Πρωτοβουλία Ν. Κεραμέως για τη σύσταση ευρωπαϊκής Task Force για την υποστήριξη μαθητών και φοιτητών της Ουκρανί

Τη δημιουργία ειδικής ομάδας δράσης -Task Force- για την υποστήριξη των μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας, εντός και εκτός των συνόρων, πρότεινε με επιστολή της στο Γάλλο ομόλογό της και Προεδρεύοντα του Συμβουλίου των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το τρέχον εξάμηνο, Jean-Michel Blanquer, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Προηγουμένως, η Νίκη Κεραμέως είχε επικοινωνήσει με τον Ουκρανό ομόλογό της, υπουργό Παιδείας και Επιστήμης, Serhiy Shkarlet, ο οποίος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη στήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης και την πεποίθησή του ότι η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα ενισχύσει σημαντικά την oυκρανική εκπαιδευτική κοινότητα.
Η υπουργός υπογράμμισε στην επιστολή της προς το Γάλλο Προεδρεύοντα ότι η πρόσβαση παιδιών και νέων στην εκπαίδευση έχει πληγεί σημαντικά.
Σύμφωνα με έρευνα της UNICEF η ρωσική επίθεση έχει ήδη απομακρύνει από τις σχολικές δομές 350.000 παιδιά της Ουκρανίας, ενώ εκατομμύρια παιδιά αναμένεται να επηρεαστούν από τον πόλεμο και να στερηθούν την εκπαίδευση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ουκρανός υπουργός έχει ήδη στη διάθεσή του μία πρώτη καταγραφή των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύει η Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, η πρόταση της Νίκης Κεραμέως έγκειται στη δημιουργία μηχανισμού άμεσης αντιμετώπισης εκπαιδευτικών ζητημάτων μέσω της σύστασης Ευρωπαϊκής Ομάδας Δράσης για τη διατήρηση της πρόσβασης στη γνώση, την επικοινωνία και την εκπαίδευση των Ουκρανών μαθητών και φοιτητών.
Συγκεκριμένα, προτάθηκε η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που με όρους αποτελεσματικότητας, δικαιοσύνης και διαφάνειας, θα μπορεί
α. να φιλοξενεί αιτήματα της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας καταγράφοντας τις ανάγκες της για εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και τεχνική βοήθεια, και
β. να συγκροτήσει παράλληλα έναν μηχανισμό κάλυψής τους, με τη συνδρομή κρατών-μελών, επιχειρηματικού τομέα, κοινωνίας πολιτών και φορέων, αλλά και διεθνών οργανισμών με ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία. Ο μηχανισμός αυτός, εφόσον θεσπισθεί, θα προσφέρει βοήθεια επιπλέον των πρωτοβουλιών που κάθε κράτος-μέλος αναλαμβάνει μεμονωμένα, όπως η ενσωμάτωση προσφύγων στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης που επιδεικνύουμε ως Ευρωπαϊκή Ένωση στη δοκιμαζόμενη Ουκρανία, οφείλουμε να στηρίξουμε ιδιαίτερα ευάλωτα θύματα των πολεμικών συγκρούσεων, όπως τα παιδιά και οι νέοι, με την ειλικρινή ελπίδα για άμεση κατάπαυση του πυρός και αποκατάσταση της ειρήνης. Σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, η εκπαίδευση, πέρα από θεμελιώδες δικαίωμα, αδιαμφισβήτητα συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση του αισθήματος ενότητας σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς, και στη δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης και υποστήριξης.»
Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την επιστολή της ελληνίδας υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στον Γάλλο ομόλογό της
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Πρωτόκολλο Συνεργασίας ΠΑΔΑ και Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος
- Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ υπέγραψαν Σύμφωνο Συνεργασίας
- Οι δράσεις του Πανεπιστημίου Πατρών
- Συνέδριο: " Γκέοργκ Λούκατς. Ιστορία και ταξική συνείδηση: 100 χρόνια μετά"
- Καμία αναφορά του πρωθυπουργικό στο υπουργικό Συμβούλιο στο νομοσχέδιο για τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια
- Κ. Πιερρακάκης:Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μια από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας
- Αιτήσεις για αποσπάσεις εκπαιδευτικών ως επιστημονικό προσωπικό στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
- Αιτήσεις για θέσεις Προϊσταμένων στο Ι.Ε.Π.
- Απολογισμός έργου του Πρύτανη του ΑΠΘ Καθηγητή Δημητρίου Κωβαίου
- Ενδοσχολικοί Αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3, Πετοσφαίρισης 4Χ4 (μικτών ομάδων), Ποδοσφαίρου 5Χ5 και Χειροσφαίρισης 6Χ6 μαθητ...
Σχόλια (3)
Πάντα οι πρωτοβουλίες της υπουργού έχουν να κάνουν με ξένους κ με ανορθόδοξα παιδαγωγικά ....
Κοιτάς να βοηθήσεις και τους άλλους να φτάσουν έστω σε ένα minimum επίπεδο.
Αξιέπαινη ειλικρινά η πρωτοβουλία της υπουργού συνολικά για τους μαθητές και τους φοιτητές της Ουκρανίας.
Τι προτείνει όμως για τους (σχετικά λίγους από όσο γνωρίζω) έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν σε ουκρανικά πανεπιστήμια και έχουν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση ?
Δεν θα έπρεπε η υπουργός να ασχοληθεί με το θέμα με την αίσθηση του επείγοντος προσπαθώντας να βοηθήσει αποτελεσματικά ΚΑΙ τους έλληνες φοιτητές που εγκλωβίστηκαν στην δίνη του πολέμου ?