ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παιδαγωγικοί προβληματισμοί για τα «ενιαία» κείμενα που χρησιμοποίησαν σχολικές μονάδες Π.Ε. στη διαδικασία της αξιολόγησης

Δημοσίευση: 11/03/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Σκρέτα Δ. ΣΕΕ-ΠΕ70, στο 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Κάνοντας αυστηρή αυτοκριτική (αυτοαξιολόγηση)  για το έργο μου και τα καθήκοντά μου που μου έχει αναθέσει η Ελληνική Πολιτεία, ως ΣΕΕ-ΠΕ70,  ειδικά αυτή την περίοδο , σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων  και συγκεκριμένα για την «Ανατροφοδότηση», που είμαι υποχρεωμένος εκ της Νομοθεσίας να καταθέσω στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ, στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Δημοτικών Σχολείων ,επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης μου, ήλθα σε μεγάλη «παιδαγωγική» απορία, όταν διαπίστωσα ότι σχολικές μονάδες της Π.Ε. , έχουν τα ίδια κείμενα, ως Σχέδια Δράσης , τα οποία κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο.

Η πρώτη σκέψη που έκανα ,ήταν η εξής: «Μα οι Δάσκαλοι/ες διδάσκουμε καθημερινά στους/στις  μαθητές\τριες ,πως  πρέπει να εργαζόμαστε στην αίθουσα, ο /η καθένας/ μια  με τις πνευματικές δυνάμεις του/της και δεν «αντιγράφουμε» από τον\τη διπλανό/ή…!!!! Είναι δυνατόν ,πανελλαδικά, να υπάρχουν τα ίδια κείμενα, «αντιγραφή»  ως Σχέδια Δράσης από τα Δημοτικά Σχολεία της Πατρίδας μας τα οποία κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο? Πέραν  του κανονιστικού πλαισίου του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ, υπάρχει και η επιστημονική, δεοντολογική και υπηρεσιακή θεώρηση του εν λόγω θέματος. Υπάρχει Στέλεχος της  Εκπαίδευσης και δη ΣΕΕ και ειδικότερα στην ΠΕ, που θα λάβει τα εν λόγω «κείμενα» ως Σχέδια Δράσης ..αβρόχοις ποσί..? Η επιστημονική και παιδαγωγική θέση του ΣΕΕ, νομίζω, πως δεν επιτρέπει να δεχθεί αυτή την «αλλοίωση» και «φαινομενική»  ανταπόκριση των ΣΕΕ. Η ανατροφοδότηση από τους ΣΕΕ-ΠΕ ,όταν τα εν λόγω « σχέδια δράσης» είναι προϊόν  «αντιγραφής» και έχουν στόχο να «αντιπαλέψουν» κατά τα λεγόμενα των συνδικαλιστών την εξέλιξη  της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , αμέσως ,τα καθιστά εκτός πεδίου «Ανατροφοδότησης» , άσχετα από την Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, που τα χαρακτηρίζει…μη σύννομα, μη γενόμενα! (υπ. αρ.144032/ΓΔ4/10-11-21  Εγγράφου του ΥΠΑΙΘ) και ταυτόχρονα  καθιστά αναπολόγητους… τους  ΣΕΕ που εκ της θέσεως  πρέπει , να εφαρμόζουν την ισχύουσα Νομοθεσία!!!Η εφαρμογή της Νομοθεσίας δεν είναι   «συνδικαλιστική» πράξη ή ενέργεια.

Το πιο συγκλονιστικό  είναι πως….τα Δημοτικά Σχολεία αναμένουν, ως μάννα εξ ουρανού….για το επόμενο στάδιο της αξιολόγησης, της «Υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης,  τα κείμενα ,τα οποία θα κυκλοφορήσουν στο διαδίκτυο. Μάλιστα δε, τα Δημοτικά Σχολεία «γυμνή τη κεφαλή» καμαρώνουν και  με «παιδαγωγική» υπερηφάνεια λένε το εξής « Δεν δεσμευόμαστε  από την Ανατροφοδότησή»  , το αναφέρουν και οι Οδηγίες του ΙΕΠ». Αν αργότερα στην Αποτίμηση -Έκθεση δεν στοιχειοθετούνται  αντικειμενικά αποτελέσματα  , ποιος ξέρει ..ίσως βρεθεί ….άλλος από μηχανής Θεός, ή θα ρίξουν το «Ανάθεμα» στον οικείο ΣΕΕ!!

Πιστεύω πως σκοπός και στόχος όλων των Εκπαιδευτικών, δεν είναι να παρουσιάσουμε ένα «κανονιστικό»  σχολείο, με «προκαθορισμένα κείμενα», αλλά τη δυναμικότητα της  κάθε σχολικής μονάδας, η οποία εμφυτεύει τη Συλλογικότητα και τη Δημοκρατικότητα, αλλά και εκφράζει ένα όραμα για τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας ,με απώτερο αποτέλεσμα τη κοινή συμπόρευση όλων των θεσμικά εμπλεκόμενων στο χώρο της εκπαίδευσης , γιατί αν δεν «συναντηθούμε»  θα είναι κρίμα και «αλλότριες» σκοπιμότητες  δεν έχουν  θέση !!!

Αν οι ΣΕΕ,  που  έδωσαν υπόσχεση….στην Πολιτεία ( σημειωτέον…έχει συνέχεια  η Πολιτεία) να εφαρμόζουν την εκπαιδευτική πολιτική , για διαφόρους λόγους, «πνίγουν» την επιστημονική  άποψη και γνώμη τους στα «αβαθή νερά» των «ενιαίων» κειμένων , ή στην «επαναστατική» , πρώην εκπαιδευτική τακτική…τότε ναι…θα ακούνε το εξής  από τους Εκπαιδευτικούς  :« Δεν δεσμευόμαστε  από την Ανατροφοδότησή του ΣΕΕ.»

Ο  Φρενέ, ο Γληνός και ο Δελμούζος και άλλα πεφωτισμένα μυαλά , για αυτό το Σχολείο πάλεψαν? Να περιμένει  δηλ. να βγουν στην «πιάτσα» κάποια «κείμενα»  και στη συνέχεια να τα «απαγάγει» . ( Πλαγιαρισμός - plagiarism και προέρχεται από τη Λατινική λέξη plagiarius, δηλαδή απαγωγέας).

Αν   οι σχολικές μονάδες δεν έχουν την ικανότητα από μόνες  τους (Αυτονομία ) να συντάξουν ένα Σχέδιο Δράσης , αλλά αναμένουν, από τρίτους….βοήθεια αυτό δεν τιμά κανένα και οι ΣΕΕ , αυτοκαταργούνται…πριν την εμφάνιση του θεσμού, του Συμβούλου Εκπαίδευσης.

Σχόλια (18)

 
Καραμήτρος Β.
08 Απρ 2022 12:30

Ο σχολιασμός περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ευτυχώς ΔΕΝ εκφράζει όλους τους ΣΕΕ. Υπάρχουν ΣΕΕ ( που μέχρι πριν λίγο ήταν μέσα στα σχολεία) και όχι 20 χρόνια και, εκτός πραγματικότητας τάξης που συντάσσονται με τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, όποιες αυτές είναι.

 
Κουραστήκαμε με τον αγώνα (;)
12 Μαρ 2022 22:02

Πρέπει Βα καταλάβουμε όλοι ότι η αξιολόγηση έπρεπε ήδη να είχε εφαρμοστεί. Ας μην αρχίζουμε με την υλικοτεχνική υποδομή και τους αγώνες για το σχολείο. Τι αγώνα αλήθεια κάνετε ; Ποια η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου; Πως την αποτιματε; Ρωτήστε τους μαθητές να δείτε πως βλέπουν το σχολείο και τη διδασκαλία! Δυστυχώς δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον. Από το να κάνουμε αγώνα για Βα μην εφαρμοστεί η αξιολόγηση ας βελτιώσουμε το έργο μας . Και διορισμοί γίνονται και υποδομές αναβαθμίζονται αλλά δε θελουμε να δούμε τα θετικά. Βλέπουμε μόνο τα αρνητικά . Έχουμε δε την εντύπωση ότι κάνουμε εξαίρετο έργο όλοι. Δεν είναι έτσι όμως. Ρωτήστε τους μαθητές.

 
Απορίας άξιον.
12 Μαρ 2022 16:26

Αγαπητέ κ. ΣΕΕ. Έχετε δίκιο. Για αυτό το σχολείο πάλεψαν όλοι αυτοί; Για ένα Σχολείο με χιλιάδες κενά κάθε χρόνο; Με υποχρηματοδότηση; Χωρίς υλικοτεχνική υποδομή; Με αξιολόγηση της πλάκας; Αν διαφωνείτε με τα φασον κείμενα είναι δικαίωμα σας, όπως και υποχρέωση δική μας είναι αγωνιζομαστε να βελτιώσουμε αυτό το έρμο το σχολείο που όλοι οι από πάνω το απαξιωνετε.

 
Θωμάς
12 Μαρ 2022 10:20

Το υπουργείο επέβαλε τη νομοθεσία που επέβαλε κυριολεκτικά δια της βίας, χωρίς κανένα διάλογο και χωρίς να λάβει υπόψη του την άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πέρσι 95% των σχολικών μονάδων δήλωσαν αποχή από τη διαδικασία. Φέτος μετά από απειλές και δικαστικές αποφάσεις συμμετείχαν... Όχι γιατί συμφωνούσαν αλλά γιατί απειλήθηκαν. Οπότε εφαρμόζεται πλέον μια νομοθεσία που επιβλήθηκε δια της βίας. Εντάξει θα το κάνουμε.... Αλλά υπάρχει λογικός άνθρωπος (και ειδικά ΣΕΕ) που να φαντάζεται ότι μπορεί κάποιος να ασχοληθεί στα σοβαρά με κάτι με το οποίο δεν συμφωνεί και του επιβλήθηκε δια της βίας;;;; Να ασχοληθεί για τυπικούς λόγους το καταλαβαίνω... Για ουσιαστικους λόγους όμως;;;; χωρίς διάλογο και συνενεση δε γίνεται.... Απορώ που ο ΣΕΕ δεν το γνωρίζει και είναι και ΣΕΕ

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ
11 Μαρ 2022 20:55

Αξιότιμε κύριε Συντονιστά,
Εσείς με την εξαιρετική σας επιστημονική συγκρότηση, καθώς και άλλοι εκλεκτοί συνάδελφοί σας, μήπως θα έπρεπε πρώτα, ή παράλληλα με την κριτική σας για το παραγόμενο προϊόν από τις σχολικές μονάδες, να διερευνήσετε πώς μπορεί το σχολείο να παραμείνει ένας ζωντανός οργανισμός αναζήτησης εκπαιδευτικών αλλαγών που προάγουν την Παιδεία και όχι ένας γραφειοκρατικός οργανισμός που οδηγείται στην απογοήτευση και την απαξίωση, ώστε εγκαίρως να κάνετε ουσιαστικές παρεμβάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και να πρωτοστατήσετε ως ηγέτης αληθινών αλλαγών μέσα στη σχολική πραγματικότητα που τόσο καλά γνωρίζετε;
Με εκτίμηση

 
Τασος Κεσιδης
11 Μαρ 2022 20:29

Για τους φασόν σχολιασμούς των ΣΕΕ δεν θα πείτε τίποτε; Άιντε λοιπόν τιμωρήστε μας εμάς τους άχρηστους που ένα σχέδιο δράσης δεν μπορούμε να συντάξουμε. Αξιολογήστε μας και βγάλτε μας ανεπαρκείς, γιατί ακριβώς αυτό θέλετε. Διχάστε τον κόσμο της Εκπαίδευσης και εισπράξετε τα επίχειρα των επιλογών σας. Έχετε κάνει του κόσμου τις εκπτώσεις σε αυτά που αρχικά περιγράψατε ως αξιολόγηση. Περιορίσατε τους δείκτες ( γράψε δύο σειρές αρκεί να μην είναι της ΔΟΕ) και δώσατε αλλεπάλληλες καταληκτικές ημερομηνίες και προθεσμίες. Ντροπή σας. Αυτό που εσείς περιγράφετε ως αριστεία, μόνο αριστεία δεν είναι. Αυτό που εσείς περιγράφετε ως αξιολόγηση, μόνο αξιολόγηση δεν είναι. Δώστε λεφτά, φτιάξτε σχολεία. Εξοπλιστεί τα με σύγχρονες υποδομές. Κάντε διορισμούς. Δώστε αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς. Δώστε κίνητρα και θα δείτε θαύματα. Ας πραγματικά σας ενδιαφέρει η Εκπαίδευση, παραιτηθείτε από υποψήφιος ΣΕΕ και ελάτε να δουλέψετε στην τάξη ενός παραμεθόριου σχολειου. Οι γνώσεις για τον Althusser θα μας είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη. Η αριστεία σας μάρανε με τα χειριστικα σας κείμενα.

 
Ερτ
11 Μαρ 2022 20:12

Κανένα προβλημα. Αξιολογήστε το σχολείο με ΜΗΔΕΝ να γίνουν ρεζίλι. Αν έχουν φιλότιμο βέβαια.

 
φασόν προβλήματα
11 Μαρ 2022 16:41

φασόν κείμενα. ούτε οι μαθητές δημοτικού δεν μασάνε ΄τέτοια αστεία επιχειρήματα. να ζήσει η αριστεία

 
@ κυρ μητσο
11 Μαρ 2022 16:19

Έχετε μείνει στο ερωτηματικό! Από όλο το κείμενο σχολιάσατε το ερωτηματικό! Αν είναι δυνατόν!

 
"ΔΑΣΚΑΛΟΣ"
11 Μαρ 2022 15:30

Να θυμηθούμε τον Αριστοτέλη, το Μέγα Δάσκαλο: "Η αριστεία είναι μια τέχνη που κερδίζεται από την κατάρτιση και την εξοικείωση. Δεν ενεργούμε σωστά επειδή έχουμε αρετή ή αριστεία, αλλά έχουμε μάλλον αυτά γιατί έχουμε ενεργήσει σωστά. Είμαστε αυτό που επαναλαμβανομένα κάνουμε. Η αριστεία, λοιπόν, δεν είναι πράξη, αλλά συνήθεια. "

Να θυμηθούμε ότι: ο Νεύτων, ο Χάμπλ, ο Άϊνστάιν και οι άλλοι ήταν όλοι τους δάσκαλοι.

 
Το σκονάκι “ευαγγέλιο»
11 Μαρ 2022 14:46

Αυτή η ισοπέδωση των πάντων, έχει καθηλώσει και το εκπαιδευτικό σύστημα σε έναν οπισθοδρομικό λήθαργο. Όλα ίσα κι όμοια. Μην τυχόν και ξεχωρίσει κανείς, μην τυχόν και διακριθεί κανείς. Όλοι μια μάζα. Δυστυχώς, όταν λείπει η έμπνευση και το όραμα, πώς προσδοκούμε να αποκτήσουν τα παιδιά μας τη μόρφωση και τις αξίες που τους αξίζουν; Τι διδάσκονται; Το σκονάκι, ότι όλοι είναι ίσοι κι όμοιοι (ασχέτως αν κάποιοι κοπιάζουν περισσότερο για ένα όραμα); όλα επιτυγχάνονται χωρίς κόπο; χωρίς πολλή σκέψη; χωρίς προβληματισμό;

 
daskalos
11 Μαρ 2022 12:57

έμεινα κατάπληκτος από την επιχειρηματολογία. Και για όνομα του Θεού. Αλλάξτε φωτογραφία.

 
Πιτσιφλής
11 Μαρ 2022 11:56

Καλά αυτά που λες, αλλά εδώ έχουμε τον γνωστό αιώνιο πόλεμο των Καλών εναντίον των Κακών! Των Κακών που είναι πολύ κακοί, πάρα πολύ κακοί, καρακακοί!...
Βρε τι πάθαμε!...

 
Αριστεία, όχι αστεία
11 Μαρ 2022 11:21

- Ζήτω η αριστεία.
- Ζήτωωωωω!
- Ζήτω η αυτονομία των σχολικών μονάδων.
- Ζήτωωωω!
- Ζήτω το υπ. αρ.144032/ΓΔ4/10-11-21 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ
- Ζήτωωωω!
- Μεταβολή! Τους ζυγούς λύσατε!

 
ΓΙΑΝΝΗΣ Ν
11 Μαρ 2022 11:01

Πω πω, ζημιά που παθαμέεεεε!!!
Και τώρα πώς θα αξιολογήσουμε, που τόσο καιρό περιμένουμε με τον κατάλογο στο χέρι; Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς την αξιολόγηση ημών των πεφωτισμένων;
Καταστροφή.

 
κυρ Μήτσο
11 Μαρ 2022 09:02

το ερωτηματικό στο δημοτικό ΔΕΝ μάθατε ότι είναι στα ελληνικά ;;;;;; και όχι ??????

 
Σιχλιμίρης Βασίλειος
11 Μαρ 2022 08:55

Ωραία τα λόγια σας, αλλά το ότι κάποιες σχολικές μονάδες από κοινού ανέβασαν κάποια σχέδια, μπορεί να σημαίνει ότι συναποφάσισαν, βρήκαν κοινά σημεία, άκουσαν την γνώμη των πολλών, και αποφάσισαν .Πού λοιπόν είναι το κακό?
Εκτός αν η πολιτεία το βλέπει εκ του...πονηρού...Γιατί και διαδικτυακές συνομιλίες κάνουμε, και διαδικτυακά σεμινάρια ,για να επιμορφωθούμε και να ακούσουμε και τις απόψεις άλλων. Άλλο αυτό?

 
Ως μάννα εξ ουρανού
11 Μαρ 2022 08:41

Αυτή είναι η αλήθεια! Αμφιβάλλω αν έχουν διαβάσει οι συνάδελφοι τα φασον σχέδια δράσης που έχουν αναρτήσει . Αντιγραφή επικόλληση μόνο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.