"Σφίγγα" ήταν η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στη σημερινή συνάντηση με την τομεάρχη παιδείας του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου, ως προς το νέο "μοντέλο" διοίκησης των ΑΕΙ που ετοιμάζεται να ενταχθεί στο Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η υπουργός Παιδείας , παρουσία του υφυπουργού , αρμόδιου για τα ΑΕΙ Α. Συρίγου, απέφυγε να πει οτιδήποτε για το νέο "μοντέλο" διοίκησης των ΑΕΙ, παρά τος επίμονες ερωτήσεις της Χ. Κεφαλίδου
"Παρά το γεγονός ότι η υπουργός δήλωσε ότι στο νομοσχέδιο που θα καταθέσει θα επαναφέρει τα Συμβούλια Ιδρύματος, αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε σχετική πληροφορία" αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ, ενώ σημειώνονται τα εξής:
Το σημείωμα της Ν. Κεραμέως προς τους Πρυτάνεις: Το σημείωμα που έστειλε η υπουργός δεν συνιστά παρά επιμέρους ρυθμίσεις και ενώ, υποτίθεται ότι το επεξεργάζεται εδώ και δυο χρόνια, δεν συνιστά ούτε νόμο-πλαίσιο, ούτε καν ένα νομοσχέδιο με κάποια στρατηγική στην κατεύθυνση της αναγκαίας, όπως πιστεύει το ΚΙΝ.ΑΛ, αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ΟΙ σκέψεις για τα Μεταπτυχιακά: Αντιθέτως, στις «σκέψεις» της υπουργού είναι σαφής η νεοφιλελεύθερη επιλογή της για πλήρη απελευθέρωση των διδάκτρων στα ήδη υπερβολικά πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα.
Αυτή η «σκέψη» της υπουργού εκφράζεται όταν το ελληνικό πανεπιστήμιο υποφέρει από έλλειψη προσωπικού που οξύνεται χρόνο με το χρόνο και όταν οι βασικές αμοιβές για το προσωπικό των πανεπιστημίων, σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, είναι απαράδεκτες και δεν μπορεί να συμπληρώνονται από παράλληλες ή πρόσθετες δραστηριότητες. Είναι μεν ένα κίνητρο για νέες λειτουργίες, αλλά δεν είναι ο τρόπος αυτός για την αύξηση των αποδοχών του προσωπικού. Εξάλλου, ούτε από τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε από το ταμείο ανάκαμψης υπάρχει χρηματοδότηση για την αναγκαία αναβάθμιση της λειτουργίας και των σπουδών στα πανεπιστήμια.
Χωρίς συνολικό Σχέδιο για τα ΑΕΙ δεν μπορούν να κριθούν και να αξιολογηθούν επιμέρους ρυθμίσεις: Το ΚΙΝ.ΑΛ δεν μπαίνει σε συζήτηση επιμέρους θεμάτων χωρίς συνολικό Σχέδιο για τα ΑΕΙ γιατί χωρίς αυτό, δεν μπορούν να κριθούν και να αξιολογηθούν επιμέρους ρυθμίσεις. Όταν παρουσιασθεί ένα συνολικό σχέδιο θα πρέπει να παρασχεθεί ικανός χρόνος για ουσιαστική συζήτηση. Διαφορετικά, φαίνεται να διατυπώνει το Υπουργείο τελεσίγραφα, που απαντώνται με ένα ναι ή ένα όχι.
Το Εθνικό Συμβούλιο της Παιδείας: Σε κάθε περίπτωση, ως μια ευρωπαϊκή χώρα, ως μια δημοκρατική πολιτεία οφείλουμε να επανασυστήσουμε το Εθνικό Συμβούλιο της Παιδείας γιατί η εισαγωγή του Πανεπιστημίου αλλά και των άλλων βαθμίδων της Εκπαίδευσης στις νέες εποχές απαιτεί ευρύ ουσιαστικό, πολιτικό και κοινωνικό διάλογο.
Είμαστε στην άνοιξη του 2022 και ασχολούμαστε με θέματα που θα έπρεπε να είχαν λυθεί από το 2002 πχ. τα θέματα των ΤΕΙ και αν χρειαζόμαστε Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό εκτός από μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού.
Είναι δυνατόν ακόμα και σήμερα να υπονομεύεται το μέλλον των νέων πολιτών -ουσιαστικά όλων των αποφοίτων Λυκείου μετά το 2025, παιδιών που γεννήθηκαν στον 21ο αιώνα- επειδή ορισμένοι έχουν συμφέροντα στα πανεπιστήμια;
Όποιος έχει σύμβαση εργασίας με ένα Πανεπιστήμιο δεν έχει δικαίωμα να «απαιτεί» ειδική μεταχείριση σε σχέση με νέους επιστήμονες, με διδακτορικό από το εξωτερικό. Ομοίως, επειδή κάποτε ιδρύθηκαν τμήματα με στρεβλά κριτήρια δε σημαίνει ότι δικαιολογείται η συνέχιση της λειτουργίας τους.