«Εκτοξεύθηκε» την τελευταία εικοσαετία ο αριθμός των μαθητών που διδάσκεται Γερμανικά στα Γυμνάσια και Λύκεια

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ, το σχ έτος 2020-21 , 151.304 μαθητές Γυμνασίων διδάχθηκαν το μάθημα των Γερμανικών, ποσοστό λίγο πάνω από το 50% και 68.253 μαθητές Λυκείου, ποσοστό που αγγίζει το 50%.

06/04/2022

Άκουσε το άρθρο

Α. Το 2000 μόλις το 20% των μαθητών διδάσκονταν τη Γερμανική Γλώσσα, ενώ το ποσοστό ανέβηκε στο 49% από το 2013-2014.

Β. Το σχολικό έτος 2020-2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Στατιστικής και Ποιοτικής Επεξεργασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ, 151.304 μαθητές Γυμνασίων διδάχθηκαν κατόπιν επιλογής τους το μάθημα των Γερμανικών, ποσοστό λίγο πάνω από το 50% και παράλληλα 68.253 μαθητές Λυκείου, ποσοστό που αγγίζει το 50%.

Τα παραπάνω στοιχεία ανακοίνωσε σήμερα η  Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ).

«Είναι σαφής η αύξηση των μαθητών προς τη Γερμανική Γλώσσα ενώ παράλληλα αυξάνεται συνεχώς και η ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών ΠΕ07 (Γερμανικής  Γλώσσας και Φιλολογίας)» τονίζει η ΠΕΚΑΓΕΠΕ και σημειώνει:

  • Στη Δημόσια Εκπαίδευση υπηρετούν  1652 μόνιμοι και 626 (28%) αναπληρωτές. (σχ. έτος 2020-2021) ενώ υπάρχουν περιοχές (περίπου το 25%) της χώρας μας που δεν διαθέτουν ούτε μια οργανική θέση (π.χ.  Πρωτοβάθμια Ν. Πέλλας) και υποστηρίζονται αποκλειστικά από αναπληρωτές.
  • Το σχολικό έτος που διανύουμε και ενώ βρισκόμαστε ήδη στο τελευταίο τρίμηνο παρατηρούνται κενά που παραμένουν ακάλυπτα και μάλιστα ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα.
  • Είναι καθοριστικής σημασίας για την εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών να υπάρχει μόνιμο και σταθερό προσωπικό από την έναρξη του σχολικού έτους. Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουν οι μαθητές ότι υπάρχει συνέχεια και συνέπεια στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που οι οικονομικές αντιξοότητες οδήγησαν πολλές οικογένειες στην εναπόθεση της εκπαίδευσης των παιδιών τους αποκλειστικά στο Δημόσιο Σχολείο.
  • Είναι αυτή η χρονική στιγμή, η πιο κατάλληλη για να συνδεθεί η γνώση που παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την πιστοποίηση του αντίστοιχου δημόσιου φορέα  που είναι η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Η πιστοποίηση της ξένης γλώσσας, εντός του σχολικού περιβάλλοντος αποτελεί άλλωστε προεκλογική εξαγγελία και δέσμευση που θα βρει τεράστια ανταπόκριση στον εκπαιδευτικό κόσμο.
  • Η σύσταση νέων οργανικών θέσεων και ο αντίστοιχος διορισμός ικανοποιητικού αριθμού εκπαιδευτικών ΠΕ07 προκειμένου να στελεχωθούν εγκαίρως όλα τα σχολεία είναι επιβεβλημένη, όταν μάλιστα οι διορισμοί που έλαβαν χώρα το 2021,  πραγματοποιήθηκαν μετά από μια ολόκληρη 10ετία μηδενικών διορισμών, ενώ στον κλάδο μας αντιστοίχησαν μόλις 53, δηλαδή ποσοστό 0,4% επί συνόλου 11.700 διορισμών.   

Η  ΠΕΚΑΓΕΠΕ ζητάει «την άμεση ένταξη των λειτουργικών αναγκών διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στον κυβερνητικό σχεδιασμό και την κάλυψη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών. Η πολυγλωσσία αποτελεί στις μέρες μας ένα πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και κοινωνικό εργαλείο  ενοποίησης, ενότητας και αλληλεγγύης των λαών, ανοίγει τα σύνορα, διευκολύνοντας την επικοινωνία, συμβάλλει, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην πρόοδο και την ευημερία των λαών».

Σχόλια (1)

Αρης
|

Οι μαθητές προβλέπουν το μέλλον τους.
Ετοιμάζονται από νωρίς για μετανάστες στη Γερμανία!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ