Ν. Κεραμέως: Γιατί η Τράπεζα Θεμάτων είχε δυσμενή αποτελέσματα όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2014

Δείτε το βίντεο

01/04/2022

Άκουσε το άρθρο

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σε μαθητές Λυκείου, στην Κοζάνη εξήγησε γιατί η Τράπεζα Θεμάτων είχε δυσμενή αποτελέσματα όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά  το έτος 2014, λέγοντας τα εξής:

"Ακούτε εδώ και πολύ καιρό ότι η  Τράπεζα Θεμάτων όταν για πρώτη φορά εφαρμόστηκε είχε οδηγήσει στο να υπάρχουν όχι καλά αποτελέσματα.

Τη χρονιά, όμως, που είχε εφαρμοστεί ήταν μια χρονιά κατά την οποία ήταν υποχρεωτικό το δέκα  σε κάθε μάθημα . Αυτό δεν ισχύει τώρα. Άρα αυτό το μέτρο ήταν που οδήγησε στα δυσμενέστερα αποτελέσματα  και όχι η Τράπεζα Θεμάτων.

Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένα εργαλείο, το οποίο εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, σχεδόν παντού και ο στόχος είναι να υπάρχει πολύ μεγαλύτερη εγκυρότητα και αξιοπιστία γενικώς, στο όλο εκπαιδευτικό σύστημα και στις εξετάσεις".

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Πως είχε σχολιάσει το υπουργείο Παιδείας, το 2014, τα τότε αποτελέσματα της Τράπεζας Θεμάτων

Το υπουργείο Παιδείας , μετά την ανακοίνωση  των αποτελεσμάτων της Τράπεζας Θεμάτων είχε ανακοινώσει τα εξής:  

α) Η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων.

β) Η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες.

Σχόλια (20)

@ ρε teacher
|

Και αν δεν έχει Μ.Ο πάνω από 9,5 τότε τι γίνεται στο Λύκειο;

Φάρμακο δια πάσαν νόσον.
|

Η τράπεζα θεμάτων ως εργαλείο είναι κάτι που σε πολλούς μπορεί να είναι χρήσιμο. Υπάρχουν βέβαια και οι άλλοι που τα ξέρουν όλα, και δεν έχουν καμμία ανάγκη για τράπεζες κλπ. Το πρόβλημα είναι η χρήση της. Πάντα το πρόβλημα βρίσκεται εκεί. Η φετινή χρονιά δεν είναι ίδια ούτε με την προηγούμενη αλλά ούτε και με την χρονιά που θα εφαρμοζόταν η τράπεζα θεμάτων για πρώτη φορά. ( Α Λυκείου 2019-2020)

Αγρότης από Χάρβαρντ
|

@Σκοτεινός
Ακόμα και τη δεκαετία του '80, που περνούσε σε ΑΕΙ 1/5 μαθητές, οι υπόλοιποι 4 σπούδαζαν στο εξωτερικό. Μακρινό-ιδιωτικό-ακριβό (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε) ή λιγότερο μακρινό-δημόσιο-φθηνότερο (βλ. Βαλκάνια για τον απλό λαό). Τις επόμενες 10ετίες, το ίδιο το ΚΡΑΤΟΣ, είναι αυτό που δημιούργησε ΤΟΣΕΣ θέσεις στα Πανεπιστήμια ΟΣΟΙ περίπου είναι και οι απόφοιτοι του λυκείου. Και εσείς "κατηγορείτε" σήμερα τους γονείς, τα παιδιά και την πλειοψηφία.... και αυτοί που κυβέρνησαν τόσα χρόνια, δεν φέρουν ΚΑΜΙΑ ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση?
ΥΓ. Για τα χωράφια και τα ζώα, καλό είναι ο καθένας να αποφασίζει για τα δικά του παιδιά.

@ σκοτεινό
|

γιατί δεν κλέινει πανεπιστήμια άχρηστα και δεν μειώνει εισακτέους 3 χρόνια ; για το πολιτκό κόστος που δεν αναλαμβάνει αλλά και δεν την αφορά ; γιατί δεν βάζζει εξετάσεις στο λύκειο; γιατί δεν αφήνει τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν όπως πρέπει και δεν τους λύνει τα χέρια με κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο; οεοεεεεεοοοοοοοο; πολύ σανό , ρε παιδί μου.

@@Μητέρα
|

Μάλλον δεν γνωρίζετε πώς λειτουργεί ο θεσμός του διαγωνισμού των πανελλαδικών, τι σημαίνει ΕΒΕ κ.α. που έχουν φτιάξει για εσάς οι "άριστοι". Δείτε το πρώτα..

Σκοτεινός
|

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί σκούζετε όλοι σας με την τράπεζα θεμάτων. Πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να μάθουν οι γονείς δεν κάνουν όλα τα παιδιά για σπουδές. Αυτό που έχουν καταλάβει σε ΟΛΕΣ τις χώρες του κόσμου, το αρνούνται στην Ελλάδα όπου με το ζόρι προσπαθούν να σπου΄δάσουν τους πάντες σε άχρηστα αντικείμενα και μετά να σκούζουν ξανά για την ανεργία που υπάρχει. Και μάλιστα να σπουδάσουν άτομα που στην πραγματικότητα είτε ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ είτε ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να σπου΄δάσουν γιατί πολύ απλά δεν έχουν τις αντίστοιχες ικανότητες.... Δηλαδή τι να κάνουμε.... Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και δεν είναι υποχρεωτικό να είμαστε όλοι ίδιοι....Κάποιοι θα σπουδάσουν, άλλου θα μάθουν κάποια τέχνη, άλλοι θα οργώσουν χωράφια, άλλοι θα έχουν ζώα κλπ. Η δουλειά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ!!! ΝΤΡΟΠΗ είναι η βλακεία που δέρνει την πλειοψηφία σε αυτή την χώρα!!!!

teacher
|

Στα λύκεια εδώ και 20 χρόνια, αν κάποιος έχει γενικό Μ.Ο. >= 9.5 (τώρα Μ.Ο. >= 10) δεν μένει σε κανένα μάθημα και περνά στην επόμενη τάξη. Μάλλον έχει μπερδευτεί η κ. υπουργός με τα γυμνάσια! Το επιχείρημα της απλά δεν στέκει!

Σωστά τα λέει
|

Ο κύριος φόβος των εκπαιδευτικών δεν είναι αν περάσουν τα παιδιά, σε τελικη ανάλυση αυτοί το αποφασίζουν. Ο φόβος είναι μήπως εκτεθούν, μήπως δεν έχουν διδάξει αυτά που προβλέπονται. Ειδικά στα ΕΠΑΛ, ακόμη χειρότερα. Από την άλλη, αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα της ΤΘ, αναγκάζει όλους να συμβαδίσουν.

@Μητέρα
|

Σωστά, να είναι εύκολα τα θέματα, να γράφουν ολοι άριστα, και να μπαίνουν όλοι σε όποια σχολή θέλουν. Και όταν δεν χωράνε θα φωνάξουμε εσάς να διαλέξετε ποιοί θα μείνουν και ποιοί όχι, και που θα πάνε.

Προχειρότητα
|

Η φετινή τράπεζα θεμάτων έχει λάθη σε μερικές ασκήσεις-λύσεις. Προχειρότητα. Ελέγξτε τα...

kvstas
|

ego eimai ena pedi apo eidiko skolio mexri kai emis ua gracoyme to opio den einai oti to kalitero diskolebomaste poli na mauoyme ta basika pragmata kai mas lete gia trapeza uematon ofto den ua eprepe na gini sthn idiki agogi kiria kerameos

Μητέρα
|

Πάρτε πίσω Τ.Θ, ΕΒΕ και όλους τους κοφτες που έχετε εφεύρει για τα παιδιά μας! Γονείς πρέπει να ξυπνήσουμε, για το μέλλον των παιδιών μας. Δεν μαθαίνουν τπτ και τα πηγαίνουν σε εξετάσεις με δύσκολα θέματα..η αποτυχία δυστυχως θα είναι μεγάλη.

Φ. Κώστας
|

Βασικά πριν από 8 χρόνια που εφαρμόστηκε την μάζεψαν τον Ιούλιο (αλλάζοντας τον αλγόριθμο).

Αν έχετε τα κότσια να εφαρμόσετε τράπεζα θεμάτων κ. Κεραμέως, τότε να έχετε και τα κότσια να βάλετε ποινες και απουσίες στα σχολεία και να κόψετε τις καταλήψεις και όχι να χαρίζετε απουσίες για δήθεν λόγους ανωτέρας βίας ή επιδημίας.

ΖΗΚΟΣ
|

Πως μια (καθ'όλα σεβαστή) δικηγόρος έχει γνώσεις και τεκμηριωμένη άποψη για τα της παιδείας, και για κάτι τόσο σύνθετο όσο η τράπεζα θεμάτων, το γιατί δούλεψε ή δε δούλεψε; Λίγο έλεος, σ'αυτή τη χώρα δεχόμαστε ο καθένας να μιλάει για οτιδήποτε, είτε το γνωρίζει είτε όχι. Ισοπέδωση πλήρης.

Βρε, κάνατε ποτέ μελε΄τη επιπτώσεων για οτιδήποτε πήγατε να θεσμοθετήσετε ή να καταργήσετε;

ΠΕ19
|

Συγνώμη αλλά η υπουργός δεν είπε ψέματα και σίγουρα δεν είπε κάτι που είναι λάθος από μόνο του. Απλά δεν είπε όλη την αλήθεια και δεν έδωσε την πλήρη εικόνα.
Ναι με βάση μέσο όρο 10 δεν θα κοπεί κανένας (αν είναι σωστό αυτό είναι μια άλλη ιστορία) αλλά τα θέματα της τράπεζας θεμάτων έχουν σχέση με την πραγματικότητα ??
Αν ο μέσος όρος προβιβασμού των μαθητών του Λυκείου από το 17 που ήταν πέρσι πέσει στο 12 ή στο 11 θα γίνει εργαλείο για να κλείσουν σχολεία ?
Αν παιδιά εξεταστούν σε πράγματα που δεν έχουν διδαχθεί (γιατί είναι εκτός πραγματικότητας) ποιος θα φταίει ? Προφανώς ο δάσκαλος
Μήπως αυτό γίνει εργαλείο ο δάσκαλός να έχει ποινές ή και να απολυθεί ?
Η τράπεζα θεμάτων όπως πολύ καλά το λέει η υπουργός δεν θα έχει επίπτωση (άμεσα) για τους μαθητές αυτοί θα περάσουν (αν το θέλουν οι δάσκαλοι τους) απλά αντί να έχουν 17 και 15 θα έχουν 12 ή 10 αυτός που θα λογοδοτήσει θα είναι ο δάσκαλος.
Σε δεύτερη φάση (όταν λογοδοτήσει) δεν ξέρω πόσο θα θέλει να περάσει το μαθητή. Δηλαδή αν όπως ακούγετε θα υπάρξει αιτιολόγηση της μεγάλης ψαλίδας προφορικών και γραπτών βαθμών και επειδή δύσκολο να αλλάξουν τα γραπτά αυτό που θα αλλάξει θα είναι τα προφορικά δηλαδή αν 15+5 =20/2=10 τώρα πιθανόν να έχουμε 10+5=15/2=7.5 Οπότε ……
Ξαναλέω αν αυτό είναι σωστό ή λάθος δεν το κρίνω ίσως και να είναι σωστό.
Το 15 ο σκοπός ήταν φανερός ΔΕΝ θα είναι το Λύκειο περάστε κόσμε ( ποιο εύκολα περνά την τάξη κάποιος στο Λύκειο παρά στο Γυμνάσιο) τώρα θα φανεί σε 2-3 χρόνια (αν δεν αλλάξει κάτι).

...
|

Άρα μας λέτε ότι δεν σας νοιάζει τι θα γράψουμε... Και το 5 σύμφωνα με τα λεγόμενα σας είναι μια χαρά αφού θα περάσουμε την τάξη με τις ευλογίες και τους τεράστιους βαθμούς που εξασφαλίζουμε από τους καθηγητές. Αρκεί να αξιοποιηθούν τα κονδύλια και να μην εκτεθειτε για άλλη μια χρονιά στα εξωτερικά... Γιατί στην Ελλάδα μια φορά να είστε σίγουροι η αποτυχία σας έχει γραφτεί με μαύρα γράμματα στο βιβλίο ύλης.

αχαχαχαχα
|

ζήκος και κεραμέως , θέμε σίκουελ ! τι λέει και την ακούνε;;;;; πόσο πιο κορέας προπαγάνδα;;;;;

Anastasia
|

Στις χώρες της Ευρώπης που εφαρμόζεται η τράπεζα θεμάτων, οι καθηγητές πάνε στα σχολεία τέλη Οκτώβρη και Νοέμβρη; Όταν αρρωστήσει ο καθηγητής μένουν οι μαθητές χωρίς μάθημα κανένα μήνα;

O. M. G.
|

Πολύ σωστά! Επομένως, αφού η βάση δεν είναι το 10, τι μας πειράζει αν τα παιδιά γράψουν 9,5; Μήπως δεν θα περάσουν την τάξη; Αυτό είναι το ζητούμενο!!! Ας περνάνε με 9,5! Ειδικά αν είστε από επαρχία, από χωριά κλπ. μετά από το 9,5 μπορείτε να απασχοληθειτε στην στάνη. Αν είστε από Κηφισιά, Μαρούσι κλπ. σίγουρα μπορείτε - και έτσι πρέπει- να αριστευσετε!!!! Καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης παίζει ή θα παίζουμε παιχνίδια με το μέλλον των παιδιών;; Το σημαντικότερο πρόβλημα της εκπαίδευσης ήταν η απουσία τράπεζας θεμάτων;;;;

Της κακομοίρας
|

"Στου λέω εγώ ο Ζήκος, ου Ζήκος στο λέει, θα ξεφτιλιστείς την Κυριακή. Θα σι πιτάξουν ντοματιά οι πιτσιρικάδες.... τς κακομοίρας θα γίνει, στο λέου γω. Απ’ τις ντομάτες που θα σι ρίξουν, θα σι σάλτσα…. Κι στου λέου, μι πιριμένς να μαλώσω μι τσ πιτσιρικάδις.... μαζ' τις θα 'μι κι γω".

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ