Η υφ. Παιδείας για το ωράριο, το διοικητικό έργο και τις προσλήψεις στα Νηπιαγωγεία

"Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μια βραβευμένη εκπαιδευτική δράση της χώρας μας για τα οποία εμείς καμαρώνουμε"

18/03/2022

Ενημερώθηκε: 19/03/2022, 08:45

Άκουσε το άρθρο

Α. Η υπουργική αυτή απόφαση συντάχθηκε με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο και με δεδομένο ότι στην ελληνική επικράτεια τα περισσότερα σχολεία είναι πάνω από τετραθέσια.

Β. Το μειωμένο ωράριο στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία θα είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία τους, λόγω του ωρολογίου προγράμματος και του αριθμού των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, γιατί δεν θα ήταν δυνατό να υπάρχουν εκπαιδευτικοί, λόγω των μειωμένων ωρών, ούτε να βρεθούν ωρομίσθιοι για μία έως τέσσερις ώρες σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο.

Τα παραπάνω είπε στη Βουλή η υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή, κατά τη σημερινή συζήτης σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ  Γ. Δελή , και τόνισε τα εξής:

Το διδακτικό ωράριο:  Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε την πρώτη 01/08/2016 και με ανάλογο τρόπο εφαρμόζεται στα νηπιαγωγεία ως ακολούθως:

  • Οι νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε τετραθέσια και άνω νηπιαγωγεία έχουν διδακτικό ωράριο, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας, 24 ώρες εβδομαδιαίως.
  • Αν έχουν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια υπηρεσίας, είκοσι τρεις ώρες εβδομαδιαίως.
  •  Εάν έχουν δεκαπέντε μέχρι είκοσι χρόνια υπηρεσίας, είκοσι δύο ώρες εβδομαδιαίως και, αν έχουν πάνω από είκοσι χρόνια, είκοσι μία ώρες εβδομαδιαίως.
  •  Αν υπηρετούν σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από τον χρόνο υπηρεσίας τους, έχουν διδακτικό ωράριο είκοσι πέντε ώρες εβδομαδιαίως.

Το διοικητικό έργο:  Σε ό,τι αφορά το διοικητικό έργο και τη διεκπεραίωσή του  διαμορφώνεται το διδακτικό ωράριο ως εξής:

  • Μειώνεται δηλαδή σε είκοσι ώρες εβδομαδιαίως για διευθυντές και διευθύντριες τετραθέσιων και πενταθέσεων νηπιαγωγείων, σε δώδεκα ώρες εβδομαδιαίως όταν τις αντίστοιχες θέσεις τις έχουν στα εξαθέσια νηπιαγωγεία.
  • Για τους προϊσταμένους που υπηρετούν στα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία η μείωση του διδακτικού ωραρίου είναι κατά μία ώρα την ημέρα όταν πρόκειται για νηπιαγωγεία με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα χωρίς λειτουργία τμήματος πρόωρης υποδοχής.

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων:  Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μια βραβευμένη εκπαιδευτική δράση της χώρας μας , για τα οποία εμείς καμαρώνουμε.

Και καμαρώνουμε γιατί διδάσκονται θεματικές ενότητες, οι οποίες δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στα ωρολόγια προγράμματα με βιωματικό τρόπο.

Και θα σας αναφέρω τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την οδική ασφάλεια, τον σεβασμό στο περιβάλλον, τη ρομποτική, τις σύγχρονες τεχνολογίες, όλα αυτά που κανονικά θα έπρεπε να τα υποστηρίζετε.

Διορισμοί-Προσλήψεις: Την τελευταία δωδεκαετία για πρώτη φορά διορίστηκαν 16.184 εκπαιδευτικοί και για πρώτη φορά, επίσης, υπάρχει ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς προσελήφθησαν 43.284 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.   

Ειδικότερα, όμως, για τα νηπιαγωγεία, στη γενική εκπαίδευση προσελήφθησαν 1.500 νηπιαγωγοί με την απόφαση της προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση 289 νηπιαγωγοί με την απόφαση της ίδιας της προϊσταμένης λόγω των αυξημένων αναγκών που ήταν συνέπεια της καθολικής εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Συνολικά, 4.932 νηπιαγωγοί:  Συγκεκριμένα, 2.954 σε δομές γενικής εκπαίδευσης, 1.570 σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και 1.376 από αυτές για την παράλληλη στήριξη και 408 επιπλέον προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών.  

Αριθμός  μαθητών ανά τμήμα: Τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών είναι μονοθέσια ή πολυθέσια.

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα είναι δεκαπέντε για τα διθέσια και άνω νηπιαγωγεία και πέντε για μαθητές και μαθητές σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών που έχουν δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών στις οποίες απαιτείται μεταφορά και μετακίνηση των μαθητών και μαθητριών.

Ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα καθορίζεται στους είκοσι πέντε, σύμφωνα με τις προβλέψεις οι οποίες γίνονται από τις οικείες νομοθετικές διατάξεις.

Σχόλια (11)

Φωτεινη
|

Υπάρχει λύση και λέγονται πολυδύναμα νηπιαγωγεία .

Δέσποινα
|

Με όλο τον σεβασμό, και εργαστήρια δεξιοτήτων και etwinning ή άλλα προγράμματα και εγκύκλιος σχολικών δραστηριοτήτων και, και....δεν μας φτάνει ο χρόνος να κάνουμε κάτι άλλο εκτός από το να εργαζόμαστε. Είμαστε άνθρωποι με οικογένειες και επιθυμούμε να πηγαίνουμε με χαρά στη δουλειά που επιλέξαμε, όχι να κάνουμε καταναγκαστικά έργα.

Μαρίνα
|

Πρέπει να υπάρξει μέριμνα για διοικητικό προσωπικό στα νηπιαγωγεία άμεσα!!!Οι Προϊστάμενες των νηπιαγωγείων έχουν επωμιστεί μεγάλο φόρτο εργασίας όσον αφορά την διοικητικό εργασία.

Ωραία τα λέει η κ. Υφυπουργός!
|

Λέει τι ισχύει! Δε λέει τι θα έπρεπε να ισχύει!!!! Με 33 χρόνια υπηρεσίας έχω 25 ώρες διδακτικό ωράριο στο νηπιαγωγείο, χώρια το διοικητικό που γίνεται και το απόγευμα στο σπίτι! Ποια άλλη κατηγορία εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει τέτοιο ωράριο με τόσα χρόνια υπηρεσίας; Στην περιφέρεια τα νηπιαγωγεία είναι κυρίως μονοθέσια και διθέσια και ελάχιστα τριθέσια! Ελλάδα δεν είναι μόνο οι μεγάλες πόλεις... Ας δώσουν, επιτέλους, μια λύση στην ανισότητα αυτή! Για να έχουν "πρόσωπο" να μιλούν για το Νηπιαγωγείο, γενικότερα και το έργο που προσφέρει!

ABC
|

Βιάζεστε να καμαρώσετε για τα εργαστήρια (?) δεξιοτήτων κ. Μακρή.
Τα αποτελέσματα θα φανούν μετά από 2-3 χρόνια, αφού γίνει σχετική έρευνα ανάμεσα στους μαθητές που τα διδάχθηκαν.
Θα τροποποιηθεί η συμπεριφορά των μαθητών όσον αφορά στον σεβασμό του περιβάλλοντος, θα χρησιμοποιούν κράνος και ζώνη ασφαλείας, θα υπάρχει αλληλοσεβασμός ανάμεσα στα 2 φύλα ?
Ειλικρινά απορώ σε ποια βάση έγινε η βράβευση. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι τα αποτελέσματα του μέλλοντος και όχι οι προθέσεις του παρόντος.

Μαρία
|

Κυρία Μακρή,
είμαι νηπιαγωγός με 28 χρόνια υπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση. Τα περισσότερα νηπιαγωγεία στη χώρα μας είναι διθέσια ή μονοθέσια κι όχι από τετραθέσια και πάνω, όπως αναφέρετε στην τοποθέτηση σας. Δουλεύω σε ένα μεικτό νηπιαγωγείο, δηλ. πρωινό και ολοήμερο, σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο και με πρόωρη υποδοχή. Είμαι προϊσταμένη και το ωράριο μου είναι 25 ώρες στη τάξη (με την πρόωρη υποδοχή), έτσι το διοικητικό έργο της σχολικής μονάδας γίνεται σε άλλο χρόνο, συνήθως κάθε μέρα το απόγευμα. Ίσως πρέπει να δείτε τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία σε μικρές πόλεις, όπου υπάρχουν μονοθέσια ή διθέσια νηπιαγωγεία σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Έχει αλλάξει ο τρόπος εργασίας στα νηπιαγωγεία, έχει αυξηθεί κατά πολύ το διοικητικό έργο και ίσως πρέπει να σας προβληματίσει το γεγονός ότι πολλές προϊσταμένες νηπιαγωγείων δεν θέλουν τη θέση ευθύνης, αλλά αναγκάζονται να την κρατήσουν, με τη δικαιολογία από τις διευθύνσεις "ότι η θέση ευθύνης έχει σχέση με τα χρόνια προϋπηρεσίας". Σκεφτείτε τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία, για να μπορέσουμε κι εμείς απερίσπαστα να κάνουμε τη δουλειά μας στην τάξη.

Γιάννης Ν
|

Για τα εργαστήρια έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε. Πουθενά δε δοκιμάστηκαν πριν μπουν στο πρόγραμμα καθώς τα σχολεία έκλεισαν. Κανένας έλεγχος δε γίνεται για την εφαρμογή τους αλλά ανταλλάσσουμε λόγια με ανωτέρους και κατώτερους. Και το Υπουργείο στα σύννεφα. Μόλις αλλάξει το αφεντικό,θα αναπαυθούν δίπλα στην ευέλικτη ζώνη, άλλη μεγάλη και(ε)νοτομία προηγούμενου αφεντικού.

ΨΕΥΔΕΤΑΙ
|

"... στην ελληνική περιφέρεια τα περισσότερα σχολεία είναι πάνω από τετραθέσια"!!!!
Η επερώτηση γίνεται για τα Νηπιαγωγεία και η κυρία υφυπουργός απαντά γενικά χρησιμοποιώντας (όχι τυχαία)την λέξη... "σχολεία"!!!!!!!! Με τεχνάσματα και δημιουργικές ασάφειες προσπαθεί να κρύψει ότι Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ είναι διθέσια, μονοθέσια και τριθέσια.
Τα ίδια και τα ίδια, ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΜΙΑ!!!!!!!

Δεξιοτέχνες της επικοινωνίας
|

Οι αδέξιοι δεξιοί στο ΥΠΑΙΘ καμαρώνουν για τα εργαστήρια δεξιοτήτων! Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτούς τους ανθρώπους; Καμαρώνουν άραγε για το επίπεδο αμάθειας, ακαταλληλότητας και αμετροέπειας που τους διακρίνει ή, μήπως, για την ασύγνωστη υπονόμευση της μαθησιακής διαδικασίας που προκαλούν με τις αποφάσεις τους;

Νίκη
|

Εφόσον δεν μπορει να μειωθει το ωραριο στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεια διοτι θα προκύψουν προβλήματα, γιατι δεν "πιανεται" ως υπερωρία;; Τι λεμε τωρα...να "χαλάσει" το τζάμπα;;

Όλγα
|

Οι νηπιαγωγοι ειναι οι χαμαληδες της εκπαιδευσης. Καμια μειωση στο ωραριο με τα χρονια υπηρεσιας, χωρις ενα διαλειμμα για τουαλετα σε υπερπληθη τμηματα. Ειδικα οι προισταμενες/οι δεν κανουν μαθημα τη μιση μερα γιατι σηκωνουν τηλέφωνα και απαντουν σε mail. Κι ερχεται τωρα η κυρια Μακρη να μας πει οτι τα τετραθεσια ειναι η πλειοψηφια των νηπιαγωγείων της Ελλαδας οταν στην πραγματικότητα ειναι μετρημενα στα δαχτυλα. Πώς ξεστομιζει τετοιο ψεμα; Αλλα τι να περιμένουμε απο ενα Υπουργείο που αυξησε τον αριθμο των μαθητων στις ταξεις μεσα στην πανδημια και υποβαθμισε ετσι το παιδαγωγικο εργο και μας παρουσιαζει τη χαρτουρα των εργαστηρίων δεξιοτητων ως καινοτομία λες και ολα αυτα δεν τα δουλευαμε απο πριν...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ