Μόνο σε 34 Διευθυντές Σχολείων θα επιβληθούν τελικά από το υπουργείο Παιδείας κυρώσεις επειδή δεν κατέθεσαν την έκθεση αξιολόγησης.
Από τους 114 Διευθυντές που αρχικά επιβλήθηκαν κυρώσεις, στη νέα φάση του δεύτερη δεκαπενθήμερου του Μάρτη που άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα κατέθεσαν οι 80 την έκθεση αξιολόγησης.
Για τους "80", σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα αρθούν οι κυρώσεις.
Όσον αφορά τα "φασόν" κείμενα παρότι το υπουργείο Παιδείας τα χαρακτηρίζει με εγκυκλίους "μη σύννομα" και "μη γενόμενα", διατυπώνονται ερωτηματικά εάν νομικά ευσταθούν ενδεχόμενες κυρώσεις.
Αυτός είναι ο λόγος που οι περιπτώσεις αυτές, μέχρι σήμερα, από το υπουργείο Παιδείας έχουν τεθεί εκτός "κάδρου" κυρώσεων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ευθύνες θα αναζητηθούν μόνο στις περιπτώσεις που κείμενα "φασόν" έχουν χαρακτηριστεί από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου "μη γενόμενα" και οι Διευθυντές Σχολείων δεν ανταποκρίθηκαν με την απόσυρσή τους και την κατάθεση νέων.
Τα κείμενα "φασόν", πριν ανοίξει η πλατφόρμα εκ νέου το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μάρτη, ήταν σύμφωνα με το ΙΕΠ πάνω από 500 και σύμφωνα με τη ΔΟΕ περισσότερα από 3.000.
Οι οδηγίες του Αλ. Κόπτση
Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης σε ενημερωτική τηλεσυνάντηση με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου από όλη την Ελλάδα πριν ανοίξει η πλατφόρμα εκ νέου τον περασμένο μήνα:
- Κατέστησε σαφές ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα φασόν κείμενα της αξιολόγησης ως μη υποβληθέντα και να ζητήσουν από τους διευθυντές σχολικών μονάδων που τα κατέθεσαν την επανυποβολή τους με εξειδικευμένα κείμενα, που ανταποκρίνονται στο κάθε σχολείο, καθ’ όσον τα κείμενα φασόν είναι μη σύννομα, όπως κατ’ επανάληψη τονίστηκε.
- Συγκεκριμένα, υπογραμμίστηκε ότι οι ΣΕΕ δεν θα πρέπει να υποβάλουν σχόλια επ’ αυτών, αλλά να ζητήσουν να κατατεθούν εκ νέου.
- Οσον αφορά τις κυρώσεις επί των κειμένων φασόν, ουδέποτε αποκλείστηκαν.
Προειδοποίηση
Για τα "φασόν" κείμενα το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που έστειλε στα σχολεία στις 26-10-21, προειδοποιούσε:
" Η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του προδιαμορφωμένου κειμένου αξιολόγησης , το οποίο δεν περιέχει εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις και δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο , συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη".
Να είχαμε να λέγαμε, κατσίκια να αρμεγαμε. Μια χαρά είναι τα φασον κείμενα. Εξ άλλου και την αυτοαξιολογηση κι αυτή φασον είναι. Ένα μικρό δημοτικό σχολείο στις εσχατιές της Φλώρινας αξιολογείται στους ίδιους δείκτες με ένα δημοτικό σχολείο στο Κολωνάκι ή το Ψυχικό. Και το γυμνάσιο παράρτημα Χάλκης Δωδεκανήσου στους ίδιους δείκτες με ένα γυμνάσιο Πειραματικό. Θα μας τρελάνει η κοινωνία