Α. Η υπουργική αυτή απόφαση συντάχθηκε με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο και με δεδομένο ότι στην ελληνική επικράτεια τα περισσότερα σχολεία είναι πάνω από τετραθέσια.
Β. Το μειωμένο ωράριο στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία θα είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στη λειτουργία τους, λόγω του ωρολογίου προγράμματος και του αριθμού των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, γιατί δεν θα ήταν δυνατό να υπάρχουν εκπαιδευτικοί, λόγω των μειωμένων ωρών, ούτε να βρεθούν ωρομίσθιοι για μία έως τέσσερις ώρες σε ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο.
Τα παραπάνω είπε στη Βουλή η υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή, κατά τη σημερινή συζήτης σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή , και τόνισε τα εξής:
Το διδακτικό ωράριο: Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε την πρώτη 01/08/2016 και με ανάλογο τρόπο εφαρμόζεται στα νηπιαγωγεία ως ακολούθως:
- Οι νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε τετραθέσια και άνω νηπιαγωγεία έχουν διδακτικό ωράριο, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας, 24 ώρες εβδομαδιαίως.
- Αν έχουν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια υπηρεσίας, είκοσι τρεις ώρες εβδομαδιαίως.
- Εάν έχουν δεκαπέντε μέχρι είκοσι χρόνια υπηρεσίας, είκοσι δύο ώρες εβδομαδιαίως και, αν έχουν πάνω από είκοσι χρόνια, είκοσι μία ώρες εβδομαδιαίως.
- Αν υπηρετούν σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από τον χρόνο υπηρεσίας τους, έχουν διδακτικό ωράριο είκοσι πέντε ώρες εβδομαδιαίως.
Το διοικητικό έργο: Σε ό,τι αφορά το διοικητικό έργο και τη διεκπεραίωσή του διαμορφώνεται το διδακτικό ωράριο ως εξής:
- Μειώνεται δηλαδή σε είκοσι ώρες εβδομαδιαίως για διευθυντές και διευθύντριες τετραθέσιων και πενταθέσεων νηπιαγωγείων, σε δώδεκα ώρες εβδομαδιαίως όταν τις αντίστοιχες θέσεις τις έχουν στα εξαθέσια νηπιαγωγεία.
- Για τους προϊσταμένους που υπηρετούν στα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία η μείωση του διδακτικού ωραρίου είναι κατά μία ώρα την ημέρα όταν πρόκειται για νηπιαγωγεία με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα χωρίς λειτουργία τμήματος πρόωρης υποδοχής.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων: Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μια βραβευμένη εκπαιδευτική δράση της χώρας μας , για τα οποία εμείς καμαρώνουμε.
Και καμαρώνουμε γιατί διδάσκονται θεματικές ενότητες, οι οποίες δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στα ωρολόγια προγράμματα με βιωματικό τρόπο.
Και θα σας αναφέρω τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την οδική ασφάλεια, τον σεβασμό στο περιβάλλον, τη ρομποτική, τις σύγχρονες τεχνολογίες, όλα αυτά που κανονικά θα έπρεπε να τα υποστηρίζετε.
Διορισμοί-Προσλήψεις: Την τελευταία δωδεκαετία για πρώτη φορά διορίστηκαν 16.184 εκπαιδευτικοί και για πρώτη φορά, επίσης, υπάρχει ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς προσελήφθησαν 43.284 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Ειδικότερα, όμως, για τα νηπιαγωγεία, στη γενική εκπαίδευση προσελήφθησαν 1.500 νηπιαγωγοί με την απόφαση της προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση 289 νηπιαγωγοί με την απόφαση της ίδιας της προϊσταμένης λόγω των αυξημένων αναγκών που ήταν συνέπεια της καθολικής εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.
Συνολικά, 4.932 νηπιαγωγοί: Συγκεκριμένα, 2.954 σε δομές γενικής εκπαίδευσης, 1.570 σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και 1.376 από αυτές για την παράλληλη στήριξη και 408 επιπλέον προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών.
Αριθμός μαθητών ανά τμήμα: Τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών είναι μονοθέσια ή πολυθέσια.
Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα είναι δεκαπέντε για τα διθέσια και άνω νηπιαγωγεία και πέντε για μαθητές και μαθητές σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών που έχουν δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών στις οποίες απαιτείται μεταφορά και μετακίνηση των μαθητών και μαθητριών.
Ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα καθορίζεται στους είκοσι πέντε, σύμφωνα με τις προβλέψεις οι οποίες γίνονται από τις οικείες νομοθετικές διατάξεις.
Υπάρχει λύση και λέγονται πολυδύναμα νηπιαγωγεία .