ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Το ΣτΕ για τη μη προαγωγή δημοσίων υπαλλήλων επειδή απεργούσαν σε στάδιο αξιολόγηση

Δημοσίευση: 01/04/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με τις επτά αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας , μετά από προσφυγή δημοσίων υπαλλήλων οι οποίου ζητούσαν να ακυρωθεί ο πίνακας  επιλογής προϊσταμένων  από τον οποίο "διαγράφηκαν", εξαιτίας  της συμμετοχής τους σε απεργία που κήρυξε  η ΑΔΕΔΥ:

Η μη διενέργεια από δημόσιο υπάλληλο αξιολογήσεως υφισταμένων συνεπεία συμμετοχής του σε απεργία συνιστά μη εκπλήρωση σχετικής υποχρεώσεως, συνεπάγεται δε αδυναμία συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένων, χωρίς να παραβιάζεται το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 Α του ν. 4369/2016, προκειμένου να εξυπηρετηθεί (σύμφωνα με την σχετική αιτιολογική έκθεση) η «λειτουργική διασύνδεση των συστημάτων αξιολόγησης και επιλογής προϊσταμένων των δημοσίων υπαλλήλων» και η «συνολική αντιμετώπιση των ζητημάτων διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού … ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη αξιοποίησή του», στο πλαίσιο των συνταγματικών αρχών της αξιοκρατίας και της ορθολογικής οργανώσεως και αποτελεσματικής λειτουργίας της Δημόσιας Διοικήσεως, προϋπόθεση συμμετοχής σε διαδικασίες επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένων για τους ενδιαφερόμενους να καταλάβουν σχετικές θέσεις, οι οποίες συνάπτονται με την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, με αντικειμενικότητα, αμεροληψία και αποτελεσματικότητα, αποτελεί η εκπλήρωση της υποχρεώσεως διενέργειας της κατά νόμο αξιολογήσεως των υφισταμένων τους, η οποία συνδέεται με την καταλληλότητά τους να καταλάβουν τις θέσεις αυτές.

Συνεπώς, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να παράσχουν τις εν λόγω υπηρεσίες αξιολογήσεως, εκπληρώνοντας την υποχρέωσή τους, και δεν τις παρείχαν, δεν μπορούν να μετάσχουν στις διαδικασίες επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένων.

Με τις διατάξεις του άρθρου 24 Α του ν. 4369/2016 ρυθμίζεται ζήτημα οργανώσεως και λειτουργίας της Δημόσιας Διοικήσεως προς εξυπηρέτηση των εκτεθέντων σκοπών στο πλαίσιο των αναφερθεισών συνταγματικών αρχών, ασυνδέτως προς το δικαίωμα της απεργίας των δημοσίων υπαλλήλων.

Στην περίπτωση κατά την οποία δημόσιος υπάλληλος δεν εκπληρώνει την κατά νόμο υποχρέωση αξιολογήσεως των υφισταμένων του συνεπεία της συμμετοχής του, ελευθέρως και αβιάστως, σε απεργία, δεν πληροί την θεσπισθείσα σχετική προϋπόθεση, ασχέτως προς την νομιμότητα ή μη της απεργίας.

Η ερμηνεία αυτή των διατάξεων του άρθρου  24Α του ν. 4369/2016 δεν έρχεται σε αντίθεση προς το άρθρο 23 παράγραφος 2 του Συντάγματος, διότι η μη συνδρομή της ανωτέρω προϋποθέσεως για την συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής και τοποθετήσεως προϊσταμένου συνεπεία απεργίας οφείλεται σε ηθελημένη μη εκπλήρωση της υποχρεώσεως παροχής των σχετικών υπηρεσιών εκ μέρους των υπαλλήλων και όχι σε αυτό τούτο το γεγονός της κηρύξεως της απεργίας και της συμμετοχής σε αυτήν, δεν θίγει το δικαίωμα της απεργίας ούτε συνιστά κύρωση που επιβάλλεται συνεπεία της ασκήσεώς του και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προσκρούει στους ορισμούς της προαναφερόμενης συνταγματικής διατάξεως.
 

Σχόλια (4)

 
Thomas Paschalis
01 Απρ 2022 17:29

@ Χουρδακης Μιχαηλ
Κοιτάζεις το δέντρο και δεν κοιτάζεις το δάσος. Αυτό που είναι αυτονόητο είναι ο άξιος και σχετικός με το αντικείμενο της θέσης να κρίνεται ως προϊστάμενος και αυτός μετά να κρίνει τους υφιστάμενους. Αυτό όμως που συμβαίνει στη δημόσια διοίκηση είναι ο "αρεστός" να να μην κρίνεται και να κρίνει όπως αυτός βολεύεται. Αυτό προσβάλει τη νοημοσύνη των πολιτών

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
01 Απρ 2022 15:55

Το δικαίωμα στην απεργία είναι αυτονόητο και συνταγματικό.

Το να κάνει κάποιος απεργία και να απαιτεί να πληρώνεται (βλέπε απεργία-αποχή ή όπως αλλιως θέλουμε να την ονομάσουμε) και να συμμετάσχει και στην επιλογή των στελεχών είναι επίσης αυτονόητο χωρίς το "υτο". Δηλαδή απλά ανόητο και προσβάλλει τη νοημοσύνη των πολιτών.

 
Πλατάρος Γιάννης
01 Απρ 2022 10:53

Το συμπέρασμα όλων ειναι:
"Καλά κάνει και μετεχει κάποιος σε απεργία από συγκεκριμένο καθήκον (με νόμιμη είτε παράνομη απεργια) και καλά κάνει και ο νόμος και εφαρμόζεται ως προς την πρόβλεψη του για επιπτώσεις, σε όσους απέχουν από το συγκεκριμένο καθήκον"
Αυτό κατάλαβα τουλάχιστον...
Αν δημιουργείται μια αίσθηση σύγκρουσης νομιμότητας, όντως δημιουργείται.
Το Σ. Τ. Ε. φαίνεται να τα ζύγισε και να βρήκε το υπερισχύον, υπερτερο νομικό αγαθό, σταθμιζοντας το δημόσιο συμφέρον.
Αν είναι αληθινή η απόφαση, έχει τεράστιο ενδιαφέρον.

 
Έλα Αλέκο
01 Απρ 2022 10:13

Λογικό... Διοίκηση άνευ αξιολόγησης δεν γίνεται. Δεν μπορεί να θέλει κάποιος/-α να διοικήσει και να αναλάβει θέση ευθύνης με το σχετικό επίδομα και να μην είναι σε θέση να αξιολογήσει ή να αξιολογηθεί είτε από άποψη είτε επειδή θέλει να τα έχει καλά με τους όλες και όλους στον χώρο εργασίας. Μόνο στο ελληνικό δημόσιο γίνεται αυτό.
Άλλο θέμα είναι το αν το αξιολογικό σύστημα είναι δίκαιο ή όχι και άλλο να το εφαρμόζει κάποιος με θέση ευθύνης ή που θέλει να αναλάβει μια τέτοια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ