση τους;
Πάλι θα δουλέψει φωτοτυπία και σημειώσεις εκτός βιβλίου;
Ε φανταστικό υπουργείο;

Πληροφορικός
|

@nik
"Οι καθηγητές πληροφορικής δεν μπορούν να βοηθήσουν....."

Αυτό εσένα ποιος στο'πε;
Φυσικά δεν θα "βοηθήσουν" απλά αλλά θα κάνουν το μάθημα (που θα συμπεριλαμβάνεται στο υποχρεωτικό ωράριο τους) αφού είναι οι καταλληλότεροι βάσει προσόντων.

@ nik
|

Δες το νέο πρόγραμμα σπουδών της Τεχνολογίας Γυμνασίου.

Σε μεγάλο βαθμό είναι ρομποτική. Το θέμα είναι ότι τεχνολογία στα γυμνάσια κάνουν ειδικότητες άσχετες με το αντικείμενο έτσι 'όπως περιγράφεται στο νέο πρόγραμμα σπουδών: Γεωπόνοι, Πολιτικοί Μηχ. κλπ.
Η περισσότερο σχετική ειδικότητα είναι οι Ηλεκτρολόγοι Μηχ.
Δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι που διδάσκουν τεχνολογία στα γυμνάσια θα βρεθούν προ εκπλήξεως σε 2 χρόνια..

nik
|

Ποιος θα διδάξει ρομποτική ;... το τμήμα πρέπει να σπάει, οι καθηγητές που διδάσκουν δεξιότητες δεν έχουν σχέση με την τεχνολογία. Οι καθηγητές πληροφορικής δεν μπορούν να βοηθήσουν......χαιρετίσματα

Ρομποτικός
|

Δώστε πρώτα λεφτά για σταθερούς υπολογιστές στα εργαστήρια πληροφορικής γιατί όλα τα μηχανήματα σέρνονται, αφού κοντεύουν 15ετία. Τα σετ ρομποτικής είναι δευτερεύοντα περιφερειακά εξαρτήματα.

Νικος
|

Επιτέλους να μπει επίσημα και αυτό το εργαλείο διδασκαλίας στην εκπαιδευτική πράξη. Ελπίζω όμως να γίνουν παράλληλα και κατάλληλα σεμινάρια για την αξιοποίησή τους σε όλα τα μαθήματα. Υπάρχουν πλέον πολλές διεθνείς και ελληνικες έρευνες που αναδυκνειουν τα μαθησιακά οφέλη από την ένταξή των εργαλείων εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη διδασκαλία.

@Robotics Professor
|

Πες τα.... Εδώ βγάζουμε λειτουργικά αναλφάβητους σε γλώσσα και μαθηματικά, η ρομποτική μας μάρανε. Μηδέν αποτέλεσμα.

Άλλο ένα προεκλογικό πυροτέχνημα...
|

προς εντυπωσιασμό ασχέτων γονέων και εκπαιδευτικών. Κάποτε υπήρχε και ένα παιδαγωγικό ινστιτούτο, που έκανε κάποια διαλογή για το τι πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Τώρα, ότι του κατεβεί .

Robotics professor
|

Μεγαλύτερη σπατάλη και φανφάρα δεν έχω δει. Ακου σετ ρομποτικής στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Δε χρειάζονται τέτοια κκ. του υπουργείου. Απλά ροκανίζουμε λεφτά. Τα παιδιά χρειάζονται ένα πρόγραμμα της προκοπής και βιβλία της προκοπής. Αυτά δεν κοστίζουν τίποτα, εκτός από λίγη προσπάθεια εκ μέρους σας και ένα copy-paste από ένα σωρό πετυχημένα παραδείγματα.

Πόσα κιτ ανά σχολείο;
|

Ένα κιτ ανά 2-4 μαθητές το πολύ θα πρέπει να είναι.
Αν είναι παραπάνω από 4 τότε ενισχύουμε την κοινωνικοποίηση
Αν είναι λιγότεροι μαθητές από 4 τότε τονώνουμε την αυτοπεποίθηση/αυτοεκτίμηση.

24/4=6 κιτ ανά τάξη
Βάση των αριθμών βλέπω 1 κιτ ανά 4 άτομα θα δώσει το υπουργείο (μέχρι να χαθεί κάποιο μικροεξάρτημα και αχρηστευθεί το ένα κιτ).
Τώρα μένει να αποκτηθεί και ο υπόλοιπος εξοπλισμός (πχ βιντεοπροβολέις ,μηχανήματα i3+ κτλ).

Επίσης, ποιές ειδικότητες θα το διδάξουν; Αν είναι να ξοδεύουν ώρες οι πληροφορικοί για στήσιμο/προετοιμασία και να χρεώνεται η ώρα σε άλλες ειδικότητες δεν βλέπω να προχωράει πολύ.

Υποχρεωτικά ΕΔ
|

μα μπορεί κάποιος να μην τα υλοποιήσει επιλέγοντας άλλες θεματικές, πώς είναι υποχρεωτικά;

Νίκος
|

Το γίνεται; Βροχή εξοπλισμού στα σχολεία!!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ