Ν. Κεραμέως: Τριετή τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών θα περιέχει το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ

Στις Σχολές αυτές οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που εισάγονται σήμερα οι υποψήφιοι στα Πανεπιστήμια.

29/03/2022

Άκουσε το άρθρο

Την ίδρυση τμημάτων και Σχολών   Εφαρμοσμένων Επιστημών με ενισχυμένη πρακτική τριετούς φοίτησης,προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απόψε στην προσυνεδριακή συζήτηση της Νέας Δημοκρατίας  για τις μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία πραγματοποιήθηκε   στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικό Μολύβι», στο Αιγάλεω.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:

  1. Οι Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών θα είναι επιπέδου 6 (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων), και,
  2. Στους πτυχιούχους δεν  θα παρέχεται τη δυνατότητα   να κάνουν Διδακτορικό , παρά μόνο   Μεταπτυχιακό .

Στις Σχολές αυτές οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που εισάγονται σήμερα οι υποψήφιοι στα Πανεπιστήμια.

Για παράδειγμα:

  •     θα υπάρχει άλλη , χαμηλότερη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
  •     Θα δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτές τις σχολές και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ.

Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση  επιδιώκει :

Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης”  από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής  στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,

Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.

Τεχνολογική Κατεύθυνση

Η δημιουργία των τμημάτων θα προκύψει  από δύο πηγές:

Α. Ενδεχομένως από τη  μετατροπή   λειτουργούντων τμημάτων, και

Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων.

Και στις δύο περιπτώσεις  το υπουργείο Παιδείας:

1. Θα δώσει  κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια.

2. Θα ζητήσει τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων.

Σχόλια (43)

@Τα ΤΕΙ καταργήθηκαν
|

Ας μην είμαστε τόσο βιαστικοί και απόλυτοι. Το ότι με μια υπογραφή συγχωνεύθηκαν καποια ΤΕΙ, βαφτίστικαν "Πανεπιστήμιο", ΟΚ είναι θετικό βήμα, και εν καιρώ μπορεί να δώσει καρπούς. Αλλά ας μη γελιόμαστε, με τα ίδια υλικά είναι φτιαγμένο το ΠΑΔΑ, ίδιοι διδάσκοντες, ίδια εν πολλοίς μαθήματα, κλπ.
Με αλλαγές τίτλων δεν υπάρχει ουσιαστική αναβάθμιση, είναι στα χαρτιά.

Τα ΤΕΙ καταργήθηκαν
|

Εγινε ίδρυση πανεπιστημίου του ΠΑΔΑ οποτε δεν υπαρχει καμια σχεση με ολα τα ΤΕΙ καθως δεν πληρούσαν ολα τις προυποθεσεις για πανεπιστημιοποιηση. @ Έλη λετε: «.. Αυτό που "αμφισβητούνταν" ήταν η ωριμότητα των ΤΕΙ να προχωρήσουν σε level 8 λόγω της ύπαρξης ενός ποσοστού διδασκόντων με μειωμένα προσόντα, ποσοστό που μηδενίστηκε σταδιακά.» Κάνετε λάθος δεν μηδενίστηκε απλά εξαλείφθηκε γιατί οι καθηγητές αντικαταστάθηκαν με την ίδρυση των πανεπιστημίων από διδακτορικό προσωπικό και οι πρώην μόνιμοι καθηγητές που δεν πληρούσαν τις προδιαγραφες κ τα κριτήρια περιορίστηκαν σε θέσεις λεκτόρων η απομακρύνθηκαν. Το καθεστώς λοιπόν έχει αλλάξει όπως και τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών συνεπώς δεν μπορεί να υπάρξει καμιά συσχέτιση των πανεπιστημίων με τα καταργημένα ΑΤΕΙ που η ιδρυτική τους σύσταση ηταν Εντελως διαφορετικη απο τα ΑΕΙ. Μην τα συγχέεται. Γι’ αυτό και με διάφορα ΦΕΚ που βγαίνουν τελευταία από διάφορες σχολές ξεκαθαρίζουν στα άρθρα τους πως ό,τι αλλαγές επέρχονται στα επαγγελματικά δικαιώματα αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα νεοϊδρυθέντα πανεπιστήμιο και δεν συμπεριλαμβάνουν τους απόφοιτους των ΑΤΕΙ. Δικαίως λοιπόν όλα τα ΑΤΕΙ που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις πρέπει ή να συγχωνευτούν η να καταργηθούν

ΔΜ
|

@Έλη,Είναι ακριβώς έτσι όπως τα περιγράφεις. Τα διετή σε επίπεδο 5 είναι το πιο λογικό και αναγκαίο.

Έλη
|

Τα Τμήματα των ΤΕΙ ανήκαν στην Ανώτατη εκπαίδευση, ήταν τετραετούς φοίτησης (240 ECTS) και οι απόφοιτοί τους μπορούσαν να κάνουν Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό σε οποιοδήποτε Πανεπιστήμιο της Ελλάδας ή του εξωτερικού όπως αρμόζει σε όλους του απόφοιτους του level 6. Η εκπαίδευση του level 6 προϋποθέτει την προετοιμασία του φοιτητή για να μπορεί να προχωρήσει σε level 7 και στη συνέχεια σε level 8.

Τα πρώην ΤΕΙ, δεν είχαν τη δυνατότητα να οργανώσουν τα ίδια Πρόγραμμα διδακτορικών Σπουδών (level 8) και να απονείμουν διδακτορικά, αλλά οι απόφοιτοί τους, ως απόφοιτοι level 6 μπορούσαν να κάνουν διδακτορικό σε άλλα Ιδρύματα όπως και έκαναν. Αυτό που "αμφισβητούνταν" ήταν η ωριμότητα των ΤΕΙ να προχωρήσουν σε level 8 λόγω της ύπαρξης ενός ποσοστού διδασκόντων με μειωμένα προσόντα, ποσοστό που μηδενίστηκε σταδιακά.

Η ενοποίηση των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια τερμάτιζε ουσιαστικά το παράδοξο του να έχουμε Τμήματα Ανώτατης Εκπαίδευσης που δεν έχουν την δυνατότητα να οργανώσουν όλα τα επίπεδα σπουδών της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Με αυτό που προαναγγέλλεται τώρα κινδυνεύουμε να εισάγουμε ένα ακόμη μεγαλύτερο παράδοξο, προφανώς και μία ακόμη παγκόσμια πρωτοτυπία. Τώρα θα έχουμε αποφοίτους Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστημιακής) level 6 που δε θα έχουν όλες της δυνατότητες ενός αποφοίτου level 6.

Καλύτερη θα ήταν η Ίδρυση στα Τμήματα με χαμηλή ζήτηση Προγραμμάτων Σπουδών διετούς φοίτησης level 5 (με εισαγωγή σε αυτά με χαμηλότερες βάσεις) με ταυτόχρονη διατήρηση των ΠΠΣ τετραετούς φοίτησης level 6 (με μικρό αριθμό εισακτέων και τις κανονικές βάσεις των Πανεπιστημιακών Τμημάτων).

Έτσι:
α) διαφυλάσσεται η έννοια και η ουσία των διαφορετικών επιπέδων εκπαίδευσης.
β) αποφεύγεται η ύπαρξη αποφοίτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ίδιου επιπέδου διαφορετικών δυνατοτήτων.
γ) δίνεται διέξοδος στους αποφοίτους λυκείου χαμηλότερων επιδόσεων, όπως καλώς θέλει το Υπουργείο.
δ) διατηρούνται τα Τμήματα με ταυτόχρονη προσφορά ΠΠΣ και των δύο επιπέδων.
ε) αν προβλεφθεί η δυνατότητα ένα ποσοστό των αποφοίτων level 5 με βάση τις επιδόσεις τους, να μπορεί να εντάσσεται και να ολοκληρώνει το ΠΠΣ level 6 του ίδιου Τμήματος, δίνεται και στους απόφοιτους που εισάγονται στο level 5 μία καλύτερη προοπτική.

Dimitris
|

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τα ΤΕΙ απορροφήθηκαν από μεγαλύτερα ιδρύματα ως ανώτατα ιδρύματα. Δεν ήταν κατώτερα ούτε τριετή. Η φοίτηση σε αυτά ήταν τετραετής και αναγνωρισμένη διεθνώς με 240ects ενώ τα ΤΕΙ ήταν το ένα από τα δύο ήδη ΑΕΙ που είχε η χώρα. Αυτός το παραμύθι επιτέλους να τελειώνει.
Με ποια λογική λοιπόν μιλάτε για δήθεν επαναφορά ΤΕΙ; Για να υποβαθμιστεί περαιτέρω ο ήδη πτυχιούχος του ΤΕΙ; Πείτε το ξεκάθαρα ότι θέλετε να φτιάξετε τμήματα και πτυχιούχους δύο ταχυτήτων ακόμα και τώρα που το τα ιδρύματα είναι ενοποιημένα.
Δεύτερον, με ποια λογική τμήματα με τεχνολογικό αντικείμενο θα γίνουν τριετή. Σε ποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού είδατε να θεωρείται η εφαρμοσμένη επιστήμη κάτι το υποδεέστερο και να τίθεται στο περιθώριο με τέτοιο τρόπο; Πραγματικά λυπάμαι πολύ. Επίσης τι σημαίνει δεν θα τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν διδακτορικό παρά μόνο μεταπτυχιακό; Δηλαδή θα προχωρήσει στη βαθμίδα 7 και μετά με τι κριτήριο θα τον αποκλείετε από την βαθμίδα 8; Με συγχωρείτε πολύ αλλά είστε εντελώς επικίνδυνοι και αυτά που κάνετε είναι ανυπόστατα. Θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Αρχοντούλης Δημήτριος
|

«δεν θα παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν Διδακτορικό, παρά μόνο Μεταπτυχιακό»
Η προχειρότητα της σκέψης τρομάζει ακόμα και τον πιό ανήδεο περί της έννοιας του Κράτους Δικαίου (θλίψη).
Αυτό δηλαδή λέγεται στρατηγικός σχεδιασμός που εκπονούν (επαγγελματικά) στελέχη του Υπουργείου Παιδείας; για ποιον μέλλον συζητάμε;

Ερώτηση
|

Δηλαδή, αν π.χ. το Μαθηματικό Καστοριάς ελέω ΕΒΕ έχει τελικά ελάχιστους φοιτητές, θα γίνει τριετές μαθηματικό; Δηλαδή "ΤΕΙ μαθηματικών";

Και μετά για δουλειά, για παράδειγμα, ο πτυχιούχος μαθηματικός 3ετια θα διδάσκει σε γυμνάσιο; Και ο πτυχιούχος μαθηματικός 4ετια ή/και 5ετια θα διδάσκει σε γυμνάσιο και λύκειο;

Μήπως θα έχουν κάτι άλλο ως διαφορά ή τελικά καμία διαφορά; Ξέρει κάποιος;

Διπλωματούχος ΙΕΚ
|

Ποιο το νόημα, ένας διπλώματος ΙΕΚ με τρία έτη σπουδές για αυτό να μπει σε ένα νέο τριετές πρόγραμμα; Να του λένε ξανά τα ίδια; Ποιος τα σκέφτεται αυτά;

Ο κάθε διπλωματούχος ΙΕΚ τριετούς φοιτησης θέλει επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό που σπούδασε ήδη και να πάει μικρός στη δουλειά να έχει εισόδημα, όχι να φοιτήσει ξανά τρία έτη για το ίδιο πράγμα, έλεος!

Άμα ήθελε πολυετείς σπουδές δεν θα πήγαινε σε ΙΕΚ, αλλά σε ΑΕΙ! Και εδώ λέτε τώρα να κάνουμε 3+3=6 χρόνια σπουδές και στο τέλος πάλι πανεπιστήμιο δεν θα έχουμε βγάλει; Χαχαχαχαχαχα καλό!

Όποιος διπλωματούχος ΙΕΚ θέλει παραπάνω γνώση και σπουδές γιατί να μη δώσει κατατακτήριες κατευθείαν στο ΑΕΙ για το πανεπιστημιακό πρόγραμμα; Ήδη το έχουμε αυτό το δικαίωμα! Ο,τι να 'ναι κυριολεκτικά!

Thomas Paschalis
|

@ Αναστάσιος Σπηλιοτόπουλος
Ο τρόπος που γράφεις δείχνει πως μάλλον εξυπηρετείς άλλους σκοπούς. Η Ευρώπη δεν επιβάλει τίποτα, είμαστε κυρίαρχο κράτος. Όλα είναι στο μυαλό της ηγεσίας που προσπαθεί απεγνωσμένα να διαχωρίσει τα τμήματα των ΑΕΙ σε καλά και κακά. Αυτά τα αμφίβολα προγράμματα δήθεν εφαρμοσμένων επιστημών δεν είναι τίποτα περισσότερο από τα προγράμματα που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Δεν πρόκειται να γίνουν γιατί απλά κανένα πανεπιστήμιο δεν θα δεχτεί να υποβαθμίσει τα προγράμματα σπουδών του. Οι εφαρμοσμένες επιστήμες υπήρχαν και υπάρχουν και δεν είναι θέμα λεκτικό, είναι θέμα επιστήμης.

@ΜΙΑ ΖΩΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
|

Δεν θα γίνουν ολα τα νέα 5ετη ξανά 3ετη νέα ΤΕΙ. Προφανώς όσα είναι υποστελεχωμένα και όσα δεν έχουν πολλούς εισακτέους λογικά θα γίνουν.

Αρθούρος
|

" Η δημιουργία των νέων ( τεχνολογικών) τμημάτων θα προκύψει από 2 πηγές:
1. Ενδεχομένως από τη μετατροπή των τμημάτων που λειτουργούν. Άρα η μετατροπή των λειτουργούντων τμημάτων είναι ενδεχόμενο που συναρτάται από τη συναίνεση των διοικήσεων των ιδρυμάτων όπως αναφέρεται πιο κάτω στο σχέδιο νόμου. 2. Από τη δημιουργία νέων τμημάτων. Άρα βγαίνουν από τον πάγο τα 37 τμήματα που καταργήθηκαν από την κα Κεραμεως ως προεκλογικά πρόχειρα κατασκευάσματα της προηγούμενης κυβέρνησης. Κι αυτό γιατί κανένα Πανεπιστήμιο δε θα δεχτεί να συναινέσει στην υποβάθμιση των τμημάτων που αναγνωρίστηκαν απ' αυτά, μερικά πιστοποιήθηκαν κιόλας κι άλλα αναγνωρίστηκαν με νόμο.
Άρα, μήπως αντί για συγχώνευση και μείωση τμημάτων μιλούμε για αύξηση; Δεν ξέρω, εκλογές έρχονται.

ΜΙΑ ΖΩΉ ΝΈΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ
|

Αν καταφέρετε τώρα να θίξετε τον κόπο των παιδιών στις νέες 5ετεις σχολές που τους έχετε ακόμα δίχως επαγγελματικά δικαιώματα και απαξιώνετε λόγω και έργω τα τμήματα αυτά με σαφή σκοπό, ε τότε άντε γεια πρώην φίλοι νεοδημοκράτες.

Προβλέπεται μπάχαλο
|

Είναι δυνατόν να γίνει τέτοιο μπάχαλο;;

η Κεραμέως αντιγράφει τα 2-ετή Γαβρόγλου κάνοντας τα 3-ετή
|

Τραγελαφικό!
Τόσα χρόνια σχεδίαζαν το νομοσχέδιο και κατέληξαν να κάνουν ότι και ο Γαβρόγλου!!!
Η μόνη διαφορά είναι η διάρκεια που αντί για διετής είναι τριετής.
Εύγε!

@Γιάννης
|

Τεχνικές ειδικότητες, όντως χρειάζονται. Μηχανικοί αυτοκινήτων κ.α., ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, ένα σωρό άλλα. Αλλά τα ΑΕΙ τι δουλειά έχουν με αυτά; Έχετε δει πουθενά στον κόσμο κάτι αντίστοιχο;

Στη συμπρωτεύουσα θα ισχύσουν συγχωνεύσεις?
|

To Απθ θα συνεχίσει να λειτουργεί με 2 τμήματα ΤΕΦΑΑ? Και αν ναι, θα ανοίξουν και στο ΕΚΠΑ και στο Θεσσαλίας δεύτερα τμήματα ΤΕΦΑΑ για χάρη της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης?

dionzak
|

Η απάντηση για να μη ζήσουμε τέτοιες τραγικές καταστάσεις στα ΑΕΙ είναι μία και μόνη .... ΣΥΡΙΖΑ χτες ... όλα τα άλλα είναι απλά σαχλαμάρες ....

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Τη θεωρία των "εφαρμοσμένων" επιστημών δεν την καταλαβαίνω. Όλες οι πραγματικές επιστήμες είναι εφαρμοσμένες. Επιστήμη χωρίς εφαρμογή είναι αμπελοφιλοσοφία και δεν πρέπει να υπάρχουν σχολές τέτοιες.

Έχουμε πήξει στην ανεφάρμοστη θεωρητικούρα στα πανεπιστήμιά μας.

Ελεος@
|

ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΟΚ, ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΣΕ ΜΟΡΦΩΝΟΥΝ...ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΤΥΧΙΑ ΑΜΑΘΕΙΑΣ..ΜΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ

Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση
|

Να μας εξηγήσουν ποιος γονέας και ποιος καθηγητής θα προτρέψει νέα παιδιά να σπουδάσουν σε 3ετή προγράμματα, που στο μέλλον θα είναι εντελώς απαξιωμένα, τόσο σε Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Ακόμα και στην Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, όλοι οι νέοι κάτω των 25 ετών στρέφονται σε πανεπιστημιακές σπουδές ενώ για την επαγγελματική εκπαίδευση υπάρχουν ελάχιστα μόνο apprenticeships που δίνονται σε συνεργασία με επιχειρήσεις.

Δεν έχει νόημα να οδηγούμε τους σημερινούς 15χρονους σε αδιέξοδες επιλογές.

νέα 5-ετή τμήματα με 100% πληρότητα θα γίνουν 3-ετή!!!
|

- 5-ετή τμήματα με 100% πληρότητα
- με 150+ εισακτέους ανά έτος
- με 500+ φοιτητές στο 5-ετές πρόγραμμα σπουδών
- με 20+ μέλη ΔΕΠ
- με 4000+ τ.μ. σε υποδομές και εξοπλισμό μερικών εκατομμυρίων ευρώ
- με σαφή διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα
- χωρίς καμία επικάλυψη αντικειμένου στην Περιφέρεια τους

ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ 3-ΕΤΗ
ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΜΩΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ...

...ΤΩΝ 20 ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ!!!

Αυτό δεν είναι στρατηγικός σχεδιασμός, είναι η μικροπολιτική σε όλο της το μεγαλείο!

Αυτά η κα. Υπουργός και ο αξιότιμος Πρωθυπουργός μας
ΠΏΣ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ;

Άγνωστη λέξη γι' αυτούς η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.

Ελεος
|

ΤΕΙ, 2ος γύρος δηλαδή, μέσα στα ΑΕΙ. Αναρωτιέμαι σε ποιές αίθουσες, κτίρια και εργαστήρια θα γίνουν όλα αυτά, ειδικά στα κεντρικά ΑΕΙ, μιας και ήδη επικρατεί το αδιαχώρητο.

My best guess: σύστημα α-λα-Αμερικάνικα, όπου θα "μαζεύεις" μαθήματα απο δω κι απο κει, ο ένας θα συνθέτει πτυχίο τετραετές, ο άλλος τριετές, ή ότι άλλο. Να ετοιμαζόμαστε για μεγάλο μπάχαλο και "εικονικότητα"....

@Γιάννης
|

Χρειάζονται και τα εφαρμοσμένα, όπως οι ιατροί που θα σας περιθάλψουν, ο πολιτικός μηχανικός που θα κάνει τα σχέδια για το σπίτι σας, ο μηχανολόγος μηχανικός που θα φτιάξει ένα μηχανισμό εργοστασίου, ο ηλεκτρολόγος μηχανικός που θα σχεδιάσει την εσωτερική δομή των πάνελ που θα μπουν στα καμμένα και και και... Αυτά τα ΑΕΙ δε χρειάζονται ή μήπως κάνουμε κάπου λάθος;
Το παραπάνω μπας και ξυπνήσετε και καταλάβετε ότι η ταμπέλα εφαρμοσμένων επιστημών είναι μια μεγάλη ΜΟΥΦΑ! Το ΕΜΠ θα αλλάξει σε εφαρμοσμένων επιστημών; Οι άλλες πολυτεχνικές σχολές; Αν ναι, παραδέχομαι ότι όντως έχω άδικο!
Και οι 2 όμως ξέρουμε ότι αυτό δε θα γίνει όμως εε; Δεν υπάρχει περίπτωση το ΕΜΠ να αλλάξει ταμπέλα, ούτε το ΥΠΑΙΘ να κάνει κάτι τόσο λογικό!
Το μόνο λογικό που κάνει το ΥΠΑΙΘ διαχρονικά είναι, για κάθε υπουργό να δίνει μια κόκκινη μύτη και μια πολύχρωμη περούκα, άμα είναι να παίξεις σε τσίρκο τουλάχιστον κάν' το σωστά.

Επιτέλους συνέλθετε
|

Φύγετε απ το αποτυχημένο γαλλικό μοντέλο! Τα πολυτεχνεία και τα πανεπιστήμια να είναι 4ετούς διάρκειας επιπέδου 6 και τα ΙΕΚ διετούς στο επίπεδο 5.

Αθανάσιος Γιακουμέλος
|

Πολλά Μπράβο αξίζουν σ' όσους 3 και πλέον χρόνια τώρα, μας ενημέρωναν ότι επίκειται δομές Εφαρμοσμένων Επιστημών, Πανεπιστημιακές, που ανήκουν φυσικά στο επίπεδο 6, αφού γνώριζαν εκ των έσω. Τα πράγματα σιγά σιγά, επανέρχονται σε μια κανονικότητα. Οι δεσμεύσεις του Υπουργείου γίνονται πράξεις.

Κώστας
|

Καλοσχεδιασμένο σχέδιο με σχολές δύο ταχυτήτων με ΕΒΕ και χωρίς ΕΒΕ με επιστήμονες και τεχνίτες που θα δουλεύουν με πτυχίο στις καφετέριες.

Μιχάλης.
|

Όλο εκπλήξεις κάνει το υπουργείο Παιδείας ακόμα και λίγες ημέρες πριν τις πανελλαδικές.
ΕΒΕ με αποτυχία μαθητών, χαμηλή ΕΒΕ με επιτυχία μαθητών.
Έτσι για να νομίζουν όλοι ότι σπουδάζουν και δεν τρέχει τίποτα.
ΠΚΕ εν μέσω μαθημάτων και κρύου με βροχές και χιόνια και φυσικα αποτυχία και κλάμα υποψηφίων που ήταν απροετοίμαστοι λόγω κακοκαιρίας.
Ψυχολογία χάλια διότι τα όνειρα μένουν όνειρα.
Η κυβέρνηση ονειρεύεται αυτοδυναμία σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια στα ύψη.
Οι γονείς πληρώνουν φροντιστήρια και όνειρα.
Θα γίνει η σφαγή του Δράμαλη στις πανελλαδικές και να δούμε ποιος θα πληρώσει την νύφη.
Οι μεγάλοι τα παιδιά τους στην Αμερική με χρήματα δικά μας και σίγουρη αποκατάσταση αφού θα γίνουν καταξιωμένοι πολιτικοί κ.α
Κοιμόμαστε στα χαμομήλια το μόνο που μας νοιάζει είναι ο καθένας μας να περνάει καλά να πίνει το καφεδάκι του .
Μπράβο σε όλα αυτά που ζούμε.
Κάποτε έβγαινε ο κόσμος στους δρόμους να διεκδικήσει το δίκιο του.
Τώρα;
Όλα τέλεια.
Καλό καφέ και καλό Πάσχα με αρνάκι και κατσικάκι.

Η κατάσταση και η καραμέλα
|

Πραγματικά είναι τραγική η κατάσταση στην Ανώτατη Παιδεία της χώρας μας με όσα προωθεί το Υπουργείο...

(α) "Οι Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών θα είναι επιπέδου 6 (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων), και στους πτυχιούχους δεν θα παρέχεται τη δυνατότητα να κάνουν Διδακτορικό , παρά μόνο Μεταπτυχιακό."

Σχόλια:
- Παγκόσμια πρωτοτυπία (μόνο στην Ελλάδα): Για να κάνεις διδακτορικό χρειάζεται να έχεις μεταπτυχιακό ή Integraded Master. Με ποια λογική θα απαγορεύεται η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής;
- Μας ενοχλούσαν τα ΤΕΙ (4 χρόνια σπουδών), τα χαρακτηρίζαμε ως κατώτερα και τα απαξιώναμε, παρόλο που το πτυχίο που έδιναν ήταν στο επίπεδο 6. Τώρα αυτά τα Τμήματα (με 3 χρόνια σπουδών!) θα είναι και αυτά στο επίπεδο 6...... Όλα καλά!

(β) Με τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση επιδιώκει :
Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης” από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις,

Σχόλιο: Οι μαθητές δεν τα επίλεξαν όταν ήταν Πανεπιστημιακά Τμήματα, θα τα επιλέξουν τώρα που ουσιαστικά θα είναι κατώτερα;;; Τώρα που θα είναι πλήρως απαξιωμένα (και τα πτυχία και τα Τμήματα και το προσωπικό);

Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.

Σχόλιο: Δηλαδή αντί να γίνουν λογικές συγχωνεύσεις, δημιουργούμε απαξιωμένα Τμήματα (επιπέδου 6!!!) στα οποία θα σπουδάζουν φοιτητές με βαθμολογίες του 1 και 2. Αυτό μας ενοχλούσε πριν. Τώρα όχι;

Η καραμέλα της "Τεχνολογικής Εκπαίδευσης" πρέπει να σταματήσει γιατί την επαναλαμβάνουν όσοι δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Η Τεχνολογική Εκπαίδευση υπάρχει και θεραπεύεται σε Δευτεροβάθμιο (ΤΕΛ) και Μεταδευτεροβάθμιο (ΙΕΚ) επίπεδο. Πουθενά παγκοσμίως δεν υπάρχει Τεχνολογική Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο (το ΜΙΤ είναι Πανεπιστήμιο!).

Ερώτηση: Γιατί όσοι από εμάς είμαστε λαλίστατοι για ότι έχει κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση, τώρα σιωπούμε.... Ας αναρωτηθούμε πόσο αντικειμενικά αντιμετωπίζουμε τα θέματα Παιδείας...

Thomas Paschalis
|

Δηλαδή για το υπουργείο εφαρμοσμένες επιστήμες είναι οι επιστήμες με τη μη ζήτηση και όσες επιστήμες έχουν να κάνουν με τη χαμηλή βάση εισαγωγής!
Όλος ο υπόλοιπος κόσμος νόμιζε πως εφαρμοσμένες επιστήμες είναι οι επιστήμες που στοχεύουν στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης όπως η μηχανική, ιατρική, φαρμακευτική, πληροφορική κλπ....

@Αναστάσιος Σπηλιωτόπουλος
|

Ας υποθέσουμε ότι είναι έτσι. Το κράτος όμως έχει συνέχεια; Ευθύνονται οι φοιτητές στα 5ετή νέα τμήματα που τα επέλεξαν ενώ στον οδηγό Σπουδών τους λέει ότι θα πιστοποιηθούν ως επίπεδο 7 και ότι θα γράφονται οι απόφοιτοι στο επιμελητήριο; Οι φοιτητές ευθύνονται; Η πολιτεία πρέπει να σχοληθεί σοβαρά με το θέμα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ