Τα 85 προπτυχιακά τμήματα των 16 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

15/04/2022

Ενημερώθηκε: 17/04/2022, 13:10

Άκουσε το άρθρο

Κατευθείαν ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους και όχι προπτυχιακό δίπλωμα, απονέμεται σε 85 τμήματα 16 ελληνικών Πανεπιστημίων.

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος   σπουδών   διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

  • Δείτε εδώ τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

Ειδικότερα τα 85  τμήματα που χορηγείται , πλέον,  κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  2.                     ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.                 ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
  4.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
  5.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2.                     ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3.                     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4.                     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5.                     ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6.                     ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1.                     ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2.                     ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                     AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  7.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1.                     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                     ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8.                     ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9.                     ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5.                     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8.                     ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
  9.                     ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                     ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9.                     ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.                     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
  11.                     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  12.                     ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1.                     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  5.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1.                     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.                     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  7.                     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.                     ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ
  2.                     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1.                     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

  1.         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ
  3.         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.         ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  7.         ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  2.         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

  1.         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

Αποτυχία πειραματισμών
|

Οι δηλώσεις στο μηχανογραφικό δελτίο του 2021 επιβεβαιώνουν ότι οι απόφοιτοι Λυκείου επιλέγουν τις παραδοσιακά «καλές Πανεπιστημιακές σχολές», ενώ φυσικά προτιμούν να σπουδάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα - κυρίως Αττική και Θεσσαλονίκη, προφανείς επιλογές για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους.

Αποτελεί άραγε το ΙΜ δέλεαρ για να προτιμηθούν από τους υποψηφίους όσα τμήματα ΑΕΙ το προσφέρουν, ανεξάρτητα από τις ιδιαίτερα χαμηλές βάσεις εισαγωγής που ενδεχομένως έχουν; Εκ του αποτελέσματος το πείραμα φάνηκε ότι απέτυχε.

Ουσιαστικές γνώσεις όχι Μaster
|

Ας κοιτάξουμε την ΟΥΣΙΑ των σπουδών, όχι μόνο τους τίτλους.

Δεν μπορεί να εγγυηθεί κανένα πανεπιστήμιο, σε κανένα πρόγραμμα σπουδών (προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό), ότι φοιτητές πολύ χαμηλών ικανοτήτων δε λαμβάνουν πτυχίο, έστω και με χαμηλό βαθμό, έστω και μετά από ν χρόνια. Άρα πρέπει να υπάρχουν αξιολογήσεις πριν την εισαγωγή

@ Τμήματα Επιστημών Υγείας και Integrated Master
17 Απρ 2022 14:13

Οπότε ο «Μηχανικός» που ίσως μπήκε με 11/20 και πέρασε τσατρα-πάτρα 50τοσα μαθήματα έχει δικαίωμα στο «Integrated Master» επειδή απλώς έκανε μια διπλωματική εργασία...

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από δάχτυλό μας, λες και το υπουργείο Παιδείας απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού.

[ Η υποχρεωτική εκπόνηση πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας αποτελεί προϋπόθεση για την αναγνώριση του τίτλου σπουδών με integrated master. Τα τμήματα ιατρικής, οδοντιατρικής και κτηνιατρικής των πανεπιστημίων της χώρας μας δεν αναγνωρίζονται ως integrated master, γιατί δεν έχουν θεσμοθετήσει την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας.]

Το πρόβλημα με τα ελληνικά Μεταπτυχιακά Προγράμματα
|

Στην Ελλάδα οι φοιτητές κάνουν στα *μαθήματα επιλογής* ύλη μεταπτυχιακού επιπέδου - δηλαδή, κατά τη διάρκεια των κανονικών μεταπτυχιακών σπουδών τους, που πλέον επιλέγουν οι περισσότεροι νέοι απόφοιτοι ΑΕΙ εξαιτίας του ανταγωνισμού στην αγορά εργασίας, επαναλαμβάνουν κατά 80% την ύλη που έκαναν στα μαθήματα Επιλογής στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών! Καμία λογική δεν υπάρχει σε αυτή τη δομή!

Προφανής ο παραλογισμός στην οργάνωση των προπτυχιακών: Ας παίρνουν δίπλωμα/πτυχίο με Ν βασικά μαθήματα (υποχρεωτικά και επιλογής) και όχι με Ν+15, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Τεχνικά Επαγγέλματα
|

Ας γίνουν τα παιδιά των 300 βουλετών, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί ή κομμωτές, αφού υπάρχει τόση ζήτηση για τεχνικά επαγγέλματα...

@ Technical education
16 Απρ 2022 14:28
Όλες οι ιστοσελίδες προβάλλετε τα πτυχία που μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά και δεν αναφέρετε τα μεγάλα μεγέθη ανεργίας των πτυχιούχων. Υπάρχει έλλειψη στα τεχνικά επαγγέλματα.

Τμήματα Επιστημών Υγείας και Integrated Master
|

Τα τμήματα ιατρικής, οδοντιατρικής και κτηνιατρικής των πανεπιστημίων της χώρας μας δεν αναγνωρίζονται ως integrated master, γιατί δεν έχουν θεσμοθετήσει την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Η υποχρεωτική εκπόνηση πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας αποτελεί προϋπόθεση για την αναγνώριση του τίτλου σπουδών με integrated master.

ντεγκρέητεντ μάστερ στόριζ
|

@Χρήστος: το διάβασες το άρθρο; και κατάλαβες, ότι τα 5 χρόνια σπουδών σε καθιστούν πτυχιούχο-integrated master; Τις άλλες 3 προϋποθέσεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα, γιατί τις ξέχασες; Άρα, τα 5 χρόνια σπουδών (από μόνα τους!) δεν κρίνονται, ότι το πτυχίο είναι μεταπτυχιακού επιπέδου (και όχι έξτρα τίτλος μεταπτυχιακού/master)!

Αυτά τα πτυχία, λοιπόν, δεν είναι πια στο 6, γιατί οι πτυχιούχοι τους "έχουν κάνει παραπάνω κόπο" από τους πτυχιούχους πανεπιστημίου 4ετών πτυχίων (και αυτό ήταν άδικο και όχι λογικό, το να είναι στο ίδιο επίπεδο, όπως άλλωστε συμβαίνει χρόνια τώρα και στην Ευρώπη).

Αυτός που αποκτά integrated master δεν αποκτά μεταπτυχιακό! Αυτό που συμβαίνει είναι ότι αφενός ακαδημαϊκά μπορεί να πάει κατευθείαν για διδακτορικό (όπως συνέβαινε και παλιότερα δηλαδή, προτού φτιάξουμε τα ΠΜΣ με χρήματα της ΕΕ τις τελευταίες 2 δεκαετίες) και αφετέρου, στο σήμερα, επαγγελματικά (π.χ. ΑΣΕΠ) λαμβάνει τα μισά μόρια από τον κάτοχο και μεταπτυχιακού τίτλου (Α κύκλος ΠΜΣ). Επίσης, υπάρχουν και τα διεπιστημονικά μάστερ. Είναι και η γνώση στο όλον, όχι μόνο τα επίπεδα.

@Δύο τίτλοι σπουδών με μια αξιολόγηση: μεγάλωσες πλέον, ξεκόλλα από το διαγωνισμό (κατανομή μαθητών λυκείου βάσης επίδοσης και σειράς προτίμησης στο μηχανογραφικό) για εισαγωγή στα ΑΕΙ με δεδομένο αριθμό θέσεων ανά Τμήμα. Οι αξιολογήσεις προπτυχιακών μαθημάτων και πτυχιακής μελέτης ΑΕΙ, για παράδειγμα, γιατί τα ξέχασες; Πού το είδες ότι χορηγούνται δύο τίτλοι; Αυτό είναι δική σου μετάφραση, όχι πραγματικότητα. Ένας τίτλος χορηγείται.

Επίσης, πουθενά δεν αυξάνονται μαθήματα: οι 4ετείς πανεπιστημιακές σχολές ανέκαθεν είχαν 40-45 μαθήματα, ενώ οι 5ετείς πανεπιστημιακές σχολές (π.χ. ΓΠΑ) είχαν 60-65 μαθήματα (και υποχρεωτική πτυχιακή μελέτη και υποχρεωτική πρακτική άσκηση τα καλοκαίρια).

Παρακαλώ δείξτε μας ένα Τμήμα Πανεπιστημίου στη Δυτική Ευρώπη με προπτυχιακό πρόγραμμα "π.χ. "με 5 έτη σπουδών και 25 μαθήματα"; Αλήθεια όμως είναι, ότι κάνουν "λιγότερα μαθήματα" (ως αριθμός... η κατανομή ύλης χρήζει μελέτης ανά περίπτωση), για αυτό όταν οι πτυχιούχοι τους όταν επιστρέφουν Ελλάδα περνάνε υποχρεωτικά από το ΔΟΑΤΑΠ και χρεώνονται παραπάνω μαθήματα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι οι πτυχιούχοι πανεπιστημίου.

Και για να το καταλάβουμε, όπως πρέπει, ο πτυχιούχος ελληνικού πανεπιστημίου αποφασίσαμε να τα διδάσκεται όλα προπτυχιακά σε δεδομένο γνωστικό αντικείμενο, γιατί, ως πτυχιούχος, θα έχει όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα που τού αναλογούν. Ο πτυχιούχος πανεπιστημίου εξωτερικού (π.χ. Δυτικής Ευρώπης), όχι (έτσι το αποφάσισαν στην εκεί χώρα)! Έτσι, μετά τού ζητούν επιπλέον προσόντα (υποχρεωτικά και μάστερ, συναφή επαγγελματική προϋπηρεσία, κ.λπ.) για παραπάνω΄/όλα επαγγελματικά δικαιώματα.

Τέλος, με το "πόσα και ποια μαθήματα χρειάζεται κάθε επιστημονικό αντικείμενο; Κατ'επέκταση, τι είδους ΠΠΣ και ΠΜΣ μπορεί να προσφέρει κάθε τμήμα ΑΕΙ" μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες τους. Καλό ψάξιμο...

Δύο τίτλοι σπουδών με μία αξιολόγηση
|

Με μια αξιολόγηση (εισιτήριες πανελλαδικές εξετάσεις) αδύνατον να απονέμονται δύο τίτλοι σπουδών (πτυχίο και MSc ή ΜΑ), εκεί είναι το ακαδημαϊκό ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί.

Πέρα από το προφανές πρόβλημα που αυτό γεννά, τίθεται θέμα με τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών καθώς δεν είναι λογικό με την πρόφαση του integrated master να αυξάνονται τα μαθήματα για το πρώτο πτυχίο σε 45 ή 50, όταν σε όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι 25-30 (σε 8 ή10 εξάμηνα) και περίπου 5-7 για το μεταπτυχιακό (σε 2 ή 3 εξάμηνα).

Τελικά, πόσα και ποια μαθήματα χρειάζεται κάθε επιστημονικό αντικείμενο; Κατ'επέκταση, τι είδους ΠΠΣ και ΠΜΣ μπορεί να προσφέρει κάθε τμήμα ΑΕΙ;

Γιώργος
|

Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης το έχετε γράψει 2 φορές. Επίσης δεν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η διαπιστωτική απόφαση αναγνώρισης του διπλώματος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου.

Πώς καταργείς το I.M. ανώδυνα?
|

Η ερώτηση του 1 εκατομμυρίου που λένε και οι φίλοι μας εκ της εσπερίας. Η απάντηση βρέθηκε. Το δίνεις σε όλα τα ομοειδή τμήματα και έτσι οι απόφοιτοι είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους και δεν ΄έχει πλέον καμία μα καμία σημασία αν το έχεις ή δεν το έχεις!

Technical education
|

Όλες οι ιστοσελίδες προβάλλετε τα πτυχία που μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά και δεν αναφέρετε τα μεγάλα μεγέθη ανεργίας των πτυχιούχων. Υπάρχει έλλειψη στα τεχνικά επαγγέλματα.

Χρήστος
|

Για ποιο λόγο να υπάρχουν προπτυχιακά τμήματα τα οποία θα σε κάνουν
κάτοχο master, δηλαδή στο επίπεδο 7; Επειδή είναι 5 χρόνια;
Αν το πάρουμε έτσι, και η ιατρική είναι 6 χρόνια. Ας σε κάνει master.
Ας γίνουν 4 χρόνια, έτσι ώστε μετά να βρίσκονται στο επίπεδο 6.
Το λογικό είναι τα μεταπτυχιακά να βρίσκονται στο επίπεδο 7,
και όχι στο επίπεδο 7 τα πενταετή προπτυχιακών σπουδών.

Θα μου πείτε, δεν γίνεται να γίνουν 4 χρόνια τα πενταετή προπτυχιακά προγράμματα, λόγω αρκετών μαθημάτων. OK. Το κατανοώ αυτό, αν
σε περίπτωση ισχύει. Αλλά, να μην σε κάνουν master. Επίσης, να βρίσκονται
στο επίπεδο 6, όχι στο 7. Υπάρχει και κάτι το οποίο μου μοιάζει με χαζή
λογική.

Ένας που σπουδάζει 5 χρόνια σε κάποιο τμήμα και βγαίνει master,
δηλαδή ισότιμο τίτλο με μεταπτυχιακού επιπέδου (επίπεδο 7).
Εκείνος ο φοιτητής που θα θελήσει να κάνει μεταπτυχιακό,
ο μεταπτυχιακός του τίτλος, θα είναι και πάλι στο επίπεδο 7.
Δηλαδή το πτυχίο του από τις προπτυχιακές σπουδές που έκανε,
θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το μεταπτυχιακό του; Δεν είναι άδικο αυτό;

Ιντεγκρέητεντ μάστερ στόριζ
|

@Mike: γιατί τραγελαφικές; Δεν είμαστε Ευρώπη; Αυτά ισχύουν εκεί ακαδημαϊκά! Μα δεν έχουν τα "ίδια δικαιώματα και αναγνώριση" (αν και δικαιώματα δεν προσφέρουν τα μάστερ, εκτός 2 εξαιρέσεων)... Τα integrated master δεν λογίζονται μισθολογικά και προσφέρουν π.χ. τα μισά μόρια από ό,τι τα "κανονικά μάστερ" στις θέσεις μέσω ΑΣΕΠ με σειρά προτεραιότητας.

Εξήγησε λίγο παραπάνω αν θες τώρα το "πέταξαν ένα "ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο" και ισοπέδωσαν την αξιοκρατία". Ίσα-ίσα, τόσα χρόνια αδικούνταν αυτοί που "είχαν δώσει επιπλέον μαθήματα" και "αναγνωρίζονταν ως ισότιμοι" π.χ. με τα 4ετή πανεπιστημιακά πτυχία.

Τα ΤΕΙ πού κολλάνε στο παρόν; Αυτά δεν η΄ταν ποτέ πανεπιστήμια και είχαν άλλο προορισμό εξ ιδρύσεώς τους.

@Ilias: αν θέλουν "οι Ιατρικές με τα 6 χρόνια" να κριθούν βάσει της σχετικής νομοθεσίας, όπως και οι υπόλοιποι που εγκρίθηκαν, και άμα πληρούν τα έτη σπουδών ΣΥΝ τις 3 επιπλέον προϋποθέσεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα (αναφέρονται και στο άρθρο), γιατί όχι; Δεν τους εμποδίζει κάποιος...

@Mike
|

Από ποτέ για να πάρεις master εκπονεί σ δυο διπλωματικές εργασίες;Τι άλλο θα ακουσουμε

Ilias
|

Και οι Ιατρικές με τα έξι χρόνια γιατί όχι; Ελλάς το μεγαλείο σου!

Mike
|

Τραγελαφικές καταστάσεις του Grecomaster.

Όσοι δαπάνησαν επιπλέον 2 χρόνια από την ζω΄η τους για κανονικό master, και έκαναν 2 διπλωματικές εργασίες, που πάντα οι διπλωματικές των πραγματικών master είναι πολύ ανώτερου επιπέδου και πιο επίπωνες, γιατί να έχουν τα ίδια δικαιώματα και αναγνώριση;

Τρομερό αίσθημα δικαιοσύνης από την Ελληνική κυβέρνηση.
Πέταξαν ένα "ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο" και ισοπέδωσαν την αξιοκρατία. Να δώσουν λοιπόν επιπλέον μαθήματα και να κάνουν ακόμα μία διπλωματική για να αναγνωριστούν ως ισότιμα.
Κατά τα άλλα κυνηγάτε για παρόμοιους λόγους τα ΤΕΙ, αλλά για την δικιά σας γούνα δεν βγαίνει κιχ

Τα νέα γεωπονικά τμήματα;
|

Πότε θα προσωρήσει η αξιολόγηση αυτών των Τμημάτων;;

και ο ρατσισμος απέναντι στο ΔΙΠΑΕ συνεχίζεται...
|

εκει στο υπουργείο εχουν ποτε ανοιξει και τον φακελλο που κατεθεσε εδω και πολύ καιρό το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και ΗλεκτρονικώνΣυστημάτων για integrated Master? Α, ξέχασα, το Τμήμα αυτο πρεπει να κλεισει και να μεταφερθεί για την "αναβάθμιση" του κόμβου των Σερρών, όπως επικαλείται ο διορισμένος πρόεδρος της Διοικούσας. Παντως ο στόχος εχει επιτευχθεί και τα μηνύματα απο Σερρες είναι ιδιαίτερα ενθαρυντικά. Ηδη δι΄΄αφορα μεσητικά γραφεία διαφημίζουν την έλευση των 6000 φοιτητών στις Σερρες και οι γκαρσονιέρες έχουν ήδη ανέβει 25%. Η είδηση που μεταφέρω είναι αληθινή και μπορεί ο οποιοσδήποτε να το επιβεβαιώσει. Γκαρσονιέρα πριν πωλουνταν στις 20000 ευρώ και μετά την ανακοινωση του προέδρου εκτινάχθηκε στις 25000 ! Ο μεσίτης εξηγεί τον λόγο για την αύξηση και δικαιώνει το Υπουργείο για το επιτυχές του εγχειρήματος.

Polar_Fish
|

To IM ειναι συνδυαστικός τίτλος και ουσιαστικά υποβαθμίζει το αντίστοιχο πτυχίο και ανοίγει δρόμο για την ισοτιμία των τίτλων από το εξωτερικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ