Εβδομήντα προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση και αναβάθμιση των Πανεπιστημίων

Αύξηση μισθών στους πανεπιστημιακούς, διπλασιασμός του αριθμού μελών ΔΕΠ,κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας,της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

21/03/2022

Άκουσε το άρθρο

Εβδομήντα προτάσεις εικοσιτεσσάρων σελίδων για την ενίσχυση και αναβάθμιση των Πανεπιστημίων διατυπώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, τις οποίες παρουσιάζει σήμερα το esos.

Μεταξύ των προτάσεων είναι αύξηση μισθών στους πανεπιστημιακούς, ο   διπλασιασμός του αριθμού μελών ΔΕΠ ---2000 διορισμοί ανά έτος και καθιέρωση της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης σε Πανεπιστημιακά Τμήματα στα οποία η ζήτηση και οι προσφερόμενες θέσεις το επιτρέπουν.

Επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ εφόσον γίνει Κυβέρνηση θα προχωρήσει στην κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας,της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής,της διάταξης για την ανώτατη χρονική διάρκεια σπουδών ν+ν/2,της ισοτιμίας πτυχίων Πανεπιστημίων και  Κολλεγίων και των ξενόγλωσσων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών,
 
Επιπλέον αύξηση του φοιτητικού επιδόματος (από τα 1000 στα 1500 ευρώ τον χρόνο για 40.000 φοιτητές, αυτόματη κάλυψη όλων των πάγιων λειτουργικών εξόδων (με επανεκκίνηση για τα ΑΕΙ που έχουν χρέη ΔΕΗ/νερό) με τον τακτικό προϋπολογισμό σε όλα τα ΑΕΙ, καθώς και χρηματοδότηση των ΑΕΙ με πρόγραμμα 5ετίας, που δεν μπορεί να αλλάξει προς τα κάτω.

Οσον αφορά το υπουργείο Παιδείας ο ΣΥΡΙΖΑ προγραμματίζει  την ανασύστασή του, σύμφωνα με παραδείγματα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ως εξής: α) Υπουργείο Πανεπιστημίων και Έρευνας (για τριτοβάθμια και έρευνα), με μόνιμη υπαγωγή της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) στο Υπουργείο αυτό, β) Υπουργείο Εκπαίδευσης (για πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, επαγγελματική, ειδική), γ) υπαγωγή Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων σε έναν από τους υπουργούς Επικρατείας.

Ειδικότερα οι προτάσεις έχουν ως εξής:

Α. ΝΕΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Στόχος: Η ανανέωση του Πανεπιστημίου με προσλήψεις νέων επιστημόνων σε μόνιμες θέσεις, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού, που θα στελεχώσουν τις αναβαθμισμένες δομές. Να φτάσει ο λόγος διδασκόντων προς φοιτητές (σήμερα από το 1 προς 40) τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (1 προς 17) και να εξασφαλισθεί ακαδημαϊκή επάρκεια με κάλυψη όλων των γνωστικών αντικειμένων.

Χρηματοδότηση: Εθνικοί πόροι.

1.    Σε βάθος τετραετίας, διπλασιασμός του αριθμού μελών ΔΕΠ ---2000 διορισμοί ανά έτος.

2.    Σε βάθος τετραετίας, διπλασιασμός της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων.

3.    Αυστηρή τήρηση του νόμου που απαιτεί την προκήρυξη κάθε θέσης που κενούται από συνταξιοδότηση μέλους ΔΕΠ.

4.    Διοικητικό προσωπικό όλων των κατηγοριών: αύξηση τουλάχιστον 15%.

5.    Μικρά ή νέα Τμήματα: τουλάχιστον 20 μέλη ΔΕΠ.

6.    Ενόψει της άμεσης ανάγκης ανοίγματος των ελληνικών Πανεπιστημίων στους ―υψηλής κατάρτισης και μόρφωσης― νέους επιστήμονες, σταδιακή κατάργηση της δυνατότητας διπλής διδασκαλίας των μελών ΔΕΠ (συμπεριλαμβανομένου του ΕΑΠ).

7.    Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της αξιοκρατίας σε όλες τις ακαδημαϊκές διαδικασίες.

8.    Επιβάλλεται αύξηση της μισθοδοσίας όλων όσων εργάζονται στη διδασκαλία και την έρευνα στα πανεπιστήμια (ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ).

9.    Πλήρης αποσαφήνιση των διαδικασιών μονιμοποίησης στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή.

Β. ΝΕΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΘΕΣΜΟΙ

Στόχος: Η υπεράσπιση του δημόσιου και αυτοδιοικούμενου Πανεπιστημίου. Η άμεση, ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με μέριμνα για τις ανισότητες και τις γεωγραφικές ιδιομορφίες.

Μέσα: Νομοθετικές παρεμβάσεις και χρήση εθνικών μηχανισμών.

10.    . Πιλοτικό πρόγραμμα ελεύθερης εισαγωγής από το Λύκειο για μία 5ετία, με επαναξιολόγηση του θεσμού.

11.    Καθιέρωση διαδικασιών ριζικής αναβάθμισης του απολυτηρίου με τη διδασκαλία λίγων μαθημάτων σε πολλές ώρες στην Γ’ Λυκείου και συνολική εξασφάλιση και αξιοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.

12.    Θεσμοθέτηση της δυνατότητας εσωτερικής μετακίνησης των φοιτητών/τριών (κατά το πρότυπο του Erasmus) και μερικής επιλογής περιορισμένου αριθμού μαθημάτων από άλλο Τμήμα/Πανεπιστήμιο, με ενίσχυση των δομών φοιτητικής μέριμνας.

13.    Δωρεάν λειτουργία/φοίτηση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), κάλυψη με δημόσια δαπάνη (10 εκατομμυρίων ανά έτος) των ανελαστικών τους εξόδων και παράλληλη κατάργηση κάθε επιπλέον αμοιβής των διδασκόντων.

14.    Εθνικό πρόγραμμα Erasmus Εσωτερικού για μεταπτυχιακούς.

15.    Ριζικός επανασχεδιασμός των διαδικασιών αξιολόγησης των πανεπιστημίων με τη σύνταξη ενός δημοκρατικού σχεδίου νόμου.

16.    Διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης σε όλα τα ΑΕΙ. Σε αυτά θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), θα παρέχουν επαγγελματικό πιστοποιητικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών, και θα περιλαμβάνουν αμειβόμενη πρακτική άσκηση  σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς. Η λειτουργία τους θα προϋποθέτει συμφωνίες των Πανεπιστημίων με τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

17.    Ενίσχυση του προγράμματος ανοικτών ακαδημαϊκών ηλεκτρονικών συγγραμμάτων (Πρόγραμμα Κάλλιππος).

18.    Κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας.

19.    Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

20.    Κατάργηση της διάταξης για την ανώτατη χρονική διάρκεια σπουδών ν+ν/2.

21.    Κατάργηση της ισοτιμίας πτυχίων Πανεπιστημίων και  Κολλεγίων.

22.    Κατάργηση των ξενόγλωσσων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών, καθώς αυτά δεν υπηρετούν καμία ακαδημαϊκή ανάγκη/αναγκαιότητα στο Ελληνικό πανεπιστήμιο. Ειδική εξαίρεση με ειδικό νόμο, για πολιτιστικούς και ιστορικούς λόγους, ένα ΔΩΡΕΑΝ αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα, όπως αυτό που είχε ιδρυθεί στο ΕΚΠΑ με αντικείμενο «Αρχαιολογία, Ιστορία και Φιλολογία στην αρχαία Ελλάδα» ή άλλα τέτοια παρεμφερή προγράμματα.

23.    Ενθάρρυνση διατμηματικών συνεργασιών, συνεργειών πανεπιστημιακών Τμημάτων με ερευνητικά Ινστιτούτα/Κέντρα, νέα προγράμματα σπουδών, με ορισμένο αριθμό μαθημάτων προπτυχιακού-μεταπτυχιακού επιπέδου από συγγενή Τμήματα, χωρίς να θίγονται η επιστημολογική αυτοτέλεια των γνωστικών αντικειμένων και η ακαδημαϊκή ανά τμήματα οργάνωση, διασφαλίζοντας παράλληλα τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών. Τα μαθήματα αυτά μπορεί να θεωρούνται ως επιπλέον μαθήματα και να εγγράφονται στο πτυχίο όταν ολοκληρωθούν τα μαθήματα του Τμήματος που είναι απαραίτητα για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του Τμήματος.

24.    Ενίσχυση και υποστήριξη της διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων με όρους ακαδημαϊκότητας, συνεργασίας και ισότητας, με συμμετοχή περισσότερων Ιδρυμάτων στα δίκτυα των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, όπως: ΕΚΠΑ (CIVIS), ΑΠΘ (EPICUR), ΓΠΑ (CONEX US), ΕΛΜΕΠΑ (ATHENA), Αιγαίου (ERUA), Θεσσαλίας (INVEST), Πολυτεχνείο Κρήτης (EURECA-PRO). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 41 Ευρωπαϊκά Πανεπιστημιακά δίκτυα με 280 πανεπιστήμια, με τη συμμετοχή 7 ελληνικών πανεπιστημίων σε αντίστοιχα δίκτυα. Κατά τα επόμενα χρόνια ο αριθμός των δικτύων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων θα αυξηθεί σε περισσότερα από 60 δίκτυα με συμμετοχή 500 και πλέον πανεπιστημίων. Η εμπλοκή των ελληνικών πανεπιστημίων δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να οδηγήσει ούτε στη μείωση των ετών διδασκαλίας αλλά ούτε και στην επιβολή διδάκτρων στα προπτυχιακά προγράμματα.

25.    Νέα οργανογράμματα/Ίδρυση Μονάδας παρακολούθησης-καταγραφής αποφοίτων σε όλα τα ΑΕΙ.

26.    Θεσμοθέτηση του Συνηγόρου του Φοιτητή σε κάθε πανεπιστήμιο.

27.    Επαναπροσδιορισμός των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), όπου τα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί και πολλαπλασιαστεί. Επαναπροσδιορισμός των προσφερομένων ειδικοτήτων σε συνάρτηση με τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης.

28.    Ριζικός εμπλουτισμός και ενίσχυση των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών και σπουδαστηρίων (με ειδικό τμήμα πολλαπλών αντιτύπων για τα εγχειρίδια που προτείνονται για τα μαθήματα) καθώς και αξιοποίηση των νέων ψηφιακών δυνατοτήτων για την αντικατάσταση του μοναδικού (και υπερ-δαπανηρού) συγγράμματος.

Τα έγχαρτα συγγράμματα σήμερα κοστίζουν τουλάχιστον 50 εκ/έτος, συνδέονται με το «εξεταστικο-κεντρικό» μοντέλο, ενώ συχνά δεν παραλαμβάνονται και δεν αξιοποιούνται από τους φοιτητές.

29.    Συλλογική επιμέλεια διδακτικής γνωστικών αντικειμένων και υλικού από ομάδες διδασκόντων (“curators"), αποθετήρια υλικού (@HEAL). Από το σύγγραμμα στο εκπαιδευτικό υλικό και τον μαθησιακό πλουραλισμό.

30.    Συνεργασία με τους εκδοτικούς οίκους με πολυετή προγραμματισμό (20 εκ/έτος) μέσω του «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» με σκοπό την: α) ανάπτυξη «μη-γραμμικών ψηφιακών συγγραμμάτων» (αλληλεπιδραστικά, πολυμεσικά, με δυνατότητα πολλαπλών διαδρομών συλλογικής και πολυαισθητηριακής μάθησης), β) ανάπτυξη νέων μεθόδων και υλικού: παιγνιοποίηση, υβριδική μάθηση (mobile/digital κλπ).

31.    Συνδρομές σε διεθνείς «βιβλιοθήκες-υπηρεσίες» (μελέτες περίπτωσης, αποθετήρια, προσομοιώσεις κλπ).

32.    Ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης ατόμων με ιδιαίτερες ανάγκες (πρόσθετος εξοπλισμός και εξειδικευμένα προγράμματα εργαστηριακής εκπαίδευσης).

33.    Εθνικό πρόγραμμα εκλαΐκευσης της Επιστήμης μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)

34.    Εθνικό πρόγραμμα θερινών σχολείων.

35.    Επανασύσταση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών.

36.    Περαιτέρω απλοποίηση και ευελιξία στο πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ.

37.    Ενίσχυση του ερευνητικού έργου και των εφαρμογών ανοιχτών τεχνολογιών, αξιοποίηση θεσμών διαμοιρασμού και «ομότιμης παραγωγής» της επιστημονικής έρευνας.

Γ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

38.    Ανασύνθεση των δημοσιονομικών ιεραρχήσεων και εργαλείων προς ενίσχυση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία.

39.    Ριζική ενίσχυση των υποτροφιών σε νέους επιστήμονες, υποψήφιους διδάκτορες, μεταδιδάκτορες.

40.    Αύξηση του φοιτητικού επιδόματος (από τα 1000 στα 1500 ευρώ τον χρόνο για 40.000 φοιτητές).

41.    Ειδική χρηματοδότηση και στελέχωση των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων.

42.    Υποστήριξη της χρηματοδότησης του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ), ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου και του σκοπού ίδρυσής του που είναι η υποστήριξη της έρευνας και του ανθρωπινού δυναμικού -–κυρίως των νέων.

43.    Αυτόματη κάλυψη όλων των πάγιων λειτουργικών εξόδων (με επανεκκίνηση για τα ΑΕΙ που έχουν χρέη ΔΕΗ/νερό) με τον τακτικό προϋπολογισμό σε όλα τα ΑΕΙ.

44.    Χρηματοδότηση των ΑΕΙ με πρόγραμμα 5ετίας, που δεν μπορεί να αλλάξει προς τα κάτω.

45.    Διεύρυνση των κανόνων για τη χρήση αποθεματικού ΑΕΙ για την κάλυψη σημαντικών αναγκών στην εκπαίδευση, έρευνα, υποδομές και στελέχωση.

46.    Εθνικό μητρώο εξοπλισμού, που ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο.

Δ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΣΜΙΚΕΣ  ΑΛΛΑΓΕΣ

47.    Ανασύσταση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με παραδείγματα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ως εξής: α) Υπουργείο Πανεπιστημίων και Έρευνας (για τριτοβάθμια και έρευνα), με μόνιμη υπαγωγή της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) στο Υπουργείο αυτό, β) Υπουργείο Εκπαίδευσης (για πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, επαγγελματική, ειδική), γ) υπαγωγή Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων σε έναν από τους υπουργούς Επικρατείας.

48.    Επίλυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων διαφόρων Πανεπιστημιακών Τμημάτων και των πρώην ΤΕΙ.

49.    Θέσπιση βαθμίδας Έκτακτου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΔΕΠ), με πλήρη και θεσμική διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων, νομοθετική ρύθμιση αναγνώρισης προϋπηρεσίας, και ισομερής χρηματοδότηση της έρευνας.

50.    Συστηματική μελέτη και συζήτηση για το πώς τα πανεπιστήμια θα εμπλακούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τι αυτό σημαίνει για τη δομή και τη λειτουργία τους.

51.    20μελές Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, με μόνο αντικείμενο την επεξεργασία Εθνικού προγράμματος εκπαίδευσης και ακαδημαϊκής έρευνας (Χάρτης) που αναμορφώνεται ανά 10ετία.

52.    Αποκατάσταση του Ασύλου και αναδιατύπωση της έννοιας των Ακαδημαϊκών ελευθεριών.

53.    Επαναπροσδιορισμός της αξιολόγησης στα πανεπιστήμια. Ανασυγκρότηση και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και του ρόλου της ΕΘΑΑΕ.

54.    Κατάργηση της διάταξης που εξισώνει τα πτυχία κολλεγίων και Πανεπιστημίων.

55.    Απαγόρευση συμμετοχής συγγενών έως τετάρτου βαθμού συγγένειας στο ίδιο εκλεκτορικό σώμα (σε εφαρμογή πρόσφατης σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου).

56.    Νέα οργανογράμματα/Ίδρυση Μονάδας προετοιμασίας ερευνητικών προτάσεων σε όλα τα ΑΕΙ.

57.    Περιφερειακά Ακαδημαϊκά Συμβούλια (όπως είχε προβλέψει ο ν.4485).

58.    Σύζευξη Πανεπιστημίων με Ερευνητικά Κέντρα στο πλαίσιο του Ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.

Ε. ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Στόχος: Η κάλυψη επειγουσών κτιριακών αναγκών και υποδομών με νέες δομές εντός του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, καθώς και η δημιουργία προϋποθέσεων για οικονομία κλίμακας.

Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης, ΣΔΙΤ. Αποπληρωμή από ΠΔΕ (βλ. Hellenic Universities, ΕΛΙΔΕΚ).

59.    Διαμόρφωση Εθνικού Σχεδίου Φοιτητικής Στέγης (δεν μπορεί να συγκροτηθεί κανένα σχέδιο εάν δεν έχει βάθος δεκαετίας η υλοποίηση του).

60.    Νέες φοιτητικές εστίες για την κάλυψη των αναγκών στέγης για τουλάχιστον το 15% των ενεργών φοιτητών σε κάθε ΑΕΙ.

61.    Κτίρια νέων Τμημάτων και Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων.

62.    Εργαστηριακός εξοπλισμός νέων Τμημάτων και Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων.

63.    Ενεργειακή αναβάθμιση σε όλα τα κτίρια.

64.    Μονάδες πειραματοζώων με ευρωπαϊκές προδιαγραφές σε όσα ΑΕΙ υφίσταται η σχετική ερευνητική δράση.

65.    Αποθήκες (Stockrooms) αναλωσίμων υλικών σε όλα τα ΑΕΙ.

66.    Συμβάσεις ελέγχου/επιδιόρθωσης (Service contracts) για όλον τον βαρύ εξοπλισμό.

67.    Αντικατάσταση τουλάχιστον του 50% του πεπαλαιωμένου εξοπλισμού.

68.    Αναμόρφωση τεχνικών υπηρεσιών και δημιουργία μηχανουργείων για κατασκευή μικροσυσκευών.

69.    Πρόσληψη μηχανικών με σύμβαση για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

70.    Προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (Shuttle buses) για μεταφορά προσωπικού και φοιτητών ανάμεσα σε διαφορετικά Campuses.

ΠΑΤΗΣΤΕ  ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (54)

Σ ένα παλιό μηχανουργείο
|

68. Αναμόρφωση τεχνικών υπηρεσιών και δημιουργία μηχανουργείων για κατασκευή μικροσυσκευών.

Καλύτερα να έρχονται από τα ΕΠΑΛ του προγράμματος ΜΝΑΕ

Ευτυχώς
|

Ευτυχώς παιδιά που κάθε τόσο κατεβάζουν καποιες τέτοιες προτάσεις για να μην ξεχνάει ο κόσμος, όσο απομακρυνόμαστε από τη μαύρη τετραετία 2015-2019.

Teacher@
|

Να με συγχωρείς η ΝΔ δεν ειναι το σημιτοφιλελε μητσοτακη κεραμεως...Δεν εχουν καμμία σχέση με ΝΔ οι αριστεροι

Ιωάννης Κ.
|

Τα λόγια είναι περιττά. ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και λοιπές ... δημοκρατικές δυνάμεις τα έχουν κάνει μπάχαλο σε κάθε επίπεδο, στο δε χώρο της παιδείας δίνουν ρεσιτάλ λαϊκισμού. Οι άνθρωποι βρήκαν πεδίο δόξης λαμπρό να πειραματίζονται, να υπόσχονται τα πάντα, και τελικά να διαλύουν τα πάντα. Θα δει επιτέλους το φως του αυτός ο λαός για να καταλάβει πόσο καταστροφικοί είναι όλοι τους και να τους στείλει από εκεί που ήρθαν; Δυστυχώς φοβάμαι πως όχι και τα χειρότερα θα έρχονται με οποιονδήποτε υπουργό αυτών των κομμάτων. Κρίμα για τα Πανεπιστήμιά μας, κρίμα για τους νέους που τους πουλάνε φούμαρα και ψεύτικες ελπίδες (αλήθεια γιατί πρέπει ΟΛΟΙ να εισαχθούν στα ΑΕΙ;), κρίμα στην ελληνική κοινωνία που ανέχεται όλη αυτή την κοροϊδία, κρίμα στην Ελλάδα μας.

Χωρίς Πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν υπάρχει ΑΠΘ
|

Αξιότιμο Σύριζα,

Δεν μπορεί να ζητάτε την οριζόντια κατάργηση της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, την στιγμή που το ΑΠΘ αυτή τη στιγμή έχει χάσει τον έλεγχο των κτιρίων του. Για όσους δεν γνωρίζουν, από 31/12/2021 το ΑΠΘ βρίσκεται στο στόχαστρο των γνωστών δυνάμεων λόγω των γνωστών γεγονότων. Το κτίριο Γραμματειών της Σχολής Θετικών Επιστημών έχει υποστεί επάλληλες εισβολές, οι ζημίες αριθμούν στις δεκάδες χιλιάδες ευρώ και οι γραμματείες των Τμημάτων αυτή τη στιγμή λειτουργούν όπως οι πρεσβείες ξένης χώρας. Η υλοποίηση μεγάλου ευρωπαϊκού πρόγραμματος για ενοποίηση των Βιβλιοθηκών της Σχολής προϋπολογισμού 1.3 εκ. ευρώ κινδυνεύει. Τα κτίρια της Σχολής Θετικών Επιστημών χρησιμοποιούνται καθημερινά ως κοινές καταλήψεις (ακόμα και μέσα στην μισογκρεμισμένη τέως βιβλιοθήκη του Τμήματος Φυσικής έχουν γίνει μέχρι στιγμής 5 πάρτι) και υφίστανται εβδομαδιαίες επιδρομές με σκοπό βανδαλισμούς και κλοπές. Πριν δύο εβδομάδες έγινε απόπειρα διάρρηξης σε ερευνητικό εργαστήριο με εξοπλισμό αξίας εκατομμυρίων ευρώ. Το περασμένο Σαββατοκύριακο έγιναν επιδρομές στις Σχολές Θετικών Επιστημών, Νομικής και Φιλοσοφικής με θύματα αμέτρητες τζαμαρίες. Αν οι φωτογραφίες της σημερινής εικόνας του κτιρίου Βιολογίας κυκλοφορούσαν σε ξένα πανεπιστήμια, η κατάταξη του ΑΠΘ θα είχε κατέβει μερικές χιλιάδες θέσεις.

Με τα ανωτέρω δεν θέλω να κάνω κριτική ούτε στον (ισχύοντα πλέον) νόμο, ούτε στην Κυβέρνηση, ούτε στην Διοίκηση του ΑΠΘ. Απλώς να καταθέσω την άποψή μου ότι λόγω αδράνειας, μιθριδατισμού και φοβίας για το πολιτικό κόστος, έχουμε ξεπεράσει το σημείο χωρίς επιστροφή και ότι χωρίς την συνδρομή Πανεπιστημιακής Αστυνομίας το ΑΠΘ δεν θα ξαναποκτήσει ούτε τον έλεγχο στα κτίρια και τις υποδομές του ούτε και το κύρος που του αξίζει.

διερεύνηση ΕΔΙΠ
|

μπορεί να το αναλάβει ο σύμβουλος του κ. Τσίπρα, κ. Γαβρόγλου που έχει ήδη ξεκινήσει στο παρελθόν τη σχετική διερεύνηση

Teacher
|

Ό,τι και να λέτε οι ΝΔ/σημιτο-φιλελέ, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το μόνο κόμμα που ευνόησε τα Πανεπιστήμια και σκοπεύει να το ξανακάνει. Πονάει η αλήθεια αλλά τι να κάνουμε, έτσι είναι αυτά.

χ
|

ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ Ο ΤΙ ΖΗΤΗΣΕΤΕ.ΣΠΕΥΣΑΤΕ,ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΕ.ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟ ΛΕΦΤΟΔΕΝΤΡΟ ΚΑΡΠΙΣΕ.ΑΓΡΟΤΕΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ,ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ,ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΕΧΕΤΕ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΘΙΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ;ΑΛΛΑ ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ.

Για όσους κλαίγονται για το θέμα ΕΔΙΠ
|

Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κατεβάζει 70 προτάσεις και καμια δεν αφορά το ΕΔΙΠ, εκεί πλέον καταθέτω τα όπλα...

Yannis-NY
|

"Επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ εφόσον γίνει Κυβέρνηση...", και μετά διαβάζεις και καταλαβαίνεις ότι όντως έχουν άλλη αντίληψη για την παιδεία η οποία αντίληψη μας θέτει εκτός κανονικότητας στα πάντα σχεδόν, σε σχέση με τα διεθνώς ισχύοντα. Αναρωτιέμαι γιατί αυτοί οι άνθρωποι - που έχουν σπουδάσει σε κορυφαία πανεπιστήμια μερικοί (π.χ. Γαβρόγλου) ή στέλνουν τα παιδιά τους σε κορυφαία σχολεία και ιδρύματα, ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ να υπάρχει καμία από τις καλές πρακτικές αυτών των ιδρυμάτων, στα δημόσια ΑΕΙ. Αναρωτιέμαι ποιόν συμφέρει αυτό - παροχολογία, χαμηλή ποιότητα, θολούρα και γενικό μπάχαλο.
Ευτυχώς όλα αυτά είναι "εφ'όσον γίνει κυβέρνηση".

ΔΕΠ
|

Ειλικρινά χαμογέλασα. Αύξηση μισθών, ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ μελών ΔΕΠ... και άλλες 68 "ιδέες". Ελπίζω να μην ξέχασαν και διπλασιασμό φοιτητών αλλά και ΑΕΙ σε κάθε χωριό, γιατί που θα τους βάλουμε τους διπλάσιους ΔΕΠ, πρέπει και κάτι να έχουν να κάνουν...

@ήταν δίκαιο έγινε πράξη
|

Ακόμη πιο εξωπραγματική είναι.... η τιμή σε καύσιμα και ρεύμα....

Aristoteles
|

Εμπρός για να πάμε πίσω! Το ράβε ξύλωνε σε όλο του το μεγαλείο!
Απ ότι κατάλαβα όποιος από τους "Σοφούς" που μάζεψε είχε μια ιδέα την έβαζε στη λίστα και ....ότι 'νάναι!!

π.χ. 26 Ο συνηγορος του Φοιτητή υπήρχε στον Νόμο 4009/2011 της Διαμαντοπούλου:
Άρθρο 55
Συνήγορος του φοιτητή
1. α) Κάθε ίδρυμα με τον Οργανισμό του συνιστά αυτο-
τελές γραφείο με την επωνυμία «Συνήγορος του φοιτη-
τή», με σκοπό τη διαμεσολάβηση μεταξύ φοιτητών και
καθηγητών ή διοικητικών υπηρεσιών του ιδρύματος, την
τήρηση της νομιμότητας στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ε-
λευθερίας, την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης
και τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του ιδρύμα-
τος. Ο συνήγορος του φοιτητή δεν έχει αρμοδιότητα σε
θέματα εξετάσεων και βαθμολογίας των φοιτητών.
β) Ο συνήγορος του φοιτητή, που προΐσταται του ομώ-
νυμου αυτοτελούς γραφείου χωρίς αμοιβή, μπορεί να εί-
ναι καθηγητής ή ομότιμος καθηγητής του ιδρύματος και
ορίζεται από το Συμβούλιο του ιδρύματος, ύστερα από
γνώμη του συμβουλίου φοιτητικής μέριμνας, για θητεία
ενός ακαδημαϊκού έτους, με δυνατότητα ανανέωσης, ε-
φόσον ο ίδιος το επιθυμεί.
γ) Ο συνήγορος του φοιτητή διερευνά υποθέσεις, αυ-
τεπαγγέλτως ή ύστερα από αναφορά φοιτητή, και διαμε-
σολαβεί στα αρμόδια όργανα του ιδρύματος για την επί-
λυσή τους. Μπορεί να ζητά από τις υπηρεσίες του ιδρύ-
ματος κάθε πληροφορία, έγγραφο ή άλλο αποδεικτικό
στοιχείο για την υπόθεση, να εξετάζει πρόσωπα, να ε-
νεργεί αυτοψία και να παραγγέλλει πραγματογνωμοσύ-
νη. Αν διαπιστώσει ότι σε συγκεκριμένη υπόθεση δεν τη-
ρείται η νομιμότητα, ότι παρατηρούνται φαινόμενα κακο-
διοίκησης ή διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του ι-
δρύματος, συντάσσει πόρισμα το οποίο γνωστοποιεί
στον καθηγητή τον οποίον αφορά ή την αρμόδια διοικη-
τική υπηρεσία και το φοιτητή που υπέβαλε την αναφορά,
και διαμεσολαβεί με κάθε πρόσφορο τρόπο για την επί-
λυση του προβλήματος. Ο συνήγορος του φοιτητή μπο-
ρεί με πράξη του να θέτει στο αρχείο αναφορά που κρί-
νεται προδήλως αόριστη, αβάσιμη ή αστήρικτη, ενώ σε
περίπτωση που κρίνει ότι υπάρχουν ενδείξεις για την τέ-
λεση πειθαρχικού παραπτώματος διαβιβάζει την υπόθε-
ση στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο. Τα πορίσματα του
συνηγόρου του φοιτητή, καθώς και έκθεση με τα ετήσια
πεπραγμένα του δημοσιεύονται στο διαδικτυακό τόπο
του ιδρύματος, με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν.
2472/1997 (Α΄ 50), όπως ισχύει.
δ) Αν ο συνήγορος του φοιτητή είναι εν ενεργεία κα-
θηγητής, για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία του μπορεί, ύ-
στερα από αίτησή του, να απαλλαγεί από μέρος ή από το
σύνολο των διδακτικών καθηκόντων του.
ε) Ο Οργανισμός του ιδρύματος ρυθμίζει τα θέματα
που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία του αυτοτε-
λούς γραφείου συνηγόρου του φοιτητή.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ ΟΤΑΝ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ!

Επίσης δεν είδα την αναδρομική εγγραφή των υποψηφίων που απέτυχαν να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής!
Π΄ρέπει να το βάλουν!. Θα είχε ενδαφέρον η εφαρμογή του!

Πελοπίδας
|

@Βρασιδας
Διαφωνώ.... Τα περισσότερα λεφτά τα έχει δώσει-μοιράσει ο Άδωνης.... Δεν ξέρουμε πια τι να τα κάνουμε και απλά δεν ξοδεύουμε, για ψυχολογικούς λόγους....

ήταν δίκαιο έγινε πράξη
|

Το θέμα είναι ότι όχι μονο είναι εξωπραγματικά αλλά ότι το καταλαβαίνουν όλοι. Γι αυτό δεν τα πιστεύει κανένας.

γονιός
|

52. Αποκατάσταση του Ασύλου και αναδιατύπωση της έννοιας των Ακαδημαϊκών ελευθεριών.

ΝΟΜΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ;

Η επιτομή των "αδερφών Μαρξ" για την παιδεία
|

Τα άπαντα της παιδείας, από τις 2 ηγετικές φυσιογνωμίες της ουτοπικής Αναγέννησης: τον Έγελο της παιδείας και το "παιδί λάστιχο".
Χρονοδιάγραμμα δεν βάλατε? Σε πόσο καιρό θα γίνουν αυτά? Από που θα χρηματοδοτηθούν? Από τον κυρίαρχο λαό?
Μήπως βρήκατε τίποτε πετρελαιοπηγές εκεί στο Σύριζα και μας το κρατάτε κρυφό?

Πιτσιφλής
|

71. Επειδή πιστεύουμε στο «εμείς», θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να τροποποιηθούν οι αναγκαίες διατάξεις του Συντάγματος και οι Υπουργοί Παιδείας να εκλέγονται με έναν τρόπο ανάλογο με αυτόν της εκλογής του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας!

Βρασιδας
|

Ο, τι και να πούμε βρε παιδιά η πρόταση είναι εξαιρετική. Πάντα αυτή η παράταξη ήταν πρωτοπόρα στην ισοπέδωση των πάντων. Πάρτε κόσμε!
Θέσεις! Λεφτά! Κτίρια! Ανεμελιά! Τσάμπα είναι!

Το Harvard ωχριά μπροστά σε αυτά
|

60. Νέες φοιτητικές εστίες για την κάλυψη των αναγκών στέγης για τουλάχιστον το 15% των ενεργών φοιτητών σε κάθε ΑΕΙ.

61. Κτίρια νέων Τμημάτων και Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων.
69. Πρόσληψη μηχανικών με σύμβαση για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

70. Προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (Shuttle buses) για μεταφορά προσωπικού και φοιτητών ανάμεσα σε διαφορετικά Campuses.

Χμ
|

70? Σιγά να μην προλάβει!

@Εκπαιδευτικός
|

Δεν ισχύει ΄ότι δεν έδωσε. Αποκατάστησε αδικίες. Κάποιο αδικήθηκαν ΠΟΛΥ με το μισθολόγιο του 11 σε σχέση με άλλους (βαθμό Β, βαθμό Γ). Επίσης παρά το ότι έκλεψε ένα κλιμάκιο, ξεπάγωσε τους μισθούς αλλά και τα μεταπτυχιακά / διδακτορικά. Οι πλέον αδικημένοι (π.χ. βαθμός Ε2 στάσιμος για 5 χρόνια) πήραν σημαντικές αυξήσεις.

@@panos
|

Μα δεν γίνεται σύγκριση. Οι πανεπιστημιακοί έχουν μεγαλύτερους μισθούς.

Να χάμε να λέγαμε
|

Τα δύο κόμματα μας βάλανε στα μνημόνια, με χρέος 220 δις Ευρώ. Το τρίτο το χειρότερο που θέλει και να ξανακυβερνήσει, μας έβγαλε από τα μνημόνια και άφησε στα δημόσια ταμεία 37 δις Ευρώ.
Αν είστε Δ.Υ. μπορείτε να δείτε μέσω ενιαίας αρχής πληρωμών τι χρήματα παίρνατε από το 2010 -2014 και τι από το 2015 μέχρι σήμερα (ισχύει ο ίδιος νόμος).
Το χρέος στο τέλος του 2021 ήταν 388 δις Ευρώ.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

ΕΔΙΠ
|

διερεύνηση της δυνατότητας περαιτέρω εξέλιξης, σελίδα 22

διερευνήστε λίγο ακόμη..

"Ένα κι ένα κάνουν δύο λένε μες στο καφενείο"
|

Επειδή και τα δύο κόμματα έχουν κυβερνήσει (το ένα 4 χρόνια), προσωπικά, δεν έχω κανένα δίλλημα για το ποιο είναι χειρότερο και αντιλαϊκότερο, ούτε για το ποιος έχει το "κοκαλάκι της νυχτερίδας".

Ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις
|

Όσοι αναρωτιούνται για τα λεφτόδεντρα, ας ρωτήσουν τον κ. Πέτσα. Εκείνος ξέρει που φυτρώνουν. Επίσης, αφού ο κος Μητσοτάκης έχει μειώσει τόσο πολύ τους φόρους μας εδώ και τρία χρόνια..... ε ας δώσουμε λοιπόν κάτι παραπάνω για την Παιδεία μας τα επόμενα....

Δρ. ΕΔΙΠ
|

Για να μην κατηγορούμε μόνο την κα Κεραμέως, οφείλουμε να πούμε ότι έχετε μεγάλη ευθύνη για το θέμα της εξέλιξης των Δρ. ΕΔΙΠ. Αφήσατε μία εκκρεμότητα που υποτίθεται ότι θα την λύνατε το καλοκαίρι του 2019 αλλά σας πρόλαβαν οι εκλογές. Όμως ούτε και τώρα βλέπω να θέτετε αυτό το ζήτημα. Μάλλον το ξεχάσατε!

Γονιός και εκπαιδευτικός
|

Μετά την μεταρρυθμιστική αποδόμηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, που επέβαλε η κυρία Κεραμέως, με τα γνωστά ακραία και έωλα επιχειρήματα και το πρωτόγνωρο μένος της απέναντι στα δημόσια αγαθά (υψηλής προστιθέμενης αξίας, ας σημειωθεί!), χρειάζεται μια γενική και προσεκτική αναδιάταξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι επιτακτική ανάγκη η επόμενη κυβέρνηση να βρίσκεται σε μια διαφορετική κατεύθυνση. Χρειάζεται η άμεση συστράτευση του φιλολαϊκού και προοδευτικού πολιτικού προσωπικού της χώρας με τους σοβαρούς επιστημονικούς φορείς και τους πανεπιστημιακούς που αγαπούν και σέβονται τους δημόσιους εκπαιδευτικούς θεσμούς. Οι περισσότερες προτάσεις της αντιπολίτευσης κινούνται στην σωστή κατεύθυνση και μπορούν να αποτελέσουν μια ορθή βάση για την έναρξη ενός απροκατάληπτου διαλόγου των προοδευτικών δυνάμεων της χώρας. Για τις απαραίτητες αλλαγές και την ουσιαστική αναδόμηση του ΥΠΑΙΘ, των πανεπιστημίων, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των δημόσιων σχολείων.

Αιμηλιος
|

Ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει ότι είναι έτοιμος να ξανακυβερνήσει με ένα άρθρο και ένα νόμο. Ευτυχώς που τουλάχιστον είναι σοβαρή η πρόταση!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ