ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ν. Κεραμέως: “Θα μειώσουμε τους εισακτέους στα κεντρικά Πανεπιστήμια και θα τους αυξήσουμε στα περιφερειακά”

Πέρσι μεταφέρθηκαν θέσεις σε τρία ακριτικά Πανεπιστήμια
Δημοσίευση: 02/04/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Θα μειώσουμε τους εισακτέους στα κεντρικά Πανεπιστήμια και θα τους αυξήσουμε στα περιφερειακά.  Αυτό  που  εφαρμόστηκε πέρσι , μπορεί να εφαρμοστεί και φέτος”.

Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, κατά την επίσκεψή της στην Κοζάνη.

Στο μεταξύ η υπουργός Παιδείας ήδη έχει ανακοινώσει στους Πρυτάνεις  παράταση της προθεσμίας    υποβολής  των προτάσεων για τον αριθμό εισακτέων έως τις 20 Απριλίου.    

  •  Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τον περσινό αναλυτικό πίνακα εισακτέων

Πέρσι ο συνολικός αριθμός εισακτέων είχε μειωθεί στις 77.415  θέσεις  από  77.970 πρόπερσι.

Παράλληλα μεταφέρθηκαν θέσεις σε τρία ακριτικά Πανεπιστήμια , με αντίστοιχη μείωση στα κεντρικά.

Συγκεκριμένα :

  •         Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο ο αριθμός εισακτέων ανήλθε  στις  4.452 από από 4.230  πρόπερσι  
  •         Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε 4.058 θέσεις από  3.696    
  •         Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αύξησε τον αριθμό εισακτέων στις   5,174 θέσεις από 4.718  πρόπερσι.

Αντίστοιχα πέρσι μειώθηκαν  οι θέσεις:

  •         Στο ΕΚΠΑ  από 6.913  στις  7.765  
  •         Στο ΑΠΘ από 6.594 στις  6.396
  •         Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από 1.569 στις 1.501  
  •         Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο  από 1.647 στις 1.563
  •         Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής από 4.928 στις 4.857
  •         Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας  από 5.669 στις 5.637  
  •         Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας  από 1.812 στις 1.748  

Το Πανεπιστήμιο Πατρών

Την “πρωτιά” στη μείωση του αριθμού εισακτέων κατείχε  το Πανεπιστήμιο Πατρών. Από 7.020   πέρσι   οι θέσεις μειώθηκα  στις 6.283  .

Σχόλια (47)

 
Συνένωση Πανεπιστημίων
25 Απρ 2022 12:28

Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργούν διάσπαρτες πανεπιστημιακές Σχολές με βάση το 7 ή το 8 στα 20 όπου οι απόφοιτοι είναι ελάχιστοι σε σχέση με τους εισακτέους εδώ και χρόνια, γιατί οι φοιτητές είτε ζητούν μετεγγραφή είτε εγκαταλείπουν.

Καμία λογική δεν έχει να λειτουργούν 18 τμήματα σε 6 νησιά του Αιγαίου, χωρίς υποδομές και προσωπικό, όταν υπάρχει Πανεπιστήμιο Κρήτης από το 1977, στο οποίο καλύπτονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα (Ιατρική, Φιλοσοφική, Πολυτεχνική - αν γίνει η συνένωση με το Πολυτεχνείο Κρήτης, Οικονομικά κ.α.)

Προς Polar_Fish
04 Απρ 2022 15:14

Στο τμήμα Περιβάλλοντος (Λέσβος) το 2021 έγινε εισαγωγή μόνο 10 πρωτοετών, το ίδιο και στο τμήμα Μαθηματικών (Σάμος). Το ίδιο και στα υπόλοιπα: Οι θέσεις εισακτέων δεν καλύπτονται και εδώ και χρόνια η αναλογία αποφοίτων εισακτέων είναι πολύ χαμηλότερη του 1, απόδειξη ότι δεν μπορούν οι φοιτητές να συνεχίσουν να σπουδάζουν σε τμήματα που ιδρύθηκαν χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια.

Οι περισσότερες από 10.000 αιτήσεις μετεγγραφών κάθε χρόνο αποδεικνύουν τις στρεβλώσεις στον χάρτη των ΑΕΙ. Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια δεν ενισχύονται και οι φοιτητές ταλαιπωρούνται χωρίς λόγο:

https://www.esos.gr/arthra/71473/erhetai-anakatanomi-arithmoy-eisakteon-...

https://www.esos.gr/arthra/73849/meteggrafes-ti-tha-ishysei-15-erotiseis...

Δε χρειάζονται πανεπιστήμιο οι νησιώτες αλλά αξιοπρεπείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ώστε να μην είναι αποκομμένοι από την ενδοχώρα και να μπορούν τα παιδιά τους να σπουδάζουν στην Κρήτη ή τη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα.

 
ΤΑΣΙΑ
06 Απρ 2022 17:13

Εως πρότινος δεν υπήρχε πρόβλημα -Οι σχολές οι οποίες έκλεισαν, ΗΤΑΝ καθαρά η επιλογή των εισακτέων(είτε τους άρεσε είτε όχι είτε επειδή δεν είχαν χρήματα για φροντηστήρια -που έχουν μετατραπεί σε ιδιωτική παιδεία-είτε δεν διάβαζαν είτε οτιδήποτε) Ο πραγματικός λόγος ,για αυτό το μπέρδεμα στην Παιδεία είναι ο ΟΟΣΑ. Δίνει εντολές στη κυβέρνηση. Η τελευταία, δίνει εντολή στον υπουργό της -που ξέρει τον πραγματικό λόγο -να κλείσουν σχολές διότι, υποτίθεται οτι τρώνε πολύ δανεικό χρήμα Συνεπώς με το πρόσχημα της βελτίωσης της δευτεροβάθμιας και ανώτατης παιδείας -που είναι εντελώς διαφορετικό θέμα - γίνονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις -Και ο δρόμος οδηγεί σε συμβάσεις έργου στους εκπαιδευτές -σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου στους δασκάλους (Κυρίως αναπληρωτές ) και στην αγορά των φροντιστηρίων η οποία εχει ήδη υπερκορεστεί. Αλλά όμως δεν μας έχουν αναφέρει, αν εκείνοι που θα προσληφθούν ως μόνιμοι ή ως αορίστου χρόνου έχουν ήδη αξιολογηθεί, από την κρησάρα της αξιολόγησης-οπως εμείς(και καλώς συμβαίνει) ή όχι ...Επειδή όλοι εμείς των συμβάσεων έργου και ορισμένου χρόνου αξιολογούμαστε και πολύ μα πάρα πολύ ....

 
Εκπαιδευτικός
05 Απρ 2022 00:06

Δώστε επιπλέον θέσεις στις μεγάλες πόλεις! Δεν μπορεί Αθήνα κ Θεσσαλονίκη με 6 εκατομμύρια πληθυσμό να ανεχτεί μείωση φοιτητών! Αν είναι δυνατόν! Κάθε χρόνο αστάθεια και πολιτικές στου κασίδη το κεφάλι! Κουράσατε κύριοι του υπουργείου κ της κυβέρνησης! Από δημοσκοπήσεις (τις κρυφές αυτές που ξέρετε εσείς) δεν βλέπετε τη συντριβή σας που έρχεται; και η υπουργός Παιδείας με τις εμμονές της συντελεί σε αυτό!

 
Polar_Fish
04 Απρ 2022 15:14

@Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου

To Πανεπιστήμιο Αιγαίου ιδρύθηκε για να είναι κυρίως στα μεγάλα νησιά του Αιγαίου και όχι στην Κρήτη. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης ιδρύθηκε για να έχει τμήματα στην Κρήτη. Υπάρχουν έτοιμες υποδομές. Η συνένωση δεν είναι λύση αλλά νέο πρόβλημα.

 
Ακαδημαϊκός χάρτης
04 Απρ 2022 14:40

Ούτε 50 φοιτητές δεν επιθυμούν να σπουδάσουν κάθε χρόνο σε νησιά του ΒΑ Αιγαίου άρα τι ακριβώς συζητάμε;

@ αρθούρος

Μέλλον της Ελλάδας είναι οι φοιτητές, και κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να σπουδάζουν πχ. στη Λέσβο, τη Χίο ή την Ζάκυνθο επειδή πριν από Ν χρόνια ιδρύθηκαν εκεί τμήματα.

Πόσοι είναι οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Αιγαίου ή του Ιονίου Πανεπιστημίου ή της Δυτικής Μακεδονίας; Πόσοι εργαζόμενοι 25 έως 50 ετών επιλέγουν να ζήσουν και να εργαστούν σε αυτές τις περιοχές;

Οι 20χρονοι είναι απλώς μαθητές, δεν έχουν παραγωγική δύναμη - εφόσον οι νέοι άνθρωποι με τις οικογένειές τους δεν επιλέγουν να ζήσουν στην περιφερειακή Ελλάδα αυτό δε θα αλλάξει με την ίδρυση τμημάτων ΑΕΙ.

Επί 30 χρόνια έγινε το πείραμα και η μόνη κατάληξη ήταν η σπατάλη πόρων με την ίδρυση μη βιώσιμων τμημάτων, με ελάχιστα μέλη ΔΕΠ και προσωπικό και απογοητευμένους φοιτητές που απλώς έγραψαν κάτω από τη βάση στις εισαγωγικές εισιτήριες εξετάσεις.

 
Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου
04 Απρ 2022 14:10

Μια απλή αλλαγή, στην Κρήτη συνυπάρχουν 3 ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο και πρώην ΤΕΙ Κρήτης) γιατί δεν ενώνονται σε ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο, το οποίο μπορεί να απορροφήσει και τα τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου;

Αν οι σχολές έχουν έδρα την Κρήτη (Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο) θα βελτιωθούν οι συνθήκες για τη διδασκαλία και την έρευνα.

Επιπλέον, μην ξεχνάμε πως σημασία δεν έχουν οι πλασματικοί αριθμοί των εγγεγραμμένων φοιτητών αλλά οι ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ. Πολλά περιφερειακά τμήματα μπορεί να έχουν 200 εισακτέους σε κάθε έτος αλλά τελικά αποφοιτούν από αυτά 30 ή 40 πτυχιούχοι κάθε χρόνο, καθώς οι υπόλοιποι είτε εγκαταλείπουν είτε κάνουν αίτηση μετεγγραφής.

 
Εισακτέοι και πραγματικοί φοιτητές
04 Απρ 2022 14:05

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το 2021 το τμήμα Μαθηματικών (Σάμος) και το τμήμα Περιβάλλοντος (Λέσβος), τμήματα που λειτουργούν πάνω από 25 χρόνια σε σαφή γνωστικά αντικείμενα, είχαν λιγότερους από 20 εισακτέους, παρά τις θέσεις που δόθηκαν στο μηχανογραφικό δελτίο - και μάλιστα με βαθμολογία εισαγωγής κοντά στο 10/20 και για τα δύο τμήματα.

Άρα είναι προφανές ότι οι θέσεις εισακτέων *δεν αντιστοιχούν* σε πραγματικούς φοιτητές και πως πρέπει οι αλλαγές να γίνουν πριν την κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων του 2022, αλλιώς πάλι αχρηστεύονται πολύτιμοι πόροι για τη δημόσια Παιδεία (θέσεις καθηγητών και συμβασιούχων, χρηματοδοτηση για φοιτητική μέριμνα κ.α.).

Δεν μπορούν να λειτουργούν τμήματα στα οποία κανείς δε θέλει ούτε να σπουδάσει ούτε να εργαστεί, σε απομονωμένα νησιά ή χωριά - αυτό είναι το κεντρικό πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι ηγεσίες του Υπουργείου διαχρονικά.

 
Αλλαγές για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2025
04 Απρ 2022 14:00

Οι απόφοιτοι Λυκείου δεν είναι μια άβουλη μάζα που θα «υποχρεωθεί» να σπουδάσει 4-5 χρόνια σε τμήματα χωρίς λόγο ύπαρξης.

Η κατανομή των εισακτέων πρέπει να γίνεται με ακαδημαϊκά και γεωγραφικά κριτήρια, και εννοείται πως πρέπει να προηγηθεί η αναδιάρθρωση του χάρτη των Πανεπιστημιακών Σχολών.

Ποιος υποψήφιος φοιτητής θα επιλέξει ένα τμήμα το οποίο, για παράδειγμα, εγκαταλείπουν τα μέλη ΔΕΠ μόλις παρουσιαστεί ευκαιρία διορισμού σε αντίστοιχη θέση σε Αττική ή Θεσσαλονίκη;

Λογική χρειάζεται, όχι μικροπολιτική.

 
Νίκος
04 Απρ 2022 13:40

1. Μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων αλλά λίγοι θα πάνε εφόσον υπάρχει η βάση εισαγωγής που ρυθμίζει τον πραγματικό αριθμό εισακτέων.
2. Η λογική της αύξησης του αριθμού των εισακτέων στα περιφερειακά πανεπιστήμια είναι στάση πολιτική και όχι ακαδημαϊκή. Τα μεγάλα Πανεπιστήμια της χώρας έχουν καταλληλότερες υποδομές για να υποδεχθούν μεγάλο αριθμό φοιτητών. Προσωπικό δεν έχουν όμως! Η Ελλάδα θέλει λίγα και ισχυρά ιδρύματα ώστε να συναγωνιστεί αυτά του εξωτερικού. Η ποσότητα πάντα είναι ενάντια της ποιότητας.

 
Ερώτημα...
04 Απρ 2022 13:35

Αγαπητοί/ες δημοσιογράφοι του esos,
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής ( οι όποιες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη αναμένονται να γίνουν άμεσα, καθώς ήδη γίνονται συζητήσεις με κάποιους πρυτάνεις. Δηλαδή θα γίνουν αλλαγές στο μηχανογραφικό ενόψει πανελληνίων; Αν γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει γονείς και μαθητές να το πληροφορηθούν άμεσα.
Ευχαριστώ
Αναγνώστης του esos

 
Polar_Fish
04 Απρ 2022 01:12

Ότι και να κάνει το υπουργείο οι κενές θέσεις θα παραμείνουν απλά τις μετατοπίζει στην περιφέρεια για να κλείσουν περισσότερα. Δώστε στα
Περιφερειακά ΑΕΙ το δικαίωμα να έχουν τμήματα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

 
Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
03 Απρ 2022 21:46

H αύξηση των εισακτέων σε περιφερειακά τμήματα, είναι εκτός τόπου, χρόνου και κάθε λογικής για τους παρακάτω 2 λόγους: πρώτον, γιατί σε γενικές γραμμές
τα περισσότερα περιφερειακά τμήματα έχουν λιγότερα μέλη ΔΕΠ, λιγότερες-μικρότερες υποδομές, οπότε μπορούν να εκπαιδεύσουν σωστά (αν μας ενδιαφέρει το σωστά) μικρότερο αριθμό φοιτητών από τα κεντρικά τμήματα.
Δεύτερον, γιατί είτε μας αρέσει είτε όχι, η πραγματικότητα είναι ότι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πάτρα μένει ο μισός πληθυσμός της χώρας. Με την οικονομική κρίση σε εξέλιξη εδώ και μια δεκαετία, όλο και λιγότεροι αντέχουν να στείλουν τα παιδιά τους σε περιφερειακά τμήματα και η μεγάλη ζήτηση είναι για τμήματα στις παραπάνω 3 πόλεις. Άρα στα κεντρικά πρέπει να αυξηθούν οι θέσεις όχι στα περιφερειακά τμήματα. Στη περιφέρεια πρέπει να ΄γίνουν στοχευμένες συγχωνεύσεις ή ακόμα και ενοποίηση ΑΕΙ (βλ. Κρήτη).

 
Γ2 στην Ελληνική
03 Απρ 2022 20:41

Μετάφραση από Ελληνικά στα Ελλγνικά :
1. Θα μειώσουμε τον αριθμό στα κεντρικά κατά 1000δες.
2. Θα αυξήσουμε τον αριθμό στα περιφερειακά κατά 10δες.
3. Όσοι περάσουν στα περιφερειακά θα θέλουν να έρθουν στα κεντρικά.
4. Έτσι θα εξαφανήσ.... εεε εξασφαλίσουμε τα περιφερειακά (αλλά χωρίς φοιτητές) και άρα θα κλείσουν από μόνα τους.
5. Ενώ τα κεντρικά θα έχουν πολύ περισσότερους φοιτητές από όσους μπορούν να υποδεχθούν και έτσι η ποιότητα σπουδών θα εκτοξευτεί (με τη μύτη προς τα κάτω).
6. Σούμα 1+2+3+4+5 = Ψάξε να βρεις κανένα καλό και προσιτό κολλέγιο. Τόσα πολλά έχουμε πια! Κανένα δεν σου ταιριάζει?
7. Συμπέρασμα : Αναβάθμιση-τομή-σφραγίδα Κεραμέως για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 
Αρθούρος
03 Απρ 2022 18:59

Οι μειώσεις φοιτητών που έγιναν στα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών προέρχονται όχι μόνο από πραγματικές μειώσεις, αλλά και από μειώσεις λόγω κατάργησης τμημάτων-γνωστικών αντικειμένων που πρότεινε το ίδιο το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Έπειτα πρέπει να ξεκαθαρίσει η καθεμιά κυβέρνηση ποιά Πανεπιστήμια θεωρεί ακριτικά και ποιά κεντρικά. Είναι πολύ εύκολο να κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ κεντρικών και περιφερειακών, αλλά έτσι κατατάσσουμε στα περιφερειακά και το Πανεπιστήμιο Πατρών που είναι 2,5 ώρες από την Αττική και συμπεριφέρεται 100% ως κεντρικό, όπως επίσης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και μερικώς το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρέπει λοιπόν να δεσμευτούν όλα τα κόμματα ότι α)το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, β)το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, γ)το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και αν γίνει συγχώνευση με τμήματα του ΔΙΠΑΕ: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Ανατολικής Μακεδονίας, δ) το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων-Ηπείρου, ε)το Ενιαίο Πανεπιστήμιο Κρήτης(αν γίνει συγχώνευση των 6 ιδρυμάτων της Κρήτης και ως κίνητρο γιά τη συγχώνευση), στ)το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να μείνουν μακριά από οποιαδήποτε μείωση εισακτέων. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν σήμερα τμήματα ακόμα και σ' αυτές τις περιοχές με πάνω από 250 εισακτέους στο πρώτο έτος.

 
Ε μα ναι!!!!
03 Απρ 2022 18:11

@
Το σύστημα των εξυπνάκηδων και των εξυπνάδων
03 Απρ 2022 10:47

 
Και τα έξοδα;
03 Απρ 2022 18:10

Τα έξοδα στις άλλες πόλεις θα μας τα καλύψει η κεραμεως;

 
Σωστά
03 Απρ 2022 18:09

Τα είπατε όλα:
@
Κρίμα 02 Απρ 2022 23:02

 
@ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
03 Απρ 2022 17:51

Η ΑΣΠΑΙΤΕ θα κλείσει για ακριβώς αυτόν το λόγο που ανέφερες. Το κτήμα της έχει ΠΟΛΎ ΜΕΓΑΛΗ αξία για να μείνει αναξιοποίητο...

 
Εκπαιδευτικός
03 Απρ 2022 17:33

Αυξήστε τις θέσεις στα κεντρικά πανεπιστήμια, βοηθήστε την πλειοψηφία των ελληνικών οικογένειων,με τέτοια οικονομική κρίση κ φτώχεια ποιος θα έχει την πολυτέλεια να σπουδάσει έξω από το σπίτι του; ΕΛΕΟΣ κάπου ή αναλγησία κ η χαζομάρα του υπουργείου! Θα σας θυμηθούμε στις εκλογές κα Κεραμεως, οικογενειακως!

 
@Πρώτα οριζόντια μείωση εισακτέων και μετά κάποια μεταφορά
03 Απρ 2022 16:58

ο σκοπός δεν είναι να αφεθούν τα πράγματα ως έχουν στο Παν. Αιγαίου και στο Παν. Δυτ. Μακεδονίας. αλλά αυτά τα δύο ιδρύματα να δουν τις αδυναμίες τους και να τις διορθώσουν μόνα τους χωρίς να περιμένουν τον κακό υπουργό να τους κλείσει, δεν πρόκειται άλλωστε να γίνει. Τα τμήματα με 2-3 φοιτητές θα εξαφανιστούν από μόνα τους, καλό θα είναι οι καθηγητές τους να απασχοληθούν στα άλλα τμήματα που έχουν ανάγκες από διδακτικό προσωπικό.
Αυτή η αλλαγή πρέπει να γίνει από τα ίδια τα Πανεπιστήμια όσο υπάρχει χρόνος, πριν επηρεαστούν και τα υπόλοιπα τμήματα. Αυτό το λέω γιατί όταν οι γονείς βλέπουν χαμηλές βάσεις και χαμηλή προσέλευση σε 1, 2, 3, 4 τμήματα ενός Πανεπιστημίου χωρίς να αντιδρά, χωρίς να βελτιώνεται αντιλαμβάνονται ότι αυτό έχει πλέον περάσει σε φάση αποδιοργάνωσης και περιμένουν πλήρη διάλυση χρόνο με τον χρόνο.
Περιμένετε να δείτε σε αυτά τα ιδρύματα με χαμηλή προσέλευση την φετινή χρονιά, που ο κόσμος έχει ενημερωθεί ακόμα καλύτερα.

 
Polar_Fish
03 Απρ 2022 16:18

Η προσέγγιση της κ. Κεραμέως έχει πολλές αναγνώσεις αλλά το κυριότερο δείχνει ότι το υπουργείο παιδείας δεν τα έχει καλά με τους αριθμούς. Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα Τμήμα Α στην Αθήνα με 50 μέλη ΔΕΠ και σε κάποια περιφέρεια ένα ομοειδε΄ς Τμήμα Π με 20 μέλη ΔΕΠ. Τι λέει το υπουργείο? Λέει να δώσω 400 θέσεις εισακτέων στο Τμήμα Π και 100 στο Τμήμα Α. Ωστε να σπρώξω φοιτητές που περνάνε την ΕΒΕ να πάνε στο Τμήμα Π. Αυτό σημαίνει ότι πριμοδοτεί το Τμήμα Α με πολύ καλή αναλογία φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ, ενώ κάνει δύσκολη την εκπαίδευση στο Τμήμα Π. Επιπλέον ξανά μπαίνει στο στόχαστρο το Τμήμα Π διότι άλλο είναι να καλύψει 50 από τις 200 θέσεις και άλλο 50 από τις 4004. Ρωτήστε την ΕΘΑΑΕ πως σκέφτεται. Αν για το υπουργείο είναι θέμα ταμπού η συζήτηση για αναλογία φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ και η ισότιμη μεταχείριση των ΑΕΙ, τότε καλό είναι να έχουν υπόψιν ότι Δημοκρατία = Διαφάνεια= Λογοδοσία για όλους και όχι μόνο για τα ΑΕΙ.

 
Αγαπητό υπουργείο
03 Απρ 2022 15:46

Όλα αυτα΄ είναι ημίμετρα. Συγχωνεύστε τα τμήματα χωρίς εισακτέους στα μη προστατευόμενα πανεπιστήμια (Αιγαίου κλπ) και δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα. Μη φοβηθείτε να ολοκληρώσετε το έργο της ΕΒΕ με την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη. Δεν θα έχει κανένα πολιτικό ΄κόστος κάτι τέτοιο.

 
Μείωση εισακτεων
03 Απρ 2022 15:42

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ανέβει το επίπεδο σπουδών των Ελληνικών Πανεπιστημίων είναι να γίνει μείωση των εισακτεων τόσο στα κεντρικά αλλά ΚΥΡΊΩΣ στα περιφερειακά Πανεπιστήμια.
Έχουμε σαν Χώρα την Παγκόσμια πρωτοτυπία να διαθέτουμε τη μεγαλύτερη βιομηχανία πτυχιούχων σε σχέση πάντα με τον πληθυσμό μας.
Δυστυχώς όμως και το επίπεδο των περισσότερων πτυχιούχων είναι αρκετά χαμηλό και αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στον εξορθολογισμό και στις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ από το υπουργείο Παιδείας.

 
dimitris
03 Απρ 2022 13:56

Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα όσο μικρότερος ειναι ο αριθμός των φοιτητών του τμήματος τόσο ανεβαίνει το επίπεδο εκπαίδευσης και το βασικό στοιχείο ειναι η εις βάθος ανάλυση της διδακτέας ύλης και αυτό συνεπάγεται την άρτια και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση.

 
Το σύστημα των εξυπνάκηδων και των εξυπνάδων
03 Απρ 2022 10:47

Υπουργέ, ένα απλό πράγμα είναι να κάνεις από τότε που ανέλαβες το ΥΠΑΙΘ και όλο "το κοσκινίζεις": Σύμπτυξη και κατάργηση ομοειδών τμημάτων με χαμηλές βάσεις εισαγωγής-αριθμούς εισακτέων, με δίχως υποδομές και επαγγελματικά δικαιώματα σε κεντρικά και περιφερειακά πανεπιστήμια.
Κουτόχορτο προσπαθείς να ταΐσεις στα άμαθα παιδιά, και εσύ και οι προκάτοχοί σου για να υφαρπάξετε τις ψήφους τους κάθε φορά που πλησιάζουν εκλογές!
Μέχρι τώρα το δούλεμα φαίνεται να πιάνει τόπο καθόσον είναι αμφίδρομο μεταξύ ΥΠΑΙΘ και των υποψήφιων (μετά των οικείων τους). Κάτι σαν την ατάκα, "Ένας τίμιος βλάκας" της ταινίας: "Ο εξυπνάκιας". Όπου το κελεπούρι, ως υποψήφιος βλάξ, κάνει το αφεντικό ("που δεν θέλει έξυπνους εδώ μέσα") να εξανίσταται: "Α Βασίλη ... τι μου 'στειλες Βασίλη! Τι διαμάντι μου 'στειλες Βασίλη!"
Το κελεπούρι (που νομίζει ότι είναι έξυπνος, αλλά σεμνός) περιμένει την στιγμή που θα "την φέρει στο αφεντικό" και θα αποκαλυφθεί το προσόν του: "Τι ατσίδας είσαι εσύ, τι αϊτός χρυσοφτέρουγος είσαι εσύ;" και θα βολευτεί μόνιμα δίπλα στο αφεντικό.
Όπως το λέει ο τίτλος της ταινίας "Ο εξυπνάκιας": Το σύστημα των εξυπνάκηδων και των εξυπνάδων. Κατά τα άλλα "Αριστεία για εξυπνάδες"=εντατικοποίηση εργασίας αντί για διάκριση της ποιότητας.

 
Σώστης
03 Απρ 2022 10:47

Οι εισακτέοι πρέπει να ορίζονται από έναν αλγόριθμο που θα λαμβάνει υπόψιν τόσο τη δυναμική του ιδρύματος όσο και τον πληθυσμό της περιοχής όπου εδράζεται αυτό. Παίζουμε με τις οικογένειες των παιδιών; Σε εποχή τόσο δύσκολη για να επιβιώσεις πόσο μάλλον για να ζήσεις και να σπουδάσεις παιδιά, θα εξαναγκαστούν να εκτοπιστούν φοιτητές που θα μπορούσαν να φοιτήσουν στην πόλη τους! Απαράδεκτο! Να δοθούν μόρια εντοπιότητας τότε.

 
Φορολογούμενος
03 Απρ 2022 10:32

Σωστό. Μέχρι τώρα παραπονιόταν που άφησαν νε λίγους φοιτητές τα περιφερειακά τμήματα, τώρα δε δέχονται να μειωθούν τα κεντρικά. Κάποιους δεν τους πιάνει κανεις. Καλύτερα να κλείσουν κάποια περιφερειακά. Δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης γιατί η συντήρηση και ο εξοπλισμός κοστίζει.

 
Πρώτα οριζόντια μείωση εισακτέων και μετά κάποια μεταφορά
03 Απρ 2022 10:00

Αναλογία φοιτητών ανά ΔΕΠ
Μ.Ο. ΕΕ 15.3
Κύπρος (προτελευταία) 22
Ελλάδα (ουραγός) 38.7

Ακόμη και αν γίνει 40% οριζόντια μείωση εισακτέων, η Ελλάδα και πάλι ΟΥΡΑΓΟΣ θα είναι.

Μειώσετε από παντού τους εισακτέους 40% πλην Παν. Αιγαίου και Δυτ. Μακ.

Υπάρχουν νησιώτικα Τμήματα σε Ιόνιο και Κρήτη με 150, 200, 250 εισακτέους... μειώσετε τις θέσεις αυτές στους 100-120 εισακτέους και στείλτε τη διαφορά σε Παν. Αιγαίου και Δυτ. Μακ.

 
Αύξηση εισακτέων με κενές θέσεις
03 Απρ 2022 09:28

Πέρσι οι πραγματικοί εισακτεοι μειώθηκαν λόγω ΕΒΕ κατά 20000 στα Περιφερειακά Πανεπιστημιακά Τμήματα παρόλο που τις αύξησε η υπουργός; λόγω ΕΒΕ. Αναφερθείτε στα πραγματικά στοιχεία και τα προβλήματα της ΕΒΕ που είναι τα δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές.
Δώστε στα Περιφερειακά φοιτητές και όχι κενές θέσεις.

 
Κατ' εξαίρεση μεταγραφές
03 Απρ 2022 09:04

O μόνος λόγος που θα γίνει αυτό είναι για να γίνει προεκλογικο πάρτυ ρουσφετολογικων μεταγραφών.
Όπως κάθε χρόνο έρχονται στα ιδρύματα κατάλογοι με υπογραφή υπουργού Παιδείας με "κατ εξαίρεση" μεταγραφές που μόνο το υπουργείο γνωρίζει τους λόγους που γίνονται.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.